Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 432 ggr
Sugar Mist
2013-07-24 20:16

Hur mycket värre luktar hanmusen?

Hej!

Jag har nu vant mig ganska mycket vid Muslukten av honor och jag hör hela tiden att hanmössen luktar så himla mycket värre- men hur mycket är ju då frågan.

Jag är inne på att när jag får lite mer koll med mössen starta upp en uppfödning, då av sällskapsmöss främst, och vill skaffa en hane eller två nu i Augusti 😇

Så, hur mycket "värre"/Mer luktar en hane? :)

-

Annons:
VStromberg
2013-07-24 20:23
#1

Mycket :P Är dock olika från individ till individ.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Pyretstylee
2013-07-24 20:30
#2

Jag tycker inte mina hanar luktar speciellt mycket. Folk runt omkring mig tycker inte det heller, bara dom första dagarna innan dom bott in sig i nya hemmet. Men urinet luktar mer på händer .

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Littlem
2013-07-24 20:34
#3

Tycker det är väldig skillnad mellan olika hanar. De flest av mina tycker jag inte luktar mkt alls. Fick däremot hem en hane som stank verkligen. Trots att han hade en stor bur själv med en hona fick jag städa den 3 ggr så ofta som en med kanske 5 honor i för  de luktade bedrövligt.

Sugar Mist
2013-07-24 20:34
#4

Okej, så det verkar inte som om att hela huset kommer lukta värre än värst, tur att jag har en hel nedervåning för mig själv och djuren😃

-

Tsunamis
2013-07-25 09:32
#5

Man kan åka hem till en uppfödare och välja ut en hane och se efter själv, för som alla säger så är det verkligen olika. Jag har haft en hane som verkligen stank och många avkommor stank också, men barnbarnet han stank inte lika mycket. Hoppas på ungar som inte stinker lika mycket heller!

MvH  Tsunamis

Grodan
2013-07-25 14:16
#6

Vissa människor besväras av lukten. Själv tycker jag att hanar luktar typ popcorn. Ibland nybakat bröd. De kan ha en period i livet då de luktar mer, när de är 3-7 månader typ.

Men jag föredrar ju hanar som inte är dominanta (starkt revirhävdande, vill inte bo i hanflock). Dominanta hanar luktar mer fränt och jag kan reagera på den lukten ibland. Den sticker och gör ont i min näsa. 

Vad som däremot luktar värst är ostädade musburar, eller kisshörn. Speciellt om man har ett dåligt bottenmaterial och det är sommar. Då spelar det ingen roll om man har honor eller hanar, städning och ett bra bottenmaterial är viktigt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
hejkomochhjälpmig
2013-07-30 16:02
#7

Mina hanar luktar thaimat! (??!!) 😂

De luktar mycket mer än mina honor, men så är alla mina hanar sådana som inte vill bo med andra hanar. Står de för nära varandra eller om jag byter bur dem emellan så stinker de verkligen redan efter en dag eller två.

Grodan
2013-07-30 16:51
#8

#7 lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: