Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2124 ggr
[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:33 PM

Till salu hos Kadea

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har äntligen mina första kullar kommit till världen och jag är så glad över de små liven ❤️
De är redan 2 veckor idag, de äldsta då och de flesta öppnade ögonen igår och börjar ta sig runt i buren på ostadiga ben.

Så då finns det ju några till salu, jag har inte kullat bort någon då jag är väldigt intresserad av hur alla syskon blir så kontakt med nya ägarna vill jag gärna ha, typ en uppdatering då och då eller om man skriver allmänt om dem någonstans. Tex om de blir sjuka så vill jag gärna veta det så snart som möjligt, vad för sjuka och allt som kan på verka på avel och just dessa linjer. 
Alla kommer givetvis vara registrerade i Svemus och skulle det krisa eller hända något som gör att du inte kan ha kvar musen/mössen från mig så vill jag hellre ha tillbaka dem till mig än att jag inte vet alls vart de hamnar. Men vet du redan nu att din framtid är väldigt osäker och du inte är helt säker på att kunna ta hand om dem i ca 1,5 - 2 år även kanske lite längre så behöver du faktiskt inte höra av dig. Det må låta hårt men istället för att de ska flytta fram och tillbaka och ha en ovis framtid så får dem hellre bo kvar här, jag har plats och tid 🙂
Men känner du att du har och kan uppfylla det jag kräver så får du mer än gärna skriva ett PM här, maila mig på zindy_malin@hotmail.com eller söka upp mig på facebook via min mail för att talas vid mer.

Jag kommer själv åka upp till Stockholm från Tidaholm och åker via Örebro, Västerås mm runt den 14-16 juli så transport ditåt går lätt att ordna, jag kommer även vara där uppe i ca 7 dagar på guild träff och hälsa på min mor så kan ta dem till Stockholm eller Uppsala där runt också.
Finns lite information om mig och mina möss på www.kadeasmousery.weebly.com
Priset är mellan 75 kr och 100 kr och de finns i Tidaholm, ca 20 min söder om Skövde.

Men nu börjar jag med lite bild spam nu då 😉

Detta är en kull på 8 små sötnosar efter en rö vit hona, sh och en argente texel hane båda engelsk typade. Det blev 4 pojkar och 4 flickor. 

Kom fram till att de troligen blir väldigt krulliga astrex hela bunten, de är idag 2 veckor gamla :)

Annons:
[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

.

[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En pojke som tyvärr råkade ut för en liten olycka när han var mindre så det är inget genetiskt. Tar dock inte orsaken offentligt här, det är ju trots allt internet :)

[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Sen har vi kull nummer två men 11 st bebisar som har en toppen mamma som orkade med dem alla ❤️

Hon är rö vit sh syster till honan som är mamma till kullen ovan.
Pappan är en rö vit texel hane som även han är bror till kullen övers pappa. Dessa blir troligen och bara väldigt krulliga astrex.

I denna föddes det 6 st honor och 5 st hanar.

[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En av sötnosarna

Annons:
[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här har vi kull nummer tre. 
Efter en siames hona och siames hane båda sh.
Där föddes det 6 st bebisar varav 2 hanar och 4 honor.

[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hela gänget.

[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kull nummer fyra, efter samma pappa som ovan men med en annan mor.

6 st bebisar där också, den hanen verkar leverera det antalet bebisar.

4 hanar och 2 honor i denna.

[Miss_björnbär]
6/7/13, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Sista kullen.
Efter en argent ssh hane, han hade en varböld men det fixade vi till hos veterinären, han börjar bli närmre året så jag håller tummarna att det inte kommer tillbaka på ett bra tag, en urmysig kille som vem som helst kan hålla i, vända och kika på. Till honom så är det en rö vit hona, just ja, alla är engelsk typade, gäller även kullarna ovan. 
Det blev 8 st bebisar, 5 tjejer och 2 pojkar varav de två som ser ut att vara satin är flickor, yay!
Jag kommer behålla en hel del av dessa men vilka är inte bestämt än 🙂

Littlem
6/7/13, 4:30 PM
#11

Många fina bäbisar! Bra fördelning på kön med. Hos mig blir det typ bara hanar :P

En rö vit hona med bra krull o temperament kan få flytta till mig :)

Grodan
6/7/13, 5:24 PM
#12

#0 Vilken härlig annons! Gillar verkligen ditt tänk! ❤️

Vad jag saknar är dock info om vilka som är föräldrar, namn, färg, hårlag och ålder 😃

#8 Agouti Point ser jag där i kullen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
6/7/13, 5:59 PM
#13

Fixar det snart tänkte jag :D och tack

Annons:
[Miss_björnbär]
6/7/13, 6:05 PM
#14

Men varför skickades inte hela mitt meddelande? :( Skrev tack så mycket

Grodan
6/7/13, 6:13 PM
#15

#14 Jadu… teknikens under? LOL 😍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
6/7/13, 6:28 PM
#16

Men igen! Suck! Skriver när jag är hemma igen

ajanki
6/8/13, 9:28 AM
#17

Jättefina bilder och bebisar!!

Jag blir så sugen på 1 eller 2 eller kanske 3…..😍

[Miss_björnbär]
6/8/13, 11:00 AM
#18

Nu så! Tänkte skriva mer om föräldrarna igår men vädret var så himla fint att vi bara var tvungna att grilla lite gott kött och grönsaker. Hade en riktigt mysig kväll med sambon och hundarna ute i det verkligen super härliga vädret :) Det jag tänkte skriva om föräldrarna är vart de kommer ifrån, hur jag upplever dem i buren, med nya kompisar, handen och ute på lekbordet. Är det något mer jag har glömt? :) Hihi söta är dem :D

lol girl
6/8/13, 11:41 AM
#19

#3 Nawww… <3 Det är små krullisar allihop, gud så sött! <3

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

[Miss_björnbär]
6/9/13, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

En bild på föräldrarna till kull nummer ett.
Eftersom Argaloth inte finns med på min hemsida eftersom han bor hos min väninna som har fått honom av mig gentemot att jag alltid får hälsa på när jag vill och så står jag för mat och strö. 

Kull 1: Peeve (mamman) är nu 5 månader rö vit kh, en nyfiken liten dam som gärna utforskar allt. Sitter fint och stilla handen medans jag vänder och vrider på henne, går bra med andra honor även om en annan hona sa att dig gillar jag inte. Det syns i hennes ena öra.
Förutom det så är en glad liten tös utom på denna bilden, då var hon inte alls lycklig, hon tyckte nog jag ar dum som lät henne sitta på en så hög vas så hon inte kunde få springa runt och leka på mitt databord.

Argaloth, pappan till denna kullen. Han är en mysig kille, argente tan texel. Han är nu ca 8 månader, tyvärr fanns det inga papper på honom men hon som fött upp honom berättade att pappan var en frisk och kry herre som blev över 2 år gammal. Det gillar vi :)
Förutom det så är han väldigt lugn, springer inte iväg i onödan utan sitter hellre kvar och nosar i luften och ser vad det kan vara. Det kan ju vara mat ;)
Han och hans bror köpte jag samtidigt, dock så såldes dem pga att de hade börjat slås så gick tyvärr inte att ha ihop längre.
Jag har faktiskt inte testat att sätta ihop dem med andra hanar då de varit nöjda med att bo själv, inget bitande i galler eller plasten. Utan mer strosat runt i sin egen takt och undersökt allt.

Annons:
[Miss_björnbär]
6/9/13, 1:02 PM
#21

Just ja, jag kommer också till Alingsås på lördagen så då är det bara hojta till så får man klämma och känna på de små. :)

amandaerslid
6/9/13, 7:15 PM
#22

Fina små muslingar och vackra föräldrar!❤️

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen



.

Rosasocke
6/15/13, 12:25 AM
#23

Gud vad fina alla var! :o Riktigt fina!! :)

[Miss_björnbär]
6/15/13, 1:05 AM
#24

#22 och #23 tack så mycket ❤️

Sync
6/15/13, 11:09 AM
#25

Finisar. :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
6/21/13, 6:13 PM
#26

#20 Trevlig presentation av föräldramössen. ❤️

Nu vill jag veta mer om kull nr 3 och 4 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
6/21/13, 6:16 PM
#27

Haha, det kommer :D
Har bara haft lite i skolan nu, snart klar med det :D woho bara 6 månader till!

Annons:
Grodan
6/21/13, 6:17 PM
#28

#27 Vad kul. Vad blir du då?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[AndreaPirlo92]
6/21/13, 7:21 PM
#29

Fina. Tar gärna två honor 😃

[Miss_björnbär]
6/22/13, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Så då ska jag äntligen skriva om de resterande föräldrarna :)

Kull nr 3 och 4 har samma pappa, Golden's Qross. En stilig (enligt mig, sak ställas nu i Alingsås) siames herre på 5 månader, just idag 🎈
Han var dock lite ung i hoppsättningen av honorna, det tänker jag erkänna men jag tyckte redan då att han var mysig och satt fint i handen. (Jag sätter inte ihop några hanar som är äldre än 3 månader med andra hanar som för dem är helt okända, jag anser att jag inte innehar den kunskapen ännu att kunna bedöma hur läget är mellan dem). Han nosar och tittar runt nyfiket, han klättrar alltid  på gallret när han hör att jag är i rummet tills han fått sin middags sallad, rån eller något liknande smaskigt. Då sitter han gärna med huvudet ut mot rummet och kollar vad jag pysslar med när resterande gäng får go middag eller sina burar rengjorda. 

Mina möss bor i ett eget rum som jag spenderar åtskilliga timmar i varje dag, allt från att utfodra dem alla, göra rent alla vattenflaskor, städa burar, städa golvet och så bara sitta och titta på dem. Hur de äter, leker, springer efter sin mamma när de precis fått ordning på benen och ögonen är öppnade. Antecknar ofta ner deras beetenden om det är lite udda eller om de gör saker på ett speciellt sätt.

I vilket fall så klarade lilla Qross en flytt hit där han senare fick träffa två damer, han var framåt men fortfarande en gentleman mot damerna, jag skyfflade inget spån mellan dem 3 och alla var och är friska fortfarande :)

Sen till Qross damer som är mammor till dessa kullarna. Först ut är Irmeline, en liten tös som såldes pga allergi. Hon kommer från Kent och är en lite nervös tjej. Hon gillar inte alls för hastiga rörelser och kommer inte fram av sig själv. Men hon tillåter sig att grävskopas upp utan att springa iväg över huvud taget, det är ett av de bra resultaten av att hon fick ha en kull. Är det bara jag som tycker att man kommer mamman så mycket närmre när de har en kull? Tycker de släpper in mig på ett annat sätt och verkligen vill veta vem jag är då. Men det är ju jag.
Jag vet inte hur jag ska benämna hennes färg så lägger upp en bild men ingen av bebisarna ser ut som henne (än kanske).
För utom det så är hon en trevlig tjej att hålla på med, försöker inte kasta sig ifrån mig och älskar lekbordet där hon gärna springer i hjulet (just nu är det lite nedmonterat då vi hade en inneboende som hade musrummet men det ska inhandlas ett större med mer leksaker nu efter lön :D)
Men vad jag blir OT och jisses vilken lång text det blev med rätt så värdelösa info säkert men men.

Det bästa är att båda Qross kullar som han lämnat efter sig inte var popcorn möss särskilt länge, knappt en vecka. Vilket jag gillar så min plan är att spara 1 hane (lär bli fler som stannar) och 2 honor tror jag :)

Irmeline                                                        Golden's Qross

Tänk på att ljuset förvränger bilder ihop med minimeringen.

Grodan
6/22/13, 11:34 PM
#31

Irmelin är Colorpoint. Hon har en lustig fällning/skuggning på ryggen som nästan säger att hon skulle vara tickad (då tänker jag mer på färger på fällningen, men fotot är förminskat och jag kan inte se riktigt, det speglar sig lite där). Om det stämmer så är hon Colorpoint Agouti, Aac(h)c(e). Om hon är non-agouti (vilket hon ser mest ut som eftersom pointerna på nos och rumpa inte ser tickade ut) så är hon Colorpoint Beige, aac(h)c(e).


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
6/22/13, 11:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Sen så har vi modern till andra kullen, Sleepy.
Hon är en mysig och framåt tjej från Zickan här på iFokus och gillar att utforska hela musrummet, gärna med sin syster sneezy i hälarna. 
En underbar liten tjej som är 5 månader och någon vecka, hon är snäll mot alla burkompisar och kommer gärna fram och kikar när jag håller på i buren. Hennes favoritmat är helt klart ljumna ärtor, det är bara så gott. :)
Engelsk typ som gav 6 bebisar, 2 flickor och 4 pojkar varav två satin så det finns i släkten. Ska skriva ned vilka färger det finns bakom alla föräldrar och så kan jag posta stamtavlorna om det är intressant :)

[Miss_björnbär]
6/22/13, 11:38 PM
#33

Tar en ny bild på henne med blixt och i dagsljus imorgon och förminskar inte så är det nog lättare att se :)

Älskar att du lägger ned så mycket tid på att svara Grodan ❤️

Grodan
6/22/13, 11:47 PM
#34

Sleepy ser också ut som Colorpoint. Och hon ser mer ut som Colorpoint Agouti faktiskt… Visst är hennes syster Agoutipoint Siamese?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: