Annons:
Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 576 ggr
[Random_Sweet]
2013-07-03 18:33

Hejdå mina fina..

Idag va jag och mamma till veterinären och tog bort Diana, Myran & Kasper :(

Anledningen till att jag tog bort dem är att de har varit dåliga väldigt länge nu, Dom nyste och lät konstant när dom var vakna.
Dem var även risiga i pälsen och lite kladdiga i ögonen.

Jag har letat som en tok efter veterinär som skulle kunna skriva ut någon slags av antibiotika, Men har inte hittat någon tillräckligt nära..
Så då bestämde jag mig för att det var bäst att låta dom somna in..

Veterinären vi var till tyckte att dom såg bra ut, Hon sa även att möss låter, Det är normalt, Men av vad jag läst så är en mus sjuk om den låter! Dessutom så nös dom.

Allt gick iaf bra. Lite "krångel" med Diana bara - Hon började blöda från "sticket" och näsan, Och sen hade hon ryckningar & hjärtat tickade ett tag.
Men veterinären sa att hon var helt borta när jag frågade om hon led.

Mina söta små älsklingar.. :(

Detta var verkligen sorgligt..
Dessa möss var dem som jag hade haft längst, Dem var de tamaste av alla, Och de älskade att få komma upp i handen och följa med å mata de andra mössen.

Men jag kände att jag är bara självisk om jag skulle ha kvar dem.

Jag har räknat ut nu att allting började med att jag köpte Myran, från zooaffär, Och hon var tydligen sjuk - vilket jag missade då.
Och sen så fick hon vara med Diana, Som sen parades med Kasper, Och wips, Så hade jag 3 sjuka möss..

Hur som helst så saknar jag er jätte mycket och hoppas på att ni har det bättre nu!❤️
R.I.P mina fina❤️

Annons:
Grodan
2013-07-03 19:13
#1

Så sorgligt. Jag beklagar verkligen. 🌺Det är så tråkigt med sjuka möss, och det är så tråkigt med veterinärer som inte vet något om möss.

Tycker om att du och din mamma tillsammans åkte och avlivade mössen. Det är sorgligt och jobbigt men ett engagemang i djuren som inkluderar hela familjen. Och jag vet hur viktigt det är att inte behöva vara ensam när man ska avliva djur man tycker mycket om.

Din "matematik" över hur det kan ha gått till med smittan tycker jag är intressant, för att du är så medveten och har funderat på saken. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Random_Sweet]
2013-07-03 19:26
#2

#1 Ja, Precis..

Det brukar vara jag och mamma som åker till veterinären då något djur måste avlivas, Och det känns väldigt bra att ha någon som hon med sig.

Jo, Ja, Jag tror faktiskt att det var så det gick till. Så några zoodjur blir det nog inte nå mer här.

Grodan
2013-07-03 19:30
#3

#2 Jag kan trösta dig med att många av oss som har några möss faktiskt råkar ut för detta med nysningar och Rossel. Det har inget med zoomöss att göra. Det handlar om bakterier och immunförsvar givetvis i kombo med en mängd annat.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Random_Sweet]
2013-07-03 20:12
#4

#3 Okey, Vad kan man göra för att undvika detta?

lol girl
2013-07-03 22:31
#5

R.I.P… Styrke kramar till dig! ♥

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Upp till toppen
Annons: