Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner

(K) Mushonor

2013-04-09 21:47 #0 av: CaptainBunchie

Nu börjar buren ta sig, så jag söker en grupp musbebisar av honkönet som ska få flytta in. 3-4 stycken hade jag tänkt.

Framförallt intresserad av fläckiga, cremefärgade, silver, himalaya och liknande.
Ingen stamtavla eller liknande behövs alls då de endast kommer vara sällskapsmöss och inga utställningsdjur. :)

Det måste klicka mellan mig och mössen, så är det bara.Skrattar

Bor straxt söder om Jönköping, så ska finnas här i närheten. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)       

Anmäl
2013-04-11 23:06 #1 av: CaptainBunchie

Putt. :)

Anmäl
2013-04-12 06:58 #2 av: Velinga1984

Finns inte många uppfödare runt Jönköping, jag är nog närmast och finns i Falköping. Men har ingen kull förrän i sommar, om allt går väl.

Anmäl
2013-04-12 07:26 #3 av: Sync

Om du inte hittar några i din närhet så åker jag till Jönköping den 25 juni. Det kanske finns någon uppfödare på vägen. :) jag har ingen kull tills dess dock.

Jag åker från Skåne.

Anmäl
2013-04-12 08:50 #4 av: CaptainBunchie

Får helt enkelt kolla upp med en som arbetar på djurmagazinet här om hon har någon kull. Väldigt duktig tjej faktiskt! Isåfall köper jag direkt av henne, alltså ingen mellanlandning i djuraffären. :)

Anmäl
2013-04-12 21:10 #5 av: CaptainBunchie

Kan tillägga att min mor tycker "i närheten" är 15-20 mil. Men då vill jag vara säker på mössen. Glad

Har inte lyckats få tag i dendär tjejen tyvärr, och de hade inga möss inne heller.
I den andra djuraffären hade de 3 honor och kommer snart få in fler, men jag tyckte inte att de såg riktigt krya ut. :/

Anmäl
2013-04-12 21:48 #6 av: Grodan

hm... 15-20 mil... det blir väl göteborg då

hit är det ca 23 mil, men jag har inga ungar

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-04-12 22:20 #7 av: Aranea

BlossaTossa åker till Grodan och tar med sig några honor hem och sen kommer jag och  hämtar dem. Visst låter det som en jättebra plan Skrattar

Anmäl
2013-04-12 22:24 #8 av: CaptainBunchie

Haha, jag tycker nog 20 mil är lite för långt. Hellre 10-15, max. :)

Anmäl
2013-04-12 22:54 #9 av: zickan

Finns iof i västerås. Men har några engelsktypade siameser varav nån dålig aby samt nån rödögd vit samt en black tan. Och nyfödd kull nu. Ska ev till Norrköping nästa helg.
Har även transport till Skövde lite då och då. 

Anmäl
2013-04-12 23:29 #10 av: Grodan

#7 lol... 

Anmäl
2013-04-12 23:30 #11 av: Raggedydoll

Jag har några till salu om vi kan lösa transporten :)

Anmäl
2013-04-12 23:33 #12 av: Grodan

#11 Jag tror att hon vill träffa mössen och välja och känna att det "klickar"...Hjärta

Anmäl
2013-04-12 23:39 #13 av: Raggedydoll

Gaah sorry läste ju det Skäms Dags att sova kanske?! 

Får kidnappa henne hit först då Skämtar DÅ kan hon ta några med sig hem Cool Fast hon får vänta några veckor först, hihi.

Nej slut dampat, godnatt.

Anmäl
2013-04-13 08:23 #14 av: CaptainBunchie

Haha, ja. Som Grodan sa är jag väldigt noga med vad jag får hem. ^^

Visserligen har jag åkt och köpt en kanin i danmark en gång, hade ingen aning mer än att hans kön, färg och ras. Skrattar

Anmäl
2013-04-13 13:16 #15 av: Vattnadal

Åk på utställningen 1/6 vettja!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anmäl
2013-04-13 21:39 #16 av: CaptainBunchie

Och om någon är nyfiken på hur de ska bo. Oskyldig

Ser väldigt tomt ut då jag inte tagit in grenar än! Gjorde klart buren idag, den är speciellt musanpassad. Skrattar

74x44x46 (lxdxh) är innermåtten på. Det var det största jag fick plats med på byrån, så det får duga. :)
Konstruerat som ett terrarie typ, fronten går att dra upp så man får samma höjd som mössen. sista ca 20cm längst upp är galler liksom luckan över för ventilation. Lipar
Egengjort alflis också, och om inte det funkar så bär det åt till zoo!

Stegen har man vart så duktig och gjort i slöjden också!
Grenar och grejer (plommonträd, hassel) kommer jag somsagt slänga in också. Skrattar

Tror ni det blir okej för de små?
Första mössen för mig, så det blir spännande!

Anmäl
2013-04-14 10:46 #17 av: Artlink

#16 säger som #15 kom på utstälningen 1 juni i Karlskoga, ca 23 mil men då har du massor med möss att klämma på från olika uppfödare Skämtar

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2013-04-14 13:13 #18 av: CaptainBunchie

#15 & #17 - Hade ju helst velat ha dem nu i April dock, Juni är SÅÅÅÅÅ långt bort. :(

Anmäl
2013-04-14 21:44 #19 av: Grodan

#18 Då får du åka till Göteborg. Där finns det några som har möss och säkert tar emot en klämnödig musintressent. Hjärta

Anmäl
2013-04-15 08:48 #20 av: CaptainBunchie

Nuså, vi har fått tag på hon från djuraffären och ska gå och klämma på några möss idag, förhoppningsvis få hem några töser. SkrattarRegnbåge

Anmäl
2013-04-15 15:42 #21 av: CaptainBunchie

Japp, annonsen är inte aktuell längre. SkrattarHjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.