Annons:
Etiketttävlingar
Läst 584 ggr
ajanki
2013-08-27 09:58

Månadens mus: Oktober

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/9

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/9

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
L8sson
2013-08-27 14:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är Neytiri sv//ba, hon är en egen uppfödd hona som är nu är 7 månader. Hon har hängt med länge, hon var en av de få mössen som inte blev sjuka när vi hade sjukdoms rassia här hemma. Hon blev tjuvparad vid 3 månaders ålder men klarade mammarollen så galet bra. Hon har hjälpt andra mammor med deras ungar och är en väldigt okomplicerad mus när det kommer till att bli kompis med nya okända möss. Jag vill lyfta fram henne för hon är trevlig, frisk och otroligt vacker mus fast hon har lite väl brett band och kortare svans pågrund av att jag råkade klämma henne när hon var yngre. 

Det är en mus som sticker ut från de andra svarta banded mössen, hon har ett sött litet oskyldigt ansikte som man vill pussa på varje dag <3

Velinga1984
2013-08-28 16:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Detta är "Lina" eller Catalina som hon heter i stamtavlan. Fått namnet efter Pontiac Catalina eftersom vi kör på biltema här hemma 😃

Lina är född 23 juli 2013, och är en ung oerfaren hona. Än känner vi inte varandra så väl jag och hon. Men sonen däremot som ofta hanterar Lina har fått en bra kontakt. Ibland hoppar Lina upp i handen och klättrar upp på hans arm för att kunna sitta på axeln. Men hon kan även ligga still i handen och mysa hos honom när hon har lust. Lina är av de möss här hemma som bara går som sällskapsflicka och det visar hon redan stora kvaliter till att bli även om hon mest tyr sig till min son 😛

Grodan
2013-09-23 17:10
#3

putt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-09-25 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är Vattnadals Morris, en liten creme argente långhårstös från Elin som jag fick med mig hem från SM i helgen. Så hon har ju inte vart här så länge (3 dagar) men redan har hon gjort ett stort intryck på mig:) Hon är helt ljuvligt snäll och go. Hon gillar när jag pussar henne (ett stort plus för det) och hon hoppar upp i handen direkt när jag sätter ner den i buren. Och det gör ju ingenting att hon är så söt att man får hål i tänderna av att titta på henne❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: