Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 2122 ggr
jossans
8/16/13, 2:49 AM

Egna byggen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min sambo har byggt en hel del till våran lilla muskille Plupp under de 8 månaderna vi har haft han. Detta på bilden är vårat nyaste bygge. Bra hjärngympa i början innan han fattade hur han kunde ta sig upp på de olika våningarna. Tog tid att göra men kul när den blev klar. Skulle ta roligt och inspirerande att se hur andra byggt saker till sina möss. Så visa gärna med bilder hur ni gjort!!:)

Annons:
KickiG
8/16/13, 8:54 AM
#1

Oj vad fin! Måste bara kolla så jag ser rätt, när man kommer upp för trappan, ska man gå bakom mellanväggen för att komma till följande "rum"?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Velinga1984
8/16/13, 9:03 AM
#2

Mina honor hade nog älskat en sån labyrint 😛

jossans
8/16/13, 5:08 PM
#3

#1 tack:) ja precis men nu kanske den ser lite scary ut men det blir en vägg där han ska gå när vi har den i terrariet:) #2 jaa Plupp gillar den och det är så lätt att bygga själv och kostar inte lika mycket som att köpa en och man kan bygga den hur som helst:)

Grodan
8/16/13, 5:17 PM
#4

#0 Jättefin.

Jag skulle gärna bygga, men jag har inget att bygga med… bara träreglar och de är för stora o tjocka…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Smulan80
8/16/13, 5:19 PM
#5

Dela gärna med en bild där den är i terrariet sedan. Jag tycker det var en smart idé.

jossans
8/16/13, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4 tack :) vi köpte en tre meters bräda 1,4cm tjock för 120 kr på byggmax och det räckte till denna och en stor labyrint till våra hamstrar. #5 dålig bild men du ser kanske lite hur det ser ut:)

Annons:
Grodan
8/16/13, 7:52 PM
#7

#6 fint


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Smulan80
8/16/13, 8:03 PM
#8

Fint! :)

Sugar Mist
8/17/13, 9:26 PM
#9

Jag bygger saker, främst i kartong^^ 

Just nu har jag byggt ett litet fort som ska in i buren, får se om hon gillar den, kan ladda upp en bild imorgon^^

-

jossans
8/19/13, 2:48 AM
#10

#9 ja va kul! Det tycker jag att du ska göra:)

hejkomochhjälpmig
8/20/13, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag har byggt rätt mycket till mina mususlingar fast jag har knappt några kort på någonting. Men detta huset som jag byggde åt mina vandaler till mushonor fångade jag på kort i alla fall…

hejkomochhjälpmig
8/20/13, 12:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

innan de efter ett tag gjorde processen kort med det (😂):

[Iyen]
8/20/13, 10:55 AM
#13

Hahaha otacksamma

Annons:
Grodan
8/20/13, 2:45 PM
#14

#11 Aw, vilket fint…

#12 jo, sådär är det ju… saker jag är rädd om har jag bara haft på rastplatser… men nu har jag inte kvar de grejerna… och jag har inget att bygga med… men jag har nog byggt några klätterställningar osv till mina möss…

man kan dock bygga lite lättare klätterställningar med grenar och snören… man behöver inte alls snickra…

jag skulle vilja kunna fläta korgar och sånt till dem


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jossans
8/21/13, 12:29 AM
#15

#11 ooj vad fint!! Det tråkiga är ju att de biter sönder det haha men men. Jätte bra och rolig idé! Trät vi använt är så tjockt så han har faktiskt inte gnagt något på det så känns bra. Dock så kissar han på det så vi får ju slänga det snart… #14 aa att kunna fläta korgar hade ju varit kanon!! Blie ju jätte fint också!

Upp till toppen
Annons: