Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 354 ggr
HannaRosberg
8/26/13, 9:43 AM

Efterfrågan på möss?

Hej, jag är ny på detta forumet.

Om man är musuppfödare. Hur stor efterfrågan är det på musungar (ej till mat)? Blir alla lättsålda eller är det jättesvårt att bli av med vissa individer?

Jag är sugen på att börja med musuppfödning i framtiden så tänkte jag skulle höra mig omkring lite grann innan isåfall :)


Annons:
Velinga1984
8/26/13, 10:21 AM
#1

Tråkiga jag svarar att man föder inte upp för att sälja, utan för att förbättra och man har framför allt tydliga mål i sin uppfödning 🙂

Utav mina 3 kullar så bor alla kvar, nu har jag visserligen haft lågt antal med möss i kullarna samt kullat alla hanar sista kullen då fadern visade sig vara morrhårstuggare. Honorna blir kvar som sällskap här.

Tsunamis
8/26/13, 11:06 AM
#2

Mushobbyn är en sån djurhobby där de allra flesta uppfödare har något avelsprojekt med utsatta mål och säljer på så vis väldigt lite av deras djur och då är de ju inte tal om efterfrågan direkt. Uppfödarna drar nämligen mest nytta av att spara stora delar av en kull för egen del. Några kanske inte passar i avel på ett eller annat vis och det märks för det mesta när musen är 4-6 månader och det är alltså ingen gallring man med säkerthet kan göra vid 4-6veckors ålder.

Många uppfödare säljer gärna till andra uppfödare självklart, så hitta en färg eller pälsvariant du gillar och kontakta sedan någon som fäder upp sånna och se om du inte kan ha ett samarbete med dem.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: