Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 789 ggr
ellapella01
2013-08-27 14:58

Svemus.com

Kostar det någonting att bli medlem i Svemus? :) ❤️

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
StillaSinnet
2013-08-27 15:01
#1

Ja, det kostar 250.-/år och då ingår loggin till ett avancerat registreringssystem där man reggar sina möss och håller bra ordning på dem. Man får Husmusen som nyhetsbrev via mejl 4 ggr/år, tillgång till alla utställningar och utbildningar i SVEMUS regi. Jag tycker det är väl värt pengarna och jag trivs jättebra i föreningen!

❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

[Iyen]
2013-08-27 15:07
#2

#1vad händer med registreringarna om en uppfödare måste ta en paus ettår?

StillaSinnet
2013-08-27 15:16
#3

#2 alla möss som registreras i systemet ligger kvar där oavsett om man går ur SVEMUS eller ej. Mössens registreringsnummer är personligt och kan inte ärvas av någon annan. Det är en stor informationsbank av möss vi har och en rikedom för de som vill förkovra sig i tex släktforskning för i hos många möss kan man leta sig bakåt 6 generationer!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

hejkomochhjälpmig
2013-08-28 14:43
#4

Jag tänkte också bli medlem men det blev lite krångligt… för all information de vill att man ska skriva när man betalar avgiften får inte plats i meddelandefältet och då ska man mejla den informationen till kassörskan - men den mejladdressen står ju ingenstans? :(

Grodan
2013-08-28 14:51
#5

#4 Hm… det finns ingen mailadress till någon i styrelsen utom ordföranden… vilket antagligen betyder att man mailar ordföranden.

ordf@svemus.com


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hejkomochhjälpmig
2013-08-28 15:36
#6

#5 Hmm, okej. Får kanske prova det då… lite tråkigt om man betalar in avgiften dock - och inget händer.

Annons:
Lamina
2013-08-28 16:05
#7

Jag betalade in medlemsavgiften för lite mer än en vecka sen. Det går lite segt, men jag har varit i kontakt med ordföranden och vet att det kan ta lite tid. Så snart får jag nog mina inloggningsuppgifter och så. 😃

Det kan nog ta lite tid. Allt arbete utförs ju trots allt mer eller mindre idellt (stavning?). Då kan man inte vänta sig att det ska bli gjort på momangen. Folk har ju jobb och egna liv och sånt också. Så det är inte att misströsta ifall man inte får svar direkt. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2013-08-28 16:17
#8

#7 ideellt  🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Digitalis
2013-08-28 17:11
#9

Vi får se över rutinerna när det gäller godkännande av nya medlemmar. Det är ju inte riktigt samma sak längre när SVEMUS är så digitala.

//frida

StillaSinnet
2013-08-28 19:31
#10

Det var samma sak när jag blev medlem i SRS. jag skrev personligt brev till både sekr och kassör, långt och trevligt efter att jag betalade in, men fick inte svar från någon av dem. plötsligt om medlemstidningen en dag och med den ett medlemskort, men inte ett ord om "Välkommen till föreningen". Jag tror vi får räkna med att det är så nu för tiden. Förr var man mer personlig i föreningslivet. Man träffades i tid och otid och pysslades, fikade och skrattade ihop. Nu träffas vi som är djurintresserade mest via forum och gömmer oss bakom skärmen. jag tycker det är så synd!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Littlem
2013-08-28 20:27
#11

Just nu sitter jag som kassör. Jag hoppas det är rätt så era mail kommer till mig!

När man gör sin inbetalning kan man skriva sitt namn. Och sedan skicka mig ett mail med resten av uppgifterna :)

Det som är lite tokigt nu är att man kan registrera sig som ny medlem via hemsidan. Jag får då ett mail att nån vill bli medlem, men sedan måste jag invänta inbetalning och får då sitta och checka vilka som gjort anmälan + gjort inbetalning. Det har då tyvärr hänt att jag fått en anmälan och sedan glömt kolla på svemus konto efter inbetalning. Och då när jag läst mailet så blir det glömt. Jag ber om ursäkt för detta och försöker komma ihåg genom att skriva upp på en lapp brevid datorn nu när jag fått en anmälan så jag kan hålla utkik efter betalning.

Försöker även skriva ett kort välkomstmail till nya medlemmar så de får bekräftat att deras betalning gått in.

Lite dumt är att kontot är rätt segt så ibland kan det ta upp till 3 dagar innan jag ser en inbetalning (ofta ser jag att pengar är på väg in men inte från vem).

hejkomochhjälpmig
2013-08-28 21:12
#12

#11 Vilken mailadress har du till detta då? Så att jag kan skicka uppgifterna till dig? :)

Littlem
2013-08-29 01:26
Annons:
hejkomochhjälpmig
2013-08-29 13:08
#14

#13 Tack! 😃

Upp till toppen
Annons: