Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 596 ggr
Lamina
7/23/13, 1:45 AM

Bats Mousery är igång!

För några veckor sen bestämde jag mig för att göra slag i saken som jag funderat på ett tag nu, och starta en uppfödning. Nu har jag ägnat några veckor åt att fundera och göra upp planer för framtiden. Har planerat in mina 2 första parningar, som sker i slutet av Augusti, och tingat mig några lämpliga hanar för fortsatt avel.

Jag har jobbat på min hemsida i lite mer än en vecka nu. Och jag känner att den äntligen är redo att publiceras. Så nu tyckte jag det var dags att kungöra mina planer för omvärlden. 😃

Hemsidan är långt ifrån klar, det fattas en hel del bilder och en del skulle behöva bytas ut. Men det viktigaste finns med. Gå in där vet jag, och läs om mina kullplaner och vad jag tänkt mig med min avel. 

Och ser du något som är fel, säg gärna till. 😇

http://batsmousery.weebly.com/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Sync
7/23/13, 1:48 AM
#1

Wieee, Lamina! Kollar hemsidan imorgon.. Nu är jag så trött att jag kommer ändå inte märka några fel (ifall det ens finns några!). :)

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

ajanki
7/23/13, 8:38 AM
#2

Jättefin hemsida!! 🙂

Informativ och noggrann!

L8sson
7/23/13, 8:57 AM
#3

Kul! :D Då har jag en till länk att lägga till :)

Tsunamis
7/23/13, 9:32 AM
#4

Kul! Trevligt med några Banded också.

Lycka till! 🙂

MvH  Tsunamis

StillaSinnet
7/23/13, 10:07 AM
#5

Spännande! och fint! 

Är det jag som har en ovanligt trög dator, eller saknas det bilder på vissa ställen? Jag trodde de laddade långsamt och väntade, men orkade inte vänta i evigheter å jag gick vidare. Så kom jag på att vårt modem är det antikvarning på och det hänger sig i bland. Kan ju ha varit det.

🤔 jag saknade en sak…som inte alls har med din musuppfödning att göra, hahaha…men ändå… var presenterar du dina råttor? Har de en egen hemsida kanske? Jag var inne på din presentation här på iFokus, och där står det ju att du har många råttor, så jag blev nyfiken! 😃

Lägg länken till hemsidan där också ☝️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ceccie
7/23/13, 10:36 AM
#6

Jättefin hemsida. Kul att du är på g igen:-).

Annons:
Lamina
7/23/13, 11:36 AM
#7

Tack alla. :)

#5 Nej, det fattas bilder som sagt. Jag har varit dålig på att fota mina honor t.ex. Och när jag kommer på att jag borde fota så är det för dåligt väder att ta ut mössen. Hur nu det kan vara möjligt när vi alltid har bra väder här… 🤔 Jag måste fixa till nått ställe att fota lite inomhus också. Men hela huset är en renoveringszon…

Jag har ingen presentation för råttorna då dom ändå ska flytta snart. Jag har tappat intresset för dom och lägger mer och mer tid på mössen och mindre tid på dom. Så jag har tagit beslutet att dom ska få flytta, för deras eget bästa. Dom skulle redan ha flyttat, om det inte vore för att dom fick en hudsjukdom och fick sättas i karantän.

Tack för tipset btw, hade helt glömt att lägga in länken där. 🙂

#6 Nu blir jag nyfiken. Vad menar du med igen? Jag har ju nyss startat. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

StillaSinnet
7/23/13, 11:46 AM
#8

#7 Du, det där med att fota…jag älskar att fota men som sagt, antingen blåser det, och då ser de ut som sjuka igelkottar, eller så regnar det och det är ännu sämra. Och nu r set varmt och strålande sol. vad händer då? Jag har noll inspiration. Ligger som en svettig halvdöd säl i solstolen och tar mig inte före med något alls 🤦‍♂️

Nej men oj! Var tar rådisarna vägen? Funderade på din mörka pearl, hur är dess genotyp? Min kompis har en importerad hona som hette dark pearl i stamtavlan men det har kommit fram att det är en fenotyp, och hon bär inte alls på pearlgenen. Det är mink som avses i hennes fall. Du, jag PM:ar istället 😉

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Lamina
7/23/13, 11:52 AM
#9

Jag har sett ditt PM. Jag kan säga direkt att hon inte är import. Men jag ska äta nu, så jag svarar på det lite mer ingående senare.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
7/23/13, 1:03 PM
#10

Jag vet för övrigt inte vart rådisarna tar vägen. 2 av dom ska flytta till Borlänge. Resten har jag inte hittat något hem åt ännu. Men så har jag inte annonserat så mycket efter det heller, då dom sitter i karantän fram till den 19:e Augusti

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
7/23/13, 6:09 PM
#11

#3 Nu såg jag exakt vad du skrev. Insåg att jag ju måste ha länkar också! Tack för tipset. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
7/23/13, 8:56 PM
#12

Trevlig hemsida! Lycka till! ❤️

Lamina
7/23/13, 10:10 PM
#13

#12 Tack!

Jag längtar så tills vårflickorna blir gamla nog att få träffa Bus. Vill ju sätta igång redan nu! Och sen blir inte nästa kull fören nästa sommar… 😴 Det kommer inte gå fort nu i början. Men med lite tålamod kommer man långt. 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
7/25/13, 9:53 PM
#14

Kul att du vill föda upp, Lamina!

Jag saknar faktiskt sällskapsmusuppfödare som prioriterar temperament, hälsa och livslängd framför utseende och Standardutställningar.

Hoppas att du går med i SVEMUS och vill ställa ut i Pet Class❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
7/25/13, 11:03 PM
#15

Jo, visst ska jag gå med i Svemus. Men har så mycket annat på gång att det får vänta lite just nu. Däremot vet jag inte om jag kommer ställa ut. Jag är nojjig över mina möss som det är. Tror jag kommer hitta Bus död i sin bur varje morgon, trots att han är pigg och kry. Men jo, vill jag vara säker på att jag är på rätt väg får jag väl lov att släpa mig dit. Det är ju rätt kul ändå. :D Nästa helg ska jag sätta ihop flickorna med Bus! Jag borde egentligen vänta någon vecka till. Men flickorna kommer vara 6 månader när dom blir mammor, och någon dag hit och dit gör väl inte så stor skillnad. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
7/26/13, 2:47 PM
#16

#15 Du behöver inte vara nojjig. Domarna använder plasthandskar.

Jag tycker det är viktigt med PC. Att visa upp sina möss, att se hur de klarar utställning och konkurrens. Bästa berömmet för en uppfödning är ju om mössen placerar sig bland Bästa Pettarna, eller kan erövra en pet-titel.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: