Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 866 ggr
Gnici
2013-06-03 17:14

Oplanerat misstag, men så kärt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor på Åland och här finns ingen som föder upp möss, så när jag beslutat mig för att bli musägare så valde jag att köpa mina möss via ena zoobutiken här på holmen. Väl medveten om alla risker med grossistmöss. Jag har haft mina båda tjejer i snart tre veckor nu och de snälla trevliga möss och hittills friska, peppar, peppar.

Rätt snart började jag misstänka att Mumsa var dräktig. Ingen chock direkt, eftersom jag läst om att det tyvärr händer att de grossistmöss man köper kan vara det (mina möss kommer direkt från Imazo, bara via butiken här) Jag förberedde mig på att bli musmormor genom att läsa på här inne och har gett bra mat och kalk till Mumsa och gjort det jag kunnat.

För fyra dagar sedan föddes åtta stycken småbebisar, men två har tyvärr dött. Vad jag kan se så är minst tre stycken hanar, helt säkert. Men de jag tror att är honor, är jag ändå osäker på. Tycker det är svårt att se. Hoppas att det ska synas tissar på honorna om någon dag, så jag kan gå på det. Brukar det göra det på ALLA honungar?

Vad tror ni om färgerna? Mamman är dåligt svart tan berkshire med panfläck.


Annons:
Gnici
2013-06-03 17:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En liten sötis


Gnici
2013-06-03 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En till…


NaDa...
2013-06-03 17:19
#3

Grattis! :)
Måste bara kommentera eftersom att jag också bor på Åland. ;)
Har du annonserat om de här bäbisarna? För såg en musannons på Ålands köp o sälj och vart bra sugen.. Det här hjälper ju inte direkt.. x)
Sjukt söta! Då får visa lite bilder här under deras uppväxt. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Gnici
2013-06-03 17:26
#4

Tack! Jo det är jag som lagt ut den :D Har en hane och två honor tingade, så ett par pojkar finns kvar. Du får komma och titta på dem sen när de får ögon ;)


NaDa...
2013-06-03 17:28
#5

# haha, och komma och titta blir bra farligt. Mina föräldrar är konstiga och tycker att råttor och möss är äckliga.. haha xD
Vill inte riskera att gå och bli kär i någon liten mus :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Grodan
2013-06-03 18:15
#6

#0 Ja, alla honor (och även hermafroditer) kan man se juver på när de får päls.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Galenidjur
2013-06-03 18:19
#7

Gud så söta bebisar 😍

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Gnici
2013-06-03 22:04
#8

#6 Tack Grodan


Grodan
2013-06-04 19:28
#9

Ska bli kul att se dem när de blir äldre.

Åland glömde jag skriva om, jag hade migrän hela natten o dagen igår och mådde inte bra. Jag vet en tjej som bodde på Åland som har möss, är inte säker på att hon bor kvar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[hasselmusen]
2013-07-30 19:14
#10

Finns de kvar någon?

Upp till toppen
Annons: