Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Hur låter rossel?

2013-07-20 11:57 #0 av: Lottavo

Det är många som skriver om rossel... Och nu undrar jag hur det egentligen låter. En utförlig beskrivning önskas... Många älsklingar har ju olika ljud för sig.

Tack på förhand

Anmäl
2013-07-20 12:49 #1 av: Artlink

Här har jag spelat in ljudet av rossel

Sajtvärd: Yoga & Meditation iFokus
Medarbetare: Stenar i Fokus

Anmäl
2013-07-20 12:49 #2 av: Sugar Mist

Tass

Medarbetare på Agility, Australian Shepherd och Vallhundar iFokus

Anmäl
2013-07-20 13:11 #3 av: Smulan80

Ett ganska tydligt ljud, tack. Nu Har jag lärt mig ännu mera. Hjärta

Anmäl
2013-07-20 13:40 #4 av: Grodan

Tack för att du spelade in den och la upp, Artlink! (Jag vet att det var ett tag sedan du gjorde det, men jag hänvisar alltid till den när folk vill höra rossel!)

Rossel låter så, men kan även variera lite i ljud. Jag har några Bluepoint Siamesemöss som rosslar mkt tyst, knappt hörbart för mina öron, däremot så nyser de och jag ser på dem att de inte är 100% friska...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-07-20 13:48 #5 av: Sync

Jag kan också filma in en rosselmus. Han låter riktigt mycket så..

Anmäl
2013-07-20 14:13 #6 av: Grodan

#5 Usch, ja, gör det!

Jag kan försöka filma en av mina "tysta rosslare", men är osäker på om  det går att få med. Jag behöver nämligen trycka musen tätt tätt intill örat för att kunna uppfatta något. Och det svåra är att jag just nu har någon öroninflammation med tinnitus eller nåt (igen) eller så är det bara förkylning eller vaxpropp...

Stetoskop är en bra uppfinning!

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-07-20 16:13 #7 av: Annabel

Her er en video mere:

http://s794.photobucket.com/albums/yy222/Invader_Annabel/Mus/?action=view¤t=videomus.mp4

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.