Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 949 ggr
[Snuttegris]
2013-04-09 16:25

Bygga terrarium

Jag har upptäckt både för och nackdelar med akvarium. Fördel att det är väldigt enkelt att hålla rent, lätt att inreda både på längd och höjd, men nackdel är att du tar upp mössen ovanifrån vilket kan göra att dom tycker det känns otäckt.

Nu har jag börjat fundera på att när pengarna finns sätta gubben på att bygga hembyggda terrarium med skjutdörrar, för då kan mössen själva komma fram till dig och be att få komma ut. Jag känner personligen att man kan få bättre kontakt då med sina pälsklingar och att dom kanske känner sig mer trygga då ingen närmar sig ovanifrån utan är i ögonhöjd med dom själva.

Jösses inte bra när inspirationen börja flöda, man blir så otålig och vill sätta igång nu med detsamma.😃

Annons:
Lamina
2013-04-09 16:31
#1

Alltså, dom flesta terrarium har ju skjut- eller svängdörrar som man öppnar på framsidan. Det är akvarium som man öppnar upptill.

Det sagt, så kan man ju få till sitt terrarium precis som man vill om man bygger det själv. Sen ska det visst vara billigare har jag för mig. Så det kan alldeles säkert bil ett roligt projekt. Jag hoppas få se hur ni går tillväga och önskar er lycka till med det. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lol girl
2013-04-09 16:50
#2

Ooo, det här verkar intressant! :D

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

[Snuttegris]
2013-04-09 17:08
#3

#1 jo det var just det jag menade med akvarium och terrarium, bara jag som är lite dum på att uttala mig. Dumt med akvarium så sätt för du öppna uppifrån, där har du fördel med terrarium att du har skjutdörrar. Precis som du säger så kan man ju bygga hur man vill. Sambon pratar också om att sätta upp hyllplan också så att dom kan klättra mellan planen.

Det kommer komma bilder den dagen vi kör igång projektet.

lol girl
2013-04-09 17:22
#4

#3 jag tror det kommer bli jätte bra! Det låter ju kul att bygga terrarium, själv har jag byggt ett akvarium…. 😃

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
2013-04-09 19:14
#5

Låter underbart att ha en gubbe man kan få att bygga saker. Utnyttja det! 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Snuttegris]
2013-04-09 19:17
#6

Min gubbe är lika glad i djur och att bygga o dona som jag är så, så jag är oerhört tacksam att jag har en sån gubbe ❤️ så ja Grodan det utnyttjas gott här hemma 😛

Annons:
Upp till toppen
Annons: