Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 1063 ggr
anothertime1
7/15/13, 1:45 PM

Hjälp

Jag letar efter en sida där det står vad möss inte får äta men jag hittar verkligen ingen, det står mest om vad dom kan äta, så det skulle vara jättebra om ni kunde skriva här, eller kanske skicka en länk på vad dom inte får äta. :) tack, skulle uppskatta hjälpen.

Annons:
anothertime1
7/15/13, 2:50 PM
#2

Tack det var bra, men det var bara med bär och växter, tänkte på typ.. Choklad, avokadokärna osv.. :)

Sugar Mist
7/15/13, 2:54 PM
#3

Hm, hittade en sådan artikel för ett tag sedan, ska leta upp den!

-

Sugar Mist
7/15/13, 3:09 PM
#4

Har sökt runt lite nu och har sammanfattat lite snabbt.

Möss får inte äta följande…

Choklad

Vindruvor

Citrusfrukter(?)

Kärnor av stenfrukter

Mat kryddad med starka kryddor, mycket salt/peppar

Jag är osäker på om möss får äta följande..

Köttet och skalet av sköljda stenfrukter

Däremot så ska mössen ha liknande diet som vi människor, men utan alla dessa kryddor och liknande, och allt grönt och kött ska vara färskt.

-

anothertime1
7/15/13, 3:21 PM
#5

Tack! :)))

[cessi]
7/15/13, 5:41 PM
#6

Varför inte vindruvor?

Annons:
Tsunamis
7/16/13, 8:01 AM
#7

Vindruvor vet jag flera stycken som ger till sina. Majoriteten av det man köper är kärnfria så se bara till att dem är det om det är kärnorna som oroar en (blåsyra?)

MvH  Tsunamis

Sugar Mist
7/16/13, 11:51 AM
#8

#7 Jag har däremot kommit fram till att kärnfria vindruvor inte är kärnfria utan det är små, näst intill genomskinliga, mjuka kärnor, som smakar lika bittert som vanliga om man olyckligtvis tuggar på de.

Vindruvorna vet jag inte riktigt vad det är, vet inte varför det är giftigt för hundar heller.

-

[cessi]
7/17/13, 9:49 AM
#9

Gav mina möss vindruvor en gång men de åt dem inte. Kanske de kände på sig att kärnorna inte var bra isf.. djur är ju ganska smarta och vet ofta vad de inte bör äta!

Tsunamis
7/17/13, 12:48 PM
#10

#8 ja det stämmer de är bara 'tillbakabildade' men beroende på sort så är vissa helt fria medan andra inte är det.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: