Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1650 ggr
Grodan
2013-08-06 14:22

Presentera era LH här!

Nyfiken på Era Longhair möss. Berätta om dem. Visa dem gärna på bild.

Era LH kan även vara krulliga och Satin. Helt ok. Jag vill bara lära känna Era Longhairs-möss lite.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2013-08-06 14:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har bara tre vuxna Longhair:

Morakullan´s Labyrintmus, Black, född 16 april 2012 och börjar bli lite sliten nu (han skulle eg åkt till Ale i helgen och göra flera LH, men jag tyckte inte att han var i tillräckligt bra kondition för att resa i sommarvärmen, tyvärr). Labyrintmus har bott med bröder, far och farbröder, men förra våren när rosselsjukan bröt ut riktigt illa hos mig så förlorade jag dem alla. Utom Labyrintmus. Han överlevde smittan. Smittan överfördes via en hona som farbror träffade. Han har bott med 3 honor sedan dess, sedan med en son, och nu bor han med 3 söner som är 1 månad gamla. Han är en flocksmart och go kille. Men jag tror han haft ett hårt liv tyvärr och det känns inte som om han kommer att bli så gammal.

Morakullan´s Hejhopp, Burmese, född 20 dec 2012, pigg, glad och otroligt social tjej… Mycket kontaktsökande och vaken. Hon vill ofta röja på rastplats eller i stor bur med många saker. Att sitta i fickan eller i luvan är också poppis.

Morakullan´s Geraldine, Burmese Satin, född 1 dec 2012, dotter till Labyrintmus. Hon är en mycket lugn, vacker och snäll musa, som jag sökt LH-hane till ett par månader utan resultat. Hon har klarat några introduktioner med andra honor och verkar stark. Nu har hon suttit 3 veckor med en äldre herre, men tyvärr ser hon inte dräktig ut.

Sedan har jag 3 bäsar efter Labyrintmus och Hejhopp.

Bild på Morakullan´s Labyrintmus som bebis, ca 5 veckor gammal.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-08-07 20:46
#2

Jag har bara två långhårsmöss hemma just nu, men hoppas att det snart blir fler 😃

Jag har Lying Cow en black/tan hereford lh från Tsunamis. Hon är en väldigt snäll, lugn och pussig tjej. Utställd i petclass en gång för Lottiz med ett A pris.

ajanki
2013-08-07 20:58
#3

Och i helgen så flyttade till min stora glädje Morakullan´s Snusmumrikmus till mig ❤️han är black lh och  är en nyfiken, lugn, snäll och pussig kille:)

[Tilde!]
2013-08-08 10:35
#4

#3 Förälskad!!

Littlem
2013-08-08 14:07
#5

#2 Åhh vad jag är avundsjuk att jag inte var snabbare o norpa henne ;)  Hon är så söt att man får hål i tänderna!

Och Snusmumrikmus är ju inte illa han heller. Ee dejt mellan dem framöver?

Grodan
2013-08-08 15:23
#6

#5 Men du har ju massa LH… Kan du presentera dem nu?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Littlem
2013-08-08 23:04
#7

Muslingar fotade, men  orkar tyvärr inte redigera bilderna idag och skriva presentationer om tussarna. Kommer imorrn!

Och en massa vet jag inte, men *tänker o räknar* 8 st iaf!  Rena långhår. Sen några texel oxå :)

Vattnadal
2013-08-09 10:15
#8

Jag har ng ganska många, ska se om jag kan ta mig tid att fota och beskriva några av dem här! Efter helgen?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2013-08-09 21:09
#9

Man behöver inte fotografera, det är inget måste. Jag vet själv hur jobbigt det är att hålla på med foton ibland. En presentation kan man börja med tycker jag. 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-08-09 21:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#5 Jag är glad att jag var så snabb att norpa henne:) Hon är otroligt snäll och söt! Men kanske du kan ta en dotter till henne?

Ja, kanske hon och Snusmumrikmus får dejta sen, det känns som om det vore en bra idé!

Men just nu har hon dejtat en annan kille som förhoppningsvis är lh-bärare (annars blir det goa lh-bärare :) , han heter Morakullan´s Bimalimus.

Littlem
2013-08-09 22:12
#11

#10 Ja jag tar gärna en dotter efter henne om det kommer nån jag  fastnar för!

StillaSinnet
2013-08-10 08:03
#12

Jag har också långhår!!! Både texlar och satin långhår! Ingen är egentligen "min" i bemärkelsen TAMs. De är köpta från Littlem och Vattnadal men jag kan lägga upp bilder på dem :). Senare

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2013-08-10 09:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu sätter jag på kaffet och har en stund över 🙂

Först ut Vattnadals Young ag tex ❤️

Young är en pigg kille som är först fram vid gallret och vill ha all uppmärkasmhet. han är inte så gammal, född 1 maj 2013, men han växer i mitt hjärta för varje dag :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
StillaSinnet
2013-08-10 09:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nästa är Vattnadals Yamin ar tex

Bror med Young och han är lite mer avvaktande än sin bror. I handen är han härligt lugn. båda bröderna har en boll i buren. En sådan man ska lägga hö eller annat i, men deras r tom för där sover de gärna så de har fin utsikt, om det skulle bli dags för något spännande. Mat till exempel! Mitt stora aber nu när jag har korsad typ är just att se upp och inte falla i fällan för dessa tiggande, hungriga ögon! De ser ALLTID utsvultna ut, haha!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2013-08-10 09:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

För ca 10 dagar sedan fick jag hem två honor från Svartlings! Underbara långhår. Den ena är en krullbulle som man bara döööör av. Ett stort ruffs och en underbar pussmus! 

Lilla Svartlings Sloan ag/t tex, heter hos mig Trassel 😍

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2013-08-10 09:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Sista långhåret hos mig är också från Svartlings och är satin.

Svartlings Nani ag slh är en äldre hona som hos Littlem har gått med systrar och som jag norpade till mig. Jag träffade henne redan i januari som liten bebis på Kistamässan, men då hade jag inte förstått hennes skönhet än. Nu kunde jag inte motstå. inte med Mr young här hemma som skulle kunna bli The Perfect Match! 

Nani är en sådan där mus som skulle kunna vara med hela tiden. Hon fikade med oss och dök ner i min kaffe kopp och drack lite kaffe med bara händerna, knyckte Budapesttårta, hoppade ner i petboxen för att genast komma ut igen och upptäcka världen. Nani är egentligen alldeles för underbar för mig som inte kan ha mössen inne hos mig…😕

-Får jag vara med? Undrar hon

Dricker kaffe, vilket jag inte direkt tyckte var lämpligt för liten mus 🍸

Äter Budapesttårta med god aptit. Inte heller nyttigt för söt mus, men är det fest så är det, tyckte Nani 🎂

Nä, kanske dags att vila på maten?

Godnatt lilla Nani 😴

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2013-08-10 09:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här är Nani och Youngs rumpor. Jag tror på dem 🙂

(satinglasen syns inte alls lika bra i dagsljus som med blixt)

söta ihop, eller hur?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Littlem
2013-08-13 00:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Nu så! Äntligen finns en snutt tid (eller jag tar mig tid) o presentera mina LH här.

Först ut en texelgrabb vid namn Fuzz (lite missvisande jag vet men inspirationen var låg när jag skulle regga dem), som inte har helt dokumenterad stam. Mamman är från Elins syskonbarn och pappan från Kent. Hämtade honom + en bror hos Therese i januari vid Husdjursmässan.

En riktigt fluffig gosig kille. Både han o brorsan ligger gärna i handen och bara myser. De har väl ingen toppentyp men har rätt bra päls och är så himla mysiga!

Littlem
2013-08-13 00:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här är då brorsan Frizz. En fläckig krullis, hur skulle jag kunna motstå?

Han har fått några bäbisar (bl. a. Trassel) med en ag tex hona från Elin.  Planerar en till kull dem emellan o hoppas på fler lurviga gostroll :)

Littlem
2013-08-13 00:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Här är en liten svart satin lh tjej vid namn Svartlings Kumu. Hon var med på Husdjursmässan och vann labyrinttävlingen första dagen!

En framåt trevlig tjej. Hon är så himla söt, och blev min favorit i kullen, hon är syster till Nani längre upp som numera bor hos Lottiz. Svart är ju "min" färg mer än tickat så därför tycker jag ju denna tjej är lite extra fin. Nu syns de sämre på bild, men hon är så himla svart! Hon blänker som en liten kolbit. Kanske beror på att hon är satin?

Hon går ihop med en lh pojk o jag hoppas på massa tecknat lh gos där ^^

Annons:
Littlem
2013-08-13 00:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här är då hanen Kumu går med, han heter Qhoto och är uppfödd av mig själv. Har haft denna grabb o hans bror på annons men ångrar mig hela tiden. De är så goa!  Sen är de så söta ihop eftersom de har spegelvänd teckning, bara att brorsan är choklad istället.
De har inte heller nån superb typ. Lite för runda om magen med, men vem är inte de ;)

Det som är lite minus med bröderna är att de luktar. De luktar mest av mina möss. De bodde ihop tills för nån månad sen då de började bråka efter städning. Då fick de flytta isär. Lukten har väl blivit lite bättre efter de. Mitt knep var o lägga in gamla kartonger som det varit saker i som luktat/smakat gott. Som vanillinpulver. Då blir det vaniljmöss ^^

Littlem
2013-08-13 01:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Lika bra att presentera brorsan direkt, här är då Bronn.

Grabbarna är himla lika i temperament. Sitter  i handen o nosar o kollar på en när man pratar med dem. Hade velat ha en chokladtjej till denna grabb men har ingen just nu. Vi får väl se om jag lyckas ragga upp en tjej åt honom med!

Littlem
2013-08-13 01:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Så har vi 2 lh tjejjer som föddes när jag låg inne på sjukan en omgång. De vart inte hanterade alls första veckan och var väldigt rassliga först. Deras syskon var tyvärr riktigt studsiga så jag tog bort dem, de ville verkligen inte va med o pep/skrek när man skulle ta dem. Det kändes inte ok, men denna tjej + en syster tyckte att livet som sällskapsmus inte var så fel.

Hon är så söt denna lilla tjej. Helt vit, satin med, och svarta ögon. Hon gnistrar som en liten pärla, fast hon fick heta Trassel (dålig fantasi igen..).

Littlem
2013-08-13 01:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

En liten bonusbild på söttjejjen :)

Littlem
2013-08-13 01:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Syrran Tuss var inte helt med på noterna. Jag hade dörren ut öppen och det blåste in kallt ibland så hon satt mest och burrade ihop sig o ville hem igen!  Dessutom såg jag att en bur"kompis" jag just fått hem vart o tuggad bort alla hennes morrhår (det syns på bilden). Tur jag inte tagit den i avel.

Denna tjej är lite mer försiktig än sin syrra, hon kollar läget lite en stund innan hon bestämmer sig för o komma o hälsa. I handen sitter hon gärna o blir kliad bakom örat. Gillar hennes lurviga rumpa ^^  Jag hoppas hon får behålla den pälsen sen :)

Grodan
2013-08-13 01:30
#26

Aw, vilka fina möss du har Littlem!!! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-08-13 02:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Kan väll ta och presentera Bellafina då! Hittade Fina på Arken Zoo på kista centrum och tag hem henne för att hon var dräktig. Hon är sjukt social och kontaktsökande, ser inte matte henne på en gång, ja då hoppar man upp på husetstak och står och tittar på matte och ser matte inte då, ja, då hoppar hon själv upp på mattes arm och springer upp till mattes axel och sätter sig belåtet tillrätta! Hon är inte fluffig LH, men hon är fortfarande LH och hon har stora vackra öron….

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Annons:
Littlem
2013-08-13 02:32
#28

Råkade visst sitta o somna… får se om de blir ngåra tex imorn!

#27  Söt :)

Tsunamis
2013-08-13 10:12
#29

#21 ÅÅÅhhh sätt upp mig på ungar efter Qhoto och Kumu!! Bums 😃

Jag skulle banne mig ha norpat någon av dem när jag hade chansen 🙂

MvH  Tsunamis

ajanki
2013-08-13 19:57
#30

Åh, så fina möss Littlem!! Gillade brorsorna och deras spegelvända ansiktsteckning❤️

Grodan
2013-08-13 20:13
#31

#30 Jag med. Döfina. Jag är sjukt avis nu… *går o pussar på mina pälsar - faaaaaaaaaaaasiken vad de sover hela tiden*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2013-08-13 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Då ska vi se!  Alla lh kom ju inte med igår, tröttheten tog överhanden.

Här kommer agoutisyrrorna, systrar med svarta Kumu och Nani som numera bor hos Lottiz.

Först ut Svartlings Aleka. Ag tan berkshire.

Jag gillade ju inte alls agouti förut. Men när dessa tjejjer föddes, tja, då ändrade jag mig! De har inte dendär rödheten som många önskar, istället går de mer åt guld, nästan grönt. Men jag tycker de är så fina! Alla är satin med vilket väl "spär på" guldkänslan.

De är väldigt framåt och pigga. De var med upp till Husdjursmässan och skötte sig exemplariskt alla dagar trots åtskilliga händer som stacks ner och jagade, höll, klämde och klappade dem. Tyvärr har jag förbisett dem lite och de har mest gått o skrotat och bara blivit pussade på tills Lottiz och Anja kom o hälsa på och Lottiz tyckte att de inte var så små och "dåliga" standardmässigt som jag trott. Man blir kanske lite hemmablind…

Får se om inte nån mer syrra ska få dejta nån grabb härhemma, vet inte riktigt vem dock, men det vore kul o ta tillvara mer av deras gener :)

Littlem
2013-08-13 20:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Svartlings Kawena. Ag slh pannfläcks berkshire.

Littlem
2013-08-13 20:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Ett till på Kawena

Annons:
Littlem
2013-08-13 20:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Och så Svartlings Pleakley. Ag slh tan. Helt ok tan tycker jag?

Littlem
2013-08-13 20:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

En till.

Littlem
2013-08-13 20:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

O så en sista :P

Littlem
2013-08-13 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Tar några texel till med.

Dett a är Vattnadals Xtella. Hon flyttade hit med mamma och 2 systrar. En syster flyttade (till nån här på iFokus men jag minns inte namnet nu).

Hon har tyvärr blitt av med en bit av sin svans, men inte bryr hon sig om det!  Hon är en rätt typisk Vattnadalare. En go tjej som tolererar det mesta (brukar få vara "klappmus" när barn kommer på besök). Hon har blivit mamma till 2 kullar här. Tänkte ta en 3:e på henne sen får hon gå i pension :)

Littlem
2013-08-13 20:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Lilla Svartlings Horst. Son till Xtella. En liten mysgrabb, har en äldre bror till honom med så nån av dem (eller eg båda) skulle vilja flytta.

Littlem
2013-08-13 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Och en till på fluffnosen ^^

Littlem
2013-08-13 20:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Svartlings Durza. Halvbror till Horst.

Annons:
Littlem
2013-08-13 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Durza är mkt rödare i tonen än Horst.

Littlem
2013-08-13 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Så får min danske pojk komma med. Cats Eamon. Han har bra lockar, dock tunn päls. Han bär på såndär knasgen som gör att ungarna tappar pälsen o sen växer den ut igen, inte alls lika krullig o fin som innan. Men jag hopas att den lockar till sig med åldern på dem.

En ganska liten grabb men lugn och trevlig att hantera :)

StillaSinnet
2013-08-13 20:46
#44

men gud så fina!

#32, 33, 35 är det systrarana till Nani? De är så fina! Ja, bra tan!😎

OT: Nani är riktigt rund nu! Borde föda innan veckan är slut :)

#40 är ju underbar! vilket fint krull! Är det den som tappade pälsen vid bebispälsbytet? Som vi trodde var en hona först? ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Littlem
2013-08-13 20:50
#45

Japp det är Nanis systrar =)
Tror hon ska få följa med till SM. Är ag tan godkänd färg?

Ja den tappade päls, bror till din Trassel :)  Den äldre där kan de vart som va en hona först ev. Texlarna är så luriga o se när de hunnit få päls..

Grodan
2013-08-13 21:37
#46

#43 Jag fick in en sådan gen från Finland. Pälsen var dock lite stripig… som på en del lite lurviga hundar vid fällning…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-10-04 15:57
#47

Nu så har jag fått hem några fler lh😍

Här är Vattnadals Morris

En dösnäll och härlig liten tjej. Hon är argente cream lh

ajanki
2013-10-04 15:59
#48

Här är Vattnadals JRR Tolkien ❤️

Han är gudasnäll och hela familjen har fastnat pladask för honom!

Han är nån slags DY variant så tyvärr är han lite tjock..

Annons:
ajanki
2013-10-04 16:02
#49

Den här lilla killen blev jag störtförälskad i på SM! Jag skulle definitivt inte ha någon mer hane…men jag kunde inte motstå honom och han gillade mig också:)

Svartlings Proteus dove texel

ajanki
2013-10-04 16:05
#50

Lyckades övertala Grodan om att Morakullan´s Snusmumrikmus syster också skulle få flytta till mig😃

Hon heter Morakullan´s Snusbulle och är en pigg, snäll och go burmesetjej❤️

ajanki
2013-10-04 16:54
#51

Så fick jag hem några nya lh-tjejer i går, alla är från Tina Juelsen i Danmark.

Här är Coco Chanel blue agouti variegated lh, hon är jättesnäll och lugn.

ajanki
2013-10-04 16:56
#52

Escada blue broken lh.

En nyfiken och snäll liten tjej.

ajanki
2013-10-04 16:58
#53

Anais anais blue/tan lh

Hon kom hit med en kull bebisar så jag har inte hållt på så mycket med henne, men hon verkar snäll.

Foto: Patricia Söderqvist

Grodan
2013-10-06 13:50
#54

Åh, vad mycket härliga LH vi har i Sverige!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
2013-10-06 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Här kommer mina första långhårsbebisar! Inte så speciellt långhåriga kanske men jag lägger in dem här i alla fall.

En näve pojkar, två agouti, en svart och en dove efter SE-Svartlings Nani och SE-Vattnadals Young. (vita prickarna är skräp)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Grodan
2014-01-07 12:59
#56

Jag har dessa LH just nu

  • SE-Morakullan´s Labyrintmus, hane, Black,  född 2012-04-16

  • SE-Morakullan´s Hejhopp, hona, Burmese, född 2012-12-20

  • SE-Morakullan´s Snusmus, hane, Black, född 2013-07-04

  • SMP1-13 SE-Morakullan´s Snuskmus, hane Bl-Bu, f 2013-07-04

  • SE-Morakullan´s Snusprilla, hona, SM, f 2013-07-04

  • SE-Vattnadals Mazda, hona, Ag-Cr, f 2013-08-11

  • SE-Vattnadals …, hona, Si-Ag, f 2013-10?

Hoppas på fler senare. Har ju anlagsbärare, ska bara försöka trolla fram pälsen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
2014-01-07 14:52
#57

Nu bor här hela 3st långhår. Jag som inte velat ha några 😉 En bror och två systrar och brodern får stanna för han har perfekt bläs och honorna för att de just ja, är honor. Foton kommer nån gång när jag orkar.

MvH  Tsunamis

Vattnadal
2014-01-07 17:59
#58

Jag har massor, borde jag känna någon press nu, och skriva och fota? 😂

Jag gör det!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2014-01-07 18:05
#59

#58 Nej, inte om du inte har tid.

Jag föredrar släta LH i denna tråd. Vill ni ha en texel/astrex-tråd får ni göra ny…😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
2014-01-09 17:29
#60

Här kommer en lista på mina hanar, för det är vad jag orkade med. Har inga foton, för kameran är på semester! De kommer i ordningen burarna står, typ…

SE Vattnadals Öberg och SE Vattnadals  Östman, 2 bröder f 13-05-29 e: SE Vattnadals Gråvide u: SE Vattnadals Yasmine. Båda är si-ag lh och bor än så längre fredligt tillsammans. Trevliga grabbar, kommer att sälja den ena den dag de ska avlas på, eller om de börjar bråka innan.

SE Vattnadals Yacob, si-ag lh, f 12-09-17 e: SE Vattnadals Svartstarr u: SE Vattnadals Ängsull. Mysig kille, sist kvar av ett gäng bröder. De bråkade aldrig, men de 2 bröderna jag hade kvar fick avlivas pga fetma, båda sö creme på DY. Han bor med gammal steril hona för tillfället.

SE Vattnadals Zachary, ar-cr lh f 13-05-05 e: SE Vattnadals Dostojevskij u: SE Vattnadals Nesbit. Bodde med bröder, men en är såld och en är avlad på. Väldigt stilig och mysig grabb som bor med gammal steril hona, ska avlas på i vår. Hade texel i den kullen, så han ska nog dejta texeltöser.

SE Vattnadals Plymoth och SE Vattnadals Packard, 2 unga bröder i ar-cr lh, brorsan SE Vattnadals Porche si ag lh har flyttat. f 13-09-22 e: GP SMP3-12 SE Vattnadals Joar u: SE Vattnadals Martinsson. 

SE Vattnadals Gråvide, si-ag lh, gammelskrutt som går med unga honor, men det blir inget mer. Ska testa med en ny ung tjej och hålla tummarna, för han är helt otroligt mysig. f 11-07-25 e: SE Vattnadals Marhult u: SE Vattnadals Charlottenberg.

SE Vattnadals Jättestarr, ar-cr lh, f 11-08-30 e: SE Vattnadals Jönåker u: SE Vattnadals Ragunda, härlig gammal man som bor fredligt med 2 charmiga små söner ahn fått med SE Vattnadals Ängsull 13-03-31, nämligen: SE Vattnadals Upfield ar slh och SE Vattnadals Uris, ag. Uris saknar ett öga etter skada vid några veckors ålder. Helt underbar ändå.

SE Vattnadals Donaldsson ar-cr lh, underbart trevlig herre f 13-05-05, som bor med ett gäng söner han fått med SE Vattnadals Hope 13-07-20. Nämligen: SE Vattnadals Edonis, SE Vattnadals Edsel, SE Vattnadals Elcat och SE Vattnadals Elfin, alla ar-cr lh och oerhört rara killar. De trivdes fint i en stor petbox, men fick nyligen byta till största labburen utan tjafs.

Sen har jag 4 bröder kvar, som bor tillsammans. SE Vattnadals Rolls-Royce och SE Vattnadals Rover, ag lh, SE Vattnadals Reliant och SE Vattnadals Rambler, ar-cr lh. De är f 13-10-11 e: e: GP SMP3-12 SE Vattnadals Joar u: SE Vattnadals Unge. Än så länge mycket trevliga och rara pojkar.

Har som ni förstår en hög honor oxå, syskon till ovan, barn till ovan, men de orkar jag inte presentera. Har ev honor i ar-cr lh med Joar som pappa till salu.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2014-01-09 17:38
#61

#60 👍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: