Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 2349 ggr
Grodan
2013-07-20 18:47

Äldre friska hanar

Presentera era äldre friska och snälla hanar här!

Läs inte bara och gå vidare. Skriv snabbt ett litet inlägg.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2013-07-20 18:53
#1

Min äldsta kille är Morakullan´s Undericamus, född 2011-11-11. Black, SH, Engelsk typ. Ful i färgen och ganska osexig mus på många sätt, men han är snäll och frisk och bor fredligt med 3 söner. Hans far var Chilloutarea´s Charcoal, Black, SH, Eng en dumsnäll kille som blev ca 2 år. Mor var Virginia, Burmese Fox, SH, Eng en otroligt snäll och rar tjej som blev 1 år 9 mån (tacklade av, ingen tumör). Hon var aldrig sjuk och var en otroligt duktig mor. Jag körde tyvärr slut på henne lite (hon fick 3 kullar på raken med Charcoal… *oups* det var INTE planerat, två var planerade inte 3…) så jag tror att hon helt enkelt blev trött och dog av ålderdom mer än att något var fel på henne.

Trots att Undericamus och hans syskon var en drös fult färgade musar, så har de varit friska, starka och långlivade. Jag har faktiskt inte hört något negativt om dem än…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-07-20 19:39
#2

Tassar lite här. Ska skriva lite om Morakullan's Bunnymus senare. Har inte tid just nu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

StillaSinnet
2013-07-20 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mina äldsta hanar är födda 11-08-16 och idag 1 år, 11mån och 9 dagar. de är bröder, TAMs Time for Tom och TAMs Time for Tony. Tom är svart med teckning och Tony är naken, eller egentligen det jag kallar Lakeland, men ser naken ut. Båda är friska och pigga gamla bröder som gått ihop hela sitt liv 🙂. Nu är Tom lite blöt i sina ögon och verkar äldre i kroppen än sin nakna bror.

e: TAMs Smashing Time, spl sh

ff: Morakullan´s Pipmus, bo/f

fm: Sv.Pr Chilloutareas Pie, tri

u: TAMs Innocent Ivy, sv lakeland

mf: Dream Of Luck, naken från England

mm:TAMs åskådare, bl sh

Jag måste säga att nakenmössen blev långlivade och var friska i sitt immunförsvar men eftersom nakengenen dras med andra negativa gener som tex de trasiga ögonen, har jag ändå valt att inte fortsätta dessa linjer, så allt dör ut när dessa gamlingar lämnar mig. Jag hoppas ändå få ha dem kvar ett tag till :)

TAMs Smashing Time var född i en av de första splashkullar jag själv fick fram efter de importer jag tog hem från Roland Fischer 2010. De blev stora och fina men jag väntade lite för länge med att para honorna både från Roland och de i denna enda kull, så därför finns det inte så mycket kvar efter linjerna. Det jag sedan fick använda var det lilla brokiga vi hade att tillgå i Sverige just då, och det bestod dels av små svensktypadezoomöss och dels av långhårsvarianter. 2011 fick jag in danska honor men de visade sig vara nervösa och tuggade en del morrhår. Det de bidrog med dog av våren 2012 när fågelkvalsterutbrottet var ett faktum. 

Bilderna är tagna för 5 minuter sedan ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2013-07-20 20:51
#4

#0 måste tacka för en bra tråd. jag ääääälskar gamla möss, och speciellt hanar ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2013-07-20 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Förutom dessa gamlingar jag nämnde i #3 har jag TAMs Xaliga Xanté, ljus spl sh, född 12-04-03 och idag 1år, 3mån, 18dagar. Ingen åldring direkt. Han dejtar just nu TAMs Nicoloina, mörk spl sh,  som är 11 månader och 2 dagar, på gränsen till för gammal, men jag lever på hoppet för att föra Xantés gener framåt. Han har varit en otroligt vänlig hane och han har hållt sig helt frisk. Han har träffat honor tidigare men verkr inte få till det…jag är rädd för att han är steril. Han får en chans till här. jag ska sätta in en riktigt ung hona till honom annars, för att se om han tänder mer på lammkött 😉

TAMs Xaliga Xanté är 

e: Int.BP Forever Miami Ink spl sh

ff: Chilloutareas Rowan pew

fm: Chilloutareas Bun spl

u: Rö cr från Kent som jag aldrig fick stamtavlan på men som har Vibylinjer bakåt, för er som vet vem Vibys musuppfödning var.

Xanté med sin fru Nicolina

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
2013-07-20 21:59
#6

Min äldsta mus är Morakullan´s Underligmus. En dove/tankille som är helt underbar i temperamentet och han har varit frisk hela sitt liv. Han är kullbror med Grodans äldsta mus så han är ju också född: 2011-11-11. Han sitter just nu med en flickvän:)

Burundi är 1 år 6 månader och 20 dagar. Tyvärr har han rosslat fram och tillbaks sen han var liten men just nu är han rosselfri.

Morakullan´s Fridmus är 1 år 4 månader och 4 dagar. En underbart snäll och trevlig kille!

nykoping0bettnamaj13-005.jpg

Tänkte skriva Vattnadals Birgitta med men hon är ju inte en hane..lol

I alla fall så är hon 1 år 5 månader och 5 dagar, snäll & go:)

Annons:
Lamina
2013-07-20 22:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Min äldsta hane är som sagt var Morakullan's Bunnymus. En Agouti Burmese (möjligen Falsk Silver Agouti) född 31/12 2011. Mor är Vattnadals Xatavia och far är Morakullan's Tyremus. Han har alltid varit lite av en favorit här hemma.

Bus, som han kallas, satt till att börja med ihop med sin bror, Bumus. Men när Mus (som han kallades) bestämde sig för att han inte längre ville ha sällskap så fick han bo själv. Ett tag senare fick han flytta ihop med en yngre pojke. Det gick bra, men tyvärr så dog pojken av Rossel. Bus höll sig frisk. Nästa hanne att flytta ihop med var Elijha. Dom gick bra ihop i nästan ett halvår innan Elijha började tugga morrhår.

Nu går Bus ensam, men får extra mycket uppmärksamhet av matte. I slutet av Augusti ska han, om han håller sig lika pigg och frisk, få flytta ihop med 2 av mina Bandedflickor. Det ska bli grunden till min nyuppstartade musuppfödning. Förhoppningsvis för han vidare sina friska och trevliga gener till sina barn. Då kommer jag redan vara en god bit på väg mot mitt mål att få fram lika trevliga, friska och långlivade möss som han. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-07-20 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Mina näst äldsta hanar är mina "Åff-killar": Morakullan´s Åfficiösmus, Blue Stone - aacc(ch)dd - och Morakullan´s Åfficiantmus, Blue Burmese. Bägge Shorthair Engelsk typ (inte superstora dock).

De är födda 2011-12-11. Det var 11 st i kullen, varav 6 var hanar. En Blue Stone såldes till Tjeckien och en avlivades pga stress och dominans vid 2½ månads ålder, resterande fyra hanar bodde kvar hos mig. Av honorna sålde jag en och behöll de resterande fyra. Idag lever en av dem och är fortfarande frisk och kry.

Av de fyra hanarna är det Åfficiösmus och Åfficiantmus som klarat skyffling och introducering med honor. Bröderna har levt fredligt i hanflock hela livet.

Favoriten är Åfficiösmus. Han är en "riktig" mus. Kommer när jag ropar på honom och går upp i handen. Han lägger sig gärna som en säl där och tittar sött på mig. Han är lat, matglad och en stor charmör. Åfficiant är en nästan en ren motsvarighet. Hans fördel är att han är slank och alltid varit snygg, men han gillar inte alltid att bli upplyft och han är en mycket aktiv herre.

Hela "Åff-kullen" är en stor favoritkull här och jag har avlat flitigt på dem. Det jag gillar med dem är deras otroliga flocksmarthet, deras mjuka sätt, även om en del varit lite rassliga så har de ändå varit snälla och mjuka - de har bara rasslat av rädsla eller ovilja att bli upplyfta-, deras matglädje och fina typ. 

Fadern Morakullan´s Öjvimus, Blue Shorthair, blev inte så gammal, bara 1 år 4 månader, han dog i Rossel då en våg av Rossel härjade hos mig förra våren (många underbara möss strök med). Innan dess hade han dock varit frisk och supersnäll. Bott fredligt med sin bror hela livet. Han stamtavla sträcker sig bak till importer från Holland och Polen 2006 samt även mina gamla texel-linjer som ev sträcker sig ända bak till 1989.

Moder Morakullan´s Dolly, Himalayan Shorthair, var en mycket stor och aktiv dam. Hon blev över 1 år och 8 månader, men minns inte nu i skrivande stund exakt hur gammal. Kanske 1 år 10 mån…? Hennes far var Chilloutarea´s Rowan… En stor, mycket stor, PEW grabb.❤️

Bild på Morakullan´s Åfficiösmus, tagen 14 maj 2013


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-01-07 13:09
#9

De hanar jag nämner tidigare i tråden har lämnat jordelivet.

Mina äldsta hanar är Järn-killarna. SE-Morakullan´s Järnmus, SM/F, SH, SE-Morakullan´s Järnaffärsmus, SM/F, SH och SE-Morakullan´s Järnaridåmus, CP, SH. Tre bröder som lever fredligt i grupp. De är födda 2012-04-15. Just nu sitter de med var sin hona.

Min näst äldsta mushane är Morakullan´s Labyrintmus. Han är Black Longhair, född 2012-04-16. Han är en social och supersnäll hane som bor fredligt med sina söner ur Snus-kullen. Flera gånger under senaste halvåret har jag oroat mig för honom, han har nämligen varit hängig vid något tillfälle, nyst vid något tillfälle och även rosslat till någon gång i höstas. Just nu är han i mycket god kondition, inget Rossel och inga nysningar. Dock kommer jag inte att avla mer på honom. Flera ur Snus-kullen har dött och den hanen som är snällast av mina och som även vann SM i PC och därmed fick titeln SMP1-13 är nu sjuk i Rossel.

Bild på Morakullan´s Labyrintmus som bebis, ca 5 veckor gammal.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2014-01-07 13:29
#10

Artlink! Hur räknar du?  🤪

Född 16 aug 2011, får jag till ca 2 år och 4,5 månader, inte 1 år 11 månader och 9 dagar?

Eller född 3 april 2012 får jag till ca 1 år och 9 månader, inte 1 år 3 månader och 18 dagar.?

Sen slutade jag försöka räkna/lista ut ålder på dina möss 😃

StillaSinnet
2014-01-07 16:47
#11

#10 skrivet i juli 2013 men jag kan ju ha räknat fel då.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ariama
2014-01-07 22:26
#12

Ååhhh, gammalt inlägg! Lurad! Myrorna har slutat krypa i huvudet nu. f´låt *rodnar*

Littlem
2014-01-12 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Äldsta hos mig nu är SE- Vattnadals Älvstarr (bilden). Född 13/2 - 2012 och är idag alltså snart 2 år! En röd satin lh grabb som är hur mysig som helst!
Jag pysslar ju inte inte med rött egentligen. Men när Elin satte honom i min hand på SM så var det kört. Jag blev sådär fånigt kär som man blir ibland…
Han är en riktig "säl-mus". Burrar ner sig i handen när man plockar upp honom och bara väntar på att bli kliad bakom öronen.

Domaren på SM tyckte han var fet, men för en (då) 1½  års röding var an i bra kondition. Lite mullig högst. Hos mig fick han sen 2 fruar som fått varsin kull.  Han var med till Minnesutställningen och då hade han slimmat till sig (med 2 fruar och ett hjul håller man sig i form!).

Jag hoppas han får leva länge till och förhoppningsvis får några avkommor som är som pappsen :)

Av mina egna är det nu Fizzgig som är äldst.
En stor vacker blå satin sh pojk som tyvärr har vitt på svansen så han har inte ställts ut i standard.

Han är född 19/7-2012 och är alltså ca 1½ år. Han är efter TAMs Glory George & TAMs Outstanding Odette. Han är bland de bästa möss jag haft!  Så underbart go och snäll. Har bott med söner utan problem tills de flyttat. Han är nog mysmusen nr 1 just nu (fast det får man ju inte säga så  att de andra hör ;) ). Han ska nog få dejta nån tjej snart för o föra generna vidare.

Mina blåingar ifrån dessa är bland de bästa möss jag fött upp, iaf temperamentsmässigt. Och även utseendemässigt :)

Annons:
Vattnadal
2014-01-14 16:28
#14

Hans bror Älggräs dog nyss hos mig, och pappan straxt efter. Älggräs han få en kull efter sin död, 4 små texlar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

zickan
2014-01-15 04:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Sista gamlingarna har checkat in. Så nu är de äldsta bara lite över 1år.

Golden's Ato - 10/10-2012
Tsunamins Eldskur - 6/11-2012
Tsunamins Eldsken 21/11-2012

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
2015-07-04 15:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Min äldsta hane idag är SE-Morakullan´s Dressingmus, en Blue hane som är född september 2012. Han bodde fredligt med sina bröder i nästan 2 år, sedan droppade de av en efter en. Sista månaderna har han bott med en äldre Blue dam från Svartlings, men hon har flyttat till seniorboende med några andra honor så att Dressing skulle få en yngre dam - fru. Han har aldrig blivit far men jag hoppas nu då på lite smått. Han ena syster och ena bror har gått i avel och gett ljuvlig avkomma, sådana där sällskapliga och pussiga möss som jag älskar och det är därför jag så gärna vill ha en kull efter honom då han bevisligen är mkt frisk. Just nu ligger han platt i buren - det är varmt här i vardagsrummet - och han är tyvärr inte alls så vacker längre som han var när han var ung. Dessutom är han endast en vanlig Blue av korsad typ, inget exeptionellt snyggt eller så.

Här med sin bror Dressinmus, februari 2013


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emilia2002
2015-07-04 18:14
#17

Mina 2 hanar heter Mulle och Åskmoln🙂 Mulle är pappa till Åskmoln och dem bor tillsammans. Dem är bästa vänner och dem sover nästan alltid i samma hus. Men i bland sover dem i varsina hus. 

Mulle är ca 1,5 -2 år år och Åskmål är snart ca 1 år.

Grodan
2015-07-05 13:42
#18

#17 Vad trevligt. Varifrån kommer de (stam?) och hur ser de ut?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emilia2002
2015-07-05 14:10
#19

Jag har tyvärr ingen stamtavla på dem. Men dem kommer från en smådjurs skola där föder dem upp lite möss :)  Men dem är i samma färger som den bilden som jag la ut på färgvariander som du gjorde en tråd om. Bara lite andra teckningar 🙂

Grodan
2015-07-05 14:41
#20

#19 haha, jag är ju inte dummare än att jag vet hur de ser ut, men lite av syftet med den här tråden är faktiskt att man skall kunna hitta en äldre hane att para sin hona med. Så därför är det bra om hanarna presenteras med foto och text hur de är och varifrån de kommer. Även om musen inte har stamtavla så har den alltid en stam. Det är bra att tala om varifrån de kommer och då även skolans/zoobutikens namn.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Emilia2002
2015-07-05 14:49
#21

Okej jag visste inte att att det var en tråd för att hitta en äldre hane att para en äldre hona med. Jag har tyvärr ingen bild på dem på datorn så jag kunde inte lägga uppe en bild på dem. 

Men dem kommer iallafall från Gransnaturbruks skola som ligger i Piteå i Norrbotten. Men efter som att det var min stora syster möss från början så har jag fått dem. För hon skulle flytta. Så jag vet inte stammen på dem. #20

Grodan
2015-07-05 14:51
#22

#21 Mja alltså det var inte huvudsyftet, men det kan ju fungera så.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emilia2002
2015-07-05 14:54
#23

Okej #22

Grodan
2015-07-07 01:01
#24

Nästa gubbe ut är SE-Morakullan´s Nationalismus. Han är född första maj tjugohundratretton. Hans urtjusiga moder var Tulip från Henry van Raaij och hans urgoa fader var SE-Morakullan´s Åfficiösmus.

En intressant sak med den parningen är att där möttes Henrys nya linje med hans gamla. Åffi är linjeavlad på djur från Henry, några polska och finska importer och min gamla krull-linje.

Nationalismus är en lugn och trygg kille. Social och kontaktsökande. Han har alltid fungerat väl med andra möss och människor. Med sin son har han bott ihop fredligt i 1½ år ungefär.

Idag bor han med en äldre tös då hans son är ute på äventyr.

SE-Morakullan´s Nationalismus 2½ månad gammal


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2015-07-07 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#25

Det här är SE-Tsunamis Sulvik. Fotona är tagna i dag när han fyller 2 år❤️

Jag köpte han på SM för snart 2 år sen. Han bor tillsammans med sina söner som är 10 och 11 månader gamla.

Märkena i öronen fick han från sin bror…med sönerna bor han helt fredligt.

Grodan
2017-06-29 09:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#26

Min äldsta hane just nu är SE-Morakullan´s Jacksonmus.  Han fyller 2 år 14 juli. Han är inte den äldsta musen här, jag har en hona (SE-Morakullan´s Ikaly) som är en dag äldre…

Jacksonmus har genotyp: aaB-Cc(h)DdGogo. 

Jacksonmus bodde med sin bror fredligt över 1 år. De hade verkligen ett speciellt förhållande, som jag även skrev en tråd om; jack-broderna

Som ung var Jacksonmus inte så sällskaplig och nästan lite skygg. När han blev 1 år + någon månad mognade han till och blev mycket mera trygg. För ungefär sex månader sedan dog hans bror. Han blev dock inte ensam utan hans brorson bodde ju kvar med honom. Just nu är de separerade då Jacksonmus fått träffa hona. Han har blivit far en gång tidigare. (Brorson Qeturamus bor helt ensam för tillfället och är inte alls glad över det…)

Jacksonmus är en snäll och rar pojke. Ibland lite blyg vid upplyft, men inte alls som han var när han var ung. Nu när han visat sig vara stark, frisk, flocksmart vågar jag para på honom igen. Det har varit lite kort livslängd på syskon samt att en bror var lite vaktig mot sin ägare… Jag vågar chansa, det är ju faktiskt inte en dålig mus och jag känner släkten bra. Det har ju förövrigt inte varit speciellt kortlivat eller sjukt i släkten. Modern fick inte juvertumör och ingen har rosslat på någon generation.

Han är lite dammig… Hacket i örat hann brodern Jackobymus göra innan han flyttade från Jacksonmus och Jackmus…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2017-06-29 09:59
#27

Min näst äldsta hane är SE-Morakullan´s Kajfirmus. Agouti Burmese Longhair kille född 18 juli 2015.

Kajfirmus är en sån där ljuvligt dumsnäll mus. Som man bara älskar. Han kommer fram och kliver upp med två tassar i handen - vet inte varför han inte går hela vägen, tror inte han hinner kanske… Uppe i handen är han lugn och snäll, låter sig undersökas, undersöker tillbaka och trivs med att bli klappad och kliad. En riktig liten gos.

Han är utställd en gång och erövrade då A-Pris och Bästa Veteran.

Kajfirmus har bott fredligt med sina bröder hela livet. De var från början fem stycken och är idag nere på tre. På grund av att de bägge bröderna som sällskapar Kajfirmus nu börjat nysa har jag separerat dem åt och Kajfirmus som är fullt frisk och kry har fått flytta ihop med hona. Jag bedömer honom som frisk. Närmsta släktingen som dött i Rossel är farmor och närmsta juvertumören är mormor.

Här en bild på bröderna Kaj som unga (ca 5 veckor gamla)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ariama
2017-06-30 09:05
#28

Det är så underbart när du berättar om dina möss, Grodan! (och alla andra också såklart!!)

Grodan
2017-06-30 14:17
#29

#28 Tack! 😃 Jag har alltid älskat mushanar så mycket, speciellt gubbar! Någon frågade en gång varför jag hade så många hanar… För att jag älskar dem, svarade jag. Det är ju tur om jag får många kvar i kullarna, att jag ändå älskar dem. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2018-02-07 16:57
#30

Kajfirmus (som nämns i #27) börjar bli riktigt skruttig nu. Han sköter fortfarande hygien och har inga problem med förtvinade bakbensmusklar. Pga att han är rätt fluffig Longhair ser han helt ok ut i hull men när jag håller honom är han lätt som en liten fågel… Hans ena öga har börjar bråka lite och häromnatten hörde jag några rosselandningar - när jag tar upp honom och lyssnar hörs dock inga biljud eller Rossel från lungor eller luftvägar. Gubben är idag 2år 6m och 25 dagar.

Jacksonmus är några dagar äldre, men känns inte alls så gammal, så jag oroar mig eg inte så mycket. 

Men visst. Att ha gamla möss, att varje dag kontrollera hur de mår, att de vill ha något gott eller bara lite gos. Det kan vara oroande i sig. Jag försöker alltid åtgärda om jag finner något som gör livet lättare för dem eller om de har någon liten åkomma eller något som jag behöver fixa till.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2020-11-23 18:26
#31

gmla gbbar här tack


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2020-11-23 19:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Björndalens Ryan är idag 2 år 1 månad och 6 dagar gammal. Han bor fredligt med två av sina söner.
Han börjar se skruttig ut men han är pigg och matglad fortfarande.
Han är en himla trevlig gubbe🧡

Grodan
2020-11-23 21:32
#33

#32 Ser jättefin ut. Han ser ut att ha krullig päls, SAX?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2020-11-23 21:45
#34

#33 Tack! Nej, han är faktiskt shorthair. Vet inte varför hans päls ser vågig ut.

Annons:
Grodan
2020-11-23 21:55
#35

Misstänkte det. Gammelmusknas. Som mina fleecepälsade killar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2020-11-23 23:17
#36

Ja, just det. Pälsen kan bli lite annorlunda när dom blir äldre.

Alwyn
2020-11-24 08:26
#37

Jag har inga gammelgubbar eller gammeltanter alls nu. Känns konstigt…

ariama
2020-11-24 11:43
#38

#32. Härligt att se honom! ❤

Emouse
2021-09-10 13:31
#40

Vilka är era äldsta hanar nu?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
2021-09-10 18:34
#41

Dom-killarna är 1,5 år nu. Men då de inte ska gå i avel känns det trist att visa upp dem. De är sjukt fina och underbara, precis som jag vill att mina Morakullor ska vara och se ut, men massa sjukt i kull och släkt…

Nästa gäng är 1 år 5 månader. Får ta fram kameran en dag och fotta osv.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Nordanälvens
2021-09-11 03:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Min äldsta är Nordanälvens Kaspian som blir 1 år 8 månader nästa vecka. Gillar honom supermycket ❤

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Upp till toppen
Annons: