Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Leksaker och aktivering

Egna byggen

2013-08-16 02:49 #0 av: jossans

Jag och min sambo har byggt en hel del till våran lilla muskille Plupp under de 8 månaderna vi har haft han. Detta på bilden är vårat nyaste bygge. Bra hjärngympa i början innan han fattade hur han kunde ta sig upp på de olika våningarna. Tog tid att göra men kul när den blev klar. Skulle ta roligt och inspirerande att se hur andra byggt saker till sina möss. Så visa gärna med bilder hur ni gjort!!:)

Anmäl
2013-08-16 08:54 #1 av: KickiG

Oj vad fin! Måste bara kolla så jag ser rätt, när man kommer upp för trappan, ska man gå bakom mellanväggen för att komma till följande "rum"?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2013-08-16 09:03 #2 av: Velinga1984

Mina honor hade nog älskat en sån labyrint Lipar

Anmäl
2013-08-16 17:08 #3 av: jossans

#1 tack:) ja precis men nu kanske den ser lite scary ut men det blir en vägg där han ska gå när vi har den i terrariet:)
#2 jaa Plupp gillar den och det är så lätt att bygga själv och kostar inte lika mycket som att köpa en och man kan bygga den hur som helst:)

Anmäl
2013-08-16 17:17 #4 av: Grodan

#0 Jättefin.

Jag skulle gärna bygga, men jag har inget att bygga med... bara träreglar och de är för stora o tjocka...

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-08-16 17:19 #5 av: Smulan80

Dela gärna med en bild där den är i terrariet sedan. Jag tycker det var en smart idé.

Anmäl
2013-08-16 19:46 #6 av: jossans

#4 tack :) vi köpte en tre meters bräda 1,4cm tjock för 120 kr på byggmax och det räckte till denna och en stor labyrint till våra hamstrar. #5 dålig bild men du ser kanske lite hur det ser ut:)

Anmäl
2013-08-16 19:52 #7 av: Grodan

#6 fint

Anmäl
2013-08-16 20:03 #8 av: Smulan80

Fint! :)

Anmäl
2013-08-17 21:26 #9 av: Sugar Mist

Jag bygger saker, främst i kartong^^ 

Just nu har jag byggt ett litet fort som ska in i buren, får se om hon gillar den, kan ladda upp en bild imorgon^^

Medarbetare på Agility, Australian Shepherd och Vallhundar iFokus

Anmäl
2013-08-19 02:48 #10 av: jossans

#9 ja va kul! Det tycker jag att du ska göra:)

Anmäl
2013-08-20 00:24 #11 av: hejkomochhjälpmig

Jag har byggt rätt mycket till mina mususlingar fast jag har knappt några kort på någonting. Men detta huset som jag byggde åt mina vandaler till mushonor fångade jag på kort i alla fall...

Anmäl
2013-08-20 00:25 #12 av: hejkomochhjälpmig

...innan de efter ett tag gjorde processen kort med det (Gapskrattar):

Anmäl
2013-08-20 10:55 #13 av: [Iyen]

Hahaha otacksamma

Anmäl
2013-08-20 14:45 #14 av: Grodan

#11 Aw, vilket fint...

#12 jo, sådär är det ju... saker jag är rädd om har jag bara haft på rastplatser... men nu har jag inte kvar de grejerna... och jag har inget att bygga med... men jag har nog byggt några klätterställningar osv till mina möss...

man kan dock bygga lite lättare klätterställningar med grenar och snören... man behöver inte alls snickra...

jag skulle vilja kunna fläta korgar och sånt till dem

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.