Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 5396 ggr
Grodan
2013-08-13 22:34

Klotter - här kan ni trolla 3

Gamla klottertråden: LÄNK

---

Den här tråden hette förut "haha men bajs-lollis"😉

första meningen i #0 löd: förstöra klotter-tråden sådär


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2013-08-13 22:36
#1

det här får vara nya klottertråden så länge… jag är moderator, jag kan gå in och ändra rubrik osv senare….

som jag skrev i #301 i Klotter - här kan ni trolla 2 - nu är det promenad som gäller…

Jag ääääääääääääälskar att gå i mörkret… gärna utan reflexerr….hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-08-13 22:36
#2

Trolillololol! Min padda fick typ damp på slutet… XD

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Lamina
2013-08-13 23:17
#3

Jag ynkar mig. Skulle åka hem efter att ha sett till "syrrans" katter i Skärholmen. Tog en genväg, fick hoppa ner för en kant på en halvmeter. Landade fel och fick ta emot med händerna. Mina reumatismhandleder tål inte sånt! 😭 Har så sjukt ont i handlederna, kan inte laga mat. Är helt ensam också såklart… Visste att det inte skulle bli någon bra dag idag. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-14 00:14
#4

#3 Klant, du vet väl att genväg är senväg?

Jobbigt att ha ont… salva? Handledsskydd?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-14 00:54
#5

Meh, jag hann ju med bussen hem. Jag är för dum för att fatta att man ska ligga på marken och kvida och skit. 😃

Jag tar ett av mina rosa piller och går och lägger mig så är allt bra imorgon. Förhoppningsvis.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[ChinHeart]1
2013-08-14 01:49
#6

Jag är så lyyyycklig som jag aldrig i mitt liv varit tidigare❤️

Annons:
nadinemachines
2013-08-14 15:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag börjar skolan på måndag! Är jättepepp :D 

Tänkte visa hur gulligt Liz sov häromdagen också ❤️

Grodan
2013-08-14 15:09
#8

#5 Är det bättre idag?

#6 Åh, vad kul. Vad har hänt?

#7 Jag vill också gå i skola…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-14 15:15
#9

Själv har jag ont i magen. Vet inte varför. Har druckit massa kaffe, 1 liter vatten minst, ätit mina tabletter, gått promenad med pälsar och nu sitter jag här… sysslolös litegrann fast jag kan ju verkligen aktivera mig om jag skulle ha lust… det finns typ hur mycket som helst att göra: städa burar, städa alla rum, städa källaren, täta golvet i badrummet (ev bända upp golvet och kolla hur det ser ut, ev lägga våtrumsgrunks), måla, klippa gräs (går dock inte nu när det regnar o åskar), köra bort sopor (hinner inte tror jag… hm… sopstation stänger 16.00), söka jobb, täta i köket där vildmöss kommer in osv osv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[ChinHeart]1
2013-08-14 15:16
#10

#8 Åhh.. Jag kan inte säga det än! Men vänta bara!❤️

#7 Jag börjar också skolan på måndag! Men jag är inte lika pepp.. även om det ska bli kul att gå djurvård nu i gymnasiet så hatar jag att behöva lägga mig tidigt och gå upp ännu tidigare!

nadinemachines
2013-08-14 15:34
#11

#10 Ja, tidiga morgnar är förstås ett minus… Jag håller på och vänder dygnet inför skolstarten, från att ha vaknat när en sen skoldag slutar. Men det är trevligt att ha något att göra om dagarna, särskilt om man trivs med sin utbildning!

Jag ska börja ettan för andra gången 😃 Gick estet, ångrade mig efter ett halvår och har varit hemma sen dess. Nu blir det natur :D

Lamina
2013-08-14 15:35
#12

#8 Ja det är bättre. Men jag tänker inte känna efter hur mycket. Jag har äntligen satt igång med städningen av huset efter min "födelsedagsfest". Och när jag väl kommit igång är det bäst att bara köra på. Tar jag paus tenderar den att bli några dagar lång. Hmm… Kom just på att ju måste ha tagit paus eftersom jag sitter här… DAMN! 😡

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-14 15:37
#13

#12 LOL😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[ChinHeart]1
2013-08-14 15:41
#14

#11 Jag har fortfarande inte vänt på mitt dygn.. Jag la mig tillexempel runt 5 på morgonen igår! Haha jag hade lätt kunnat hoppa av för att vara ledig ett halvår.. men nä jag ska satsa på detta nu. Har ju alltid velat det!

nadinemachines
2013-08-14 15:43
#15

#14 Det låter bra! Utom dygnsdelen då, kanske dags att vända snart hahah. Bara fem dagar kvar typ! Tagga 😃

[ChinHeart]1
2013-08-14 15:47
#16

#15 Äsch det tar jag dagen innan!😃

Grodan
2013-08-14 15:56
#17

Jag har precis fått reda på att en av mina råttköpare blivit allergisk och att hennes läkare ordinerar att hon ska göra sig av med råttorna.

Råttorna är två Black Eubk honor på ca 5 månader. Rätt små, lite kinkiga med maten, men otroligt tama och goa.

De finns i Västerås…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-14 16:20
#18

Nu funkar inte mitt internet så bra…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-14 16:57
#19

Syrran åkte upp till Dalarna för att umgås lite med familjen och ta sig en titt på den galna katten vi räddade från avlivning och ska få hem på Fredag. Tyvärr råkade det vara så att hos familjen finns det även katthona med fem ungar som mammas bekant "dumpade" hos dom när dom bara var några dagar gamla. Så snart har vi 4 katter. Jag var faktiskt ganska nöjd med att bara ha 2, snart 3. 🤔

Och en kattunge dessutom. Jag svor att aldrig mer skaffa kattunge igen efter att ha stått ut med lillskiten Silas uppväxt. 🤓

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2013-08-14 17:07
#20

Börjar också i skolan på måndag, inte jättepepp men ändå jättepepp, har inte en aning om hur det går ihop.. haha. 

Jag satt och matade en nyvaken Delta i typ 5 minuter i morse, passade på medan Roan sov i andra hörnet av buren, men ack så mysigt det var❤️

-

Annons:
MaaariaS
2013-08-14 17:31
#21

Människan som skulle komma och hämta gamla köksbordet i Måndags har inte kommit än grrrrrr…..Varför säger folk att som ska komma och sen inte ens hör av sej….Och ja bordet och stolarna är gratis och det finns en till som vill ha det😡

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[ChinHeart]1
2013-08-14 17:34
#22

#21 Låt den andra människan som ville ha sakerna hämta det direkt istället. När den andra snigeln kommer kan du bara hälsa att du kom några dagar sent, sen stänga dörren och sätta dig i soffan med en Marabou!

Grodan
2013-08-14 17:41
#23

#19 Enkel djurmatte. Det håller sig sällan vid 1…

Som mina illerpälsar här… De bara sover… så jag funderar på att skaffa nr 3… lol

#21 Lyssna på ChinHeart i #22… Gratis är först till kvarn


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-14 17:41
#24

#22 Hahahaha Du vet inte hur rätt du var angående chokladen 😃

Jo jag börjar tröttna på den andra människan nu….och sen måste jag måla om ett avlastningsbord så det passar till nya köksbordet och måste stå och måla där gamla bordet står nu, pga   vädret måste man stå under tak och måla, för att man aldrig vet när det ska börja regna😡

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[ChinHeart]1
2013-08-14 17:43
#25

#24 Marabou Apelsinkrokant❤️ 
Gör som så att vill du känna dig lite snällare så skriv ett meddelande att hämta IKVÄLL eller så kommer en annan och hämtar imorgon. Så enkelt är det! Finns inget att få dåligt samvete över om du gör så!

[Iyen]
2013-08-14 17:43
#26

#17 åh nej vad tråkigt att höra. De hade kunnat få flytta in till mig, men vet inte hur bra råttliv jag skulle kunna ge dom. Min råtta jag hade för tusen år sedan älskade att vara ute och springa i mitt rum. Fast ska flytta till större snart iof…. Ska du ta hem dom igen?

MaaariaS
2013-08-14 17:47
#27

#25 Åhh va gott ❤️

Jag skrev i annonsen när jag la ut det att det står ute och kan när som helst bli snott så att hon skulle ringa innan hon kom ifall det är borta hahaha.

Den andra tjejen ska höra av sej efter jobbet i morron, så får vi se om den andra har hört av sej innan dess eller inte….Om hon hör av sej så säger jag att hon får hämta det direkt, annars ger jag det till den andra tjejen😐

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Grodan
2013-08-14 17:48
#28

#26 Nä, jag försöker att låta bli att ta hem dem. Jag har ganska många råttor som det är och vill nog minska antalet snarare än öka. Så jag försöker hitta ett hem åt dem. Ägaren kan ha dem ett tag till, det är inte superakut, men om det blir så tar jag dem ju givetvis.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-08-14 17:58
#29

#28 Ok. Har spanat på råttor länge. Även innan flickorna flyttade in. Minns hur mysigt det va med en liten översocial grabb både högt och lågt. Han va också ganska kinkig med maten. Solrosfrön med skal och rå nötfärs va hans absoluta favoriter. Men han delade ändå med sig med sitt bursällskap. Hur mycket tid behöver råttor med människor? För att vara glada, aktiverade? Hur mycket håller du på med dom?

[ChinHeart]1
2013-08-14 18:02
#30

#27 Haha vilken är din favorit?😉 
Hahaha men dåså! Vi får se hur detta går, ska bli spännande haha!

MaaariaS
2013-08-14 18:10
#31

#28 Den du sa är bäst om jag vill ha ljus choklad…annars så tycker jag om mörkchoklad med kokos i också från M….

Ja vi får se hur det går….vill börja måla snart så köket blir klart(måste iof köpa färg och penslar med😃)Om jag går och lägger mej tidigt kanske jag hinner upp på stan innan 16 och kan handla det,för det verkar ju som om det bara ska regna idag iaf.Det måste dock vara uppehåll en stund för jag måste ut med hunden innan jag kan lägga mej☔️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2013-08-14 18:12
#32

#29 Det är ganska olika, men om vi tar dessa tjejer och råttor från min linje så är de framavlade att trivas i fångenskap. Dvs de blir itne galna om de inte får komma ut ur buren och springa fritt i flera timmar.

Minst en timme om dagen till all vaken tid du är hemma är väl det bästa för råttorna, samt att de får ha sin bur på en central plats i hemmet där de kan ha lite koll samt  att folk kan säga hej till dem när de går förbi - på det sättet får de eg mer tid och uppmärksamhet än man eg tänker på. Har de också en "öppen bur" kan folk slänga in en hand och gosa med dem när de går förbi… då kommer råttorna att vara lyckliga och välstimulerade…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-14 18:38
#33

Det verkar som om regnet har upphört(tillfälligt) Dags att springa(nåja)😉ut med Max innan det börjar igen☔️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Iyen]
2013-08-14 18:54
#34

#32 Gregors bur stog oftast öppen pga slarv. Han hoppade dock för han ville vara nära. Inkallningfungerade bättre på han än på hunden. Tokigt hur vissa individer bosätter sig i hjärtat och vägrar lämna. Oavsett tid och rum.

Annons:
[ChinHeart]1
2013-08-14 19:14
#35

#31 Jag mår sååå illa om jag käkar mycket Marabou.. FÖRUTOM om det är apelsinkrokant. Kan seriöst äta hur mycket som helst. Åt 5 st på några dagar en gång.. Annars kan jag ta typ vad som helst bara det är Marabou haha!

Usch jag måste med lägga mig tidigt idag för att jag ska vara KLAR att åka till Danmark kl 7 på morgonen.. Jag som brukar sova till typ 14.00.

MaaariaS
2013-08-14 19:17
#36

#31 Hahaha Jösses 😃*chokladärgott*

Vad ska du göra i Danmark?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[ChinHeart]1
2013-08-14 19:20
#37

#36 Åh gud ja.. Om jag fick välja tre saker att överleva på då hade det varit choklad, oliver och bearnaisesås.

Jag ska åka färjan dit med min mormor, morfar och mina systrar! Bara för att det är mysigt liksom! Vara i Danmark en timme sen tillbaka😂

MaaariaS
2013-08-14 19:23
#38

#37 Hehe det lät ju bra att var där i en timme och sen hem,hoppas ni hittar nått kul att ta med hem typ choklad eller nått😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[ChinHeart]1
2013-08-14 19:27
#39

#38 Jag herregud självklart köper jag choklad om det finns!❤️

MaaariaS
2013-08-14 19:28
#40

#39 hihi😉

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2013-08-14 19:40
#41

tysk, holländskt, belskisk och schweisisk choklad gillar jag bara

fast grodans kladdkaka kan va god… men de länge sedan nu… åh, för att inte tala om grodans biskvier… oj oj oj… eller apelsinchokladkaka… eller mintchokladmuffins…

hm…

proteinbrist…

..mumsar vidare på mina hemgjorda grillchips (fast det är med ugnsstekt skivad potatis med paprika/vitlök smak… dock gott faktiskt)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[ChinHeart]1
2013-08-14 19:41
#42

MOROTSKAKA❤️

Grodan
2013-08-14 19:54
#43

sådär… nu lägger sig suget… nu kan ni skriva vad ni vill det rör mig inte i ryggen…

jag har varit sockerfri sedan musträffen 4 aug, innan dess var jag sockerfri ett gäng veckor… osv… mitt sockerfria liv har säkert pågått hela 2013, det går längre mellan återfallen och nu behöver faktiskt ett snedsteg vid en fika inte betyda att jag trillar dit igen, utan jag kan äta några kakor/någon bakelse/lite godis UTAN att få abstinens dagen efter och bli sjuk av sug efter sött… ett sug så starkt att jag itne kan hålla mig från att fixa socker

hemma har jag inte kakao, inte vaniljsocker och inte socker sedan många år. Kakao kan jag ha hemma ibland, men jag gör slut på det rätt fort, jag kan göra havrebollssmet på kakao, havre, honung, nötter, vaniljextrakt (ren vanilj inget socker), smör, vatten, kokoschips  och ibland lite bär…

chokladkaka av olika sort kan jag baka med glutenfritt mjöl, smör, ägg, kakao, vaniljextrakt, honung, vatten…

Det går inte att vispa ägg och honung så det blir fluffigt, men smaken på den färdiga kakan är helt ok…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-08-14 20:54
#44

#28  Tyvärr är mitt eget liv just nu helknasigt med tillfälligt boende som startar om några veckor och pågår obestämd tid. Skulle jag veta vart jag flyttar, liksom mera exakt än "Skåne", skulle jag ta råttorna direkt. Och några möss till. Men just nu funkar det inte. Har precis ordnat med nytt tillfälligt hem åt mina möss, så de inte ska behöva leva kappsäcksliv med mig just nu. Ska föra dem dit den 23:e.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Miss_björnbär]
2013-08-14 22:19
#45

Blä så trött på skolan just nu, har pluggat utan något lov eller ens litet uppehåll sen november 2012 börjar bli lite trött på det!
Men är iaf planerat att vara klar 5 januari 2014 sen ska jag ta en månads lov och bara träna och pussa på alla djuren. Längtar som tusan kan jag säga.

Vanliga Marabou är goodast tycker jag :D
Med en varm kopp the så chokladen smälter extra snabbt i munnen.

AMITOLA
2013-08-14 22:53
#46

Jag vill bara ta alla djuren och flytta ut i skogen… Jag orkar inte ha ett tråkigt arbete som jag har för att tjäna pengar som jag inte har någon användning för eftersom att jag ändå bara jobbar hela tiden. 
Jag tänkte mig en liten gård, utan grannar på minst 2 mils avstånd, med en stor hund, ett par hästar, en flock getter, tre alpackor och en liten grupp med höns, så löser det sig. 
Någon som är på?

Jag funderar på att ta med mig en hemlig mus till jobbet imorgon, som jag kan mata med frön och krama på i smyg.

Like ok whatever, dude.

Lamina
2013-08-14 22:57
#47

#46 Jag är på! :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-14 23:05
#48

#44 Oj, men vad innebär kapsäcksliv? Ingen dator? LOL


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
KickiG
2013-08-14 23:49
#49

#48 Mobilt bredband och bärbar dator. Är lite high-tech brud här alltså. Kappsäcksliv innebär att hyreskontrarktet här tar slut 31.8 och sedan finns det ingen ny lägenhet att flytta till. Så en släkting som råkar ha tomt förrådsutrymme får äran att förvara alla mina värdsliga ägodelar. Mössen flyttar till en skola jag gått i förr (inte där jag studerar nu) eftersom mor meddelade bestämt att de INTE kommer över hennes tröskel. Jag däremot får gå över hennes tröskel så åtminstone en tid kommer jag att bo i deras gästrum. Sedan får man se vad som händer. 

Men dator har jag. Hua, hemska tanke att leva utan dator!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-08-15 00:55
#50

Pustar ut***

Blev orolig där. Men du får inte ta med två möss??? För att?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-15 00:59
#51

Fan jag har ett blåmärke på tungan… undrar om det är cancer eller nåt mindre bra


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-08-15 08:55
#52

#50 Min mamma gillar inte möss, råttor och reptiler. Hon har nog ingen riktigt bra förklaring varför, men det är hennes hus, så jag måste respektera det. Och mössen får ett jättebra reservhem, och jag kan hälsa på dem alla dagar om jag vill. 

När jag tog mössen var mamma orolig att jag skulle röra vid dem och bli biten och dra på mig en massa dödliga sjukdomar… Jag har förklarat, men hon gillar inte mössen i alla fall.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
2013-08-15 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Måste bara visa en bild på fina Esset som ska flytta till oss imorgon. Stackaren är lite skygg och något aggro efter en dålig uppväxt. (han bet min farbror så han fick åka till akuten 🤐) Men jag ser verkligen fram emot att få hem honom och göra katt av honom. Synd bara att det skulle dröja 1½ år innan tanten släppte iväg honom till mig. 1½ år som gjort mycket skada…

Han är född svanslös, btw.

Picture

Sen har vi Måns, som syrran har bestämt ska flytta hit. Han är bara 4 veckor ännu, men redan en liten utbrytarkung med åsikten att alla ska älska och vilja vara med honom. Men det tar väl en 8 veckor minst innan vi får hem honom. Tack och lov, det får räcka med en introducering av ett tidskrävande psykfall åt gången. 🥵

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lottavo
2013-08-15 13:53
#54

Ska hämta två musfröknar imorgon! Och väntar på att en tredje ska växa till sig så jag kan hämta henne också! 😃

Grodan
2013-08-15 15:58
#55

Surar… jag hade kunnat få mitt nya körkort idag… men jag hade hårband på fotot och det godkändes inte… så 220 kr i sjön… och jag måste fixa nytt foto

19 aug går mitt körkort ut


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Iyen]
2013-08-15 17:08
#56

Va tokigt grodan. :/ va det ett ovanligt fult hårband? Eller varför får man inte ha hårband?

Grodan
2013-08-15 17:24
#57

#56 lol, men nääääääääääääää… varför skulle jag ha ett FULT hårband? jag satte ju på det enbart för att ha något fint typ… tänkte ett fint hårband på en ful groda, det kan jag klara att kolla på i 10 år kanske när jag ska vifta med mitt körkort

Saken löste sig. Jag ringde fotograffirman och de lovade att bjuda på nytt foto.😃

Ja, löst sig har det ju inte… jag får inte köra bil f r om 20/8 tills det nya k-kortet kommer


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-08-15 18:46
#58

Yey! Jag har fått tillbaka min älskade mobil!!!!! ♥♥♥ :D

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
2013-08-15 18:49
#59

Weee #58❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-08-15 19:32
#60

Jag har sammlat på mig lite mer musinredning för min framtida hanmus, hihi❤️

-

Grodan
2013-08-15 19:36
#61

coool, du får starta en tråd om det… har han någon bur än?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-08-15 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Bebisar… ♥♥

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Annons:
Sugar Mist
2013-08-15 20:25
#63

#61 Nepp, inte än. Första jag gör efter skolan på måndag(Slutar lyckligtvis 12) är att åka till ikea och köpa en bur och locka med pappa om att han bjussar på en lödkolv, hihi. Mus har jag inte heller bestämt heller.. höhö.

-

Grodan
2013-08-15 20:58
#64

#62 jäkla söta… jag vet inte varför, men tecknade möss är aldrig svårt att hitta hem till

#63 har de burar på ikea? 😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-08-15 21:01
#65

#65 Samlalådor dårå, som jag gör om till en bur^^

-

Grodan
2013-08-15 21:11
#66

Ja, jag vet… men det är plastlådor… 😛 *retas*

Funderar, finns det inte bra/färdiga burar att köpa i affärer?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-08-15 21:21
#67

#66 Jo visst gör det de, men jag tycker det är bra mycket roligare att göra fönster och tycker plastlådorna är roliga att inreda och smycka ut, och det är lättare att göra en öppen bur med de vad jag märkt. Ska även försöka fynda på Second hand, de brukar ha äldre akvarium/terrarium men jag vet inte hur smittofria de är..

-

Grodan
2013-08-15 22:08
#68

sockersug… fan… vad har jag hemma?

honung, vaniljextrakt, ägg, smör, glutenfritt mjöl, vatten, hallon, banan, svarta vinbär, en liten skvätt grädde (finns lite äpplen, vita vinbär o någon rutten rabarber ute)

paj kan jag inte baka… blir aldrig bra… annars hade en bärpaj varit gott… blir nog bara bär, banan o lite grädde

jag äter för lite, min kropp vill ha energi… det tolkar jag som sockersug… hm… men ärligt… mat är så dyrt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
2013-08-15 22:12
#69

Jag är glad. Idag flyttade 5 klockgrodor hem till mig. De sjunger nu glatt i aquaterrariet i musikrummet.

På jobbet sitter en ascool kampsyrsa i en liten burk, som hon bott i en vecka. Hon kommer nog att bli exalterad över att få ett fint terrarium att bo i imorrn!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
AMITOLA
2013-08-16 09:12
#70

#47 Härliiiigt, då  slipper jag bo själv. Är du bra på att laga mat? För det är inte jag.

#69 Vad är en kampsyrsa?! Det låter farligt.

Like ok whatever, dude.

Vattnadal
2013-08-16 16:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Jag har tyvärr bara ett uselt mobilfoto av henne.

Igår satt hon i en 1 dm plastburk med bara lite matrester på botten. Idag bor hon inte skitstort, men en pet box 3:a, jord, mossa, grenar, barkgömma och en vattenskål. OJ vad törstig hon var!

Hon hade precis ätit en fullstor väsande kackerlacka, så hon fick bara gurka idag, får nog insekter igen först på måndag, tror jag.

Så sjukt cool liten varelse. Som en pansarvagn och alien, i en liten liten kropp.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2013-08-16 16:59
#72

#71 Ja, men åh vilken cool


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-08-16 17:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Nu måste jag ta mig i kragen och fota resten av bebbarna! De håller just nu på och undersöker akvariet…. ♥♥ (Dock inte på bilden…)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
2013-08-16 17:55
#74

Jag har fått illersjukan… går o pussar på illerpäls


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-16 19:19
#75

Hmm jag känner mej smart 🤔Skulle måla en avlastninsbänk i köket vit.Åker och köper färg och ska ta borstar till det och tar en på med jättebra borstar,kollar sen på locket till burken och inser att penseln är för stor och går tillbaka och tar en mindre läs värdelös pensel och när jag kommer hem och tar bort locket på burken så är det bara locket som är utformat så det ser ut som hålet på burken är litet😡

Bör jag tillägga att det tog en evighet att måla och jag har ett par lager till kvar?😮

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
2013-08-16 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Får hem en mustjej i morgon, hon är släkt med min Omega som dog för några dagar sen. Längtar så!!!

Här är hon fina Geika ❤️

Foto: Tsunamis

Annons:
Sugar Mist
2013-08-16 19:37
#77

Höll på att tuppa av i köket, slutade med att i mitt ihopfall slog i munnen i diskmaskinen och ryggen i hundskålarna och vrickade foten… hm… inte min dag idag..

-

Grodan
2013-08-16 19:41
#78

#75 LOL… jag gör också sånt där trams på senare tid… men att du målar utan att ha en kniv mot strupen… ja det är beundransvärt… jag skulle inte ens måla om jag hade en kniv mot stupen… hellre dö en blodig död än att måla… bläh


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-08-16 19:43
#79

#78 Men…måla som är så kul😉

Grodan
2013-08-16 19:44
#80

näää, pussa illerpäls är KUL


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-16 19:50
#81

#78 Tja om jag vill att bänken ska ha samma färg som bordet så får jag allt göra skiten utan kniv och blod(är dock vitare än vanligt på händerna,kan vara målarfärgsblod)🤔

#79 Kom HIT….. två lager kvar….😛

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2013-08-16 19:51
#82

lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-08-16 19:55
#83

Hi, hi har inte tid tyvärr😛

Annons:
Grodan
2013-08-16 20:30
#84

nä för först ska du måla klart mitt kök…lol

(jag har f ö plockat undan alla målarburkar, penslar o grejs… ett år senare… lol)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-16 21:08
#85

saltlakrits, LIDLglass, pecannötspaj med vaniljsås…

snyft

nåja, jag har smör, ägg, honung, vaniljextrakt, vatten, banan, mandel, hallon, blåbär, glutenfritt mjöl mm 

gör nåt mumsigt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-08-17 00:13
#86

Hade vuxen+barn besök idag. Mina osociala möss visade sig vara riktigt goda ambassadörer för sin art. De var båda två modiga och kom fram och sniffade. Båda åt godis från främlingarnas händer. Smulan var modigare och klättrade upp i barnets hand. De charmade besökarna. Jag var så stolt över mina fina flickor. De var så duktiga! Och sedan kissade Smulan på barnets tröja. 😮 Jag visste inte att det kunde komma så mycket kiss från en så liten mus…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Iyen]
2013-08-17 00:16
#87

#86 HAhaha😂

Grodan
2013-08-17 00:16
#88

#86 Bra reklam för möss! Hurra!😃Utom kisset då… hm…

Jag är lätt hysterisk. 😮Köpte en lupp på Claes Ohlsson förut, som förstorat 100 gånger (om jag minns rätt). För att kolla på saker.

Så jag duttade en tops i illern Abbes öra och la topsen under luppen.

Smuts, smuts… något rör sig, något skuttar… iiiihhh

ÖRONSKABB!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-08-17 00:17
#89

#86 Känner igen dedär, hade ute mina två för att en liten 9åring ville se de, så plums simmar de i sitt egna kiss i min hand.. hmm…

-

KickiG
2013-08-17 00:23
#90

#88 Stronghold?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Grodan
2013-08-17 00:26
#91

#88 ja

bara vill duscha och tvätta allt och sanera hemmet…. iiih… o jag vill aldrig titta på öronguck i lupp igen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-08-17 00:34
#92

🌛

AMITOLA
2013-08-17 00:44
#93

#71 Wooow, en aliensyrsa. Som äter kackerlackor. Jag har aldrig sett en sån förut. Måste. Veta. Mer. Hon har ju liksom en rustning på sig.

#76 Supergulligt ansikte verkligen ❤️

Like ok whatever, dude.

Vattnadal
2013-08-17 12:12
#94

#93 Googla på armoured ground cricket, kampsyrsa eller Acanthoplus discoidalis så hittar du filmer, foruminlägg mm. Jag lärde mig att hon sköttes sjukt fel av killen som hade henne.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

lol girl
2013-08-18 17:47
#95

Nu är jag ledsen… Fina har rymt från akvariet, som enligt mig var rymningssäkert, men som tydligen inte var det, så hennes 2-veckors bebisar är helt själva… :'(

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
2013-08-18 17:50
#96

Men då måste du leta reda på henne! Bums!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-08-18 17:54
#97

#96, Jag letar och letar, inget spår efter henne… :'( Saknar min vackra flicka!♥

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Annons:
Grodan
2013-08-18 18:04
#98

Har du letat ordentligt i buren? (tips: gräv i spånet, lyft på saker)

Läs även denna

Möss på rymmen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-08-18 19:00
#99

Ja, känner mig som världens sämsta musägare ever! :-(

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Sugar Mist
2013-08-18 19:04
#100

Jag hade faktiskt ställt ut några snälla musfällor som fångar mössen levande och lagt in lite gurka, ost, mandelflarn och mjukt, rivet toapapper och ställt ut lite varstans om Delta kom på rymmen, och då gått och kollat i de dagligen/flera gånger per dag.

-

KickiG
2013-08-18 20:09
#101

Nu vet jag inte alls om det här har en möjlighet att fungera i praktiken, men mammor brukar vilja vara med sina bebisar. Kan du på något tryggt sätt flytta bebisarna så att de är på ett sådant ställe som Fina kan komma åt? Bara utanför akvariet i någon låda som bebisarna inte kommer ut ur. Det kan ju vara att hon kommer tillbaka till dem.

Alltså jag har ingen aning, bara som jag funderade. Säg någon om det är en jättedålig tanke. Vill ju inte heller riskera bebisarnas hälsa.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-08-18 20:12
#102

#101 Det är en bra tanke. Bara hon inte får för sig att bära iväg med ungarna… Hon kan ha hittat ett bra ställe ute i rummet och vill bära dit sina ungar…

Det hände mig med en råtta en gång. Hon hade boat under golvet - vi hade renoverat och när parketten lades tillbaka var en planka dålig och  det blev ett "hål" några veckor innan en ny planka lades på plats… - och tog dit sina bäbisar. Jag fick bryta upp halva golvet för att få tag i bäsarna… Hon var så glad. Där i gömman hittade jag också en massa skoj saker som hon dragit dit och bäddat med, bland annat en sedel, men tror inte det var mer än en tia - på den tiden fanns tiokronorssedlar… lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-08-18 20:19
#103

#102 Bära iväg tänkte jag inte på!

Och naturligtvis ville råttan ha en fin dyr bädd åt sina ungar, det vill ju alla :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-08-18 20:26
#104

#103 hihi, där låg också strumpor osv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
KickiG
2013-08-18 20:47
#105

#104 Egentligen borde man ge djuren en massa allt möjligt och se vad det är de egentligen föredrar. Det kanske inte alls är vad vi tror att de ska gilla. Ska testa när jag städar buren nu i början av veckan. Ska lämna åtminstone 3 olika bomaterial åt dem och se vad de bäddar med.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-08-18 21:11
#106

#105 lol… ja… många ger sina möss gamla strumpor och annat… strumpor är väldigt musvänligt då det lixom är en tunnel o sedan ett sovbo lixom…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-08-18 21:24
#107

#106 Jag testade strumpa. De grävde ner dem på nolltid och vägrade ha något med dem att göra. Och det var ändå rena strumpor! Ska slänga ner ett par välanvända otvättade nästa gång.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lol girl
2013-08-18 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Akvariet står på en hylla…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Pyretstylee
2013-08-18 23:08
#109

Jag har av erfarenhet av när mina smådjur har hamnat utanför sina burar att dom brukar hålla sig i närheten av stället dom ramlat/rymt ifrån. Men kanske bara är jag som haft tur?

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Grodan
2013-08-18 23:39
#110
Grodan
2013-08-18 23:41
#111

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Miss_björnbär]
2013-08-19 09:58
#112

Plötsligt händer det… Sambons allergi börjar träda fram 😭

[Miss_björnbär]
2013-08-19 11:05
#113

Börjar komma tillbaka kanske jag rättare ska säga :(

Grodan
2013-08-19 13:43
#114

Fy… en mardröm!

Se till att flytta till kåk omedelbums, så kan du ha en frigga med dina djur eller ett rum i källaren eller nåt.

Leta redan nu. Det finns billiga hus däromkring där ni finns. Billigast är väl norrland och skåne visserligen men men


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

vevve89
2013-08-19 13:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Jag, dottern å pojkvännen gick i skogen igår å hittade denna som vi tog hem. =) just nu tråkar jag i bilen påväg hem från sommarstugan .

jollycox
2013-08-19 14:14
#116

#115 Cool! Vad är det från för djur?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[Miss_björnbär]
2013-08-19 15:01
#117

#114 Så fort jag har ett fast hus så ska vi flytta, handpenning har vi redan och lånelöfte finns också (dock endast på sambon men finns ingen anledning att neka om vi har två löner).
Vill ha ett hus NU! Mer än någonsin!

Grodan
2013-08-19 15:02
#118

#117 lol, så fort du har ett fast hus…!!!? 😃*fnissar lite*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Miss_björnbär]
2013-08-19 15:02
#119

Hahaha lön!

vevve89
2013-08-19 15:03
#120

#116 vi vet inte men gissar på ung älg. Antingen tjuvjakt eller björnbyte då bara den här delen låg där. Men ja, svårt att veta hur den hamnat just där så vi inte hittde några fler delar någonstans i närheten.

[Miss_björnbär]
2013-08-19 15:03
#121

Bara hus som snurrar i min skalle just nu, tänk om jag hade ett fast jobb*
Va**n det ska ja stå JOBB inte lön heller. Seriöst, idag funkar inte mitt huvud!

Grodan
2013-08-19 15:04
#122

Men för att få köpa hus krävs inget… bara att man har pengarna 

för att köpa bostadsrätt eller få hyresrätt krävs dock en jäkla massa och har man inte superhög inkomst blir man inte alltid godkänd…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
2013-08-19 15:06
#123

Har hittat två hus här som vi faktiskt har råd med nu, jag vill jag vill jag vill! Och de är fina! Utom ett brunt element. Och det måste vara inbyggd ugn enligt sambon och inte för fula tapeter och köket ska helst vara vitt enligt mig, och inte träfärgat tak. Känns som att vi kommer pyssla en del sen när vi flyttar.
Men jag vill äga halva huset när vi flyttar till ett, så ja vi ska gifta oss om mindre än ett år också. Det är bestämt. 
Jag som lovade mig själv att ALDRIG ens bli tillsammans med en pälsallergiker, tänk vem jag hade gått miste om då. :P

[Miss_björnbär]
2013-08-19 15:08
#124

#122 Bostadsrätt har vi redan, som vi köpte i januari :)
Godkända har vi inga problem med :D
Och vem blir inte godkänd i en kommun där en lägenhet kostar 10 tusen? :D
Önskar vår var så billig i inköp men blir desto gladare när vi säljer den.

Grodan
2013-08-19 15:19
#125

Vill ni bo i samma kommun? Vilken kommun är det?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Miss_björnbär]
2013-08-19 15:40
#126

Vi vill bo i eller Max 2 km utanför Tidaholm, staden då. Eftersom jag inte har körkort än så behöver jag kunna cykla till jobbet. Behöver man bygglov för en sån stuga som du har Artlink? Eller någon annan kanske vet :)

[Iyen]
2013-08-19 15:55
#127

#126 är inte det olika i olika kommuner? Själv så funderar jag på vad jag ska hitta på med flickorna. Sedan tre blev till två så sover de i varsitt hus.

Grodan
2013-08-19 16:34
#128

#126 Friggebod max 12 (ev max 15) kvm behövs inget bygglov för


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-08-19 16:49
#129

#95 Hur gick det med Fina? Hoppas hon hittades!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lol girl
2013-08-19 17:17
#130

#129 Nej, inte ett spår! D': Har köpt ersättnings mjölk nu och satt in en hona till de så att de lär sig språket ordentligt.

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

KickiG
2013-08-19 17:18
#131

#130 Åh :( Tröstekram!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2013-08-19 17:44
#132

Jag har fått tillbaks mn ipad, äntligen kan jag fota Delta mer, ihihihihi!!

-

Annons:
[Iyen]
2013-08-19 22:20
#133

Jag… Jag föll pladask.jag kunde motstå frestelsen men gaah. Gick in i en djurbutik idag, tre gånger. En svart mushane har fångat mitt hjärta. Kan inte sluta tänka på honom. Såååå söt. Jag vet att man inte ska stödja djurbutiker och allt fel i världen. Han sitter fast i min näthinna. :(

Grodan
2013-08-19 22:23
#134

#133 Inget att vara ledsen för. Kärlek är vad det är!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-08-19 22:26
#135

#134 känner jag samma imorgon som jag gör idag. Ringer jag till butiken och frågar om han är kvar….

Grodan
2013-08-19 22:35
#136

#130 Men… hm… jäklar… vart har hon tagit vägen?

Jag rekommenderar ESBILAC… men de har öppnat ögonen eller? Då kanske de inte behöver ESBILAC - det är ju mer för riktigt små bäsar…

#135 Hälsade du på honom ordentligt?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-08-19 22:59
#137

# nej. Blir till att göra det imorgon, kanske. Oavsett vad hjärtat säger kan jag inte köpa mig en otrevlig mus eller någon som är uppenbart sjuk. Tog mig an två omplaceringar förra året. En fick jag ta bort efter några veckor. Men den andre somnade in i sin bur själv i förra veckan. En social, men väldigt otrevlig herre. En sådan vill jag inte ha igen..

Grodan
2013-08-19 23:13
#138

#137 Ok. Då är du också nyfiken på hur han är mot människor och att hantera…

Men… det kan finnas omplaceringar som behöver hem snart… kan du inte hålla ditt hem öppet för en sådan?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
2013-08-19 23:22
#139

Jag kommer troligen har några omplaceringar typ nu :'(
Vet inte exakt vilka som letar hem men skriv gärna till mig om det är intressant, extra mycket om du bor runt sthlm och är hemma i helgen.

Nu ska jag titta på trassel och tänka på annat.

Annons:
Grodan
2013-08-19 23:23
#140

trassel?

men näääääääää du ska svara mig på fb


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Miss_björnbär]
2013-08-19 23:38
#141

Jag svarar och kollar med ett halvt öga, älskar trassel. Blir glad av den, lilla kameleonten är så söt och Maximus.

Grodan
2013-08-19 23:45
#142

är det en mus? en film? en hårtuss? en hund? en tavla?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-08-19 23:47
#143

Sitter och funderar på varför i hela friden jag inte sover än, trots att ögonen svider och kroppen är dålig.. guh. Ska också upp om 6-7 timmar för att göra mig iordning till skolan, har ett jättefint kråkbo till hår att fixa också )):

-

Lamina
2013-08-20 00:16
#144

#142 Det är en tecknad film. Skitbra, om man frågar mig.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-20 00:50
#145

Just… sett den juh… minns inte så mkt, så jag tyckte nog inte den var så bra… (glömmer filmer jag inte tycker är så bra eller som inte säger så mkt)

Däremot den DANSKA animerade filmen Ronal the Barbarian… Den är bra!!!

Trailer/Teaser (fast på engelska lol)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-20 01:48
#146

#145 vet du, jag har faktiskt sett den. Men jag minns inte så mycket om den, så jag tyckte nog inte om den så mycket. Lite ironiskt faktiskt. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Tsunamis
2013-08-20 08:10
#147

#145 haha! Den såg jag för inte så länge sedan. Den är asbra!

MvH  Tsunamis

Grodan
2013-08-20 14:20
#148

😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-20 16:45
#149

Måste berätta vad som hände igår….A och jag skulle upp på stan och innan bussen gick tog vi en kopp te,efteråt så var det lite bråttom till bussen så A glömde sin kopp med tepåsen kvar i på vardagsrumsbordet.Max som nästan aldrig gör nått bus/hyss, hade varit uppe på bordet tagit ut tepåsen ur koppen, lagt den på bordsduken och sen dragit ner påsen på mattan och där rivit upp påsen och haft ut allt på mattan och golvet.Det tog ett tag att fatta att det var tepåsen som låg ingnodd i mattan 😡😃Sa jag att tepåsen var blöt??😮

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Iyen]
2013-08-20 17:00
#150

…… Jag ska strax åka och titta på en zoomus… 😞

Grodan
2013-08-20 18:09
#151

#149 Ah, gammal hund kan också göra bus ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-08-20 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Idag blev familjen större. Ett uselt foto är allt jag har att erbjuda. En liten muspojke har flyttat hem. Här sitter han på nacken och knaprar en bit knäckebröd.

vevve89
2013-08-20 21:14
#153

På freda åker vi å kollar på valp;D

Annons:
[Iyen]
2013-08-20 21:47
#154

#153 hoppas ni hittar vad ni söker :D Valpmys …. Underbart

nadinemachines
2013-08-20 21:47
#155

Insåg just att igår hade mina möss bott fem månader hos mig, idag har de bott här i exakt 22 veckor, och imorgon fyller de 6 månader! Tiden går läskigt fort..

vevve89
2013-08-20 21:55
#156

#153 Hoppas på den här, blev kär i bilden så hoppas hela familjen blir kär i valpen när vi träffar den så håll tummarna<3

Grodan
2013-08-20 22:00
#157

Grattis Iyen! Du har sjåppat på soobutiken ser jag…

Vad är det för valp vevve89?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-20 22:00
#158

Jag har åkt tåg hela dagen… Åkte från Falun halv 2 i eftermiddags och kom inte hem fören nu, en sisådär 10 kanske 15 minuter sen. Har ingen aning om vad jag gjort i 9 timmar. Falun-Nynäs tar max 4 timmar normalt. Men jag kan bara minnas att jag har åkt tåg… 🤔 Har inte mått bra, inte haft minsta lust att komma hem. Det är så mycket skit just nu att det är svårt att se det positiva i livet. Som att jag ska börja jobba om ca 2 veckor. Men efter att ha suttit och varit nära på att bryta ihop hela vägen från Stockholm C kommer jag hem och hälsas av mina katter som är så glada, så glada över att matte är hemma. Då blev allting bra igen! 😃 Åtminstonde för en stund, men det räcker för att jag ska kunna sova inatt. 😴

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-20 22:09
#159

#158 Åh, men jobba!!! Och få lön!!! gah, lyllos dig

Önskar arbetsgivare kunde fatta att de ska anställa äldre kvinnor som mig… *snyft* Alla jobb jag sökt i år har gått till 20-åringar… Inget fel på er unga, bara att några månader senare ligger samma annons uppe igen, jag söker och får inte den gången heller… får jag ett jobb som jag söker så kommer jag stanna tills jag dör


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-08-20 22:10
#160

Tåg är tråkigt. Resan är målet, pyttsan heller :P Jag är också nyfiken på vad det är för valp :D Mjo, visst har jag gått och köpt mig en zoomus… Söt

Annons:
vevve89
2013-08-20 23:02
#161

#157 En Jack Russel. =)

Grodan
2013-08-20 23:09
#162

#161 Söta, mycket hund,.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-21 00:04
#163

#159 Men säger du inte det då? Om du har för avsikt att stanna hela livet måste du ju verkligen pusha på just den punkten att du är en väldigt lojal Medarbetare som letar efter ett jobb där du kan stanna. 😇

#160 Nej, att åka tåg är kul. Jag har gjort det hela mitt liv. Jag har växt upp i ett tåg. Mina föräldrar är lokförare. Jag ville också bli lokförare, men kan inte. Men det gör inget, för jag ska bli lastbilschaufför. Det är inte samma höga krav, fast dom faktiskt gör lite mer än att bara sitta och föra en spak fram och tillbaka för att reglera hastigheten. Konstigt egentligen…

Men jag svamlar, jag gör gärna det när jag känner mig ensam och övergiven. Eftersom vevve89 och Iyen pratar om sina nytillskott (söt mus förresten, Iyen. Och lycka till med valpköpet vevve89, glöm inte bilder sen!) så vill jag visa mitt nytillskott jag med. Esset, som flyttade in i Fredags, sades vara ett sjövilt otämjbart monster. Jag är inte direkt beredd att hålla med. 😎

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Smulan80
2013-08-21 00:31
#164

haha sjövilt otämjbart monster… det var en bra beskrivning, bra att den dock inte passar kissemissen i filmen. Vilket får mig att tänka i banorna "obs killen i filmen har ingenting med saken att göra" eller vad 17 de nu sade i det gamla tv programmet "bullen". Va rätt liten då när det sändes, men av någon anledning tänker jag i dem banorna… :D

Jag är aaaaaalldeles för trött, borde sova. Vill inte. Haft tufft möte idag och kommer ha ett nytt tufft möte imorgon. Vill egentligen bara somna och aldrig mera vakna. Depression är ingenting att leka med… en stund i taget så ska det gå, på nåt vis.

Jack russel är ju så fina! Vill ha en sådan någon gång i mitt liv. Nästa hund ska bli en stor hund i mindre förpackning. Istället för "allt annat än hund i hjärnan men fysiskt ändå ganska mycket hund" som jag har idag. Har två labrador-hovawart-leonberger blandisar, kullbröder som mestadels liknar labbar. Som… i alla fall den ena oftast liknar en känguru/kanin/katt/delfin i sitt sätt och "uppseende" och tror han är i storlek med en chiuaua. (hur 17 stavas dem men ni förstår nog vad jag menar)

aja. off we go

Grodan
2013-08-21 00:34
#165

#163 klart jag gör, men mina ansökningar drunknar i mängden


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-21 01:18
#166

#165 Vad söker du för jobb?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
2013-08-21 05:15
#167

Herregud. Hur kan man ha en sådan vilde till katt ;) saknar att ha katt. De är fina små varelser. Gratulerar esset till sitt nya hem :D Själv så är jag arg på hundsverige. Det är svindyrt, med allt. Tänker på veterinärvård. En veterinär sa till mig, " men försäkringen täcker ju det ändå" när jag frågade något om en faktura en gång. Inte konstigt att försäkringarna är dyra. Vill vi ha djursverige såhär? Än så länge är det väl rätt okej för mindre djur. Men det känns som att hundägare är en bra kassako…. De spelar med våra hjärtan. Allt för pengar. Jag förstår inte hur man kan älska pengar. Pengar, kapital, överdrivna resurser lockar fram det värsta i människan. Det tänkte jag förut i duschen " hur kan ett så smutsigt djur som människan ändå tycka om att tvätta sig". Grodan. När du får jobb. Vad händer med mus iFokus då?:0 Jag håller tummarna för dig. :)

Annons:
[Iyen]
2013-08-21 07:38
#168

jag är så glad i min nya namnlösa muspojke. Han är socialare än vad jag kunde förväntat mig. Ville upp i handen imorse.

MaaariaS
2013-08-21 15:40
#169

#151 Ja jag märkte det 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

KickiG
2013-08-21 21:53
#170

Det tog nästan 6 månader, men idag har båda mössen för första gången helt totalt frivilligt klättrat upp i min hand, kilat runt i famnen, klättrat upp på axeln och grejat med mitt hår och mina örhängen. ❤️

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
2013-08-21 23:03
#171

Smulan grejar med mitt hår :) Det är så härligt att ha er här, som förstår hur glad jag är åt det här framsteget, som tycker som jag att möss inte är "bara en mus", och reaktionen på min glädje över det här framsteget är lite mera än "jaha, okej…".

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

vevve89
2013-08-22 13:39
#172

#163 Tack, det är min mormors syster som kommer äga hunden men hela familjen är med på det och det kommer bli som familjens hund iaf. =) Vi ska kolla på en Cavalierblandis imorgon=) Den tror jag dock mer på än Jack Russeln. Vi får se vad det blir.

Gullig katt, inte kollat videon dock, internet är knäppt.

Grodan
2013-08-22 15:15
#173

#170 + #171 Åh, vad skönt. Smulan ser helt klart ut att gilla dig.❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-22 18:10
#174

Var lite nöjd för en stund sedan då jag plockade två nävar björnbär på tomten och mumsade glatt.

_Inget fotobevis finns, jag kunde bara inte hålla dem från munnen… om nom nom
_


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Iyen]
2013-08-23 08:53
#175

haha tittar på en helt värdelös info dvd om pudel. Naturligt rumsren, visste nu det? ;)

Grodan
2013-08-23 12:23
#176

fick ett brev från skattemyndigheten. de har satt in tusen spänn på mitt konto…

antar att det är skatteåterbäring eller nåt… jag brukar aldrig få pengar utan bara få räkning från dem…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-08-23 14:29
#177

Härligt, Delta har blivit väldigt lugn n och boar gärna i min nacke, klättrar runt och låter sig pussas, dock är hon rädd i buren men lugn i famnen. Ska även få ta med henne till skolan någon gång snart c:

-

Sugar Mist
2013-08-23 14:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#178

Kan ni hitta en Delta??

-

Grodan
2013-08-23 15:20
#179

#178 LOL, var är musen… jag ser den.. i håret


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-08-23 17:32
#180

Bebbarna är ju ku 3 veckor och utan mamma men med 2 plastmammor. Jag har sett att en hane redan rider på sin syster, ska ta och sära på ungarna snart tänkte jag, men frågan är, tycker ni att han kan flytta hemifrån redan nu då?

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

vevve89
2013-08-23 17:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

Nu har vi fått en Rambo i familjen!

Annons:
Smulan80
2013-08-23 17:47
#182

Men gud så söt!

MaaariaS
2013-08-23 17:53
#183

#176 Underbart 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sync
2013-08-23 17:56
#184

Woah vad troll-trådarna fylls med kommentarer så mycket på sådan kort tid.

Jag har för övrigt fått APL-jobb (praktik från skolan) på en hunddagis. Ska jobba där i hela fyra veckor! Börjar på måndag. Ska bli trevligt. 😃

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2013-08-23 17:59
#185

#180 Oj, det var tidigt… om en hane juckar och tvättar snoppen efteråt är det definitivt parning på gång… han vet vad han gör alltså… ganska ovanligt. Oftast hoppar de dock på sin mor. Kolla om systrarna är öppna i vaginan - är de inte det behöver du inte oroa dig för att de är parade i a f, däremot kanske de vuxna honorna är. Eftersom modern inte bor med dem tycker jag du ta ut hanarna och sätta i annan bur.

#181 men… är det där en jack russel? LOL

#183 Ja, det var lite kul… men jag blev rädd när jag fick ett brev från skattemyndigheten…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-23 17:59
#186

#184 Grattis! 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-23 18:00
#187

#183 Det kan jag förstå, men kul efteråt🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

vevve89
2013-08-23 18:19
#188

#185 en förklädd Russel=p ser du inte d?

Annons:
Grodan
2013-08-23 18:28
#189

#187 ja, men jag var så upprörd att jag inte kunde stanna o prata med några som ville kolla på pälsarna…

#188 näe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-23 18:30
#190

#189 Så illa alltså usch…va bra att det var ett sånt bra besked då ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

StillaSinnet
2013-08-24 07:42
#191

Jag vill också beklaga mig lite. jag gör sällan det.

Just nu har höstterminen rullat igång och det betyder nya inskolningar på jobbet. Jag är lärare som just nu arbetar inom det viktigaste och mest grundläggande för alla barn; förskolan. I åldern 1-5 år bygger man upp relationer, kommunikation och trygghet. Tryggheten är jätteviktig när man ska klara alla krav från omvärlden som äldre, både i skolan men också i livet.

Viktigast av allt är att få barn och föräldrar trygga vid inskolningen

Då får jag ryggskott. Dagen efter det att min kollega som hade en vinröd, svullen och öm armbåge blivit hemskickad av läkarna med penicillin för infektion. 

Vi är tre i vårt arbetslag och jag hade inte hjärta att lämna min sista kollega ensam med tre inskolningar och vikarier. Det känns fel mot henne men framför allt fel mot barnen som vi precis håller på att bygga upp en kontakt med.

Så jag har jobbat. Insmord med liniment, Voltaren Gel och knaprandes värktabletter (muskelavslappnande och inflammationshämmande) hela veckan. Det har gått ganska bra fast…söva barnen på madrass har andra fått tagit. jag kommer inte upp från golvet! Städa alla leksaker är också svårt, men svårast är att trösta barn utan att kunna lyfta upp dem…och utan att sätta sig på golvet.

Väl hemma efter jobbet, trött och öm, har vi snickrat och målat på åretruntburen till vår kanin varje dag. Inte heller det enklaste med skadad rygg och gnälla törs jag inte för då blir Christer sur över att jag skaffat djur jag inte orkar ta hand om.

Det värsta kommer ändå i dag…nu ska 50 burar lyftas ner, städas och sedan upp igen. Det skulle ha gjorts förra helgen men då gick det bara inte, så nu är det SKITIGT! och ingen kan hjälpa till pga allergi.

gnäll och klag…och bävan. 

Humöret är inte på topp och sitta kan jag verkligen inte göra så aktiviteten på nätet har fått stryka på foten.

BLÄ

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Iyen]
2013-08-24 10:42
#192

191 det låter inte kul. Önska jag kunde hjälpa till :(

StillaSinnet
2013-08-24 10:57
#193

#191 Nä, i bland kommer allt elände på en gång. I dag vaknade jag med lätt feber, spränghuvudverk och ont i halsen…så nu kommer säkert min traditionsbundna förkylning i samband med mötet av alla nya och gamla barn. Tack för den… 😓

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Sugar Mist
2013-08-24 11:12
#194

Jag hittade en superfin bänk på en loppis som lätt hade kunnat göras om till terrarium… så var det dehär med pengar också 😕

-

Sugar Mist
2013-08-24 13:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#195

Såhär ser det ut dagligen numera, tycker så synd om henne när hon sitter själv i buren så hon får vara ute med mig mest, hon var varit ute med mig i snart 2 timmar, myyysisen!!

-

Annons:
Grodan
2013-08-24 14:36
#196

#191 Aw. Jäkla strångt av dig att gå och jobba under de förhållanden.

Du får köra snabbstädning till gnagarna, det får man när man är sjuk.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
2013-08-24 15:05
#197

#196 jag har ju alltid haft en krånglig rygg men den har blivit svagare med åren. Jättedumt! Ida fick vara laståsna igår på Granngården och den hjälpen var guld värd 🤗

Efter åtta burar känns det fortfarande ok. De är ju som tur är lätta och just nu är jag så lycklig över att jag har skrotat terrarier 😃

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Lamina
2013-08-24 15:28
#198

Jag är upprörd. Någon har hackat mitt facebookkonto via en mailadress som jag inte har använt på år och dar. Jag kommer inte åt varken hotmailkontot eller facebookkontot nu. Hur kan man vara så dum..? 😡😕

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-24 15:46
#199

#197 Bodde jag närmare skulle jag hjälpa… Och är det så att du faktiskt överväger att betala min bensin för att få hjälp så bara hojta till.

Jag har faktiskt inte mycket att göra på dagarna!

#198 Asch… vad gör du åt det? hur får du tillbaka ditt konto`?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-24 15:55
#200

Jag vet inte… Jag trodde jag hade återfått kontroll över mina hotmailkonton. Men så fick jag byta dator och när jag skulle logga in på det gamla var det spärrat. Jag famlar i mörker just nu. Vet inte alls vad jag ska ta mig till, men kämpar på. 🥵

Det värsta av allt är att vem det än är som kapat kontot så försöker den lura av mina vänner pengar. Eller så försöker h*n komma åt mitt bankkonto. Jag vet inte vilket, men är sjukt orolig… 😟

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-24 15:58
#201

Kontakta admin på FB


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-24 16:01
#202

Jag tror facebookkontot är låst, eller borttaget. Jag låter det vara så länge medan jag jobbar på att återfå kontrollen över hotmailkontona. Innan jag har det är det ingen mening med att försöka återfå kontrollen över facebook har jag fått erfara…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
2013-08-24 16:51
#203

#202 Låst/blockerat för 2-3 månader kan det vara. Det har hänt mig…

Om man kontaktar för många människor som man inte känner samt skickar vänförfrågningar till för många som man inte känner kan man bli anmäld samt att FB frågar om man känner dessa samt att efter x antal blir man blockerad/utslängd för 2-3 månader…

Men man kan ha flera FB konton. Hur det går till vet jag inte riktigt. Jag har två… nr 2 gav jag till Korven…. men om mina pälsar skulle ha var sin FB så vet jag inte hur det skulle gå till. Jag menar så många emailadresser har jag inte…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-24 16:58
#204

Mmm. Jag har full koll på mailadresserna nu iaf. Men facebookkontot kommer jag inte åt. Jag kan visst inte svara på min säkerhetsfråga. Och att identifiera vilken vän som är på bilderna är ju helt omöjligt när 90% av mina vänner är folk jag inte har en aning om vilka dom är… Har skickat in en bild på mitt ID-kort, så jag får nog tillbaka kontot förr eller senare.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

StillaSinnet
2013-08-24 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

#199 ❤️ rart av dig! Men jag tror jag fixar det. Nu är mina stora RS skrubbade och de är jobbigast, så nu kan jag byta burar med lite pausar både i dag och i morgon så löser det sig. jag tackar extra för det fina vädret att stå ute och skrubba i 🙂

Pauser kan vara att fotografera tex 

TAMs Taurus, pew stex

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Grodan
2013-08-24 17:14
#206

#205 det var svar till #199 ? ❤️

Ville bara skriva det. Så att du och alla andra vet. Jag hjälper gärna. Mot bensinersättning och en kopp kaffe typ. Så var inte rädd för att fråga.😃Min bil mår inte bra av att stå bara… och jag mår inte bra av att bara gå här hemma. Och jag är för det mesta en rätt trevlig prick.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
2013-08-24 17:18
#207

#206 ups, ja 199, ändrat nu 😊

Tyvärr jobbar jag helst ensam…jag är en tråkmoster och ensamvarg 😐

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
2013-08-24 19:20
#208

Vill bara beklaga mig nu…min äldsta kära saluki Zahra har varit dålig ett par månader men är nu så dålig så vi måste åka och avliva henne på Måndag😭

Som om det inte räcker med att jag ligger i skilsmässa, måste placera om hundar, ska flytta från huset jag bott i 15 år, slita upp sonen från skolan och kompisarna och flytta till en helt ny kommun….

Livet suger…. 🤮

MaaariaS
2013-08-24 19:23
#209

Jag brukar inte vara arg/irriterad på andras ungar,men  f*n va arg jag är grrrrr😡

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
ajanki
2013-08-24 19:33
#210

Just det, nämde jag att jag knappt kan gå i trappor längre….😟

StillaSinnet
2013-08-24 21:38
#211

#208-210 hjälp…låter omänskligt tufft det där 🤦‍♂️

*styrkekramar skickas i massor 🤗 *

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Grodan
2013-08-24 22:36
#212

#208 NEJ livet suger inte! Det är nu livet börjar!!!

Åh, Sarah… fasiken gamla gumsan… men det är lika bra att hon får somna in nu, hon klarar ju kanske inte flytt å sånt. Hon kommer att få massa pussar i hundhimlen av Korven.

Jag vet hur ont det gör att förlora en så kär vän. En del av en själv går förlorad för alltid.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-08-24 23:03
#213

#208 :(

Grodan
2013-08-24 23:05
#214

#210 aj… då är det ju bra om du kan flytta snart eftersom du har en trappa upp till sovrummet…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-26 18:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#215

Grattis min älskade Max på din 10-årsdag ❤️❤️🎁

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sugar Mist
2013-08-26 18:44
#216

Delta är försvunnen… Har hon rymt så finns hon inte mer… suck…. Har knappt haft möss i 2 månader, och båda är redan borta, nej fy. Jag vill inte mer. Möss suger. Min lilla Deltamus :'(

-

Annons:
lol girl
2013-08-26 18:57
#217

#216 Så tänkte jag också när Bella rymde, en mus lös i ett hus med två katter, där såg jag henne för sista gången. MEN hon överlevde i två veckor! Ge inte upp, de kan mer än man tror! =)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Sugar Mist
2013-08-26 18:59
#218

#217 Problemet är att Opsis(min vovve) bor i samma rum och om han såg Delta är hon körd.

-

Sync
2013-08-26 19:23
#219

Idaaaag var min första APL dag. Alltså praktik.

Lottas hunddagis i kristianstad.
Kom dit 8 och hälsade på alla vovvarna. Det är över 30 stycken och är mestadels honor. Själva dagiset är liksom i ett hus som är delat på tre delar. För de äldre/lugnare hundarna, stora och aktiva och för dem små. Men när vi går ut på promenader (som tar 3+ timmar…) så är alla hundarna tillsammans, typ.
Jag fick gå med 5 stycken idag! 3 vallhundar, 1 ihopkrupen varg (ser ut så iaf..) och en liten, liiiten vit pudel som är det sötaste i hela världen. 😃
4 koppel fasta i mitt speciella bälte och femte koppeln fick jag hålla.
Det är 3 stycken som jobbar där, och 3 stycken (inklusive mig) som har praktik. Mycket trevlig folk. Blev kompis med alla direkt! Hundarna med. 😉

Jag är iaf nöjd idag. ❤️

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sync
2013-08-26 19:24
#220

#216 Ge inte upp hoppet! Plötsligt kan hon dyka upp. 🙂 Tålamod!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

jollycox
2013-08-26 19:28
#221

Har tänkt och kommit fram till att när Jackson inte finns mer så blir det nog inga fler möss.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Sugar Mist
2013-08-26 19:30
#222

#220 Har hon rymt(vilket hon troligtvis gjort) så är hon borta. Opsis vet att innuti buren är det förbjudet, se men inte röra. Utanför är det "fritt fram" typ, enligt honom. Antagligen så försvann hon när jag inte var hemma och han tog tillfället i akt, jävla hund.

-

lol girl
2013-08-26 21:27
#223

Blodspår? Finns det något tecken på att hon har blivit uppäten? Möss ÄR snabba, sjukt smidiga och kvicka!

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Annons:
lol girl
2013-08-26 21:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#224

Har bakat äppepelpaj! ^^

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Sugar Mist
2013-08-26 22:12
#225

#223 Det är mitt kräk till hund också, vallhund, snabba reflexer. Delta är en munsbit för honom, så blod tror jag det inte finns, tur det, då hade jag brytit ihop ännu mer…

-

Lamina
2013-08-27 18:39
#226

Det hände en lite rolig grej idag. Jag skulle åka in till Nynäshamn, men missade bussen. Så jag fick ta bussen till Västerhaninge istället. När jag satt där och väntade kom det fram 2 unga tjejer och började prata med mig. Dom var missionärer, det syntes. Men det var inte fören jag frågade om det som dom berättade att dom var mormoner från Utah. Bussresan in till Västerhaninge tar en timme, och det vart inte många tysta minuter under den tiden ska jag säga. Dom har en kyrka i Västerhaninge. Jag ska gå dit någon dag för att lära mig mer. Tänk ändå vad intressanta saker man kan råka stöta på när man missar bussen. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-28 14:10
#227

#215 Grattis lurven! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-28 14:12
#228

#216 Nej, vad jobbigt. Har du letat ordentligt?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-08-28 16:15
#229

#228 Ja, och fortfarande inte ett spår av henne.

-

MaaariaS
2013-08-28 22:05
#230

#227 Max tackar ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
MaaariaS
2013-08-28 22:07
#231

Jag köpte en matta idag på ikea,när jag kom hem och hade tagit ut den ur plasten så såg färgen inte likadan ut och passade inte med den andra jag har…….nån som vet om man får byta mattan även om man tagit upp plasten??(Jag har kvar kvittot)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2013-08-29 04:03
#232

#229 Men åååh… kan din hund söka av ditt rum och markera på ställen där det kan finnas en mus? Jag hade en hund en gång som alltid hjälpte mig att valla råttor. Han var även duktig på att hitta/leta rätt på förrymda tamråttor så vi åkte faktiskt hem till folk och hjälpte dem leta fram råttor.

En gång rymde några möss hos en tjej. Jag åkte dit och letade rätt på mössen. Jag tänkte mig bara in i hur möss tänker, vart det går, hur de går och hittade dem. En satt i en sko och en annan i en garderob. Det är det jag minns… Det är ändå 13+ år sedan…

#231 Absolut. Du har ju verkligen anledning att byta. Färgen stämmer inte.

Kunden har alltid rätt. Och ibland kan man trots att man inte har kvittot lyckas byta grejerna. Stå på er om ni känner er lurade!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
2013-08-29 07:42
#233

Nu hatar jag inte kärlek längre. Vad saker kan ändra sig fort hähä :)

MvH  Tsunamis

Sugar Mist
2013-08-29 08:03
#234

#232 Jag befarar som sagt att Opsis smakat lite på henne, han vet att i buren och på matte får man inte röra, utanför buren och på golvet däremot är en annan femma…

-

Lamina
2013-08-29 11:13
#235

Jag har varit hos reumatologen idag. Hon konstaterade blåsljud på mitt hjärta. Reumatologer ska ju iofs pyssla med reumatiska sjukdomar, men ändå… Nu ska jag få åka och höra ultraljud på hjärtat. Det ska bli spännande. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2013-08-29 15:58
#236

#232 Jag ringde idag till Ikeas kundservice och dom sa att det var helt ok att byta så länge mattan var hel och ren.Tack för att du svarade ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

jollycox
2013-08-29 16:01
#237

Begravde idag en liten död näbbmusunge 😕

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
lol girl
2013-08-29 17:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#238

Fy f*n… Iza kom in sååå stolt med en död mus i munnen… En vildmus…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
2013-08-29 22:16
#239

#233 weee ❤️❤️❤️

#234 Nä, attans… vad tråkigt… 😕Hoppas ändå på ett mirakel, att Delta sitter någonstans och trycker och bara behöver bli hittad. Har du ställt ut mat och vatten i något litet krypin?

#235 Ajdå, vad innebär det?

#236 Vad bra, vad var det jag sa? 😃

#238 Ser ut som näbbmus, Black Fox? LOL

#237 Var det en sådan som du begravde? Som lol girls katt (Iza är väl en katt?) kom hem med?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-29 22:19
#240

#239 😃❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sugar Mist
2013-08-29 22:20
#241

#239 Ligger lite foder under och bakom bänken buren stod på, inte vatten dock. Ligger lite toapapper lite här och var. Vad jag tror kan ha hänt är att hon sprungit på kanten och blivit skrämd av Opsis och halkat ner och då slagit sig och Opsis tagit chansen, gud. Jag började ju precis klicka med henne också :(

-

jollycox
2013-08-29 22:21
#242

#239 Nej inte samma färg, den såg ut såhär: http://www.cartinafinland.fi/sv/imagebank/image/32/32691/N%E4bbmus++%28sorex+araneus%29+s%F6ker+mat+fr%E5n+springorna+mellan+golvplankorna+32691.jpg

Medans jag googlade efter en bild såg jag att den som lolgirl har på bild är en vattennäbbmus, dom är svarta med vit mage.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Lamina
2013-08-29 22:35
#243

#239 Det betyder att jag kan lägga till ännu en sak till listan på saker som är fel på mig. ;) Litet blåsljud på hjärtat är inget att oroa sig över. Men som liten var jag på sjukhuset rätt ofta för olika prover. Även nu i vintras lyssnades hjärtat av ett antal gånger utan att någon upptäckt något. Med andra ord kan det varit något som uppstått nyligen. Och då kanske det kan bli värre också, med tiden alltså. Det är tur att jag inte är typen som oroar mig för sånt. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
2013-08-30 05:16
#244

Jao Lamina, det är tur attdu inte oroar dig. Men ta det lugnt med din kropp nu du, det är skralt utbud när man vill köpa ny ;) Jag vill flytta. Inatt vaknade jag av skott igen. Tröttsamt. 1/11 flyttar jag. Känns som att jagflyttar lika ofta som flickorna byter bur. Men här kan jag bara inte bo kvar. Jag vill känna mig trygg i och omkring området där jag bor. Det blir ganska mycket ute-tid när man har två hundar. Flyttade hit i mitten på maj. Trodde faktiskt att det skulle vara lite lugnare. Bergsjön. Gaaaah

Annons:
Velinga1984
2013-08-30 07:19
#245

Måste sucka lite bara. Bebisen i min mage är en efterlängtat och planerad bebis men jag är förvånad över lite jag fått jobba pga mina krämpor. Gick på sjukskrivning i slutet av april, jobbade 2 av 3 veckor på sommarschema och sen sjukskriven igen. Igår fick jag veta att jag blir sjukskriven tills bebis kommer, det är planerat till december.

Det aboslut värsta är att pga mina krämpor så kan jag knappt städa  eller mysa med mina möss, nu när jag väl har massa tid. 

Hemmet förfaller, då sambon ofta är hemifrån 12 timmar per dag pga sitt jobb och jag kan inte göra så mycket mer än plocka undan och sopa. Nej, det får gärna gå fort till december nu ❤️

ajanki
2013-08-30 07:47
#246

Älskade Zahra vila i frid🌺hoppas Korven tog emot dig med en nospuss❤️

Tsunamis
2013-08-30 09:30
#247

#239 Aaah och det är en riktigt fin kille också. Tänk så fort det kan vända ❤️

MvH  Tsunamis

ellapella01
2013-08-30 13:19
#248

Pannkakan var god, men inte som din.

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

MaaariaS
2013-08-30 18:55
#249

#246 Beklagar 🌺❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sugar Mist
2013-08-30 18:57
#250

Precis slevat upp en jäkla massa inälvsmat, kött och ben till hundarna i portionspåsar och lagt i frysen, snacka om att jag är måttligt trött nu.

-

KickiG
2013-08-30 19:20
#251

Långa trådar är jobbiga när man måste skrolla låååååångt ner för att hitta det senaste inlägget… I synnerhet om man har liten skärm.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
lol girl
2013-08-30 21:19
#252

Det finns en "olästa knapp" vid bokmärk och bevaka till vänster! ;-) Jag är sjuk… Det suger… :-( Kommer ibte att kunna träna Iza som jag tänkt mig och allt är bara blä, blä, blääää….

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

MaaariaS
2013-08-30 21:33
#253

Masken acne killer ska torka på 30 minuter my a** 1 timma senare är den inte torr än😃🤔

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

KickiG
2013-08-30 21:36
#254

#252 Åh! Nämen titta! Tack! Vad enkelt livet blev igen. Krya på dig lol girl!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lol girl
2013-08-30 22:17
#255

#254 Varsågod, visst är det smidigt! :D Tack! Fick en ide om att börja föda upp svartabanded… Alltså istället för ett vitt band så blir det ett svart band… Jag får alltid en massa skumma idéer när det är kväll…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
2013-08-30 23:01
#256

#246 ❤️Stor tröstkram ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-30 23:48
#257

Jag är frustrerad idag. Så less på att vara ensam och sitta fast ute i detta ingenting. Jag kan inte göra nånting eller åka nånstans, för jag måste hela tiden ha med mig hunden. Man får inte ha med hundar nånstans! Jag kan inte ens handla mat, för binder jag honom utanför affären blir han galen… Jag är less på hunden, helt ärligt! Jag ville aldrig ens ha hund, valde inte att skaffa honom. Jag hade inte tagit med honom när jag flyttade om inte syrran hade bett mig. För hon vill ha honom. Men det är jag som har fått ta hand om honom hela tiden sen dess… 

Människans bästa vän, pyttsan heller. Han tycker inte om mig. Ser mig bara som en ointressant jäkel som serverar mat och rastar honom. Det är bara syrran och mamma som betyder nånting för honom. Dumma otacksamma byracka…

Ok, jag tycker om min hund, det gör jag. Men just idag känns det faktiskt som livet skulle vara bättre utan honom. Ska nog försöka få mamma och ta med honom hem till Dalarna ett tag tror jag. 😐

Och så mössen då. Det är snart 4 veckor sen jag satte ihop Bus med sina flickvänner, men han får visst inte till det. Vart så jäkla besviken när jag plockade upp flickorna idag och insåg att ingen av dom faktiskt är dräktig. Dom bara lurar mig dom små rackarna! 😡

Nej, jag är inte glad på djuren idag. Fast jag visar det såklart inte för dom. Tur då man kan beklaga sig på nätet istället. 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-30 23:58
#258

#257 Man har sina ups and downs med sin hund, speciellt de första åren… men sedan växer man ihop mer - om det nu fanns kärlek från början… jag ägde en hund som jag aldrig älskade sådär supermycket och som aldrig älskade mig… han var en omplacering och jag behöll honom till hans död… i 11 år stod jag ut… det finns t o m folk som tycker att vi var ett bra par, som inte förstod hur illa det var… men jag accepterade situationen också, och gjorde det bästa av den… jag kunde inte omplacera honom, jag kunde inte pracka på honom på någon annan (eller jo, jag prackade honom på morsan rätt ofta… lol)

Med Bus o tjejer så tycker jag att du ska flytta honom och hans brudar till ett annat rum, där det inte finns några andra mushanar och där de får lite solljus. Sedan undrar jag hur gamla dina honor är? Har du möjligvis någon väldigt ung hona på sådär 5 månader att ge honom istället, om dina honor är äldre?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2013-08-31 00:11
#259

Min hälsa är inte i top heller. Jag har haft Hortons migrän nu i flera dagar. Det gör att jag inte funkar ordentligt.

Mitt i migränångorna kom jag på att jag inte betalat veterinären för illerbesöket förra veckan. Jag frågade vid telefonkontakten om jag kunde betala med kort. Ja, svarade assistenten. På plats insåg jag att det var en mobiltelefon med kortapp och sådan dosa… Det funkar inte med mitt kort. Tyvärr. Och ta ut pengar kan kosta 4-60 kr om jag gör på fel ställe (och rätt ställe där det står "Bankomat" har jag inte sett en enda på flera år), så jag kör mest med kort. Jag lovade att sätta in pengar och åkte därifrån. Det är över en vecka sedan… OUPS!!!

Och nu har jag ev slängt kvittot och har inte emailadressen. Pinsamt nog måste jag nog ringa på måndag… 😊


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-31 01:29
#260

Fast han och jag har aldrig funkat. Redan när han var valp bestämde han sig för att han var syrrans hund. När hon drog till Sthlm blev han mammas hund. Sen flyttade han till mig, för han tyckte det var skönt med ett eget place. (Hemma var det fullt av andra hundar.) Men även då var det mest föräldrarna som hade hand om honom mest. Min hund har han aldrig varit annat än på pappret. Fick honom i nittonårspresent, fast det var syrran som ville ha hund. Jag skulle aldrig ens tänka tanken på att sälja honom. Jag tror inte ens någon skulle vilja ha honom. Och i vilket fall så skulle jag aldrig kunna göra så mot honom. Han är en väldigt osäker/paranoid pojke med enormt kontrollbehov som inte tyr sig till vem som helst. Och han får ut mig ur huset dagligen. Bus och flickorna ska få flytta in på mitt rum snart. Jag jobbar på att få ut monsterkatten därifrån nu. Men några yngre flickor kan han inte få. Vårflickorna är mina yngsta och var bara 5 1/2 månad när jag satte ihop dom. Vad är Hortons migrän? Det låter verkligen inte kul! Ta hand om dig och vila om du behöver det.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-08-31 01:39
#261

#260 Det finns en del sådana människor som alla hundar älskar. Jag vet en sådan människa. Alla mina hundar har älskat henne. Men jag har aldrig blivit svartsjuk eller avundsjuk. Hon bara är en sån människa som alla hundar älskar.

När jag nu tänker på det så vet jag två människor som alla möss älskar. Hur galen en mus än är, hur springig och svår den än är, så när den sitter i handen på dessa två förvandlas de till de snällaste varelserna och blir så kontaktsökande och trevliga.

Jag är inte en sådan person, tyvärr. Inga djur älskar mig sådär. Katter kan märka att jag är konstig och följa efter mig och sedan söka sig till mig. Har jag otur biter de mig i näsan eller något skumt, för att de inte tycker om mig. Sedan kanske några bruna dobbisar älskar mig också…hehe

flum flum flum… eg tänkte jag fråga om hur man kan ge bort ett djur i present men jag orkar inte … flum flum…

googla på hortons 😛

funderar lite löst på om jag skulle offra mig o göra en riktig Kluring med mer än 1 fråga… men jag vill itne… urk… jag vill inte göra kluringar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-08-31 01:45
#262

Nä, det var väl mer något i stil med "vi ska skaffa hund, och eftersom Petra fyller pr snart så får det bli hennes födelsedagapresent"

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Smulan80
2013-08-31 01:58
#263

Googlade på hortons och jäddrar i min låda vad jag känner igen mig. 😕

Grodan
2013-08-31 02:12
#264

#262 ok… låter knasigt ändå… men men

#263 jag såg att det har kommit en del nya rön nu… det bådar ju gott kanske… vet inte… jag kallar den för hortons migrän, den klassades som migrän ända fram tills jag nu googlade och såg att den nu kallas för hortons huvudvärk…

i a f så klassades min som migrän tills jag efter 16 år fick rätt diagnos… det var när jag efter anfall på 5 veckor gick till doktorn och sa att jag kommer att ta livet av mig som han remitterade mig till en neurolog och jag fick medicin…

medicinen hade dock ganska många biverkningar, som jag verkligen inte behövde så efter 1-2 eller 3 år slutade jag med den. Nu har jag varit utan medicin i 3 år och det har gått ganska bra… tills nu…

Smulan80 har du Hortons?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Smulan80
2013-08-31 02:21
#265

Nej, inte diagnostiserat iaf, men jag kände igen mig vansinnigt mycket på symptomen osv, jag har skyllt det på "dåliga glasögon" men kanske är det mer än så. hmmmrmpf. Skulle även jag kalla det för migrän. även om för mig inte varit 100% "migrän-handikappande" som "migrän ska vara" enligt gemene man jag har pratat huvudvärk vs. migrän med de senaste åren (ej läkare, men de sistnämna skyr jag som pesten efter ett liv av felbehandlingar och klappar på huvudet).

Jag är van vid att i stort sett alltid ha ont någonstans i kroppen. Oftast hänger huvudet med där på en sväng samt ångestproblematik. Är en väldigt trasig människa "under huven". Men tyvärr är jag inte ensam om att vara det.

Just nu är jag inne i en "vill inte gå och sova"-sväng då jag blev akut sjuk (vette fan vad det var) i söndags och sedan har jag haft ett par dagar med en vansinnig huvudvärk och nu har jag lite problem kvar i form av att nacken stelnar omedelbart när jag lägger mig vilket gör ont, är irriterande och… allmänt… blä! En hel vecka har gått undan och jag förstår inte vart den tog vägen i dimman av smärta, feber och annat. Men men sånt är livet.

Annons:
Lamina
2013-08-31 06:39
#266

Uhuhuhhh… Googlar hjortrons och måste säga att det låter *** inte kul. Men du kanske kan pröva någon annan medicin? Det verkar ju iofs inte finnas så mycket som hjälper, men tycker man ska pröva allt om man kan.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lol girl
2013-08-31 15:22
#267

Reagerar antagligen på möss… :( Inte kul…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
2013-08-31 15:28
#268

#265 Det som kännetecknar Hortons är just att smärtan börjar i ena ögat. Och att det sedan alltid är i just det ögat…

Det är den sidan av huvudet, på den huvudhalvan den "onda ögat" är…

Det gör väl ont i hela huvudet antar jag.

Jag har haft det i 20 år. Jag kan inte förklara riktigt. Jag fick det en dag på jobbet. Hade bytt från aktivt jobb till stillasittande och fick plötsligt en sådan hemsk smärta i ögat och huvudet att jag rusade till CityAkuten. Jag trodde jag hade en hjärntumör och var döende. Så jäkla ont gjorde det.

Läkaren bara skrattade åt mig och sa att jag bara hade migrän. Gå hem o ta en Treo. (Faktiskt, det är sant)

Tyvärr funkade inte treo eller något annat…

Det är nämligen så att när du väl känner av att nu är ett anfall på gång, då har redan hela kroppen stängts ner. Inga tabletter du tillför via tarmsystemet kommer att tas upp. Kroppen har gått in i chock. Det enda sätt du kan få lindring är om du kan få något i blodet direkt.

Det enda jag märkt som stämmer är att är man en aktiv människa och plötsligt saktar ner eller slutar träna eller röra sig, så ökar risken för anfall. VAd du äter, dricker, hur du sover osv spelar mindre roll.

Så semester (ligga i hängmattan) är nästan alltid lika med hortons ont. 

Nu har jag ju återigen lugnat ner mig. Jag går inte ut med en hund var 4:e timme… så det är inte så konstigt att jag får hortons… Det enda jag kan göra är alltså att låtsas att jag har en hund fortfarande och gå ut var 4:e timme.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-31 15:40
#269

#267 Är du allergisk?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-08-31 16:35
#270

#244 Vaknade av skott? Skjuter folk på varandra där du bor?

Bergsjön säger mig inte så mkt. Berätta.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-08-31 17:24
#271

#266 Är det puffen som du berättade om på musträffen?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sugar Mist
2013-08-31 17:33
#272

#270 Bergsjön I GBG(Vilket jag tippar på att det är..?) är ett jäkla ghetto ställe. Växte upp där, från 1 år till 6 år. Inget trevligt ställe, skottlossningar stup i kvarten och det gjorde mig väldigt paranoid och rädd, jag sitter fortfarande och oroar mig när jag är ensam hemma, och nu bor jag i en kolugn ort utanför Göteborg.

-

Annons:
[Iyen]
2013-08-31 20:44
#273

#270 yupp Gbg likt så som #272 skriver. Fast naturen är underbar. Bra ställe att promenera på. Om man inte har otur och stöter på fel folk ute. Höhö. Men från där jag bor har man schysst utsikt. I skrivande stund ser jag minst tre olika stadsdelar. Skog, skog och lite lampor. Du kommenterade ju fotot jag tog på blixten i molnet. Underbar scen för skådespeleri. Jag trivs helt okej, om man bortser från rån, mordbränder och överfall. Minst tre blåljus far förbi varje dag

Sugar Mist
2013-08-31 21:07
#274

Jag försöker hålla hoppet uppe om att jag ska hitta Delta men det är nog förjäves… 

Har iaf byggt lite på en gullig klätterställning som Delta ska få, om hon kommer fram. Annars blir den till min nästa mus, när jag då hittar denne.. En mushane blir det isåfall..

-

KickiG
2013-08-31 21:09
#275

#274 Håller tummarna för att Delta dyker upp!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-08-31 21:10
#276

#273 Skaffa dig en Dobermann och du behöver aldrig vara rädd… lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-08-31 21:14
#277

#95 Hur gick det för Fina, hittades hon? Hur är det med ungarna?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Galenidjur
2013-08-31 21:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#278

Liten tjej, stoooort hus 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ellapella01
2013-08-31 21:58
#279

Fixa en ny sida, denna är full! :) SÅÅÅ  kul att se vad alla skriver!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
Sugar Mist
2013-08-31 21:59
#280

"279 Neeeej, tråden måste vara heeeeelt full innan, baaara 19 inlägg kvar

-

ellapella01
2013-08-31 22:00
#281

haha okej då :) :D

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

[Iyen]
2013-08-31 22:02
#282

#273 Schäfern sköter det jobbet bra. :) det är mest när jag är påväg hem från jobbet och slutar kl 22 det är obehagligt.

Lamina
2013-08-31 22:05
#283

#271 Nej, det är min halvsysters hund. Dom bor i andra änden av Stockholm. "Min" hund är en belgisk vallhund på 27 kilo. Han kan inte vara ensam hemma, och är helt omöjlig att ha i koppel på vissa ställen. Att ha honom lös går visserligen bra, jag kan tom ha honom lös på centralen. Men då får jag sura blickar från folk eller blir rent av snäst åt, så det undviker jag helst. Nu ska han iaf få vara i Dalarna ett tag. Ska bli skönt att bli skönt att bars behöva tänka på migsjälv. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2013-08-31 23:12
#284

#283 Aha ok 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lamina
2013-09-01 01:41
#285

Möss alltså, vilka underbara djur. Sitter i Nynäshamn och väntar på sista bussen hem. Så fick jag se en liten vildmus! Jag har följt efter och studerat den i 20 minuter nu. Har även försökt filma den, men vet inte om det vart bra. Den var rädd för mig i början, men sen vart den nyfiken. Den kom ända fram och klättrade nästan upp på mig! Men så kom det en kvinna och skrämde bort den… :( Men det var ett särskilt möte. Måste bara komma ihåg att tvätta mig noga när jag kommer hem.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-09-01 16:52
#286

#285 Vad skoj. Jag vill gärna se film!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
KickiG
2013-09-01 16:56
#287

Varför säger den så här?

"Du har hittat ett Guldmynt… men det verkar som om du inte har hunnit stoppa det förra myntet du hittade i fickan ännu, så tyvärr kan du inte av att plocka upp det."

Vill ju ha de mynt jag hittar! :(

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2013-09-01 17:05
#288

#287 Du har hittat ett mynt mindre än 5 minuter sedan och kan därför inte stoppa ner det andra myntet. Man kan bara ta 1 mynt var 5te minut😃

-

KickiG
2013-09-01 17:12
#289

#288 Åh. Trodde det var så smart ordnat att mynten dök upp på nytt först efter 5 minuter. Men här måste man tydligen själv hålla koll på ⏰.  🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Vattnadal
2013-09-02 23:10
#290

Jag är trött, lycklig och förbannad, allt på en gång. Spenderade tors-sön i Kloten utanför Skinnsberg. Hade med Vidar, Vittra och Ingrid, och de har fått vara lösa i skogen massor, och har haft en toppenhelg. Umgänge med underbara vänner, prata, sjunga, laga mat över elden, dricka vin, sjunga lite till, bada i sjön, sotta pp klipphällen vid sjön och se solen gå ner, plocka svamp, promenera med hundar, sova läänge på morgonen. Det har funkat toppen att ha med Ingrid oxå, så nu vågar jag ta med henne på lajv sen.

Enda smolket i bägaren var att jag väcktes 7 fredag morgon av grannen till Draghundcenter, som talade om att vi haft inbrott igen, 6 mån sen sist. Blev en del ringande, make, granne, polisen, personalen osv. KÖrt att somna om kan jag ju lugnt säga…

Den här gången pajade de rutan i dörren, klättrade in, tog 50 kr i enkronor, 2 st 2 år gamla ajfåns som spärrades (dvs ingen glädje alls av dem), 6-8 burkar ful-läsk från Ö&B och Jennies obredda lunchmackor. Oss kostade det 1800 plus moms att byta ruta, 199 kr för en ny telefon (det andra abonnemanget sa vi upp), resa till Gävle för att fixa nytt simkort och telefon, massa möda att städa och ilska över dumma satans knarkare. Polisen säger att det är samma som sist, men utan bevis kan de inte ta honom. Om inga avtryck duger, kommer han väl tillbaka om 6 mån. Funderar på att lämna förgiftade mackor i kylen åt honom…

Fast jag är fortfarande varm inuti efter helgen. Jag stannade kvar i skogen och stängde av. Lät make, anställd och inhyrda trimtjejen fixa och dona med allt. Ligger efter med allt jobb pga detta, men det går ändå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Smulan80
2013-09-03 00:46
#291

Jag tycker att det är alltid lika fashinerande att män alltid ska "veta bäst". Karln min tänkte hjälpa mig att "bugga bur" av en plastförvaringslåda. Givetvis lyssnar han inte på mig utan kör på med kniv och borrspets. Vad händer när han ska kapa upp hålet som jag ska täta med gallerväv? Jo hela skiten spricker sönder.
Precis som jag visste att det skulle göra. Eftersom jag har kollat upp saken både här och på amerikanska sidor hur man bäst gör. *suck* Aja måste låta dem små testa själva eftersom de aldrig kan lyssna utan "kan och vet bäst själv" om precis allting.

Lamina
2013-09-03 01:14
#292

#286 Jag har 2 filmsnuttar som blev helt ok. Men BBB är dumma och har stängt av vårat internet då routern inte står på den adress den är registrerad på. 😟 Har 1GB mobilsurf som ska räcka resten av månaden, vill inte slösa bort den på att ladda upp massa saker… Inte för att det spelar någon roll, den tar säkert ändå slut snart… 😕🤓

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-09-03 01:30
#293

#291 cooolt… jag vet inte… jag har bara manliga fyrbenta och de snackar itne så mkt…

fast jag själv kan vara sådär ibland… jag har ganska mkt testosteron för att vara kvinna… lol

#292 Bajsiga Bajs Bolaget


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-09-03 09:37
#294

nu

-

Sugar Mist
2013-09-03 09:37
#295

ska

-

Sugar Mist
2013-09-03 09:38
#296

Grodis

-

Sugar Mist
2013-09-03 09:39
#297

göra

-

Sugar Mist
2013-09-03 09:39
#298

en

-

Sugar Mist
2013-09-03 09:40
#299

ny

-

Sugar Mist
2013-09-03 09:41
#300

tråååååd!!!!!!

-

Annons:
Upp till toppen
Annons: