Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1210 ggr
[ChinHeart]1
4/22/13, 2:26 PM

Dräktig eller inte dräktig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På bilden ser ni Sugarsnaps. Hon och hennes syster har gått ihop med en hane i en månad nu i hopp om att båda ska bli dräktiga. Hon har alltid varit slank och fint trots att hanen parat sig med henne flera gånger. Tog nyligen beslutet att hanen var steril, men idag när jag lyfter upp Sugar är hon betydligt rundare än hon varit innan och jag har också märkt att hon äter mycket mer.

Dräktig eller inte dräktig? Vad tror ni?

Annons:
Sync
4/22/13, 2:49 PM
#1

Gissar på att hon är det. :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

VStromberg
4/22/13, 2:54 PM
#2

Som jag sa.. Ja, jag tror hon är dräktig :) Du ser det om en vecka iaf ;)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

amandaerslid
4/22/13, 4:06 PM
#3

hon är dräcktig :)

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

Grodan
4/22/13, 4:07 PM
#4

Precis håller med #2… du märker snart 😃

men om det är en gissningstävling så gissar jag att du snart har en kull bäsar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[ChinHeart]1
4/23/13, 5:23 PM
#5

Jag har sett fram emot ungar från den här honan väldigt länge så blir det några nu skulle jag bli väääldigt glad.😃

[ChinHeart]1
4/26/13, 12:02 PM
#6

Nu har Bubblan blivit mycket tjockare. Jag är glad över att säga.. hon ska bli mamma!

Annons:
L8sson
4/26/13, 1:34 PM
#7

Vad rooligt!! :D

Rebornbabyn
4/26/13, 2:19 PM
#8

Så kul för er! 😃

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[ChinHeart]1
4/26/13, 7:32 PM
#9

Ja! Verkligen! Snart ska pappa Templeton flytta ut från sin brud och få antingen sitta ensam eller om han fungerar ihop med Kräftan från L8sson! Ska bli kul att testa men det blir nästa veckas projekt..😃

Det är bara lite jobbigt att eftersom Sugar och Templeton bott tillsammans i en månad har jag ingen aning om när hon blev parad, så jag vet inte hur länge jag måste vänta på de små liven!

[ChinHeart]1
4/28/13, 6:18 PM
#10

Nu puttrar det i buren, Sugar är i full gång med sin förlossning❤️

Rebornbabyn
4/28/13, 6:20 PM
#11

❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[Random_Sweet]
4/28/13, 6:24 PM
#12

Åhh!❤️ Lägg upp bild sen! :'D

[ChinHeart]1
4/28/13, 11:45 PM
#13

Det blev 15 st ungar. Jag tycker det är jobbigt att behöva göra men jag kullade bort 7 st så att hon har 8 istället för 15. En kull på 15 bebisar är en väldigt stor kull för en förstagångsmamma. 

Sugar är jätteduktig med sina ungar och sköter dem exemplariskt! Just nu ligger hon i sitt hus med sina älskade bebisar. Jag har bara tagit några snabba mobilbilder idag som är dåliga. Imorgon ska jag se om jag kan fixa några bra bilder och visa er istället.

Grattis min älskade Sugarsnaps!❤️

Annons:
[ChinHeart]1
4/29/13, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

❤️💋

Rebornbabyn
4/29/13, 3:12 PM
#15

Åh, vilka pluttisar! 😃❤️

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[ChinHeart]1
4/29/13, 3:19 PM
#16

Tack! Det kommer att finnas ungar till salu🙂

[ChinHeart]1
4/29/13, 5:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Den här skönheten somnade så sött i min hand när jag fotograferade förut.

[ChinHeart]1
4/30/13, 11:06 PM
#18

Det ser ut att vara 5 honor och 2 hanar men jag är inte helt säker.

[Random_Sweet]
5/1/13, 12:26 PM
#19

Åh, Snuttisar! :')
Synd att jag varken har råd eller tid för fler möss nu.. Annars hade jag definitivt snott några sötisar! ;)

Tycker oxå att det är hemskt att kulla bort btw :(
Men det är ju ännu värre om dom ska få lov att svälta till döds..

[ChinHeart]1
5/1/13, 6:37 PM
#20

#19 Åh, vad synd. Ändrar du dig är det bara att hojta!
Jag kikade lite idag i huset och de har blivit så tjocka, hoppas att jag kan se lite pälsfärg om några dagar!😃

Ja det var jättehemskt. Jag visste att jag skulle behöva göra det om det blev alldeles för många, vilket det såklart blev. Fick låsa in mig själv på toan för hela tiden tänkte jag "jag kan fortfarande rädda dem". Så ja, det var lite hemskt. Men jag tror det är värst första gången och efter det vet man liksom hur det är, och att det måste göras.

Annons:
Aranea
5/1/13, 9:11 PM
#21

Men femton är väl inte så fasansfullt många? Är honan i bra form och hon får bra med mat borde det väl inte vara några problem, eller? Tänker på mina kullar där de blivit runt den siffran och mamman har klarat det galant. Men man känner ju i och för sig sina egna honor bäst =)

[ChinHeart]1
5/1/13, 9:14 PM
#22

#21 Jo, 15 st är en stor kull. Honan är självklart i bra form och under hela dräktigheten har hon fått i sig mycket nyttigheter, vilket hon får nu också. Det ger jag iförsig alltid mina möss, men jag ger de dräktiga honorna lite extra.

Detta var hennes första kull och som jag fått höra är en mindre kull bättre då. En hona har 10 st tuttar och att mata 15 st ungar blir då lite omständigt. Visst det funkar men ungarna utvecklas snabbare, mer normalt och blir friskare om kullen inte är så stor.

[Random_Sweet]
5/1/13, 11:16 PM
#23

#20 Heheh, Ja! Om jag vinner lite pengar & tid så hör jag av mig! ;)

Ja, Dom ser ju jätte stora och fina ut på bilderna! Ser inte alls ut som att någon är "för liten" :D

Jo, Men precis.. Jag kullade bara 3 st (Vart 12 ungar) Men min bror fick hjälpa mig lite.. Kände mig så hemsk ju :((

#21 15 Är väldigt många.. En hona har 10 spenar (om det heter så..) och oftast så "funkar" bara typ 7 - 8 stycken, Så om en hona skulle ha 15 ungar så skulle alla inte kunna äta samtidigt och det är stor risk att flera stycken blir för små/små växta.

Jag hade en kull på 9st ungar förut, Och där vart 1 unge liten (Har dock växt till sig nu), Men hade det varit flera ungar i den kullen så hade säkert någon dött pågrund av att hen inte fått nå mat.

Aranea
5/2/13, 10:58 PM
#24

Stor kull ja, men orimligt många?

Nåja.

#23 Var har du hört detta om spenarna? Jag har aldrig hört talas om det, är intresserad av att veta mer.

[Random_Sweet]
5/3/13, 11:56 AM
#25

#24 Har ju läst på om möss. :)

Kollade runt lite på google men vet inte riktigt vad jag ska söka på..
Så du får nog leta själv om du vill läsa mer om det. :)

Upp till toppen
Annons: