Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 751 ggr
Lottavo
2013-05-11 20:24

bur av samla-låda

måste man ta ut lucka i sidan om man gör bur av samla? Eller räcker det att fixa ventilation i locket?

Annons:
ajanki
2013-05-12 09:50
#1

Har inga såna burar själv men skulle tro att det behövs ventilering även på sidan.

Grodan
2013-05-12 13:44
#2

Jag har ju akvarium till några av mina möss. Där är det endast ventilation upptill. Det tycker jag funkar. Jag gillar akvarium till smådjur, men många gör inte det för de anser att det ger dålig ventilation.

En fördel med gallerbur och nätventilation på sidor är att ifall burar i en uppfödning står nära varandra så skvätter spån osv mellan burarna. Det kan hjälpa till att mössen får samma bakterieflora, så att det blir lättare vid hopsättning. Hygieniskt, nej, men bra för mössens hälsa förmodligen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lottavo
2013-05-12 19:59
#3

Ja uppfödning tänkte vi inte ägna oss åt… Men det känns som om en samlalåda är ett ekonomiskt alternativ till stor bur. Om man ska sätta i "ventilationsnät", vad ska man då använda? Och om man vill ta upp "hanteringslucka", hur högt upp skall den då vara? Det känns som om vår ena älskling inte skulle stanna kvar i buren om den sitter för lågt, hon är alldeles för nyfiken… 🤔

Upp till toppen
Annons: