Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 3920 ggr
[hamster-expert]
2013-07-29 15:00

Mus teckningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville visa teckningar som jag ritat just på mina möss =) Fler får gärna fortsätta fylla tråden med musteckningar. Tycker möss är så mysiga att rita :3

Den här är på mina tre första möss, men Melanie och Bella har tyvärr dött. Melanie av hjärnblödning och Bella (som var minimus) av andningssvårigheter. Det förvånar mig mest att Melanie blev sjuk, för jag visste att Bella nog inte skulle bli så gammal eftersom hon var en minimus. Läste på en sida att de oftast inte blir mer än ett år. Känns tomt utan Melanie för hon kom fram mest och lät alltid, lite som ett marsvin.

Annons:
[hamster-expert]
2013-07-29 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till på mina sötnosar!

[hamster-expert]
2013-07-29 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

och en sista! =)

[hasselmusen]
2013-07-29 18:08
#3

Wow vad fina!🎈

ajanki
2013-07-29 18:35
#4

Jättefina teckningar! Vad duktig du är!!

Tsunamis
2013-07-29 20:25
#5

Det var väldigt gulliga teckningar! 😃

MvH  Tsunamis

jollycox
2013-07-29 20:28
#6

Jättesöta! Så duktig du är. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Grodan
2013-07-30 18:16
#7

Underbara teckningar! Skills!❤️

Själv tecknar jag inte på papper sedan ett gäng år… Ritade dock rätt flitigt ett tag till SRS och SVEMUS medlemstidningar osv…

På senare år ritar jag mest snabbt o fult i datorn. Finns lite "alster" här på sajten… lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2013-07-30 23:52
#8

Söta teckningar av dina pälsklingar!  Jag blir smygkär i dem bara av o se teckningarna, för jag antar de är riktiga sötnosar på riktigt om man kollar på dina teckningar! (jag är sjukt svag för oregelbundet tecknade svart/vita möss) :)

[hamster-expert]
2013-08-01 10:09
#9

Tack allihopa! ^^

#8 mm det är verkligen jätte fint med den färgen :3 De är jätte mysiga, särskilt de fyra svartvita på den första bilden, de andra fyra föddes hos en uppfödare och lämnades sedan in på en djuraffär så att jag kunde köpa dem, men de är tyvärr ganska skygga.

Men de fyra på den första bilden är födda hemma hos mig så de har vant sig sedan de var 2,5 vecka med att komma fram till en och våga klättra upp i handen. De är alltid glada och mycket dagaktivare än de fyra som jag köpte på djuraffären. Det var egentligen inte meningen att de skulle födas, för mamman till dem Rihanna, var dräktig när jag köpte henne utan att jag visste det. Men sedan märkte jag hur tjock hon plötsligt blev och flyttade henne så att hon kunde föda ungarna i fred.

Är jätte glad att ungarna kom, eftersom de blev mycket tamare och nyfiknare än de från affären, hoppas att de lever länge och håller sig friska.

Systern till deras mamma, Bonnie, dog av en tumör som troligen kanske började växa på en av ljuvrena. Så jag hoppas att inget händer med de hemuppfödda. Nu har tyvärr tre av mina möss dött innan de ens blev ett år och sedan Bonnie och Melanie gick bort har de som är kvar på djuraffären nästan slutat komma fram. De är knappt ute och leker på natten heller =(. Bonnie hann bli rätt tam innan hon dog, hon gick i alla fall upp i handen några gånger ( var dock spännd om jag tog ut henne från buren) och kom ofta fram till gallret och tittade på mig, vilket i alla fall var en klar förbättring eftersom hon var livrädd från början.

Är glad att alla de hemuppfödda i alla fall är så glada och kontaktsökande =) Har gruppen från djuraffären i en bur och de hemuppfödda i en bur.

Upp till toppen
Annons: