Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1924 ggr
Sync
5/22/13, 8:58 PM

Äntligen ska det bli bebisar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag sattes min Anngelika ihop med min Gil.
Äntligen.. efter flera månaders planering och väntan på att de ska komma i bättre ålder. 

Har ganska länge kollat på när andra visade sina parningar och sedan bebisar. Jag är så glad att det är äntligen min Anngelikas tur att bli mamma och Gil att bli pappa. 

Temperamentet var ett prio i denna parning. Både min Gil och Anngelika visar sidor som är det jag vill ha hos mina möss. Kontaktsökande, snälla och inte kraffsiga i handen, vågar att klättra runt på mig och inte bara sitta i handen i väntan på att få släppas ner i buren igen. Det där om att dom är två av de finaste möss i världen kan jag hålla för mig själv .. 😃

Eftersom detta blir min alldeles första kull så bestämde jag mig att vara ärlig mot mig själv och att jag ska kulla bort några bebisar ifall det behövs så att jag har 4-5 bebisar kvar. Därutav 1 hane. Därmed kommer jag kunna koncentrera mig lite bättre på dessa bebisar. Samt att de kommer få mer mat och växa fort. Har också bestämt mig att Anneli ska få gå med Anngelika och hennes bebisar som hjälp.

Dessa bebisar kommer inte att vara till salu. De kommer vara till sällskap (tror inte jag kommer att fortsätta avla på dem, bara ifall jag blir minst lika nöjd med de som Anngelika och Gil). 

Fastän de inte kommer att vara till salu så kommer jag att göra bilder/filmer på dem varje dag, anteckna och framför allt lära mig hur allt går till. Det kommer att dokumenteras i detta inlägg här på MiF och på min hemsida. 

Pappan: Gil
Hårlag: Texel (Långhår Astrex)
Färg: Agouti
Uppfödare: Anne-Lee Kleveborn (Ale's Mousery)

Mamman: Anngelika 
Hårlag: Shorthair, LH bärare (Kan vara astrex men är inte så säker på det. Dock tycker Grodan det 😛)
Färg: Black, Dutch
Uppfödare: Magdalena Ekman (Keweric´s)

(Klicka på bilden för att göra den större).

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Grodan
5/22/13, 10:27 PM
#1

Gillar verkligen att du planera så länge och funderat noga igenom detta! Så ska det verkligen gå till vid all djuravel. Stor eloge till dig.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
5/22/13, 10:48 PM
#2

#1 ❤️ Tack Grodis!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

VStromberg
5/22/13, 11:21 PM
#3

Du är så söt, Adam. 😃❤️

Ska bli spännande och se vad det blir av kullen, om det blir en. Meeeeeen det är ju möss vi pratar om, så jag tror nog det blir en ;)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Sync
5/23/13, 10:00 AM
#4

#3 Höh. C: Joo. Längtar~

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
5/27/13, 7:26 AM
#5

Märkte att Anngelika äter mer än vanligt. Flyttade ut henne igår kväll. Nu sitter hon med sin syster och kompis igen. Oj vad de saknade varandra. C: Spännande! För övrigt hade jag en super helg och om Anngelika är dräktig så blir jag ännu gladare. Woohoo!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

VStromberg
5/27/13, 11:23 AM
#6

👍

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
Sync
5/28/13, 5:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Har försökt väga Anngelika idag. Hon gick upp 0,5-1 gram sedan onsdags förra veckan. Det kan vara något.. eller så är det bara pga maten jag har börjat att ge. 😉

Anngelika boar hela tiden (vilket hon aldrig gjorde, för att det fick hennes syrra och Annika göra..) och äter mycket. Så jag hoppas hoppas hoooppas att hon är med bebisar. ❤️

Gjorde bilder idag. Ser inte någon skillnad. 🙂

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
5/28/13, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

❤️

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
5/28/13, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bebisar räknas att komma 9-12 Juni. 👍

Gil får komma med en bild också. 😘

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
5/28/13, 5:20 PM
#10

Jag bestämde mig att det ska bli Nattens Hus-kull. 

House of Night originellt. (Böcker.. 😉).
Har ganska många namn att välja mellan.. så ni kan gärna välja ut de som ni tycker låter finare.. 👍

Alltså blir det;
Honor:
- Zoey
- Stevie Rae
- Erin
- Shaunee
- Neferet
- Aphrodite
- Kramisha
- Anastasia
- Sylvia
- Shaylin

Hanar:
- Damien
- James
- Jack
- Dragon
- Rephaim
- Loren
- Darius
- Kalona
- Erik
- Heath

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
5/29/13, 10:53 AM
#11

Såg nyss när Anngelika sträckte sig över kanten för att kolla ut på mig. Hennes mage var lite rund och sådär dräktig-fin. 😃

Nu är jag glad!! Är fortfarande inte 100% säker men om några dagar så. ❤️

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

[Miss_björnbär]
5/29/13, 11:10 AM
#12

Haha men då! Det temat tänkte ju jag ta till en kull som anlänt xD
Så bra böcker tycker jag, får väl blir Över näktergalens golv då :P

Sync
5/29/13, 12:34 PM
#13

#12 Haha Sårri. x3 Ja herregud! Så bra böcker. Du kan ändå fixa en nattens hus kull. Har ju fler idéer. ;)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
[Miss_björnbär]
5/29/13, 1:00 PM
#14

Haha jag kommer på mer :D Så spännande, kommer bog bli ursöta bebisar :D

Sync
5/29/13, 1:09 PM
#15

Då kör jag på det. ;) Ja! Jag kan inte vänta… Usch! Vad jobbigt det var att planera i flera månader. Men nu är det jobbigare för att det är upp till bevis. xD

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
5/29/13, 4:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Svårt och göra mag bilder. Försökte göra en bild när jag håller upp henne i svansen medans hon håller sig i fin-glaset med fram tassarna. Men hon verkade inte alls tycka om det och slungade bak den så den föll på marken och kraaasch. Så gick glaset upp till.. glas himmelen. 😇

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
5/31/13, 1:06 AM
#17

#7 Underbar bild! ❤️

#10 fina namn… gillar kramisha… haha

Vet dock inte om jag gillar din nya Avatar, jag förväxlar dig med Vattnadals lite…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
5/31/13, 7:25 AM
#18

#17 ;) Haha .. Oops. Tyckte det blev en så fin bild på Gil.. xD

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
5/31/13, 1:32 PM
#19

#18 Ja, det är en supersöt bild. Jag ska bara vänja mig…😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/1/13, 4:05 PM
#20

Anngelika borde föda 9-12 Juni. Alltså ganska snart. Sedan dagen Gil och Anngelika sattes ihop har Anngelika ökat vikten med 4 gram. Skulle kolla Annikas vikt för att jämföra. Hon gick också upp 3-4 gram. Nu är jag förvirrad.. Förmodligen har de bara ätit upp sig på extra maten jag började att ge. Suck .. Tvivlar på att Anngelika är dräktig. Nu är frågan varför. Gil har redan haft chansen att göra alla tre dräktiga men inget hände. Bra. Men nu? Nu hade de 4 dagar med endast en hona. Planerat denna gången. Hon är rund och päronformad .. Men jag tvivlar ändå. Suck. Regnet hjälper mig inte alls på bättre humör..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
VStromberg
6/2/13, 12:23 AM
#21

#20 nu tycker jag att du ska göra som jag sa till dig.. Sätt Anngelika och Gil i en bur, låt dom gå tills hon är tjock. Det tar lite tid för vissa hanar att få till det, och lite tid för vissa honor att få till det.

Men det funkar tillslut :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Sync
6/2/13, 2:19 AM
#22

#21 Men hon känner sig ensam.. :/

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

[Miss_björnbär]
6/2/13, 2:21 AM
#23

Hon och Gil hittar varandra efter ett tag, då kommer de bara ligga och mysa i något form av hus :) Då kommer hon nog inte känna sig så ensam.

VStromberg
6/2/13, 11:28 PM
#24

#22 nej, det är dina …känslor som säger så ;) Hon överlever.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Sync
6/3/13, 4:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Nä. Anngelika är knappast dräktig. Tyvärr. Sorgligt men sant. Får försöka sätta ihop dem om ett tag igen. Meeeeen. 

Välkommen hem Syndra. Haha ja.. Hon heter Syndra. Hade brist på namn. C: 
En dove (dutch/broken?) tan. Iaf är det vad Viktoria tycker. ;)
Var i djuraffären idag för att köpa spån. Så ser jag henne.. Högdräktig. Fastän han sa att han har särat på honor och hanar. Skällde ut honom lite och fick henne hem gratis. Hon kommer föda inom 2-3 dagar. Här får hon det bra med mig. 

Hon fick leva på hans lösvikts äckliga godis torrfoder hela livet. Nu får hon ordentlig torrfoder och massa rå mat. Mums. Kommer att kulla bort till 3-4 honor. För Syndras skull. Känner på mig att hon inte kommer att klara av många bebisar då hon hade så dålig kost och allt. Dessutom så skulle bebisarna bli jääätte underutvecklade och utvecklas riktigt långsamt. 

Är iaf lättad om hjärtat nu. Nu har hon boat så mycket (vilket hon inte kunde i djuraffären då det fanns inget att boa med.. plus att det var 14!! andra möss i buren) att hon är jätte trött. Hon har tvättat sig lite och nu sover hon fint och lugnt. ❤️

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/3/13, 4:47 PM
#26

#25 Bebisk*t kallas det när man köper dräktiga möss på djurbutiken… 😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amandaerslid
6/3/13, 4:48 PM
#27

#25 åh vännen då! Vad bra att du hittade henne, Tycker det är så dåligt av djurbutiker att inte ha den kunskap som behövs. Men vad skönt att hon fick ett bra hem nu! :)

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

Annons:
Sync
6/3/13, 4:48 PM
#28

#26 Haha jasååååå.. 😂

Blev bara så sur och ledsen av att se henne där sådär högdräktig. Hon kan ju knappt gå. Andra möss störde henne rejält. 😕

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
6/3/13, 4:50 PM
#29

#27 Mm.. Dumma djurbutiker. Aldrig träffat på någon med friska och snälla djur samtidigt där. 

Såg gerbilerna idag också. Tre stycken i en liten gallerbur (ungefär så liten som jag har till min ensamma mus hane). Där de satt och gnagade på gallret som in i…

Förr var det värre. De gnagade så mycket att det blödde runt deras tänder. Asså usch..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

amandaerslid
6/3/13, 6:01 PM
#30

#29 men gud vad hemskt .. :(

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

Sync
6/3/13, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Tyckte Syndra var ganska fin ändå. 🙂 
Färgen är lite konstig.. men jag och Vickan står nog kvar vid Dove. Teckning.. Broken? Dutch? Något såntdär.. 
Saaamt att hon faktiskt är SNÄLL. Något jag var faktiskt ganska överraskad över. Hon är snäll och låter mig ta upp henne. Hon springer inte iväg när jag närmar mig buren och när jag sätter ner henne så sätter hon sig direkt och äter eller liknande, UTAN att springa iväg och gömma sig först. Grymt. ❤️ I handen är hon lugn och bajsar inte, kissar inte. Känner inte tassdarr än men har ju bara haft henne i några timmar. Allt kommer och jag ser fram emot detta. 

Jag tror inte jag kommer sälja dessa bebisar. Vissa kommer att stanna här med mig, vissa kommer att flytta till min syster eller mamma. De har blivit smittade av mig.. 😂

Just nu planerar jag ny parning mellan Gil och Anngelika. Det får bli om en månad ungefär. 🥵
Vill verkligen få bebisar efter dessa två.. men funkar inte det då så ger jag upp med just de två. Börjar undra lite om det är något fel i sperman på min Gil eller bara om Anngelika är lite för hård och Gil för klen. 😃
Jag vet inte. Men vi får se. 🙂

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
6/4/13, 7:35 AM
#32

Åh. Jag hade rätt när jag såg att Syndra förberedde sig inför födsel. Kikade in i kartongen .. Ropade lite. Hon kom inte ut. Satte på mig mina linser för att se något och bam så ser jag en liten tass.. En till.. Och en till som rör sig under henne. Haha åh.. Får kika på dem mer lite senare. Väcktes av massa pip vid 3-tiden. Men utan linser såg jag ingenting.. Nu kan jag äntligen börja lära mig och vara en musmamma. .. Pappa. Morbror.. Eller något. :p

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
6/4/13, 8:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Syndra är grymt snäll. Lät mig göra allt. Satte henne i buren bredvid med mat och dricka där hon fick lite paus. När jag skulle sätta henne tillbaka i bebisburen så hoppade hon halvt upp i min hand. 😃 

Kikade iaf på bebisarna.. 8 stycken blev det. 4 RÖ och 4 SÖ. 
Könen kollar jag ikväll eller imorgon.. kunde se könet på bara två stycken. Det var honor. Resten är jag osäker på. 🙂

Hon gjorde ett kanon bra jobb. Det enda jobbiga just nu för mig är att man kan se deras organ. Typ. 

Så himla rädd att jag ska krossa dem. 😂

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
6/4/13, 2:49 PM
#34

Grattis till bebisarna ❤️

Annons:
Sync
6/4/13, 3:16 PM
#35

Tack. ❤️

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
6/4/13, 6:10 PM
#36

Så! Då var könen redan satta. 

Det var 3 honor och 5 hanar. 
Det var 4 RÖ och 4 SÖ.  

Alla 4 RÖ var hanar, + 1 SÖ.
Alltså 3 SÖ honor blev det i denna kull. 

Som jag skrev tidigare så har jag bestämt mig att kulla bort hanar. Alltså kullade jag bort 4 hanar och sparade 1. En rödögd hane var det om jag minns rätt. Valde den största och tjockaste hanen. 

Vad man tycker om att jag kullade kan ni PM'a om. Mina anledningar är enkla. Hon är en djurbutiks mus. Har ingen koll på hennes ålder. Hon har levt på godis-lösvikts-torrfoder hela livet där. Vet inte vem pappan är. 

Mindre kull resulterar i bättre utveckling. Varför just hanar då? För att de tar plats. Tyvärr. 

Nu var jag ärlig och hoppas inte jag får några påhopp. Jag tyckte jag gjorde rätt. Detta skadar ändå ingen. Inte mamma mus, syskonen eller de som kullas.

Alltså;
Kullen består nu av 3 honor och 1 hane. 
Namnen är följande: 

*League of Legends kull*
Honor;Sejuani
          Anivia
          Pusia, Läses som Putja. (Tja som hälsnings ordet). (Ett polskt namn som jag lovade mamma att döpa en hona till… 😛)

Hanen;Draven

Nu ska jag bara vänta några dagar tills honorna kommer att ha synliga teckningar så att jag kan bestämma vilken är vilken. 😉

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/4/13, 7:00 PM
#37

'331 Jag tyckte spontant av fotot i #25 att Silver passar mer som färgangivelse, men det går inte att säga säkert av ett foto tyvärr. Det är svårt att skilja en ljus Dove från en Silver.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/4/13, 7:19 PM
#38

Kommer att ta bättre bilder på henne någon dag framöver. Med bra solljus. Då får du se. Men jag tror fortfarande hon är dove. 🙂

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/4/13, 7:26 PM
#39

Ja på bild 31 ser hon inte ut som Silver. Dock ser jag inte så bra, det är så små bilder.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/4/13, 7:29 PM
#40

Jag fixar fina bilder! 😃 Nära-päls bilder också. Typ imorgon..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/4/13, 7:32 PM
#41

hm… vänta nu… är detta din första kull?

Du har fått din första kull?😃🎈🎂


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sync
6/4/13, 7:53 PM
#42

''Typ'' min. Detta var ju honan från djuraffären. Men ja. Den är ju min. Min första. 😉 😃

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
6/4/13, 7:59 PM
#43

Äsch. Jag fixar en ny tråd för denna kullen. Det här har börjat bli en röra. 😃

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/4/13, 8:00 PM
#44

LOL… Det är DIN första muskull. Den är oplanerad. Du köpte en högdräktig mus på zoo. Men det är fortfarande DIN kull. Dina bebisar i ditt hem…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/4/13, 8:04 PM
#45

Ja exakt. Jag tar hand om den och de föddes ju här hemma hos mig. Mamman är också min nu ju. Så ja. Det är Min kull. 🙂

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
6/4/13, 8:07 PM
#46

Hur mycket får jag förresten pilla med dem? De föddes ju idag vid 3 tiden på morgonen. Sedan dess har jag pillat med dem 2 gånger. På morgonen för att kolla läget och nu när jag skulle könsbestämma och fota lite liiite.. 😃
Tycker det räcker för idag.. för dem. Själv vill jag pilla på dem hela tiden. 🥵

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/4/13, 8:34 PM
#47

#46 LOL… ja, man vill ju det… men det kan bli för mycket för modern. Se på henne hur hon reagerar.

Jag kollar ungarna bara typ en gång dagligen, hm… tror jag… Jo, nyfödda är det så. Då behöver modern tutta dem mycket så jag bara kollar att de är ok.

Snabb lyft på kartong-huset eller så tar jag upp honan och sätter henne på rastplats medans jag mer noga kollar ungarna.

När de är äldre 2,5 - 4 veckor kan du dock pilla hur mkt som helst…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/4/13, 8:56 PM
#48

#47 Hon är faktiskt riktigt snäll och verkar inte bry sig så mycket att jag pillar med dem. Dock så tvättade hon dem ordentligt efter att jag har haft dem i handen och så. 😉
När hon väl tvättar dem så piper de as högt.. Aldrig skulle jag tro att musbebisar kan skrika så mycket…

Hur är det med träck? Så fint ord.. träck. Haha.
Men bajset. Såg att Syndra bajsade typ löst idag.. En gång. Men ändå.. Det var löst. Är det normalt efter födseln och så..?

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Vattnadal
6/4/13, 10:05 PM
#49

Låt Angelica och Gil bo ihop till du ser att magen börjar växa, vettja! Jga låter ofta hanen gå med honan så länge det går. Ibland får han bo kvar när ungarna föds, och flyttar till egen bur med söner ur första kullen. Man får dock räkna med en 2;:a kull direkt, men är honan i bra hull och så, brukar det gå bra. Kullar ofta bort alla hanar i 2:a kullen, om jag inte vet att jag kommer att kunna sälja en del.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sync
6/4/13, 10:41 PM
#50

#49 Anngelika* 😇 😛

Ja.. alla säger så. Kommer nog göra sådär. 🙂 Dock ska jag inte ha hanen vid födseln. 😉

Shit vad många smileysar jag använder idag..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
6/5/13, 11:19 AM
#51

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/5/13, 4:51 PM
#52

#50 Det gillas att man använder gula gubbar! 😃Nu när vi fått nya fina också.❤️

Jag tycker absolut du ska låta mössen bo ihop tills du ser att Anngelica är dräktig och sedan sära på dem. Vill du ha hanar kvar som ev bor med pappa mus, så kan du faktiskt prova att sätta in dem till honom när de är 4 veckor gamla. De flesta hanar accepterar sina söner. De känner igen dem på lukten. Kolla dock att det verkligen är så att Gil vill ha dem i sin bur… I vissa fall vill en mkt dominant hane inte ha några andra hanar i sin bur, vare sig de är söner eller bröder…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/5/13, 4:56 PM
#53

#52 Ja. Jag ska försöka flytta ihop hans söner till honom efteråt. Jag är nästan säker på att han kommer inte ha något emot. 😛 Men ifs vet man aldrig..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/5/13, 4:59 PM
#54

#53 För det mesta fungerar det ett tag, typ ett par månader. Under den perioden hinner du ev också bestämma dig för om någon av dem skall flytta (säljas) och hinner skaffa fler burar ifall de inte vill bo ihop.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/5/13, 5:19 PM
#55

#54 Yes. 😃 Måste inför skaffa mig godislådor. Heh

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Sync
6/25/13, 12:26 AM
#56

Efter mer än en månad av väntan är Anngelika ÄNTLIGEN dräktig. Det verkar som det. Hon har nu mer utav en bebismage. Kanske kanske är bebisar påväg.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/25/13, 12:15 PM
#57

#56 Bor de ihop nu?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/25/13, 12:22 PM
#58

Jepp. Ska ut och hämta nytt spån idag och flytta isär dom senare. Jag är inte säker till 100% än men jag tror hon är dräktig. Dock så har jag sagt det många gånger nu.. Suck. Men ja. De har bott tillsammans hela tiden i över tre veckor nu.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/25/13, 4:45 PM
#59

Men låt dem sitta ihop tills du är säker! Tills hon är sprickfärdig av bebisar i magen.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/25/13, 6:55 PM
#60

Suck. Tvivlar på att det kommer funka. Något måste vara fel ifall hon inte år dräktig nu.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/25/13, 7:01 PM
#61

Jag tänkte mer på att både hon och Gil kanske trivs ihop och du faktiskt inte behöver sära dem förrän du är helt säker.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
6/25/13, 7:10 PM
#62

Ja jo. Han kommer känna sig lite ensam när de säras.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
[Miss_björnbär]
7/20/13, 10:19 PM
#63

Hur går det? :) Blev det några fina krullisar?

Sync
7/21/13, 1:14 PM
#64

Anneli (Anngelikas syster) födde 11 för några dagar sedan men alla var döda när jag såg dem morgonen efter födseln.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

[Miss_björnbär]
7/21/13, 2:04 PM
#65

Vad tråkigt :( Håller tummarna på att de går bättre nästa gång!

Sync
7/21/13, 5:34 PM
#66

Det blir inte nästa gång med dessa möss. Kanske Anngelika, men hon börjar bli för gammal.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

[Miss_björnbär]
7/21/13, 6:09 PM
#67

Åh vad synd :(

Grodan
7/21/13, 6:10 PM
#68

Så tråkigt, Sync! 🌺

Jag vet PRECIS hur det är. Som musuppfödare behöver man en oerhörd styrka för att inte ge upp, för man får bakslag ofta. Man får inte ta det personligt för då bryter man nog ihop.

KRAM❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sync
7/21/13, 8:02 PM
#69

#67  Ja. 😕

#68 ❤️

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: