Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1656 ggr
[Random_Sweet]
2013-03-30 01:20

Genomskinligt plast påskägg?

Hej!
Kan man ha påskägg i plast till mössen?
Jätte dålig på att förklara.. Men det finns iaf genomskinliga plast påskägg att köpa lite här & där med godis i. 
Tänkte om man kunde lägga in ett "halvt" sånt till mössen? Eller är den plasten farlig?

Är suuuper mesig med att lägga in saker till dom, haha! ;)

Annons:
UlrikaD
2013-03-30 01:33
#1

All plast är ju farlig ifall de tuggar på den och får den i sig.

Jag lägger bara in naturliga saker till mina, trä, kartong osv.

[Random_Sweet]
2013-03-30 01:40
#2

#1 Okey, Men "papp-påskägg" då? Om du vet vad jag menar? :)
Dom brukar ju dock vara färgade.. Men det kanske funkar ändå? eller?

[Iyen]
2013-03-30 11:49
#3

Jag hade lagt in vilket som. Att gnaga på och att äta är inte samma sak :)

[Random_Sweet]
2013-03-30 13:06
#4

#3 Vad menar du?

Grodan
2013-03-30 13:27
#5

Precis. Tänder är verktyg. Allt som gnags på passerar inte molarerna (kindtänderna) och sväljs, utan gnags bara på.

Om du tycker att du vill ge dina möss ett genomskinligt påskägg, så varför inte…

Tänk dock på att det kan lukta illa i det om de kissar där… 😉


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
2013-03-30 14:30
#6

Tänker bara på att det väldigt lätt kan slinka ner någon vass bit utan att det var meningen. Vet ju folk vars hamstrar fått inre skador efter att ha tuggat på vanligt plasthus. Och de äter ju egentligen inte heller det de gnager på.

Annons:
Grodan
2013-03-30 14:48
#7

#6 Jag förstår. Hamstrar är lite annorlunda i o m att de hamstrar. De kan säkert skada kinderna.

Annars borde de ha samma hårda koll på vad som sväljs ner.

Möss och råttor är inte överlevnadskonstnärer bara för skojs skull, det finns anledning. De är mycket försiktiga med vad de faktiskt tuggar med molarerna och sedan sväljer ner. Så jag baserar det jag skriver pga det.

visst finns undantag… det gör det alltid…

Själv tycker jag inte att plastgrejer är så roliga dels för att de ju blir gnagda på och därmed har kort livstid samt blir vassa, sedan för att de luktar kiss lätt om mössen använder dem som toa.

Vill man ha något genomskinligt kan jag rekommendera en glasburk - givetvis öppen. Den kommer ev att stinka den med om den blir använd som toalett, men det man vill åstadkomma som att kunna se sina möss när de bäddat in sig och sover… det kan man med en glasburk… och den kan de inte tugga sönder


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UlrikaD
2013-03-30 14:58
#8

#7 Det var inte kinderna på denna utan den hade fått ner det i magen och perforerat magsäcken. Och som du säger, de sväljer ju inte sånt frivilligt. Till skillnad mot labradorer;)
En olycka kan ju alltid hände. Som någons chinchilla som käkade upp en halv plastpåse för det hade varit russin i den och det luktade gott. Slutade inte så bra där heller.
Jag är lite nojjig när det gäller såna saker när jag hört sånt.

Sen älskar jag ju allt i trä och keramik istället och det verkar ju få stå kvar helt:)

[Random_Sweet]
2013-03-30 16:04
#9

Om det blir att lukta för mycket så slänger jag nog det, Men dom kan ju få ha det ett tag! :)

Men det är ganska hårt, Så dom kanske inte ens kan tugga på det?

Kan ju testa ett tag, Och om det ser ut som dom verkligen tuggar på det så kan jag ju ta bort det. :)

Upp till toppen
Annons: