Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Mat och utfodring

Hästmüsli?

2013-04-23 11:41 #0 av: CaptainBunchie

Snabbfråga.

Kan man ha denna hästmüslin som musfoder eller kan man komplettera den med vanlig typisk mus-blandning? :)

Eller, kan kan man ju, men är det bra/dåligt?

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)       

Anmäl
2013-04-23 14:07 #1 av: Emmaslindh

Beror ju på om du tar från stallet, där är ju ofta andra möss och sprider sjukdommar :)

Anmäl
2013-04-23 14:17 #2 av: CaptainBunchie

#1 Vi har den ju inte direkt så att mössen kan komma åt utan i en tunna med ordentligt lock.

Annars kan man ju ta direkt från påsen när man köpt nytt. :)

Anmäl
2013-04-23 15:15 #3 av: Vattnadal

Melass är väl inte det bästa kanske, till möss. Det som är kokt, tar väl bort näring. Inte onyttigt, men det är nyttigare att ge ren säd.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anmäl
2013-04-23 21:59 #4 av: Grodan

Nej. Jag har gått igenom alla häst-müsli och konstaterat att det inte är musmat. Tyvärr.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-04-24 09:33 #5 av: CaptainBunchie

#4 Bra att du sa det, då skippar jag den idén! :)

Anmäl
2013-04-24 18:06 #6 av: Grodan

#5 Jag testade det en gång till mina råttor och de blev väldigt ledsna och besvikna. Det luktade inte heller speciellt gott.

De enda färdiga blandningar jag hittat som jag tycker är intressanta är från JR Farm, dock kan de innehålla mkt fröer så man kan behöva blanda ut med vanlig säd. Det tråkiga är att de är så dyra och så små förpackningar så i längden lönar det sig verkligen inte att köpa sånt, utan att blanda själv.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-04-24 19:12 #7 av: CaptainBunchie

#6 Tänkte mer att det är smidigt då vi har sånt till vår häst, men somsagt skippar jag den idén. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.