Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Bur, strö, inredning & tillbehör

Bokhylla till garderob

2013-04-21 23:56 #0 av: Sebbastina

Håller på göra om min bokhylla till en bur men kommer mössen gnaga på träet så att det blir ett hål så dom kan ta sig ut (hände när jag hade hamster)? Hörde en som hade vaxduk och är det bättre än att bara ha trä???? :3

Anmäl
2013-04-22 11:12 #1 av: Emmaslindh

Jag skulle nog satsa på vaxduk för att vara på säkra sidan! :)

Anmäl
2013-04-22 12:11 #2 av: Lamina

Lacka, lacka och lacka lite mer. Sen kan du sätta på en vaxduk och hoppas att du har "snälla" möss som inte gnager, ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2013-04-22 16:07 #3 av: Sebbastina

Okeej :D

Anmäl
2013-04-22 16:11 #4 av: Grodan

Du kan ställa in måttanpassade lådor på varje hyllplan så att träet inte suger åt sig urin. Eller så kan du byta ut trähyllplanen mot något tåligare.

Jag har aldrig haft möss i träburar, däremot råttor och det är tyvärr endast en tillfällig bur anser jag. Så småningom luktar buren av urin. Nu har jag visserligen inte varit duktig med att lacka lacka lacka samt renovering emellanåt och vaxduk och annat (plastmattor osv) blir söndergnagda så småningom så mina garderobsburar har varit slit och släng.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-04-22 19:06 #5 av: Sebbastina

Aha okej :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.