Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 333 ggr
[Tilde!]
6/22/13, 2:24 PM

Vilken färg har hon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena mus lille skutt är Black Banded vilket jag vet, men vilka andra färger har hon? En beskrivning om hennes färg: Hon är som sagt Black Banded sen har hon lite vit som går från hennes Banded ner till benen typ(se bild), sen har hon en liten Vit prick i pannan och en liten vit prick på svansen.

Annons:
Grodan
6/22/13, 2:27 PM
#1

Pannfläcks Banded kallar jag dessa för. Det är inte samma variant som de Banded utan pannfläck (som också vanligen har smalare band)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
6/22/13, 2:57 PM
#2

Som sagt så har inte Banded pannfläck. Halva svansen ska vara vit, den yttersta delen. Enligt svenska standarden ska baktassarna vara vita inte framtassarna. Engelska standarden säger att både fram och bak tassar ska vara vita. Det man ser på bilden så är ju bandet väldigt rakt förutom att det går ner över benet, det ska det inte göra enligt standarden. vet ju inte hur magen ser ut eller andra sidan. Men jag tyckte din lilla mus var söt :)

[Tilde!]
6/22/13, 3:05 PM
#3

Tack för era svar, visste nte att en mus måste vara så "parfekt" för att ha Banded, och ja hon är söt!

Grodan
6/22/13, 3:39 PM
#4

#3 Haha… nä, möss kan och får väl se ut hur som helst, men för att få ställas ut i Standard behöver de efterlikna en skriven Standard. Din mus kan alltså inte ställas i Standard med bra resultat.

Men det finns Pet Class och där får mössen se ut hur som helst, bara de är hela och friska.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
6/22/13, 4:12 PM
#5

#3 hehe om man ska gå efter standarden så är det så den ska se ut. Om man vill ställa ut som Grodan säger så ska musen vara så lik standarden som möjligt :) Ja möss får se ut hur som helst, som jag sa så var hon jätte fin :) Det finns inga perfekta möss, inte många som efterliknar standarden :) Det spelar ingen större roll hur musen ser ut om man ska ha en mus till sällskap :)

[Tilde!]
6/22/13, 4:23 PM
#6

Jaha, men kan jag ställa ut mina möss på Husdjursmässan?

Annons:
Upp till toppen
Annons: