Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 3434 ggr
Tsunamis
7/19/13, 1:01 PM

Projekt: Broken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får lov och starta en ny tråd för mina broken tecknade möss. Själv så kände jag att det här projektet hängde löst hos mig men jag ska göra ett nytt försök med att få fram flera fina kofläckiga musar. Standardsenligt får vi väl se om det någonsin blir.

Just nu sitter (Tsunamis) Cumulus med Vattnadals Ämmy med sin första kull. Cumulus farfar kommer från TAMs brokade linjer (Ulliga Uven) och är fakttiskt ganska lik ett av sina barnbarns barn.

10st bebbs, alla Agouti några brokade i olika grad och två berkshire. Denna är väl vettigast tecknad i kullen:

MvH  Tsunamis

Annons:
Tsunamis
7/19/13, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
7/19/13, 1:05 PM
#2

Även bläsade berkshire barn till Äppelmust finns kvar här hemma men jag är inte helt hundra än om de kommer ingå i avel eller inte. Äppelmust tuggade tillslut morrhår efter hon fått två kullar. Ledsen Patricia 😕

Sirius i min andra tråd fick flytta likaså Teramo och Jonquil för jag blev aldrig nöjd med dem riktigt. Hos tjejerna blev fina och ganska trevliga Bellatrix sjuk och kvar blev Polaris som jag förvisso var nöjd med men just då kände att jag inte villa ha henne kvar så även hon fick flytta till annan uppfödare.

MvH  Tsunamis

Grodan
7/19/13, 1:15 PM
#3

Jag kan bara tänka "Åh, Cumulus! Åh, Cumulus! Åh, Cumulus!"

Helt tokkär i honom. ❤️

#2 Naw… sorg… dumma musa😕


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
7/19/13, 1:22 PM
#4

#3 Haha Grodan ❤️ Cumulus kommer få många barn här hemma hoppas jag. Ska se om jag inte kan ta med honom på någon mer utställning också men utländska domare kastar väl ut honom med låga poäng skulle jag tro😛

Ja jag hade hoppats kunna fått Äppelmust att sluta tugga men det gick inte oavsett bur, storlek på buren eller annat.

MvH  Tsunamis

Grodan
7/19/13, 1:25 PM
#5

#4 Ja, i Standard har han kanske inte supermycket att hämta, trots att han är döläcker. Men han har så mkt kvalitet. Hälsosam, välmusklad, snäll och vacker typ.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
7/19/13, 1:59 PM
#6

#1 Är det TAMs Äppelmust? jag hade en äppelkull, men ingen must tror jag… Nä, hon skulle varit 1 år i april i så fall

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Tsunamis
7/19/13, 2:36 PM
#7

#6 nä men hennes pappa är från dig, Ärlig Äppeldoft som Frida M köpte. Tror inte det brås på honom då jag haft andra honor med Äppelmusts mamma/släktingar i stammen och där har de också tuggat morrhår. De honorna var inte släkt med din Äppeldoft i alla fall.

MvH  Tsunamis

StillaSinnet
7/19/13, 3:34 PM
#8

#7 ok, för jag hade morrhårstugg bland mina tecknade, och det var flera av Uploadedsyskonen (Uploaded Ulla-Maja är mamma till Äppelkullen) som det hängde kvar hos. Kan ha varit Nemo som drog in det, för andra sidan av släkten har varit fri från barbering. Bakom Nemo vet jag inget iom att han har zoomusbakgrund

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Tsunamis
7/19/13, 4:19 PM
#9

#8 alright bra att veta. En av döttrarna verkar det hänga kvar hos hon ska få bo med någon annan sen så återstår det att se var resterande ungar gör. Den som tuggar är dessutom osocial medans resten glatt kommer fram och upp i handen så hon lär nog inte må särskilt bra.

MvH  Tsunamis

Grodan
7/19/13, 6:09 PM
#10

#9 Tur. För mig är det alltid de mest kontaksökande och mjuka och de jag tycker om som tuggar päls/morrhår…😕


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
7/19/13, 8:40 PM
#11

#10 Murphys lag…blä för den!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Grodan
7/19/13, 9:18 PM
#12

#11 trogen förföljare av mina uppfödningar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
7/19/13, 11:27 PM
#13

Skoj!

Jag har ju en bar ag brokad hona men jag misstänker hon är infertil =(  Gått med 2 hanar utan att det blivit något =(

Blir det några honor "över" i framtiden så hojta!

Annons:
ariama
7/20/13, 8:25 AM
#14

Cumulus är jättefin. Fast han har en lustig förmåga att kunna spegelvända sina fläckar, haha!

(inlägg #8 och #9 i tråden du hänvisar till)

Tsunamis
7/20/13, 9:04 AM
#15

#14 men gud det har jag inte ens tänkt på! Måste ha spegelvänt bilden av någon anledning 8an är fel och 9an korrekt 😂

http://mus.ifokus.se/discussions/51dbde91ce12c4093c001659-soker-brokade-moss#2

MvH  Tsunamis

StillaSinnet
7/20/13, 9:10 AM
#16

#15 hahaha! Kanske mirroreffekt från mobilkamera? #14 vad uppmärksamt! :D

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Tsunamis
9/12/13, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här händer det grejer må jag lova! Efterlängtade kullen i #1 blev ganska skapliga och efterföljande kullen blev jag glatt överraskad av.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/12/13, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/12/13, 10:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Inte på långa vägar 'brokade' men en bit på väg i alla fall. Tänk att jag inte direkt haft särskilt mycket Brokade avelsdjur att börja med.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/12/13, 10:04 AM
#20

Just nu sitter Cumulus  med Badgers  döttrar, jag var inte helt säker på att göra den kombinationen men jag gör en chansning. Kan dyka upp både Brokat och Bläsat.

Cumulus ska även få dejta Arkos, min stora Cinnamon Berkshire hona och eventuellt även Cocoa eller Lambda, två stora agouti damer.

MvH  Tsunamis

Annons:
Tsunamis
9/12/13, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

(Tsunami's) Säffle & Sulvik, Gillar banditteckningarna de tycks dyka upp titta som tätt.

MvH  Tsunamis

Grodan
9/12/13, 5:35 PM
#22

#17 Rumpfärgad❤️

#18 ❤️ bläsad bandad…❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
9/12/13, 7:53 PM
#23

#18 Översta där är ju riktigt fin!  Påminner om hanen jag har fått fram hemma efter en av dina pojkar :)

De i #19 va inte illa heller. SKoj!!

Tsunamis
9/15/13, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#23 precis! Väldigt rolig teckning faktiskt :) Här kommer en smygbild på 2 av 3 nya killar i broken-aveln. 2 från Nadine Conrad i Tyskland och den tredje en liten spelevink från nakenmuffen!

MvH  Tsunamis

Grodan
9/15/13, 8:32 PM
#25

Nosfläck ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
10/2/13, 9:58 AM
#26

Bilder på nya djuren broken, bläsat & hereford och bandat finns nu på Mouse/Facebook. Det är så många bilder så jag tar inte och lägger upp dem här - sorri!

MvH  Tsunamis

ajanki
10/2/13, 11:57 AM
#27

#26 Men fy Tsunamis😛alla är ju inte på FB😉

Annons:
Tsunamis
10/2/13, 12:23 PM
#28

Men du vet ju hur många bilder det är 😮 De flesta är uppe på min hemsida annars: Tsunamis - Mice

Snart är alla där också.

MvH  Tsunamis

ajanki
10/2/13, 2:06 PM
#29

#28 Jo det vet jag ju🤪men ibland när jag ska lägga upp mycket bilder här så kopierar jag från mitt album på FB och klistrar in här i en tråd…lite fusk och man kan ju inte förstora bilden här då..men man visr ju i alla fall upp bilderna😛

Grodan
10/2/13, 6:23 PM
#30

#28 Glott lite. Några riktigt fina möss. ❤️Några lite tjocka.😉 Några väldigt smala o taniga (du får mata på nu!!!) Och en Morakulla… lol (hon ser lite dum ut… hihi)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
10/2/13, 6:24 PM
#31

Alltså möss kan se så himla olika ut när de antigen klämmer ihop sig eller sträcker ut sig. Några är dock smala, så det blev dubbla ransoner i ett par burar!

MvH  Tsunamis

Grodan
10/2/13, 6:27 PM
#32

Du borde skapa en tråd om dina röda också… hihi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
10/3/13, 8:32 AM
#33

Fläska på mina möss har jag ju inget problem med att göra hehe 😛

#32 Nä ingen idé med det de kommer ingå i min agouti & bandad avel så kanske om jag i så fall startar en tråd om mina agoutis 🙂

MvH  Tsunamis

Tsunamis
10/28/13, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Blandat fläckigt efter Cumulus 🙂

MvH  Tsunamis

Annons:
ajanki
10/29/13, 8:19 AM
#35
Tsunamis
12/30/13, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Nu börjar det likna något. Jag tågar på med mina agouti broken och om någon generation eller två så kommer det börja se bra ut!

MvH  Tsunamis

Tsunamis
12/30/13, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Black broken efter dansk mamma & tysk pappa (Chokladen i #24)

Gillas!

MvH  Tsunamis

Tsunamis
12/30/13, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

De med mest vitt i #34 är två hanar; Araxes och Amaro Agouti respektive Black. De börjar växa till sig fint och är nu två fina engelsktypade killar. Denna bilden är från november så det är ju ett tag sedan nu.

MvH  Tsunamis

Grodan
12/30/13, 4:11 PM
#39

Ja, nu jäklar börjar det likna något! 👍

#37 Übersöt den där med nos/ögonfläck❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
12/30/13, 7:04 PM
#40

Jaaaaaa, GILLAS!!!!  

Grattis till framgångarna. Helt underbara så kossor! 🥳

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Moonchillas
12/30/13, 7:34 PM
#41

Meeeen  vad söta, är ju så svag för kofläckigt 😍

Annons:
Tsunamis
1/22/14, 12:37 PM
#42

En liten uppdatering rörande det här projektet. Så som det är nu kommer jag behöva omprioritera mer åt mina bläsade Hereford så det här projektet komner behöva minska. Efter en genomgång sida upp & sida ner med skrivna dokument så är mitt Broken projekt det största jag har just nu. Och det vill jag inte riktigt!

Så om någon är intresserad av kofläckiga Agouti och Svarta ( #36, #37), nån Choklad och nån Blå (enstaka med satin eller tan) hör gärna av er till mig. Det finns många honor och enstaka hanar flera av dem skulle passa för fortsatt avel men även till sällskap. Det här är mycket värdefulla djur med importlinjer bakom som jag kämpat för att införskaffa så de säljes inte hur som helst. Jag har inte tänkt sluta helt med Broken men drar ner kullantalet till 2-3 per år är det tänkt.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
1/22/14, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Föräldrar till #37, dansk mamma (ur engelska linjer) med tysk pappa Choklad Broken.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
1/22/14, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Samma par igen.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
2/25/14, 10:06 PM
#45

Apropå #42 så blev det omprioriterat igen här. Mina broken är för bra för att kasta helt i sjön så det får bli desto mindre prioritering på Bandat och enfärgat istället. Jag älskar mina broken för mycket! De är alldeles underbara precis som de är. Hoppas kunna ta lite foton på dem så fort jag får lite tid. Pintaar i #43 med vackra syster Maali. Trotjänaren Cumulus med ännu bättre sönerna Araxes och Amaro. Den myriad av döttrar och barnbarn också, likaså kusiner. Jed får vara med på ett hörn och även Menace min alldeles för överviktiga men charmiga boll

MvH  Tsunamis

Grodan
2/27/14, 1:24 AM
#46

#45 Bra. Jag gillar din Broken och Herefords! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
2/27/14, 3:44 PM
#47

#46 ❤️

Men projektet har växt för fort på kort tid  jag blev helt enkelt rädd att förlora de importer jag tagit in för det har hänt mig förut. Nu kommer det bli lite lugnare här och de 2-3 bästa ur mina broken kullar kommer få stanna och utvärderas under det närmaste halvåret. 

Nån Svart fläckig och nån Blå fläckig kommer få stanna men annars är det så gott som uteslutande Agoutis. Det gör inte mig något alls för jag tycker de specifika djuren är så snälla och fina som de är.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
3/28/14, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Snabb uppdatering med bröderna Araxes och Amaro, 5 månader gamla.

Först ut har vi Amaro, Black Broken. Kroppsformen något koppulent… *host* påminner starkt om farfars far TAM's Ulliga Uven 😃

MvH  Tsunamis

Annons:
Tsunamis
3/28/14, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

… han *har* faktiskt längd i kroppen också. När han slytar tycka det är så otäckt att bli fottad. Till deras försvar så var det andra gången i deras liv de fottats, så.

Har inte vägt honom vore faktiskt intressant och se vad han väger.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
3/28/14, 3:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Något slankare kullbror Araxes, Agouti Broken.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
3/28/14, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Kan ju passa på och slänga in två något misslyckade bilder, så ser ni skillnaden i hur en mus kan porträtteras. Här ser Araxes stenfet ut:

MvH  Tsunamis

Tsunamis
3/28/14, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

och här en tunn yngling.

MvH  Tsunamis

Littlem
3/28/14, 10:37 PM
#53

Fina grabbar!

Och klart tydligt hur bilder kan lura ögat och varför man inte ska dömma allt utav en bild :)

Grodan
3/29/14, 5:27 PM
#54

#50 Härlig nosfläck!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
3/29/14, 6:41 PM
#55

Jättefina killar! Och ja väldigt vad en bild kan luras…

Annons:
Tsunamis
4/29/14, 10:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Araxes säger hej! Han är på dejt hos Minoth. 🙂

MvH  Tsunamis

Minoth
4/29/14, 12:31 PM
#57

Japp här föds det snart brokade bebisar! Trodde de skulle komma igår men inte kommit än. Så nu väntar jag och honorna är sprickfärdiga. Honorna är halvsyskon med Araxes och jag hoppas på många fina Cumulus avkommor så jag och Patricia har mycket fint att välja mellan.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Tsunamis
4/29/14, 12:34 PM
#58

Nu avslöjar du ju hela min plan för att ta över världen med Cumulus avkommor ju! *host*

Hoppas på en massa fint efter dem 🙂

MvH  Tsunamis

Tsunamis
4/29/14, 1:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

SE- Tsunami's Dia Salma är lite dräktig.

MvH  Tsunamis

nakuta
4/29/14, 1:33 PM
#60

Men gud så sött med liten tjock bebismagen ^^

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Lojs
4/29/14, 2:02 PM
#61

#48 Ja, han påminner mycket om Uven! Fiiin pojke! Saknar gamle Uven!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Tsunamis
5/10/14, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

SE- Tsunami's Gina, Agouti Broken satin. Ingen liten dam trots satin.

MvH  Tsunamis

Annons:
Tsunamis
5/10/14, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Döttrarna Ginseng & Ginzo, Blå Agouti Pannfläcksberkshire och Black Broken.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
5/10/14, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Dakota och Hoax, Agouti Broken satin resp Black Broken.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
5/31/14, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Araxes, hane 7 månader hamnade på vågen. 

😛

MvH  Tsunamis

Grodan
5/31/14, 8:47 PM
#66

#65 Våga väga din viktiga mus👍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
5/31/14, 8:55 PM
#67

#66 vilken? hehe 🙂

MvH  Tsunamis

Grodan
5/31/14, 9:16 PM
#68

#67 lol… 😈


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
5/31/14, 9:21 PM
#69

Haha nu trillade poletten ner! Fyyy Grodan 😮

MvH  Tsunamis

Annons:
Grodan
5/31/14, 11:54 PM
#70

men men men… jag ordvitsade bara till #65

fast sen när du frågade vilken mus så… hihi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
9/9/14, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Här har det hänt grejer 🙂 Araxes brorsbarnen P-kullen är nu hela 4 månader känns som igår Pangia födde kullen. Pangia är en mycket oansenligt dåligt 'bläsad berkshire' mix men hon har typen. Och enligt rön så bör man para en med mycket vitt med en med mindre vitt, för att inte helt förlora fläckar överhuvudtaget. 

Pangia:

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/9/14, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

P-sonen Peroni (4m 62g) Tre i denna kullen har flyttat till uppfödare i Danmark, en till Ajanki och en kommer flytta till Ariama.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/9/14, 10:03 AM
#73

Men snart har jag lekt klart med stortypade broken och kommer fokusera mera på fläckarnas rätta placering.

Jag har sparat ganska blandade djur men de måste de absolut ha nosfläck för det står i standarden. Men att avla  broken innebär mycket slump och tur inblandat så ibland har jag också sparat dem som blivit störst och 'finast' i kullen som till exempel Peroni i inlägget ovan. Han kan ändå ge ungar med nosfläck, speciellt eftersom hans farbror Araxes har det och även hans syster.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/9/14, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Systrarna Piraat och Pacena. Piraat (som namnet så smart antyder) fick en nosfläck/ögonfläck.  Pacena med bara rumpfläck hade jag i regel aldrig sparat men det blev ganska få honor i kullen och hon är min backup. Notera tunna snörformen på dem; för mig får de gärna se ut såhär som ungdomar. De är inte färdigväxta ännu och hellre att de är långsmala än korta och kompakta. För längden på kroppen blir aldrig bättre med åldern. Är de korta nu så kommer de alltid vara korta.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/9/14, 10:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Utöver alla supertypade Cumulus/Araxes avkommor så har jag lite andra linjer Broken vid sidan av. Dels för att ha lite obesläktat men också för att dubbelkolla så inte jag saknar något i Cumulus linjerna som finns hos andra Broken. Jag är inte helt övertygad att bara för man har en fläckig mus att alla hjälpgener finns där som behöver vara där för att få bra fläckar. Så jag testar runt lite 🙂 Det är blandat Svartlings, lite mer TAMs och enstaka ur en engelsk broken linje.

Denna unga tjej är ganska lovande.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/9/14, 10:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Likaså denna unga kille. Ingen supermus men jag är nyfiken på vad för slags fläckar han skulle kunna ge.

MvH  Tsunamis

Annons:
Tsunamis
9/9/14, 10:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Har tyvär ingen ny bild på Malta (musen längst upp, också obesläktad) hon är bara 4 veckor här men det var någon hos henne jag fastnade för. Idag är hon 3 månader och mycket fin, får ta och knäppa ett nytt kort på henne.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/9/14, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Också obesläktade djur. Dessa har fått i stort sett samma slags fläckar som mina Cumulus linjer så det kommer nog inte bli så mycket varierat här.

MvH  Tsunamis

ariama
9/9/14, 10:42 AM
#79

Läckert! ❤️

Vi har samma syn på hur en vacker mus ska se ut! (Och samma idéer om hur att avla.) Jag ser fram emot att få hem Presidente, han är så otroligt vacker! Passar mig perfekt. Främst vill jag förbättra typ (längd), befästa de vackra huvudena, och så att jag inte förlorar storlek på mina möss (de behöver inte vara stora, men inte heller bli för små).

Mina honor har ofta bra typ (i mina ögon) med bra längd, men lustigt nog blir alla hanarna lite för korta och kompakta i kroppen för att jag ska gilla det 100%. Lite "svensktypat vattnadalare"  😘 tror jag hänger med.  Flåt att jag kapat tråden … ☺️

Himla kul att följa dina vackra broken, och ditt avelsarbete!!!

Tsunamis
9/9/14, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Den här är inte riktigt i första generationen av utavel men jag  ville visa upp henne ändå. Är glad över att kunna gå vidare med lite fler TAMs djur i stammen 🙂 (TAMs Rockne barnbarn)

MvH  Tsunamis

Tsunamis
9/9/14, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

#79 Tack Ariama! ❤️ Tror Presidente kommer få det mycket bra hos dig! passar på och visar upp hans gamla bild också. Kanske knäpper en ny bild på honom innan han hinner flytta också.

MvH  Tsunamis

Littlem
9/10/14, 2:38 AM
#82

Du har så mycket fint fläckigt!
Kul att några av mina djur "kommit till användning".

Jag gillar Maltas ansiktsfläck. Påminner om min Obi-wan. Hade vart kul  få fram flera sånna :)

Tsunamis
9/12/14, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

#82 Tack!  Såklart dina djur kommer till användning 🙂 Är glad över att kunna få lite svart också, utöver allt agouti och cinnamon. 

Blått hoppas jag kunna dyka upp också, i alla fall nån gång. Även rött det är mitt nya sidoprojekt. jag köpte ju in en fin dansk hane röd brokad men som aldrig ville få ungar vilket var så himla synd…Han var så väldigt fin. 

Så nu började jag om från 0 med en helröd engelsk hane som pappa och en agouti brokad som mamma. Generation 1 är född med röda ungar med vita tår, vita svanstippar så jag kan nog visa upp ett någolunda resultat efter generation 4-5 kanske… 😛

Danska hanen såg ut så här:

MvH  Tsunamis

Annons:
Littlem
9/13/14, 1:25 AM
#84

Ja blåa broken honan jag fick från Danmark dog ju hon med =(
Har ju en blå piebald nu. Lite sugen på att få till lite blått tecknat med.

Himla synd att röda broken hanen inte han få ungar!  Håller tummarna för att du får fram lite röda brokade. Inns ju inte så många =)

Tsunamis
9/16/14, 2:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Malta!

Ful, gänglig tonåring tycker kanske ni men för mig är hon superfin (med tanke på föräldrar och släktingar… 😉 )

MvH  Tsunamis

Alana82
9/16/14, 3:11 PM
#86

Helt bedårande tycker jag, men så har jag ingen erfarenhet alls vad gäller utställning och standarder för möss :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Upp till toppen
Annons: