Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 689 ggr
liindaahh
2013-06-03 16:50

Tips till nybörjare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är medlem i chaplins katthem, och vi har fått in 2 hanar och en hona med 5 (tror jag det var) ungar. Ja, jag vet att det är lite ironiskt med möss och katthem under samma tak ;) de är åtminstone inte i samma rum!

Anywayz, vi är ju inte så bildade när det gäller möss. Själv har jag haft tamråttor för x antal år sedan, men har tappat det mesta från den tiden. Så ni söker jag lite mer info och skötselråd, så mössen har det så bra som möjligt hos oss tills de hittat nya hem. 

Tex:

Bästa fodret?

kutterspån eller "toalätt"?

Hur många i samma bur?

Andra tips är också välkommet. Alla förutom ungarna och ena hanen (dvs honan och andra hanen) har varit i utställningar och har stamtavla.

På bilden är hanen med stamtavla :)


Annons:
[Iyen]
2013-06-03 17:20
#1

Vart kommer mössen ifrån?

liindaahh
2013-06-03 17:23
#2

#1 en uppfödare som inte kunde ha dom kvar pga sjukdom tror jag det var.


[Miss_björnbär]
2013-06-03 17:56
#3

Riktigt snygg hane!

liindaahh
2013-06-03 17:58
#4

#3 ja visst är han fin :) De är jätte tama och mysiga.


Grodan
2013-06-03 18:38
#5

Ja, vi har nog en hel del tips på sajten. Du ställer ju ändå de vanligaste frågorna…

Här kan du läsa några Artiklar som svarar på de flesta frågor man har som "nybörjare"! 😃

Ta även en titt under Artiklar

Här en lista på Artiklar (ev ej helt uppdaterad): LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

liindaahh
2013-06-03 18:47
#6

#5 tack så mycket! Ska läsa igenom det :)


Annons:
.:Vera:.
2013-06-03 18:48
#7

 Jag hade kutterspån till en början men det spånet är dammigt  och det fick några av mina möss att nysa. Så nu har jag "toalätt" , det tycker jag är mycket bättre. :)

Du skulle kunna ha alla honor tillsammans det borde inte bli några problem :) Hanarna kan du ju också ha tillsammans om de inte bråkar med varandra såklart.

Jag köper råttpellets till mina möss och blandar in lite havregryn ibland. Det tycker mina om. ;) 

Är hanen på bilden till salu? Om han är det  var finns han?? Hur gammal är han?? :)

liindaahh
2013-06-03 18:52
#8

#7 hanarna kommer tydligen inte alls överens, och bor därför i varsin bur. Alla mössen är till för omplacering just nu om jag fattat rätt. De finns i Linköping! Ålder vet jag inte, men om du har facebook gå in på

www.facebook.com/chaplinskatthem

Där kan Zarah svara på fler frågor :)


.:Vera:.
2013-06-03 19:02
#9

Ok, tack :)

liindaahh
2013-06-03 19:04
#10

Det finns nu bilder på facebook sidan på alla mössen :)


Upp till toppen
Annons: