Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 815 ggr
Sugar Mist
7/3/13, 4:43 AM

Det här med grenar..

Hur ska man göra egentligen? 

Jag plockar gärna en massa grenar åt mössen när de kommer, men måste man lägga de i karantän/frysen/ugnen/vad-man-nu-ska-lägga-de-i eller bara rätt ner i buren?

-

Annons:
nadinemachines
7/3/13, 1:49 PM
#1

Jag brukar plocka så fräscha grenar som möjligt, och så skrubbar jag dem efter behov och spolar med hett vatten ett tag. Annars kan man köra dem i ugnen, men där får inte de jag plockar plats 😃 Men om man tar riktigt fräscha grenar kanske det räcker med en avsköljning, så är det färskt och trevligt för mössen.

Sugar Mist
7/4/13, 6:46 PM
#2

#1 Åh, vad bra!

Plockade in några grenar, björk och vinbär, nu undrar jag dock om man kan ge vinbärsgrenar?

Sedan plockade jag en lite större äppelgren, men märkte nu att den har mossa på sig, är det farligt?

-

Grodan
7/4/13, 7:40 PM
#3

Precis som nacinemachines.

Jag har bara gett mina färska grenar, inga gamla med mossa.

Tjocka grenar av diverse trä barkar jag av och skrubbar noga och så kan mössen ha dem en längre tid att klättra på i buren. Färska späda grenar är mer för tugg och aktivering


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
7/4/13, 7:56 PM
#4

#3 Denna äppelträdsgren är "färsk", nyklippt från trädet, men trädet har mossa på sig, ska jag slänga grenen eller kan man ge till mössen om man skrubbar av all mossa?

-

[hasselmusen]
7/26/13, 10:27 AM
#5

Om du är nogran kan det funka!😃

Grodan
7/26/13, 2:43 PM
#6

#4 Jag gjorde faktiskt så att i våras när jag klippte äppelgrenar så lät jag dem sedan bara ligga ca 1 månad på ett torrt ställe där inga djur finns.

Björkgrenarna som jag klippte häromveckan sköljde jag däremot av noga och lät torka innan jag klippte dem i bitar som jag la in i burarna.

Grenar, rötter osv som jag hittar lite här o där värmer jag i ugnen i 130 grader C.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: