Annons:
Etikettfotografier
Läst 614 ggr
Namiko
2013-07-24 07:46

Min veteran - Fikon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har äntligen en kamera igen så jag kan fota mina små sötnosar, men det var inte lätt att få till bra bilder på möss som bara vill springa omkring :P Jag lyckades dock få till en tillräckligt bra bild för att vilja lägga upp den här.

Det här är en av mina två mustjejer som hängt med länge nu. Hennes namn är Fikon, hon är just nu 2 år och 3 månader och både hon och systern är precis lika pigga och busiga som när dom var små så jag hoppas att jag får ha kvar dom länge till.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Mitchika
2013-07-24 07:47
#1

SÅ SÖT! 😍KärKär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

ajanki
2013-07-24 12:58
#2

Jättefin tjej! Så roligt att hon har blivit så gammal och är så fräsch ❤️

ariama
2013-07-25 09:31
#3

Så fin hon är!!! Hon ser ju inte alls gammal ut! Skulle jag gissa åldern utifrån fotot skulle jag gisssa på ungerfär ett år … Hon är ju också i perfekt hull, en kombination av bra skötsel och bra gener.

Var kommer de ifrån? Har dina piggeliner fått ungar någon gång? Det här är ju verkligen egenskaper att ta tillvara i avel.

Grattis!

Namiko
2013-07-25 16:23
#4

#3 Det är underbara gener, föräldrarna var lika fina. Mycket är nog också tack vare ett recept på mat som jag fått från den här sajten.

Dom kommer från Forslundagymnasiet i Umeå, dom var alltså uppfödda för att bli ormmat men dom väljer ut bra avelsdjur med fint temperament. Dom har aldrig fått ungar, något jag ångrar lite nu, hade gärna haft småttingar efter Fikon. Hon blir bara mer framåt och nyfiken med åldern och ingen av dom har ens nafsat någon gång.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Grodan
2013-07-25 16:28
#5

Vad kul att du har en så gammal musa. Kan du inte lägga in henne i månadens veteran: LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2013-07-27 09:50
#6

Har Forslundagymnasiet kvar mössen månne? De är ju i så fall släkt, och enligt min mening något för någon seriös uppfödare att köpa avelsdjur ifrån!

En eloge till Forshaga gymnasium i Umeå, för en bra uppfödning!!! ❤️

Annons:
Namiko
2013-07-27 13:32
#7

#6 Mössen borde finnas kvar, ser ingen anledning till varför dom skulle sluta ha dom då dom både är en del i undervisningen och används som mat till ormarna.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Littlem
2013-07-27 20:16
#8

Jag lämnade möss till Forslunda när jag bodde i Umeå (jag jobbade i djurhuset ett tag dessutom) :)

Namiko
2013-07-27 20:23
#9

#8 När var det? Blir nyfiken på om jag träffat dig nu :P

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Littlem
2013-07-28 00:49
#10

Jadu, flyttade från Umeå för 2-3 år sen. Så Forslunda måste varit *kliar sig i huvet* 2008-2009 kanske?

Namiko
2013-07-28 05:32
#11

#10 Okej, då var det efter att jag tog studenten och innan jag började jobba där. Men då är det säkert tack vare dig jag har min fina möss :D

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Littlem
2013-07-28 10:10
#12

Okej. ne jag jobbade med en tjej som heter Maria mest när jag inte jobbade själv.

Ja jag lämnade dit mkt möss så det finns säkert mina linjer kvar där :)

ariama
2013-07-28 13:54
#13

Läckert! Fina möss. Fikon på bilden i #0 ser lite ut som en vattnadalare.  Visst hade du vattnadalsmöss i dina linjer då också Littem? Kul att Forslunda kunnat förvalta mössen så bra!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: