Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Genetik, färger, hårlag och teckningar

Vad kallar vi Hedvigs teckning?

2013-07-31 23:15 #0 av: shandi

Ja som rubriken. Håller på att lära mig för fullt.

Hennes svarta är väldigt "dassig", nästan grå, och hon har  näst instill osynlig tan fick jag veta igår! Men mer vet jag inte, så ni får gärna informera mig om denna lilla tös :)

Anmäl
2013-07-31 23:17 #1 av: shandi

Här är bild från bebisåldern :)

Anmäl
2013-08-01 05:45 #2 av: Tsunamis

Varigated. En ganska fin sådan om det inte vore för tan och den stora hela fläcken vid rumpan.

MvH   SE-Tsunamis   hemsida   ~   email   ~   Facebook
Sajtvärd på Gerbiler ifokus

Anmäl
2013-08-01 11:41 #3 av: shandi

Jäkla fläckar då ;)

Anmäl
2013-08-01 11:53 #4 av: shandi

Undrar om hennes bror också då är en varigated? Jag har trott han var splash men vad jag förstår måste det vara mer än två färger för det? Kan lägga upp bild på honom senare.

Anmäl
2013-08-01 11:58 #5 av: shandi

Här är lilla kullen, fast som bebisar då... 

Hanen jag undrar över är han som sträcker ut sig.. Sedan har jag en hona där också jag funderar om hon är varigated? Andra flickan från vänster.

Anmäl
2013-08-01 12:01 #6 av: Tsunamis

Hanen ser ut som splash med pannfläck och den andra ljusa honan skulle jag nog säga Splash Varigated men det är pga precis som du säger så har hon tre färger när vanlig splash bara har två.

MvH   SE-Tsunamis   hemsida   ~   email   ~   Facebook
Sajtvärd på Gerbiler ifokus

Anmäl
2013-08-01 12:04 #7 av: shandi

Men även om splash och varigated är två helt olika gener, är det möjligt att få båda i samma kull?

Ursäkta tusen frågor! Tycker det är superintressant det här.

Anmäl
2013-08-01 12:07 #8 av: shandi

kan tilläggas att mamman är tricolor (väldigt dassig) och pappa är berkshire agouti med vita tecken.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.