Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 6087 ggr
Grodan
2013-09-03 14:38

Klotter - här kan ni trolla 4

Gamla klottertråden: LÄNK

<--- FB såmbi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2013-09-03 14:40
#1

Sockerdimma är en busrumpa!💣


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-03 15:04
#2

hihi, har man tråkigt på lektionen så har maaan

-

lol girl
2013-09-03 15:11
#3

Yes äntligen en ny tråd! Tack Sugar Mist! ;) Och Grodis! ♥♥

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

ajanki
2013-09-03 15:42
#4

I dag var jag och min nu enda saluki ute och gick i det fina höstvädret:)

lol girl
2013-09-03 15:51
#5

Åhhhh… Saluki… ♥♥♥

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

MaaariaS
2013-09-03 16:39
#6

#4 Mysigt ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Grodan
2013-09-03 17:28
#7

#4 Bra att få komma ut med så trevligt sällskap.

Jag har inte varit ute idag alls… lol…

jag har lekt med pälsar. städat en råttbur. druckit sjukt mycket kaffe. tvingat i mig animaliskt protein i form av ett hårdkokt ägg… blötlagt linser till middag… tränat med min agility-mus, filmat Abbe, suttit vid datorn för länge redan… svarat i telefon när åter en försäljare ringde…(börjar snea till på att jag vill vinna saker och deltar i tävlingar och det enda som händer är att det ringer skit och jag får spam i inboxen) och ska nu lägga upp Abbe-filmen på youtube


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-09-03 17:32
#8

Ja, jag behövde verkligen den där promenaden! Och Ior tyckte om att få rå om sin matte själv😃

Sen har jag städat burar och tvättat sen hängt tvätten ute…vi har såå varmt i dag…

Måste börja packa flyttlådor..äsch, gör det en annan dag:)

[Iyen]
2013-09-04 15:09
#9

Jag såg en äcklig spindel ute på promenaden. Stor. Den största skogslevande spindel jag sett. Den hade byggt ett nät och va fullt redo att fånga in lite mat. Som tur e så slapp både jag och herr pudel undan helskinnade. Ingen älg hittade vi… Blå grön röd gul lila svart grå orange…. Vi ska få välja färg till nya lyan. Som vi inte har varit inne i. Gissa om det är svårt?!

Grodan
2013-09-04 16:50
#10

Dricker kaffe.

Blev irriterad och måste nu lämna datorn.

Jag har bestämt att när hormoner och annat börjar brusa då ska jag lämna datorn.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

vevve89
2013-09-04 16:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

För ett par dagar sedan tänkte jag rita lite på kvällen men Rambo tänkte sova på mig istället!

Grodan
2013-09-04 17:22
#12

Aw, hundlycka❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-09-04 17:22
#13

Klirr klirr i kistan, guldmynten trillar in! Vad ska jag köpa? Vem ska få det? Eller ska jag bara spara tills jag har jättemånga och kan köpa något åt alla?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Sugar Mist
2013-09-04 17:34
#14

Jaaag är trött, suttit ich skurit upp kött och annat blä till hundarna som fick en supermumsig middag och även haft soc hemma, innan försov jag mig och fick kuta till busshållplatsen som ligger 1km, kom till skolan 11:10, vaknade 09:49 och bussen från mig gick 10:43, jag klev utanför dörren 10:35 och undrade hur fan jag skulle gå 1km på 8 min… blev att cyckla på en pytteliten cyckel med punka på BÅDA!!! däcken… jises.. med skadad knäoch höft också… Nej gud vilken trött dag jag haft..

-

vevve89
2013-09-04 18:27
#15

#12 verkligen! =)

KickiG
2013-09-04 19:56
#16

Jag var tvungen att visa leg på bolaget idag. Igen. Undrar när de skall sluta fråga det. Men deras miner är alltid lika roliga när de inser att jag faktiskt redan är 37. 🥳

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-09-04 20:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

har de en sådan under 50 drive? Alla under 50 måste visa leg och får en present?

LOL… nä, det var på 90-talet de hade en sådan under 25 år, visa leg och du får en present (tablettask)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-09-04 20:05
#18

Näää, sådan tur har jag inte! Jag brukar bara få förvirrade blickar och sedan a) ursäkter eller b) misstänksamt blängande som om de tror jag har snott storasysters leg. Men jag blir ju gladare för vart år som går, inget behov av plastikoperationer här inte, än passerar jag som 20-åring…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

vevve89
2013-09-04 20:12
#19

#16 jag har kollat leg på en som va 52. D va förra veckan;) hahah Förlåt om ja förstör lyckan!

Sugar Mist
2013-09-04 20:15
#20

En vän till mig tipsade om att MUSH har provpåsar som de ger ut gratis just nu via fb och TJOHO det blir en tripp till min favorit djuraffär imorgon för att hämta ut provpåsen :DD

-

Annons:
KickiG
2013-09-04 20:38
#21

#19 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Tilde!]
2013-09-04 20:52
#22

Tittar på idol, ska köpa mer fisk imorgon, sålde just minsta akvariet, ska köpa mjölmaskar till mössen i helgen också tror jag

Smulan80
2013-09-04 20:59
#23

Är det bara jag som alltid får småsår på händerna vid städning av musburar? *muttrar* Mina fingrar är aldrig hela sedan mössen kom in i huset. Burarna är farligare än mössen. Burarna bits, men inte mössen. 😉

vevve89
2013-09-04 21:05
#24

#21 hihi

Grodan
2013-09-04 22:31
#25

#20 Bra tips

#23 lol, burarna bits…

Jag får mest ont i fötter och tår… slår i dörrkarmar, burar osv när jag bär allt upp och ner och över grindar osv… saknar så min lägenhet i sköndal… där var det aldrig problem med att skölja burar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hejkomochhjälpmig
2013-09-04 22:50
#26

Hmm jag får små blåsor och skit på fingrarna, kan vara mössen eller så är det kanske från akvarierna… Eller något annat skumt… Tror det är fiskvattnet. Hoppas nästan det… Behöver ju faktiskt inte klappa på fiskarna varje dag, men mössen måste faktiskt klappas och pussas på!!!

Grodan
2013-09-04 22:58
#27

#26 hm… sluta klappa på fiskarna…

jag får inte så mkt äpplen i år… det hänger mycket äpplen i trädet, men flera möglar/ruttnar redan i trädet och tar sedan brevidstående äpplen med sig och de andra har en massa mask i… snyft


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-09-04 23:00
#28

Alltså… det här med att duscha och jag. Jag förstår inte.

Jag sa till mig själv att gå och duscha igår. och för 2 timmar sedan.

och för en halvtimma sedan.

fortfarande inte gjort det.

nej nu, nu går jag och duschar!!!

-

Lamina
2013-09-04 23:31
#29

#28 Ahh, jag är inte ensam om detta problem. Fattar inte varför jag skjuter på det, för när jag väl kommer in i duschen vill jag inte gå ur den… O.o

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-09-04 23:42
#30

Mitt golv i duschen mår inte så bra, så jag tycker inte om att duscha för mycket eller skölja o skura burar där för mkt. Och så har jag inget varmvatten…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-09-05 15:41
#31

Tog bort Yoda igår då han bet mig hårt utan andledning igår… Tyvärr… :( Sådanna möss vill man ju inte ha… :( Som tur är de andra muslingarna helt underbara och sitter helst på axeln… :) ♥

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

vevve89
2013-09-05 18:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Borrade in ansiktet i världens bästa kanin idag efter en äckligt jobbig dag (läs vecka). Vägde honom oxå å han har gått upp fint! Vad kan vara bättre en sån här dag än att vissa in ansiktet i en av sina pälsbollar?

Grodan
2013-09-05 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

#32 Är de gammalskrutt?

Jag har borrat in näsan i 3 olika djurslag idag… råtta, mus o iller…

tycker tyvärr att Sir Abbott, Abbes päls luktar godast… honung luktar han…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

vevve89
2013-09-05 19:20
#34

N #33 ja det är gammelman =) som fyller 10 om 2 månader. Tiden går, snart ett år sedan han opererades! Fin iller

Annons:
Grodan
2013-09-05 20:11
#35

Wow… vilken kämpe! 10 år är inte att leka med!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

vevve89
2013-09-05 20:18
#36

#35 nä d är d inte! Å hoppas han klarar vintern…

Sugar Mist
2013-09-05 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Jag har nyligen fått en tvättkta pirathund ;)

-

Galenidjur
2013-09-06 13:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Popcorn-mus!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
2013-09-06 13:55
#39

Skitdag.

-

Lamina
2013-09-06 14:53
#40

Jag är irriterad. Jag vet inte hur många gånger vi pratat med Bredbandsbolaget, och prövat olika lösningar, internet funkar ändå inte som det ska! Och det är inte för att vi bor mitt i ingenting. Syrran frågade och fick till svar att dom använder sig av samma nät som våra mobiler, och det går alldeles utmärkt att surfa på dom härute! Nu har jag snart slut på mobilsurf, och har ringt ännu en gång för att fixa dethär. Får se om det funkar med det vi prövat denhär gången, annars blir jag utan internet. Fattar inte varför vi ska sitta och betala för skit som inte funkar… -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2013-09-06 14:56
#41

#40 Åååh känner igen mig så. Vi har också BB och det funkar skit. Stänger av sig i 4 min och var 5 minut.

-

Annons:
Smulan80
2013-09-06 15:10
#42

Bredbandsbolaget lyssnar inte på sina kunder, jag avskyr bredbandsbolaget värre än pesten. De kan fara någonstans där det stinker riktigt jävla illa.

Lamina
2013-09-06 15:28
#43

Nu ska dom skicka en ny router. Till dess får jag väl vara utan internet. :( Och sen, när det inte funkar, får jag väl vara utan ett tag till i väntan på en router från en vettig internetleverantör. *suck*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Smulan80
2013-09-06 15:44
#44

#41 vi hade så också ett tag med bredbandsbolaget och de visade sig att det var ett fel från deras sida, de behövde sänka någon signalstyrka för att det skulle funka utan avbrott hela tiden. (har dock inte bbb längre)

Grodan
2013-09-06 16:51
#45

Jag har BBB, fast från början skaffade jag Bostream. De var jäkligt bra. Supersnabb lina. Dock blev de uppköpta av BBB och sedan dess har jag haft dem. Ringer och skriker och bråkar på dem varje gång jag flyttar. Det funkar faktiskt. Och sist så sänkte de min månadskostnad. Dock är då linan sedan ett gäng år tillbaka rätt dålig, var jag än bor. Här är det rätt dåligt, långa perioder kommer jag inte ut på nätet alls. Men jag förstår det som att det är flera i Bettna som har BBB och när de också är online så kan min lina bli bruten. På nätterna funkar linan oftast rätt bra, vilket är en av anledningarna till att jag är på nätet mkt på nätterna.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-06 16:56
#46

Klippt halva gräsmattan, som är 700m2, så är liiite trött nu.. Orkar inte ta resten…

-

nadinemachines
2013-09-06 17:06
#47

Älskar fredagar, kan sitta uppe och plugga hur sent jag vill 😎

Smulan80
2013-09-06 17:06
#48

#46 resten kan du ta en annan dag. Duktigt jobbat att iaf ta hälften! :)

Annons:
Grodan
2013-09-06 17:11
#49

Jag har 1500 kvm gräääääääs… hatar det… men jag slapp faktiskt klippa i hela 2 månader pga torkan. För några dagar sedan klippte jag bara där det hade växt och klippte inte superkort.

Grannarna med sina golfgräsmattor är givetvis sura på mig, men det är så skönt att inte bry sig så mkt.

Planen i våras var att jobba ca 1 timme om dagen i trädgården. Det funkade inte. Jag har inte så stort intresse av det.

Och nu är jag orolig över Bertil. Han skall senare göras iordning för vintern, men jag har inte så stor susning hur det ska gå till… Att han klarade förra vintern utan förberedelse är ev nybörjartur…?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Smulan80
2013-09-06 17:13
#50

#49 Bertil? 🤪

Sugar Mist
2013-09-06 17:15
#51

#49 ojdå… Det var mer, jag tycker våran matta är stooor. Våran har inte blivit klippt på hela sommaren, så det var kanske 2dm högt nu, huhu. Vi foxar inte heller med våran trädgård, växer vilt överallt, men det är helt okej :)

-

Grodan
2013-09-06 17:17
#52

#50 😃Ja, min lilla Bertil

#51 Samma som här… tänkte dock klippa ner lite så att inte så mkt vildmöss hittar hit. Läste någonstans att vildvuxen trädgård lockar till sig vildmöss…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-06 17:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

#52 Såhär nära bor jag skogen så att undvika vildmöss i trädgården är ju lixom bara att glömma för mig hehe

-

vevve89
2013-09-06 18:44
#54

En väldigt jobbig och känslosam jobbvecka är slut å nu tar jag helg! Börjar med ett riktigt dressyrpass.. =)

Sugar Mist
2013-09-08 22:15
#55

Urusel dag idag, hoppas den blir bättre nu ikväll av min fina vän!

-

Annons:
Grodan
2013-09-08 22:18
#56

❤️Kram ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
2013-09-09 13:23
#57

Jag är TRÖTT! Jobbade med Polishunds SM tors-sön. Torsdag jobba undan på jobbat och fixa allt som behöver fixas med papper od som jag inte kan göra mer åt förrän imorrn. Sedan packa allt som skulle med, och på kvällen dit med tält, hyllor, ställningar, bord och frys. Fredag dit bara jag och Vidar till 8, packa upp allt, och sen sälja, prata med folk, titta på lydnaden, maken kom dit och hjälpte till att packa ihop, och sen hem och ta hand om djur middag och vila. Lördag åkte jag, maken, Vidar och Ego dit, sovmorgon till 9 En sväng till Draghundcenter först, för att fylla på med lite saker bara. Packa upp allt igen, massor av folk hela dagen, strålande väder, drack för lite, tog värkisar för sent. Platsundersökning för polishundarnas del, och det coolaste, uppvisning där de hissade ner polis med hund från helikopter, och så fort tassarna tog i marken och selen knäppts loss, rusade hunden efter figge och satt i armen på den.
Söndagen blev tuff. Vi väcktes nämligen före 3 av Vittra, som berättade att det var nåt skumt på gång ute. Jag lyssnade en stund, höll med, och tassade upp. Kissade, tog på mig jacka, skor och pannlampa och smög ut. Kikade rakt fram och åt höger, hörde ljud åt vänster, kikade där, och vid kaninburen var Ingrid och Skade, och en bit bort även Drífa. Ropade in åt maken att vakna, och rusade ut igen. Då var Ingrid och Skade in den tomma öppnade buren, så jag stängde in dem där, och försökte sen få tag på Drífa som var i häcken på baksidan av buren. (Burarna är trä på ben, och dubbla kompostgaller på höjden som hage runt). Kaninen var smart och gick in i innedelen, vi gensköt morsan åt varsitt håll, och kunde sen hiva in alla 3 rymmarhundar i huset. De var skitiga, väldigt uppe i varv och lyckliga. Maken konstaterade att de ryckt loss stängslet nertil, när de inte kunnat gräva sig ut. Vi gissade att igelkotten låg bakom. De hade besök av den ett dygn tidigare, och var helt galna av jaktiver. Vi lät dem dricka massor, och lade oss sen igen, nu med 6 hundar i sovrummet. 30 min senare hade de slutat flämta som galningar och alla sov. Fast var 20:e minut tror jag, fiock jag en puss i ansiktet av Ingrid eller Skade. Inte skoj när klockan ringde 6.30, kan jag säga.
Vi lyckades i alla fall ta oss upp, hittade rester av igelkotten på gårdsplanen, insåg att hundarna varit 3 min från att ta sig in till kaninen, och att fåren som stod tätt tryckta i en klunga längst ner i bortre delen av hagen, nog haft hundpåhälsning, men räddats av kraftig el i trådarna.
Vi kom fram till SM 45 min senare än planerat, men hade en trevlig dag ändå. Skydds, kul att titta på, men sista delmomentet var det 2 skott, så Vidar tyckte det var lite påfrestande, med 2 x 20 skott. På em hjälpte det dock att gosa hårdhänt på öronen och mata honom med mariekex samtidigt, om han fick sitta i baksätet.

3 var det prisutdelning och vi kunde packa ihop allt, packa upp igen på Draghundcenter, åka hem, packa in allt, laga hundgård, kvällsmata får, kaniner och hundar, mata och vattna möss, sälja 2 kaninungar, sen fixa en rätt sen middag och somna i soffan. Sov 10 timmar inatt, men kroppen är inte riktigt nöjd med det. SÅ skönt att vara ledig idag, och kunna ta det lugnt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Iyen]
2013-09-09 15:01
#58

:0 intensiv läsning där vattnadal! Stackars igelkott. Men det med helikopter lät imponerande. :)

Grodan
2013-09-10 01:06
#59

Asch, igelkottsmord i Odlingen… jag måste kontakta naturskyddsföreningen och meddela det… 😉😛

Apropå deras drive med att kartlägga igelkottar i Sverige…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-09-10 01:22
#60

Själv har jag haft ett par jobbiga 12 timmar. Jag fick psykbryt och var helt förstörd…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-09-10 01:45
#61

Jag betraktar migsjälv som en vänlig och tålmodig människa. Jag stressar sällan, utan ser ofta till att vara ute i god tid. På tåget och bussen brukar jag vänta till sist med att gå av. Jag släpper folk före i den mån jag kan. Ser ingen anledning att stressa och trängas om det råkar finnas folk som har lite mer bråttom än mig. Men ibland funkar det inte. När man sitter på sätet längst ut och personen innanför en verkar väldigt stressad måste man ju flytta på sig. Så trots att bussen var fullproppad fick jag lov att tränga mig ut. Påväg framåt i bussen känner jag helt plötsligt hur någon puttar på mig! Första putten trodde jag var ett misstag. Men andra putten vart det tvärstopp. Jag stod där jag stod och lät alla som kom framifrån bussen gå av. Efter 2 puttar till öppnar personen bakom mig äntligen käften och frågar irriterat om jag kan skynda mig på. Självklart blir svaret nej, jag tänker inte röra mig ur fläcken för någon som går runt och puttar på främlingar! Jag kanske är lite evil. Men jag gottade mig ganska mycket åt hennes irritation. Jag hoppas hon missade tåget! Dethär är liksom innerstan, det går bussar hela tiden! Är det så ont om tid mellan bussen och tåget att man måste bete sig på det viset kanske man borde ta en tidigare buss. Eller gå fram till dörren innan bussen stannar. Men vissa människor alltså… Jag hoppas bara att ingen annan vart sen pga detta. Men dom flesta gick ut genom dörren längst bak istället, så det var nog bara odrägligt bitch som fick springa som en galning för att hinna. >:)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Smulan80
2013-09-10 12:12
#62

#61 Bra gjort ! Såna personer SKA komma försent. Ohyffsade tölpar som knuffas och har sig!

Annons:
Velinga1984
2013-09-10 13:50
#63

Laga bilen eller byta bil är frågan som får diskuteras med sambon ikväll 🤔

Emmaslindh
2013-09-10 19:21
#64

WOHO då har man blivit av med jobbet! åh va underbart det är att ha en falsk idiot till chef.. eller ja, fd. chef…  😢

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2013-09-10 21:41
#65

#64 F*n vad tråkigt! Hoppas du hittar ett nytt jobb med en bättre chef snart.

Själv håller jag på att dö av tristress. Jag har en såndär dag då det finns massor av tid och massor att göra, men jag känner mig för deppig att göra det. Jag vet att det enda som kan få mig ur sängen en sån dag är att hitta på något kul för att få igång mig. Men av någon anledning bestämde jag mig för att stanna hemma och pyssla. Och något pysslande blev såklart inte av…

Jag är bara så less på att det aldrig händer nånting! Jag väntar på att det ska bli musbebisar, ingenting händer. Jag väntar på att få börja jobba, inget händer. (Damn you AF!) Jag väntar på att ett nytt hem för mina råttor ska dyka upp så jag slipper ha dåligt samvete över dom… Inget händer!

Syrran kan inte komma hem då myndigheter i allmänhet är helt ***** dumma i huvudet. Det betyder att Puzzle inte heller kan komma hem. Inte för att jag saknar honom så värst, men jag är ensam härute…

Jag kan inte ens åka upp till Dalarna och hälsa på familjen då jag i min ensamhet tydligen har börjat tröstäta. När jag insåg hur mycket pengar jag lagt på snabbmat denhär månaden vart jag chockad! Jag har 6 nya colaglas! Och McDonalds är långtifrån det enda ställe jag äter på…

Det måste hända nått snart. Jag vill börja jobba! Dumma jäkla myndigheter, I HATE THEM!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2013-09-10 21:58
#66

#65 Ja :( Måste skriva in mig hos AF och hoppas på det bästa ska hända så snart som möjligt… Utan jobb = Ingen möjlighet att ha kvar djuren/ge djuren det bästa som dom förtjänar. Och jag som skulle få tillökning på musfronten nästa månad, 3 nya små flickor…blir till att ringa och säga att det inte kan bli något med det 😭

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2013-09-11 20:21
#67

#64 Asch då… 😕men om du är ung får du nog snart jobb igen

Jag blev så glad nyss. Pälsarna satt vid torrfoderskålarna och glodde och undrade varför de måste äta sånt trams och inte får massa kött. Jag ropade på dem… eller ropade bara typ "iller" "ihh" eller nåt… Abbe bara glodde på mig surt, typ "får jag ingen kycklingvinge vill jag inte veta av dig". Herr Melin galopperade fram till mig och undrade vad jag ville. GALOPPERADE!!! G A L O P P E R A D E . . .

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-09-11 20:29
#68

#67 Ja, fast det verkar lösa sig iallafall och nu (tack vare snäll sambo och snälla föräldrar) ser det ut som att jag i vilket fall som kommer kunna ta hem mina små muslingsflickor i alla fall om 4 veckor 😃

Härlig känsla det där! Min guldhamster är ungefär lika underbar… om jag kommer hem så vaknar hon direkt när jag säger något och så står hon mot väggen i buren och vill komma upp, eller om sambon släppt ut henne i bollen så kommer hon farandes emot mig när jag kliver in i hallen hihi ! sen ska hon allt sitta och mysa i famnen några minuter innan mamma är tråkig igen hehe 😇

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-09-11 21:26
#69

#67 Nu vill jag också ha iller.. De verkar så mysiga… Vill du berätta lite om hur de är och liknande? Hur de bor, om de måste ha bur eller liknande osv :)

-

Annons:
Grodan
2013-09-12 00:02
#70

#49 Bertil❤️

#69 iller är ett mycket speciellt djur… passar inte alla… de är envisa, busiga, glada och fulla i fan. De luktar konstigt och går inte på lådan om de är understimulerade eller om lådan är full (en bajskorv kan räcka för att en iller anser att lådan är full). Det är förbjudet att ha iller i bur, liksom det är förbjudet att ha hund och katt i bur. Inhängnad/voljär måste vara minst 5 kvm. Jag har mina pälsar i köket som är 20-30 kvm. Imorgon ska de få Stronghold gång 2 och då ska jag ev öppna upp så att de kan få springa i hallen, vardagsrum o sovrum också… Fast det kommer hit folk SM-helgen och det är inte snällt att då stänga in dem i köket igen…hm…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-12 00:17
#71

#70 Iller var intressant fram tills jag såg på mitt framtida gymnasium att man inte får ha iller där. Men man får ha råtta, mus, gerbil, hund och en massa annat?!?!? Tror man till och med får ha FÅGEL i elevhemmen. Vad sur jag blir. Och trumpen. DUmma gymnasium. Och dumma regler. Illrar är lika mycket djur som råttor. fhsshshhss. Nu blir jag sur.

-

Grodan
2013-09-12 00:27
#72

#71 Folk är rädda för iller. Och iller kanske luktar så att folk stör sig på lukten. Hur stora är bostäderna på elevhemmen?

Får man ha katt?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-12 00:44
#73

#72 Nej. Katt, iller och giftiga djur får man inte ha. De är väll typ… nu ska vi se om jag minns också haha. 3x10 skulle jag tro, antagligen längre på kortsidan men det är vad jag minns. Men jag tycker att får man ha hund, fågel, kanin, råtta, mus m.m. så borde man få ha iller. Jag förstår inte varför man inte får ha det, de har ju illrar på skolan, lilla Nova var supermysig. De andra två däremot… Ena avlivades i vevan då den bet så hårt att den nästan bröt 2 fingrar på en tjej där och den andra vet jah inte riktigt… Men flickan var supermysig.

-

[Iyen]
2013-09-12 06:18
#74

#72 Jag är lite rädd för iller :P

Velinga1984
2013-09-12 08:20
#75

Jaha, drygt 7000 kronor i delar på att fixa bilen och då har ändå sambon fixat billiga priser. På verkstadens beräkningar hade det kostat ca 10 000 i bara delar. Fick ta tillbaka vilken toppenbil jag köpt mig då sambon avskyr min bil. Skit oxå, men sen är den bra iaf när den kostat massa pengar. Jag tackar min lyckliga stjärna att vara uppvuxen i en bilsläkt där var och varann man/kille skruvar bil speciellt volvo 😃

För övrigt har jag 2 riktigt söta och goa silver agouti-barn med hyfsad stamtavla. Hoppas verkligen att de utvecklas som jag vill så de kan få träffa farbror Belvedere nästa år. Det skulle innebära 3 generationer med silver agouti 😛

tusstuss
2013-09-12 08:31
#76

APELSIN!!!!! :O

Portal Is Love, Portal Is Life.

Annons:
Galenidjur
2013-09-12 10:09
#77

Att äta frukost med en mat-tokig hund i knät är inte det lättaste. Men mysig är det 🙂

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2013-09-12 17:32
#78

#73 Trist, men du får starta en kampanj mot det då?

#74 Ja, många är det. Jag har TVÅ stycken här!!! Stora killar på 1,5 kg… stooooooooooooooooooooooooora vassar rovdjurständer och rejäl smak på blod…. *skräms*

Jag har ringt 29 timmar (98 st samtal) förra måndaden. Och skickat 42 sms. Bara så ni vet. Comviq talade om det för mig nyss och jag tyckte det var rätt cool att jag lyckades prata så mkt fast jag bara har typ en person att ringa… lol… de andra har inte tid, inte lust eller är rädda för telefonen (den har rovdjurständer och smak på blod?)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-09-12 17:50
#79

#78 Oj, hade ingen aning om att vi pratat så mycket i telefonen 😛lol

Grodan
2013-09-12 18:37
#80

😃bara för det ska jag ringa nu

snart, min lur laddar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-09-12 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Är det sådana ni vill ha på SM? ;-)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
2013-09-12 18:46
#82

#81 LOL…. men det är ju koooooooooooooooooooooorv


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-09-13 19:08
#83

Usch, jag börjar fundera på vad jag har gett mig in på… Jag ska sitta barnvakt hela helgen. Åt fyra nästan-tonåringar varav 3 har ADHD. Jag vet ingenting om hur man tar hand om barn! *panik* 😮

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Sugar Mist
2013-09-13 19:12
#84

Jag är på topphumör. Är så stolt över min hund, han har skött sig såååå bra idag.

-

lol girl
2013-09-13 19:13
#85

#83 Sätt de framför en tv elr dator så löser det sig! :D

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Emmaslindh
2013-09-13 19:37
#86

Är på typ asblandat humör! Fett glad för att mitt hår är fint igen efter ett trip till frissan, så nyklippt och nyfärgad 😃 men sen är jag ledsen och arg på min sambo som inte låter mig komma hem för han är sjuk och inte vill smitta mig, så är tvungen att vara hos mamma och pappa medans han är ute och roar sig med våra polare hemma 😭

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

vevve89
2013-09-13 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Kass bild, mobilkameror är bra.. men ja… Pussa på musen! =) Hahaha

Emmaslindh
2013-09-14 10:05
#88

Alltså denna låten är så sjukt bra, haha! 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

[cessi]
2013-09-14 10:08
#89

Och ännu roligare är klippet här nedanför som blivit aspopulärt efter att Ylvis släppte The Fox :D

http://www.youtube.com/watch?v=J6NuhlibHsM

Emmaslindh
2013-09-14 10:11
#90

:D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
[cessi]
2013-09-14 10:13
#91

Nämen jag dööör så söt! 😍

Emmaslindh
2013-09-14 10:15
#92

#91 haha ja visst är den! 

Denna är också väldigt söt… liiten kisse mjao…typ 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

[cessi]
2013-09-14 10:17
#93

Naaww den har jag sett förut, så sjukt söt även den :) Lejon måste verkligen gå igenom målbrottet deluxe 😉

Emmaslindh
2013-09-14 10:18
#94

#93 haha ja verkligen! Katter med.. minns när de småttingarna jag hade skulle leka stora tuffa och farliga genom att fräsa… så sött! ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
2013-09-14 19:53
#95

Idag har jag tvättat blåbärs- och lingonris med en nagelborste och därefter badat bastu tillsammans med stålstommen till en lampskärm och fem grenar från en rönn. Det var först för en stund sedan som det slog mig att det kanske låter som en normal och vettig sysselsättning för en musägare, men vad skulle medelsvensson tro egentligen?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-09-15 15:42
#96

#87 Ser snarare ut som att matte får en puss av musen! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-15 15:54
#97

Jag sitter och gottar mig med morötter och dipp eftersom jag gör sådana framsteg med myshundens problem med hundar, hoho.

-

Annons:
nadinemachines
2013-09-15 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Gav mössen hö idag, det var populärt :) 

Lizkorven hälsar 😃

Grodan
2013-09-15 16:12
#99

mina möss har jämt hö… de gillar det… det ger dem massa pyssel


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
2013-09-15 16:13
#100

Ja, jag ska nog börja ge det hela tiden, mycket mer regelbundet iallafall

Grodan
2013-09-15 16:19
#101

Jag låter alltid en påse hö stå en månad i ett djurfritt utrymme, innan jag lägger in det till djuren. Sedan köper jag aldrig hö från ställen där det finns djur. Och hittills under de senaste 10 åren har jag inte fått in någon pälsohyra den vägen. Peppar peppar… (vidskeplig som tusan)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
2013-09-15 16:23
#102

Mycket bra tips, ska tänka på det 🙂

Grodan
2013-09-15 20:31
#103

Halv nio. Pälsarna kan inte klockan. Prick nio har jag ju sagt att det är kvällspromenad. Men de sitter vid grinden och skrapar med framtassarna och säger att det är dags nu. Vad gör man? Lider en halvtimme med det ljudet bara för att visa vart skåpet ska stå eller ger efter och sätter på dem selen?

Jag gör en kompromiss tror jag. Jag väntar tills skrapandet slutat och går då och sätter på dem selen. Det är dumt att belöna det beteendet…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-09-15 20:45
#104

De har sina knep. Nu "bråkar" de bara för att få uppmärksamhet… ok… kvart i… kan börja gå långsamt mot köket…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-09-15 20:46
#105

Don't give in to the cute faces Grodan!!

-

Grodan
2013-09-15 20:46
#106

lol #105 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-09-15 21:27
#107

Så nu har vi gått promenaden. Den brukar kunna ta en timme, men pälsarna var så jäkla i gasen. De galopperade hela vägen. Så det gick på 30-40 min.

Abbe dödade en padda (ca 3 år gammal storleksmässigt). Han fick inte äta upp den. Är inte paddor giftiga eller tillhör det illrars naturliga skafferi?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-09-15 22:59
#108

En snabb googling ger vid hand att illrar äter paddor och grodor.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-09-15 23:04
#109

#108 Ok, jag hittar inte det. Bara groddjur… har du någon länk?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-09-15 23:17
#110

#109 http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=2171 Här till exempel sto det. Googlade bara på iller paddor, och såg vad jag hittade. Undrar bara lite om folk i allmänhet vet skillnad på groda och padda… Blivit misstänksam sedan en frågade mig på fullaste allvar om inte en mus är samma sak som råtta. Liksom häst-föl och råtta-mus…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-09-15 23:22
#111

Paddor är ju giftiga för de flesta djur. Jag tror säkert att vildillrar äter paddor. De dödar dem och äter sedan allt utom deras giftiga hud… men… för en tamiller…

Hundar fattar inte att paddor är giftiga första gången de träffar en padda. I bästa fall fattar de efter det mötet att det inte var kul. Korven fattade inte riktigt… trots att han "paddlöddrade" i ca 15 minuter efter att ha stoppat en padda i munnen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
KickiG
2013-09-15 23:24
#112

#111 För att vara helt ärligt tror jag inte att en vild iller fattar det heller av ren instinkt, men de har nog lärt sig av sin mamma hur man skall göra. Tamillrar saknar med största säkerhet den kunskapen, liksom våra hundar gör.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-09-15 23:54
#113

Kvällens googlingar har i a f fått mig att inse åter igen att paddor är FRIDLYSTA!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-15 23:58
#114

#113 Därför är alla "grodor" som hoppar runt här hemma "paddor"😇 Här får inte ens hunden smaka på de!!

-

Velinga1984
2013-09-16 08:35
#115

Åh snart 3 månader kvar till bebis 💋

Men till dess väntar flytt och även en plan på vilka ämnen jag ska läsa under min föräldraledighet. 450 poäng är tvunget men så även på distans. Ska iofs inte klaga då det är frivlligt men jag SKA ha min gymnasiekompetens!

Grodan
2013-09-17 23:38
#116

#114 ❤️

#115 Coolt. Om du är glad är jag glad.😃

Årets första brasa nu tänd. Behöver få tag i mer ved. Super-mega-dunder-billig ved…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-17 23:45
#117

Jag har skola imorgon men sitter och oroar mig inför SM redan nu, även om det inte ens är säkert att jag kan åka, gud. Urk, har så ont i mina knän, har för lite brosk i båda pga växt från 158 till 174 på 2 år, dessutom drog hunden omkull mig så ena knäet är helt uppskrapat och blä, uhuh.

-

Velinga1984
2013-09-18 07:26
#118

#116 Ja, jag börjar trötttna på att vara gravid nu. Visst att det är mysigt när bebis sparkar och allt man ska inhandla. MEN mössen har fått ta ett kliv tillbaka för tillfället, och det gillar jag inte! 

4 burar har jag helt plöstligt, det är ju ingenting. 3 möss kommer ner från SM, så 6 burar ett tag och sen 5 när honan fått flytta in i en flock. 

5 burar till 15 möss är rätt okej 😛

Annons:
KickiG
2013-09-18 10:35
#119

Fick jobb 🥳 Vikariat, 3,5 månader. Men ändå jobb. Åh, har en chans att betala bort lite skulder och inte dra på mig riktigt så många nya. Kanske rentav göra en total service på den stackars bilen som desperat behöver det. 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Smulan80
2013-09-18 13:02
#120

#119 Härligt grattis! 👍

Sugar Mist
2013-09-18 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Jag har målat mina skor, de blev väll… okej, haha.

-

ajanki
2013-09-18 14:44
#122

Tyckte dom blev fina!!

Har du hört nåt om Eskilstunaresan?

Sugar Mist
2013-09-18 17:39
#123

#122 Har bett mamma fråga morbror min, vilket hon gjort, inte fått något svar ännu dock. Om jag känner honom rätt blir det ett ja, men man vet ju aldrig. Håller tummar, tassar och tår iaf!!

-

Sugar Mist
2013-09-18 17:43
#124

*dubbel*

-

Grodan
2013-09-18 17:47
#125

Jättejobbig dag idag. 

#123 Ok. Kan du stressa på lite? ❤️Jag behöver planera.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Iyen]
2013-09-18 18:10
#126

#125 vi alla behöver planera :(

Sugar Mist
2013-09-18 23:15
#127

Stressar ordentligt för att min morbror har sent skift ikvälll och inte kan svara… hrmpf. Om vi säger att jag kommer så tar jag och bakar möss åt er som dras med mig under SM för att jag är så seg på att svara och bara för att jag är jag!!

-

Grodan
2013-09-19 00:05
#128

hm… inte stressa, det är inte bra…

jag har själv haft riktigt ont i magen idag… antar att det var min gamla hederliga stressmage som kom tillbaka… det har förmodligen med arlanda att göra, men kan även vara att idag var en hemskt jobbig dag…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-09-19 00:12
#129

Men mitt i allt skit, så har jag funderat på om jag ska hypnotisera mig. Har hört att det kan fungera. Helt vanliga människor har gått kurs och lärt sig hypnotisera. Och hjälpt vänner att sluta röka, att komma över ditten o datten

För det är 3 saker jag verkligen vill förändra

1. jag vill kunna gå upp på morgonen (i mitt liv är detta ett stort problem som följt mig hela livet - nu kastar alla det emot mig och säger att ingen vill anställa mig om jag inte kan gå upp på morgonen, vilket jag ju kan om jag har ett jobb att gå till, ett jobb där det råder klara besked om vad mina arbetsuppgifter och min lön är)

2. jag vill må bra igen, känna mig stark i mig själv och lita på mig själv… 

3. glömde vad det var… attans


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-09-19 07:48
#130

#129  Skulle nr 3 kanske vara få bättre minneskapacitet? 😉

Skämt åsido, jag har aldrig träffat någon som blivit hypnotiserad. Däremot har jag själv, och många närstående, haft väldigt bra resultat av zonterapi, akupunktur och homeopati. När jag bodde i Stockholm gick jag regelbundet hos en som kombinerade zonterapi, aromaterapi och öronakupunktur. Det var som en dunderkur för kroppen!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-09-19 12:11
#131

#130 lol… joo… fast jag ville ta viktiga saker först… att ha dåligt minne är helt ok… jag har papper o penna o skriver upp viktiga saker, jag har alltid ett litet block med mig…

Jag tror faktiskt på hypnos. Dessutom vill jag inte springa flera gånger utan bara en gång (ok kanske två gånger då i o m att jag har en lång lista på saker som skall "åtgärdas"… lol)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2013-09-19 12:14
#132

Woho, massa pengar senare så är äntligen min bil godkänd för ännu 1 år. Usch vad bilar ska kosta när de går sönder, och då vet jag att jag ändå kommer billigt undan som har bilmekaniker i släkten.

Annons:
Lamina
2013-09-19 12:29
#133

Ska åka hem idag. Har varit hos familjen i Dalarna hela veckan. Haft sjukt tråkigt, men vill ändå inte åka hem. Är inne i en såndär period då det känns som att allting kommer gå åt h-vete och jag bara vill gömma mig och slippa bry mig. Börjar fundera på om jag inte borde gå och prata med e psykolog… 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
2013-09-20 08:51
#134

Godmorgon. Blå himmel. Idag åker vi! Helt galet nervöst. Jag borde börja packa… Vad ska man ha med sig? Vad ska man absolut INTE ha med sig? …. Jag är rädd… Jag kommer bli illermat…

ajanki
2013-09-20 10:43
#135

#134 Japp och det ska bli såååå kul!!

Packade gjorde jag i måndags 😛

Vet du att det ska bli fest på lördag kväll i Eskilstuna? Den borde vi stanna på och ha kuuuuuuuuuuuuuul😃

[Iyen]
2013-09-20 10:47
#136

:0 fest?! Möss och balklänningar? :P Alltså… Här sitter jag, har en lång att göra lista innan klockan tre. Jag gör hål i en godislåda… Jag är nervös :0

Lamina
2013-09-20 11:03
#137

Så stressad. Måste till IKEA och köpa lite lådor att göra nya burar. Det tar 4 timmar bara det. Sen ska dom göras iordning. Men syrran har sagt att jag får köpa hem fler möss om jag städar huset idag. Och katterna har ställt till som *** medan jag varit borta. Det kommer bli en lååååång dag, kan det inte vara imorgon snart istället?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Galenidjur
2013-09-20 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Kommer hem efter en lång dag och möts av två små musdamer som fullkomligt rusar fram och hänger sig över burkanten för att de vill ut och mysa 🙂 (dock syns bara en i bild för de sitter inte still en enda sekund så den ena lyckades smita undan haha)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

MaaariaS
2013-09-20 23:32
#139

Det här dagen har varit helt ok !!!!!

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
ellapella01
2013-09-22 15:30
#140

Möss säljes!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

KickiG
2013-09-22 16:39
#141

#140 Det skulle vara jättebra om du kunde lägga upp foton på mössen som är till salu under kategorin "Köp, sälj och efterysning". Också info om det är honor eller hanar, och när de är födda. Då är det lättare för möjliga köpare att bestämma sig om de är intresserade. 

Och dessutom är jag garanterat inte den enda som är nyfiken på att se hur de små musbebisarna ser ut 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Galenidjur
2013-09-22 20:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Måste bara dela med mig av den här urgulliga bilden jag lyckades ta på Lucy (och mig då haha 😉)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2013-09-22 22:11
#143

#134 AHA!!! Du hade den inställningen redan innan. Klart HM tog en tugga av dig då…😛

#135 ❤️

#142 Sjukt cool bild!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-09-23 08:36
#144

Hahahahaha Det va faktiskt inte så farligt. Hade tom en liten mysstund med Abbe (?) igår morse. :)

Grodan
2013-09-23 17:00
#145

#144 Abbe har man alltid mysstunder med. Han är en riktig myskille. HM är nog mattig tror jag… ev vaktig… men tror att han busnafsade dig… han har busnafsat mig ett par gånger, men inte gett något märke… när han är uppe i varv så kan han inte lugna sig så lätt… då är det inte läge att gosa alltid…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2013-09-23 18:10
#146

Hm, hur ska man förklara för sambon att man nog kommer överskrida maxantalet på 20 möss ☺️ Jaja, hans hobby är dyrare än min iaf 😛

Annons:
KickiG
2013-09-23 18:21
#147

#146 Inte berätta det? 😛

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-09-23 18:22
#148

#146 Jadu… det är komplicerat att ha sådana förhållanden där man bara får ha sina djur och sitt intresse på någon slags begränsning… eller där det finns gnäll, allergi eller annat störande…

Men du kan alltid be honom fixa en djurstuga åt dig eller bara säga att du ska ha fler möss och om du inte får det så får han sova på soffan.

(Skriver en person som lever ensam med djur… hehe)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
2013-09-23 18:29
#149

Det är så fint höstväder idag! Och jag ska mest troligt hämta musungar i veckan. Mysighetsnivån är på topp Hjärta

Velinga1984
2013-09-23 18:38
#150

#147 & 148 Mössen kommer få bo i klädkammaren nu när vi flyttar till större i december. Just nu har jag 16 st men med de kullar jag planerar nästa år så blir det över 20 stycken. Just det maxantalet har jag satt själv, men inser att det blir otroligt tajt då många möss är unga.

Han muttrar lite mest för att han kan, men accepterar dom trots allt. Det var ändå han som både städade och matade dom i cirka 3 månaders tid när jag kräktes som mest. Vissa dagar är det fortfarande han som matar dom, när jag mår som sämst. Helst vill han inga möss ha men inser att han inte har någon direkt talan över dom 😛

Dessutom vad ska han kontra med? Hans intresse är en cadillac´56 som snart ska få nya dyra delar och den bilen står ändå inne på förvaring vintertid😉

Grodan
2013-09-23 18:45
#151

#150 ok, så du skyllde på sambon när det är du själv som inte vill ha för många möss i huset… hm… jadu… du får fixa fodervärdar då


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2013-09-23 19:42
#152

#151 Beror på hur man ser det då han helst inte vill ha några ;) Jag vill ha lågt antal just för den sociala biten, inte hela världen om det är tillfälligt många över 20. Fodervärd är jag för kräsen för då jag själv vill kunna påverka hur mina möss utvecklar sig :) Gnäller inte heller, jag har ju massa tid att lägga på mössen ibland när kroppen vill :P

Lamina
2013-09-24 15:40
#153

Jag är så arg! I 2 månaders tid har jag och vad som förhoppningsvis fortfarande är min blivande chef försökt få tag på min handläggare på arbetsförmedlingen. Kontakten har varit sporadisk och inga svar har vi fått. Den 4:e september skulle jag ha börjat min placering där genom fas 3. En placering som skulle leda till jobb efter 3 månader. Ingenting hände. För 2 veckor sedan gjorde min chef klart att han ville allt skulle vara klart för att jag skulle kunna börja den 23:e. Ingenting hände. Han och jag har ringt och mailat och mailat och ringt. Men min handläggare är okontaktbar. Och så igår, när jag redan skulle börjat, fick jag ett MAIL från min handläggare. Ett mail som han inte skickade fören kl 10 på förmiddagen. I det stod det att jag fått min placering godkänd och kunde börja samma dag. Ja men grattis! Jag skulle gå en utbildning varvad med praktik. Kursen jag skulle gå hade redan börjat och jag låg efter! Jag ringde chefen och vi bestämde möte idag. Så jag går upp i ottan för att åka in till Lidingö på detta möte. På vägen dit får jag ett samtal från min handläggare. Tydligen är detta så viktigt att han faktiskt kan lyfta på luren, trots att han faktiskt inte ens jobbar idag utan är hemma med sjukt barn. Han ville tala om att tillståndet för mig och alla andra som är placerade där dragits in! Jag blev topp tunnor rasande! Han hade inte ens talat med chefen om hur detta skulle kunna lösas. Utan han hade, helt olikt honom, lyft på luren direkt och ringt mig! Det var tydligen något som var bråttom att fixa! Jag skällde ut honom för noter och undrade hur han tänkte jag skulle kunna få jobb när dom motarbetar mig hela tiden? Det tyckte han inte var något problem, för det var ändå inte säkert att jag hade fått jobb. Han hade sett saker… Ja, men jag får ju garanterat inte jobb om jag inte är där! Chefen bråkar med af nu. Jag fick snällt pallra mig hem igen. Jag är så less. Less på att hela tiden bli motarbetad av dom. Less på att behöva lägga så mycket energi på att bråka med dom och soc att jag inte har ork över till annat. Hur ska jag då kunna hitta ett jobb? Nej, jag åker och hälsar på min systerson. Blir på bättre humör och får perspektiv på livet.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
jollycox
2013-09-24 21:25
#154

För en gångs skull behöver jag inte köpa något åt djuren. Ingen extra vattenflaska, ingen burinredning, inget halsband/sele/täcke åt hundarna. Lite tråkigt men ändå bra för då sparar jag ju pengarna istället. :) Bara mat, strö, sand och kattsand som köps.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Galenidjur
2013-09-24 21:39
#155

Har någon annan här sett de norska "Mr.Melk" reklamerna? Kan inte sluta skratta åt dem haha. 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[Iyen]
2013-09-25 15:05
#156

Nyss skulle jag fota Mixi för att tävla i månadens veteran… Hon är inte sjuk, än. Magkänslan säger att något va fel. Så avbröt fotograferingen och gick och blandade röra istället. Majsvälling, solrosfrö, vetegroddar, ärta, broccoli, vitkål, sesamfrö, hundtorrfoder….. Den blandningen va tydligen riktigt god. Hon får ju inte bli sjuk nu!!! :(

Grodan
2013-09-25 15:33
#157

#156 Härlig blandning. Den gillar väl Urantimus?

HÅller en tumme för att Mixi inte blir sjuk.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-09-26 12:40
#158

Alltså… Jag kan tydligen inte ens åka med på skolresor för min familj klarar inte av att följa tydliga anvisningar att INTE släppa ut min hund hur som helst, och OM de gör det måste de he stenkoll på honom. Nejnej, varför göra sådant? Skithunden har bitit en joggare och nu blir vi stämda eller något och skräcksaker om att Opsis måste avlivas kommer upp i skallen och jag vill inte.

-

Tsunamis
2013-09-26 13:49
#159

Jag ska till Miami i november! Hell yeah! 😍

MvH  Tsunamis

[Iyen]
2013-09-26 15:16
#160

#158 fy :/

Annons:
ellapella01
2013-09-26 16:05
#161

Möss säljes!!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

vevve89
2013-09-26 20:16
#162

Jag är heelt slut. Varit förkyld i 2 veckor nu (börjar bli bättre nu) och haft fullt upp. Inte alls kunnat vila. Längtar till helgen!!!

Vattnadal
2013-09-26 22:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Har fått lite noja över Vidar, så vi var till veterinären idag. Han har snarkat mycket mer sen maj, nu även när han är vaken och ligger och vilar. Fick för mig att han andades som en mops igår, och panikringde.

Han är för tjock, och efter 10-årskalaset där han svullade friskt, så har jag jobbat så att det har blivit för få riktiga prommisar. 5 Kg skulle han behöva gå ner, eller i alla fall 3, så armbågen är mycket värre än vanligt.

Andningen var det ingen fara med, inga svullnader i hals, inga ljud från lungor alls. Kändes väldigt skönt. De tog lite blodprover, eftersom han ätit metacam typ 3 år nu…

Vi ska byta metacamen mot nåt nyare som är snällare mot magen. Imorrn får vi svar på blodproverna, och ser de OK ut, ska han få injektioner 4 gånger mot ledvärken. 2000 kr på måndag, sen 3 sprutor till, billigare då, då 1600 var undersökning och blodprover.

De rekommenderar att jag tar klippkort hos deras sjukgymnast för att gå på vattenband, 10 gånger är 3000 kr. Det får lösa sig, han är ju för tusan mannen i mitt liv!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2013-09-27 18:40
#164

#159 ååååååååååh… vad kul

#163 Simträning är superbra. Gillar han det?

Själv har jag skakat i en halvtimme ungefär. Blev snurrig i huvudet, förvirrad (japp, det är fullt möjligt att bli ÄNNU MER förvirrad…!!!) och helt skakig… benen vek sig som sladdriga spagettin under mig… jag fattade ingenting… men drack o slängde i mig protein, kolhydrater o fett… och hela tiden fett förvirrad och skakig som en parkinssons kärring… jag mår lite bättre nu, men är fortfarande jäkligt svag… Har visserligen varit rejält trött i flera dagar och nästan enbart fått i mig vegetabiliskt protein… men jag har haft en mkt tuff vecka… jag har massor att göra som står på listan och som jag bara inte hinner med… jag har flera muskullar jag måste döpa… ni som väntar på namn o stamtavla… hav tålamod…❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-09-27 19:31
#165

#164 Oj, ta det lite lugnt nu en stund vännen! Inget blir bättre av att du inte tar hand om dig själv! 🤗

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Velinga1984
2013-09-27 19:42
#166

#163 Hejja Vidar 😃

Grodan
2013-09-27 20:03
#167

på omplacering-ifokus pågår en omröstning i en tävling 2 dagar till…😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Iyen]
2013-09-27 20:10
#168

#167

Uppfattat

Jag är förälskad i dina råttor…. 😇💔❤️

KickiG
2013-09-28 06:38
#169

Nu iväg på tvådagars seminarium om hundars luktsinne, doftidentifiering och spår! Jippii, ska bli kul. Kanske jag ska lära mössen spåra försvunna prylar när jag kommer hem?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-09-28 23:54
#170

#168 ❤️

#169 Låter skitskoj!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-09-29 00:01
#171

Idag har jag åkt bil ett par timmar… börjar tröttna… örn örn örn lixom… hade i a f två personer att prata med, en på väg upp o en på väg hem… hihi

Träffat Helena o glott på hennes fjäderprydda luftmonster. Hade med mig två blå musdamer som jag hoppades charmade henne så mycket att hon tänker lite på dem… De fick vandra omkring på hennes lilla diskbänk.

Hämtat min underbara råttflicka "Fruktis" som varit o slarvat med en råttpojke. Hoppas nu på supersnälla råttbebbar om ett par veckor.

Och ätit middag hos moder. Lydde mitt eget råd och åt lax. Nu funkar huvud och kropp så det var ett bra råd.😃

När jag kom hem busade jag med herrarna pälsmonster. De krävde promenad och massa gos. Guckade i deras öron och kollade i lupp, men såg tack o lov inget som skuttade omkring… (guckade även i mina egna öron o kollade i lupp, inget skuttade där heller… lol) Funderar ändå på om de ska få en till Strongholdtub var. Det blir tub nr 3 då… hm

Pysslade lite med gnagarna… imorgon ska jag städa burar o sedan bara ta det lugnt. Nu ska jag nog läsa den där boken jag köpte för så jäkla många pengar… VArm av lax i systemet behöver jag ingen brasa ikväll… (jakten på ved har inte slutat, jag har bara 1 kbm i källaren, behöver 5-13 kbm mer - hur mkt vet jag inte riktigt faktiskt…)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2013-09-29 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Så kom då söndagen: burstädsdagen med andra ord, och precis som alla andra veckor bar man ner buren i köket , tog ur mössen, satte dem + lite leksaker på tvättstugediskbänken (som ligger precis vid köket så man kan se in dit när man står vid köksdiskbänken) och började tvätta ur buren. Jag ser ibland åt mössens håll och ser dem springa runt och utforska, så som de gör varje vecka.👍

Så blir man klar och det är dags för mössen att komma hem igen. Jag går fram till tvättstugediskbänken för att hämta dem och…inga möss! 😮De finns inte någonstans… men så hör jag ett ljud! Någon som tuggar på nånting. Men VARifrån kommer detta ljud? 🤔Jag kollar runt. Inga möss.  Men! ☝️Jag får för mig att leta i mammas skor som hon ställt på tvättstugediskbänken. Vad får man se? Två svansklädda rumpor som sticker fram från tådelen på skon.❤️Lättnad! Hade jag inte hört deras krafsanden hade jag nog inte tänkt på att leta där i faktiskt hahah.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
2013-09-30 01:56
#173

Jag är trött, sliten, ledsen, ångestfylld och min skalle tycker det är smartare att lyssna på musik i 2 timmar än att sova.

hmm….

-

vevve89
2013-10-02 19:56
#174

Bokade tid till Robin idag hos veterinären. Så på måndag åker vi på hälsokontroll. Han har blivit sneare till och från, tappat muskelmassa men mår annars väldigt bra. Så ja, blir en hälsokoll å sen får vi se. Jag vet att man som djurägare SKA kunna ta beslut men jag kan verkligen inte det med min gammelman. =/ Så jag får se vad veterinären säger och om de tycker att han är tillräckligt fin och fräsch än så länge eller om det bara är jag som nojar (är ju väldigt nojig när det gäller honom). Han ligger ovanligt bra till viktmässigt nu, äter hur bra som helst men musklerna tycker jag har börjat försvinna och att han sitter mer snett ibland än tidigare… gaaah!

Hoppas det är min noja bara. Men ja, jag kan verkligen inte ta beslut angående min vackraste<3

*skäms*

Annons:
Grodan
2013-10-02 20:59
#175

#174 Hälsokoll för äldre djur är mycket bra!!!

Förstår dig så väl. ❤️

Jag tänker såhär: Så länge de kan äta, har aptit, kan kissa och bajsa och verkar må bra… så länge tycker jag att de kan få leva.

När kroppen däremot lägger av, ja, då kan man lixom inte hålla dem vid liv längre… så blev det med Korven… och så ont som jag trodde att det skulle göra, så ont gjorde det… och så tomt och värdelöst jag trodde livet skulle bli efter han lämnat mig, så tomt och värdelöst blev det… så är livet… vad kan man göra?

Jag saknar honom hela tiden, men det gick inte. Hans kropp var sönder på alla hemska sätt och vis… Han kan ha dolt det för mig ev… tills det inte gick längre… men veterinärerna hittade inte heller något och det var inte förrän jag pratade om hans lymfkörtlar som de kopplade… jaha, nu sitter jag här o gråter… jäkla djur att leva så kort tid


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

vevve89
2013-10-02 21:44
#176

#175 Jo det är hemskt. Han har inte ont (brukar synas tydligt på honom när han har ont), men ja, musklerna håller på att försvinna och han har inte samma kontroll på kroppen… Men han verkar må bra annars och äter bra. Men hur klarar han vintern utan muskler? Han har ju ingenting att få värme från isf. Och inne mår han inte alls bra av att bo längre perionder. =/

Får helt enkelt gå på vad veterinären tycker. Blev ledsen den här gången bara av tanken att ringa veterinären för en kontroll. Är så rädd varje gång att jag måste ta bort honom. Han har liksom alltid funnits här, känns det som. Och under alla svåra, jobbiga och ledsamma perioder har han funnits!

Vet inte om hans kropp börjar ge upp. Kan inte ta ut honom i sele när det är blött, kallt osv då han inte "orkar" torka sig själv. Han kan liksom sitta i regn å bli genomblöt utan att bry sig. Han är en tuff man som inte bryr sig om "småsaker". Och blir han blöt och kall nu så måste han ha något att ta av OM kroppen ska orka. Han är ju ingen ungdom längre.

Det är hemskt när djur blir gamla och man inte vet vad man ska göra. Det är en helt annan sak, lika svårt men lättare för beslut om de är svårt sjuka och kroppen inte orkar längre, då det inte finns något annat val (tycker jag). Men det är lika hemskt och man blir lika ledsen för det.

Förlåt för långt och osammanhängande inlägg här!

Jag förstår helt din känsla. Man saknar dom varje dag! Önskar att det kunde gått att laga.

På ett sätt tycker jag att det är lättare också om de dör hemma, i sina burar och av naturliga orsaker än att behöva ta beslutet om att ge spruta!

[Iyen]
2013-10-03 11:24
#177

Det va inte inbillning

Emmaslindh
2013-10-03 13:50
#178

Vilken dag som helst så ska mina 2 små flickor (REW och Agouti) få komma hem och fullända familjen som blivit lite tom på senare tid! Längtar massor nu, ska bli spännande att se vad de är för tjejer och vad för namn de kommer få… 🙂 Jag är ju en sån som ser namnen när jag ser djuret… 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

[Iyen]
2013-10-03 13:58
#179

Jaaa….. Så… Hmm… Har ju matat på med div. Röror, lax, grönt och ändå så bryter det ut. Avvakta och fortsätta mata med röror? Veterinär? Har någon här varit med om detta? Du lyfter upp en musflicka. Hon är inte sig själv, hon låter inget men upplevs annorlunda. En aning mer stressad, lite mer orolig, nervös och rörlig i handen jämfört med vad hon brukar va. Du känner att något inte stämmer. Något är fel, musen är sjuk men visar inga uppenbara symtom. Påföljande dag lyfter du igen upp musflickan, hon är sitt vanliga jag. Du slappnar av men fortsätter att mata med lyxröror. Och det gör du för att du inte helt vågar lita på att det bara va inbillning igår. Du känner magkänslan men kan inte peka på vad. Dag 3 slappnar du av, flickan är helt normal och du släpper tanken på sjukdom. Men fiskbilen inbjöd till laxparty för mössen, så det blev lyxröra igen. Dag 5 tar du upp musflickan, och hon andas mycket ljudligt och upplevs på samma sätt i handen som dag 1.

[Iyen]
2013-10-03 14:01
#180

Försökte hantera inlägg. Det gick inte. Musflickan är snart 18 månader

Emmaslindh
2013-10-03 16:13
#181

Deprimerad… försökt få tag på den som jag skulle köpa två mustjejer utav hela dagen utan svar, nu fick jag ett sms att "Glömde bort att du hade tingat så alla ungar är redan sålda tyvärr" 

Jahapp det var den glädjen det 😭

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Lamina
2013-10-03 16:26
#182

Är också deprimerad. Är så less på att bli motarbetad på alla plan. Jobbet jag fixat gick i stöpet för arbetsförmedlingen har sina ***** regler. Pengarna jag behöver kommer inte för sociala har sina ***** regler. Tydligen räknas lånade pengar som en inkomst, även om jag kan bevisa att dom betalats tillbaka. 😡

Jag frågade kärringen jag pratade i telefon med om det kanske var bättre för dom om jag la mig ner och dog. Det är ju vad som kommer hända om jag inte har någon mat och inte heller får låna pengar till mat. Men hon kan inte säga sina personliga åsikter då hon "agerar i form av ämbetsman just nu." Jag undrar om hon trivs med sitt jobb… 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

vevve89
2013-10-03 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Att en kanin kan ge en så mycket ångest och glädje på samma gång. Igår ringde jag veterinären för hälsokontroll som ska göras på måndag, vilket jag tycker är viktigt att göra på honom då och då. Men blir såå ledsen bara av att boka tid för det då man aldrig vet hur det går pga hans ålder och hälsoproblem han haft/har!

Idag hoppade Robin upp på huset och ner igen, helst själv, verkar hur pigg som helst men samtidigt så tycker jag att han tappat sååå mycket muskelmassa att det är dax för en hälsokontroll.

En sån liten sak som att han hoppar upp på husen gör mig så fruktansvärt glad. Det tycker jag visar livsglädje och vilja hos en kanin som snart fyller 10 år. Och näst intill är blind (ser ljus och mörker).

Bilden är gammal!

Lamina
2013-10-03 17:52
#184

#183 Älskade Robin. Så som du berättar om honom kan man inte annat än att tycka om honom. ❤️ Jag håller tummarna för dig och honom på Måndag.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Swadika
2013-10-03 18:18
#185

Alltså vad är det här för något >_< Jag bor hemma hos mina föräldrar och tog studenten i somras. Jag har nu försökt att hitta en lägenhet för att komma lite närmre där jag jobbar, tar nästan en timme att ta mig dit. Men jag har inte riktigt de pengarna då jag bara fått två löner, så skulle behöva ha lite bidrag några månader. Mina föräldrar har inte heller riktigt råd att ha mig hemma, därför vill jag flytta också, för då kan de flytta till en billigare lägenhet. 

Jag har alltså helt 100% rätt till något form utav bidrag. Förutom att jag inte klarade matten jag behöver för att kunna fortsätta studera. Därför studerar jag på distans på gymnasieskolan jag gick på. Där är det som skon klämmer, hade jag studerat på komvux så hade jag fått bidrag utan problem, men ja nu är jag ju via gymnasiet. Därför är mina föräldrar försörjningsskyldiga.

Inga problem tänkte mina föräldrar, de lever på existensminimum skulle slippa betala några 1000-lappar som de gjorde innan jag tog studenten. Men  enligt kronofogden 'r mina föräldrar inte försörjningsskyldiga för mig, då jag är över 18 och har tagit studenten.

Så nu sitter jag här mitt emellan allt. Jag får inga pengar och mina föräldrar har inte råd att jag bor hemma. Hur kan det vara så jäkla dumt gjort?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

vevve89
2013-10-03 18:25
#186

#185 Tack<3 Han betyder sjukt mycket för mig. Han är det djur jag haft längst och som verkligen lyckats svetsa sig in i en stor del av mig.

Lamina
2013-10-03 18:40
#187

#185 Systemet är gjort som så att pengarna som ska gå till dom som behöver dom istället går till löner åt folk som sitter och funderar ut regler för att hindra att man får pengarna. Och deras vakthundar som läser dessa regler med lupp så det ska ta så lång tid som möjligt att avslå en ansökan. 

Det är väl genomtänkt ser du. Om någon ifrågasätter behovet av all denna byrokrati kan dom ju bara peka på den enorma mängd nekade ansökningar som ju tydligt visar att utom dom skulle ju vilken fattig stackare som helst faktiskt kunna få nånting att leva av. Och det går ju verkligen inte ann! 😮

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2013-10-03 18:51
#188

Det är ju torsdag idag! Och här har jag letat och letat och letat efter fredagskluringen. Den kommer ju först i morgon 😕 Jag som hela dagen sett fram emot att komma hem från jobbet och få svara på kluriga frågor.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Swadika
2013-10-03 18:53
#189

Saken är ju att det inte bara handlar om att jag vill flytta hemifrån, utan att mina föräldrar inte har råd att ha mig hemma. Det är ju inte bara hyran som ska betalas. Och även om jag betalar för mig hemma, är inte det lika mycket som de behöver. Pengar de förr fick tillbaka av kronofogden. 

Jag kommer självklart inte bli utkastad, men det är inte okej att mina föräldrar måste låna pengar utav mina sparpengar, min syster eller andra släktingar varje månad. När de om de kunde flytta till mindre eller bara slippa betala för mig, skulle kunna klara av det. Men just eftersom jag valde att läsa på gymnasiet istället för komvux. Vilket jag nu ångrar såklart. 

låt i alla fall kronofogden och försäkringskassan (ett bostadsbidrag på 1000 hade räckt för att jag skulle klara mig med den lönen jag har och vad hyrorna ligger på i kommunen) ha samma regler. Är de försörjningsskyldiga för att jag ska få något bidrag ska de också vara försörjningsskyldiga gällande kronofogden.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Emmaslindh
2013-10-03 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#190

Sneaky little bastard till pojkvän då! 😃

När han såg hur ledsen jag blev över att mina tingade möss blev sålda så kunde han inte hålla sin lilla "hemlighet" hemlig längre, utan berättade att han pratat med säljaren och sagt att han ville överraska mig med att mössen plötsligt stod i vardagsrummet när jag kom hem imorgon, så idag gick han in i sitt spelrum och tog ut akvariet som han inrett redan åt mössen som trots allt ska komma imorgon! 

Sitter här och gråter med hamstern i famnen, det blir bra i alla fall! 

Bjussar en bild på min lilla trollfröken Kimberly, mammas lilla ängel ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2013-10-04 18:04
#191

Jag tänkte jag skulle göra något roligt för att få tillbaka livsgnistan lite, så idag blev det bullbak! Trodde jag… 

Min syster har gått chark och konditori i gymnasiet, och påstår sig tycka om att baka. "Mjöl och sånt ska alltid finnas hemma, så jag kan baka vad och när jag vill" säger hon. Men någon kavel finns det inte. Eller elvisp, eller pensel… Jag är inte så nöjd med mina bakverk… 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
2013-10-04 18:28
#192

Haha jag känner igen mig Lamina. Kan dock säga både vinflaskor ( tomma eller fulla) eller termos fungerar fint som kavel. Som pensel fungerar fingrarna bra, det tar bara lite längre tid :D

Sugar Mist
2013-10-04 18:31
#193

Jag sitter och äter godis och väntar på att orken att göra mat ska komma till mig, hmm

-

Emmaslindh
2013-10-04 19:53
#194

Så sött! :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

vevve89
2013-10-05 17:18
#195

Tog lite bilder på min gammelman. Man ser verkligen hur sne han har blivit! =( Men ja, håll ändå tummarna för oss på måndag!!! Pigg är han iaf, hoppade runt som en liten galning för att leta efter dom godaste grässtråna!

Annons:
Velinga1984
2013-10-05 17:21
#196

Gaah, har börjat med tradera igen efter flera års uppehåll.Mycket kläder till bebis och sonen blir det 😇

KickiG
2013-10-06 12:23
#197

Så har man då varit och testat på yoga för första gången i sitt liv…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2013-10-06 12:23
#198

#196 hahaha hata Tradera, man ska alltid fastna så hårt ;)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

[Iyen]
2013-10-06 12:25
#199

Vart är grodan :(

Grodan
2013-10-06 13:34
#200

#199 HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!!!!

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-10-06 13:40
#201

IYEN::: Är din mustjej sjuk?

Jag känner så väl igen det där du skriver i #179

Jag ser på musen att den inte mår bra. Jag matar på med extra till den. Gör en extra nyttig röra/gegga till den och ger i några dagar. Det hjälper lite. Musen blir piggare. Men är det något riktigt fel på musen, ex kroppen är slut på något sätt… så kommer det att visa sig snart tyvärr.

Labyrintmus rosslade häromdagen. Jag har sett på honom att det var något. Han blev piggare med nyttiga geggor, men nu har tyvärr kroppen börjat lägga av. Nyttig mat kommer inte att fungera. Han har haft ett tufft liv.

Umbra fick konstiga håravfall på kroppen. Jag gav henne nyttig mat och hon repade på sig. Håret växte tillbaka. Sen en dag tittar hon på mig med ett grått öga. Starr. Hon får fortsatt nyttiga geggor, men jag känner att det kommer att dyka upp mer saker på henne. Hon hade det tyvärr lite tufft när hon fick två kullar i väldigt hög ålder.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-10-07 14:07
#202

gud jag sitter och gråter 😢

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Lamina
2013-10-07 14:29
#203

Ikväll, efter ett deprimerande möte med idoterna på soc, ska jag åka och ta farväl av min systers katt. Han är sjuk och det finns inget mer att göra för honom… Jag älskar honom, vi har ett särskilt band. Och det går inte att med ord beskriva hur mycket han betyder för henne. Det värsta av allt är att denna blixt från en klar himmel skulle slå ner just nu när vi, och särskilt hon, redan fått ta så många enorma smällar i år.

När ska eländet ta slut..? 😕

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2013-10-07 14:34
#204

#203 Men usch fyfan! Tänker på er båda 😕❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

vevve89
2013-10-07 15:05
#205

Min gammelman får vara kvar ett tag till. Ska gå på medicin för levern i 1-3 månader. Men JAG FÅR HA KVAR MIN ROBIN ETT TAG TILL! jag skakade när vi gick från veterinären med kanin. Var helt inställd på att t var värre med honom. Har inte lyckats smälta det än… Troligtvis har han bara månader kvar, max ett år trodde veterinären. Men inte ett enda ord om att han behöver tas bort just nu.

Smulan80
2013-10-07 18:45
#206

#203 ❤️till dig och katten. Aldrig roligt att säga adjö till en familjemedlem. Sociala kan vara några ena 😈 bara för att de kan. Hatar soc.

Smulan80
2013-10-07 18:49
#207

Har våldfört mig på vårdcentralen idag, akutnumret svarade de inte ens på imorse och fick en telefontid. Jag och en kär vän satte oss i korridorerna. Visserligen kostade det mig nära på 600:- i hostmedecin men vad ska man göra när det inte ger med sig och kroppen inte längre orkar? Här är det inte mössen som rosslar och nyser. 🧟‍♂️

Sugar Mist
2013-10-07 19:24
#208

Jag saknar min Delta-mus… Jag saknar möss. Jag saknar de jättemycket, att somna till deras prassel i sin bur. Men, jag har inte råd att lägga den lilla summan för i köpet av en mus/några möss, jag behöver de pengarna för att betala instruktör. Det suger. Allt suger. Möh.

-

Emmaslindh
2013-10-07 20:01
#209

Tycker att alla tar och ger min mamma en STOR applåd! Hon har nämligen vågat klappa Matilda på svansen och hållt i henne! Mamma har supersvårt för deras svansar… Torsten kunde hon inte ens kolla på utan att få rysningar! *applåder för duktig mamma*

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Smulan80
2013-10-07 21:25
#210

#209 Vad modigt av henne! *applåderar*

vevve89
2013-10-08 07:07
#211

Lyckan igår splittrades då jag fick åka in med dotterns 3åriga kanin igår. Akut "kolik" och fick avlivas…

Smulan80
2013-10-08 12:42
#212

Neeeej! 😕 Vila i frid lilla ninen. ❤️till er familj, speciellt dottern och dig.

vevve89
2013-10-08 13:14
#213

#212 Ska berätta för dottern idag efter skolan. Hon vet inte om det än. =/

Värsta var på kliniken igår att bemötandet var under all kritik. Det kändes inte som att dom såg något värde i en liten kanin (hund och katt-inriktad klinik egentligen) MEN enda som är öppen nära och har akutmottagning i närheten = dom ska kunna ta emot vilket djur som helst som kommer in. De behöver större kunskap även i mindre djur.

Smulan80
2013-10-08 13:23
#214

Men usch, alla djur bör ha samma värde på en vet. klinik oavsett vad deras "inriktning" ligger. Det bör du också påpeka till "högsta hönset" på stället. Det handlar trots allt inte om vad det är för djur någon kommer in i, oavsett vad det är för djur så är det en -familjemedlem- som kommer innanför deras dörrar. Man kan inte särskilja på djur och djur. Men tyvärr så finns det folk som inte fattat det.

Tråkigt att behöva få ett sådant bemötande när läget är kritiskt för en lilla vän. 😡

vevve89
2013-10-08 13:39
#215

#214 Sist jag var där akut med hankaninen så fick jag mycket bättre bemötande. Och dom kollade ordentligt och gjorde en bra undersökning med tanke på den lilla kunskapen. Sen fick vi en veterinär där som är helt underbar och engagerad, ringde runt till kunnigare veterinärer för att rådfråga.

Men den här gången var det bara galet. Dom säger alltid att dom inte är bra på kaniner och gnagare men är det akut så är det akut. Dom tyckte jag skulle vänta tills idag med henne egentligen och hon började ge upp redan 22.50 igår, tappade medvetandet ett par gånger men hittade ingen personal på en gång så de bara kunde ge henne en spruta. DÅ när jag sa att hon var sämre sa dom att dom inte hade utrustningen för att hjälpa henne.

Då var det redan för sent i alla fall å var bara att ta bort som gällde. Det gick fort och tvivlar på att hon hade klarat sig även om hon hade fått vård. Men dom försökte inte ens igår. =/

Lamina
2013-10-10 00:44
#216

Jag bråkade med soc, och VANN! Ok, inte bråkade direkt. Vi hade ett långt samtal jag och min handläggare. Och inte nog med att hon valde att förbise mina misstag denhär månaden, då jag ju inte visste, utan hon hjälpte mig med annat också. Efter att jag berättat hur arbetsförmedlingen har motarbetat mig i alla år och fler än en gång förstört för mig när jag faktiskt hittat jobb, erbjöd hon mig hjälp. Jag ska få gå på ett program hos kommunen som, om jag kvalificerar mig, innebär att jag kommer få jobb där! Om inte annat så kunde dom hjälpa mig i min kontakt med af. Jag var så glad när jag gick därifrån! Jag sa till henne att jag hade kramat henne om det inte vore för min AS. 😃

Nu när jag äntligen fått pengar till att betala hyran har syrran råd att komma hem från Dalarna imorgon (idag.) Och med sig har hon en från min sida väldigt oönskad, men ändå efterlängtad liten kattflicka. Decibell heter hon, och hon gör skäl för sitt namn. Och hon är en kattunge, hona, långhårig, tigrerad. Precis allting jag inte vill ha. Men nu ska hon ju ändå flytta hit, så då får jag väl lov att se det trevliga i att få hem en ny liten kisse. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Emmaslindh
2013-10-10 08:47
#217

Jag ska på arbetsintervju idag! 😃 Heltidsjobb, helt ok betalt, nästan garanterat att jag får jobbet…. Happy me! 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2013-10-10 09:45
#218

#217 Jag håller tummarna för dig. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Smulan80
2013-10-10 11:30
#219

#217 Håller tummarna !!

Velinga1984
2013-10-10 12:07
#220

Sonen fyller 9 år om drygt 1 månad. Vart tar tiden vägen? Idag passade jag på att slå in paket, får passa på när han är i skolan. Otroligt rastlös och uttråkad idag, drygt 6 månader i stofflige börjar blir tråkigt. 70 dagar kvar till beräknad bebis och då hoppas jag att foglossningen försvunnit! Tur jag har mina glada fyrbenta vänner när det blir för tråkigt.

Emmaslindh
2013-10-10 21:18
#221

Wie får komma på testperiod! :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

lol girl
2013-10-10 23:27
#222

Frustrationen man får när systern har lämnat luckan i buren öppen och tre av fem honor har rymt… Vete f*n hur hon tänkte där… :@

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Galenidjur
2013-10-12 23:17
#223

Har träffat illrar för första gången nånsin idag. Blev helt kär. Vilka underbara och söta små djur! 😍

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Sugar Mist
2013-10-12 23:19
#224

Idag är jag glad, min hund är helt underbar.

-

Grodan
2013-10-13 00:44
#225

Jag läser det mesta som skrivs i den här tråden, har bara inte haft så mkt tid eller ork att skriva här. Jag har mycket med mina djur IRL…

#223 De är ljuvliga!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Smulan80
2013-10-13 03:01
#226

Jag är så less på min hosta nu…

#225 Hoppas att du inte har det för tufft irl just nu. Ta vara på dig själv så gott du kan. *(virusfria)kramar*

Littlem
2013-10-13 03:27
#227

Borde sova men fastnar… Och nu knorrar magen så det blir väl till att äta lite fast det är helt tokigt med tider.

Emmaslindh
2013-10-13 10:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#228

Och mitt i all lycka så händer något fruktansvärt hemskt… Min pappa har hamnat på Hjärtintensiven här på SÖS i Stockholm, de vet inte vad som är fel och väntar på provsvar från Lund som troligen kommer på måndag, något är fel med hans blod, lungor eller hjärta, de vet inte… Jag är dunderförlyld och får inte åka och träffa honom på sjukhuset pga det… Är helt upp och ner pga oro! 

Tur att det finns bästa Mus.ifokus där man kan skriva av sig lite hastigt för att få ut det, och tur att man har världens bästa djur och pojkvän som alla tröstar så bra. 

Min lilla Kimberly sitter bara i famnen och myser, inte alls så vild och galen som hon normalt brukar vara ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Smulan80
2013-10-13 12:19
#229

Jag hoppas att de hittar svaret snart och att det inte ät nåt super allvarligt. *kramar* Tur att du har lilla söta Kimberly att gosa med då.

Lamina
2013-10-13 13:44
#230

OMFG, dom är här! Och jag ska få träffa dom! Skulle åka in till Sthlm idag och gå ner i Citytunneln. Dom har öppet hus idag för att visa hur det går med byggandet. Men när vi kom dit var kön en mil lång, så vi bestämde oss för att åka hem igen. Men så missade vi tåget, så vi åkte in till centralen. När jag sitter där och väntar på att syrran ska komma tillbaka från toan råkar jag av en slump få se det på Facebook: malvin studios är här i Stockholm och ska ha meet and greet i Kungsträdgården kl 2! Omg, jag älskar malvin studios! Och jag hade aldrig hunnit in till 2 om jag varit hemma när jag läst det. Fy*** vilken jäkla tur jag har! *överlycklig*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
[cessi]
2013-10-13 21:53
#231
Emmaslindh
2013-10-17 16:13
#232

Fantastiskt…. öh.. vacker låt! 🤔

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2013-10-17 17:46
#233

#228 Ojdå. Vad jobbigt!

Hur går det? Vad blev det för svar från Lund?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-10-17 17:56
#234

#233 Nu har han fått komma hem från sjukan iaf, han kom hem igår. Vi har ännu inte fått några svar på proverna från lund, men det vi vet är att: 

1. Hans aorta är förstorad, så han måste genomgå hjärtoperation så snart det går då den annars kan spricka (han går på blodtryckssänkande medicin just nu) 

2. han har en konstig form av lunginflammation som är dubbelsidig, men den är mycket bättre nu. 

3. Något är fel på hans blod vilket gör att det har väldigt svårt för att syresättas (bl.a. detta som vi väntar svar på VARFÖR det är så) 

Men i nuläget så är pappa helt okej, han är som vanligt förutom att han tar 1 spruta varje dag och vi lever helt enkelt i nuet tills vi får svar på blodproven!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-10-17 17:58
#235

Jag har bestämt mig för att jag ska skaffa råttor. De verkar mysiga och roliga, har alltid älskat dessa små(stora) liv. Kommer självklart vara inne på Mus iFokus också, ni är så trevliga och jag tror jag kan bidra med saker till vad man //inte// ska göra som nybörjare, hehe.

-

Grodan
2013-10-17 18:10
#236

#234 Åh, vad bra att han är hemma nu. Hoppas verkligen han får operation snart så att han kan bli helt frisk.

Stor kram till dig och din familj! ❤️

#235 Har du träffat några råttor?

Jag tycker du verkar vara en helyllemusägare, tror inte råttor är rätt djur för dig… LOL 😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-17 18:13
#237

#236 Ja, på naturbruksgymnasiet jag praoade på, de vart väldigt sura haha. Annars? Näää, drömt om dessa sedan jag var en liten småtting, alltid varit på delad plats med hund. Vi får se hur det går, älskar mössen också, och kommer helt klart bli några sådana snart, även om mamma och pappa inte vet det ännu *sshhhhh*

-

Annons:
KickiG
2013-10-18 13:42
#238

Hua vad mycket att göra jag har idag! Och så har det snöat här och jag har sommardäck. Men trevlig helg till alla i alla fall!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-10-18 14:02
#239

#237 Okidoki. Då känner du råttor lite då i a f.

#238 Samma här, snö och sommardäck… men det är plusgrader…

Jag mår inte så bra idag. Känner mig sjuk. Ska försöka tvinga mig ut i solen och gå långpromenad… utan hund… men kanske med två pälsar… problemet är att de går så sakta… en dobermann går fort


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2013-10-18 14:24
#240

Underbara höst även idag❤️

Redigerar lite kort, tvättar och idag tvättar vi även de första bebisplaggen och läggs i bb-väskan. Alldeles för tidigt jajjemen, men då är dom iaf tvättade. 

På köksbordet står "studion färdig" för halloween-kort. Lite mer rekvisita behövs innan jag kan börja fota men först hämta sonen, tvätta lite mera och fixa min rekvisita. Eventuellt kommer kort imorgon då det ska fixas med våfflor till min och sonens myskväll. Har jag tur så får jag sonen att göra äppelkaka 😛Sambon ska på jobbfest.

[Iyen]
2013-10-18 16:52
#241

#235
Jag med 😃
Är så glad så glad! 😃 (saknar en smiley jag hade på msn förr, en jätteglad smiley som hoppade upp och ner med pompoms i händerna!)

Imorgon ska jag hämta en bur som hjärtebarnen ska bo i 😃

😃😃😃😃

Grodan
2013-10-18 16:54
#242

#241 Weee… berätta om buren sedan i våran burtråd (där vi pratar om drömbur osv eller vad vi nu pratar om där)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-10-18 16:56
#243

#242

I will 😛

Sugar Mist
2013-10-18 19:37
#244

Mitt goda humör är som bortblåst och jag vill bara sjunka ner genom jorden.

-

Annons:
Grodan
2013-10-18 19:58
#245

#244 varför det?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-18 20:05
#246

Länssytrelsen ska hit och kolla upp Opsis, antagligen får han munkorgs och koppeltvång vilket gör att han kommer få ett koppelliv och det funkar inte för honom, inte för mig heller. Jag kommer inte kunna tävla eller ens träna i de aktiviteter som vi älskar och jag bara så frustrerad. Förbannade joggare, jag hoppas att han fick ont, trots endast en nafsning.

-

Grodan
2013-10-18 20:29
#247

#246 Ok. Berätta allt från början.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-18 20:33
#248

Kort og gott, Opsis gillar inte främlingar, i synnerlighet män. Han strosade iväg ifrån gården när jag var på klassresa, fick syn på en joggare och gick i försvar och lyckades nafsa denne i vaden. Joggaren krävde pengar, upp mot 3-4000kr och började hota oss, trakassera oss via telefon och namälde oss till polis och länsstyrelsen. Resten vet du ju nu.

-

Lamina
2013-10-18 20:36
#249

#246 Oroa dig inte för mycket nu, LS är inte alls så hårda som man kan tro. Min väns hund bet t.ex. en tant i baken, det hände i princip ingenting. Han fick göra något test, sen var det bra med det. Min egen hund och hans bror har flertalet gånger sprungit fram till folk och skällt ut dom för noter och betett sig allmänt aggressivt. (Min kära mor kan verkligen inte fatta när man säger åt henne att dom 2 inte får vara lösa tillsammans. 😡) Det har resulterat i en tidningsartikel och att polisen ringde hem till oss. Men sen jag förklarat för dom att det inte bodde någon som heter Evelina och har 2 schäferhundar hemma hos oss så la dom ner det. Dom brydde sig inte såpass att ta reda på att namnet är Eva-Lena och hundarna är Belgare. Det ska helt enkelt mycket till innan dom faktiskt gör någonting.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2013-10-18 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

Jag var och tog lite bilder idag på Max bland löven men eftersom Max har en koncentration som en guldfisk, så såg dom flesta bilderna  ut så här 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2013-10-18 20:57
#251

#248 Asch då. Vad jobbigt. Ja, en del människor vill ju gärna ha ersättning när de träffat på en hund som bitit sönder kläder, skrämt dem osv. Oftast handlar det om princip.

Har polisen varit och träffat din hund?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-10-18 20:59
#252

Nej. Vågar inte det heller. Han gillar inte främlingar, han skäller, morrar motar bort och blir allmänt förbannad om de närmar oss.

-

Grodan
2013-10-18 21:02
#253

#252 Vågar vad?

I en utredning av en hund så brukar Polisen göra besök och träffa hunden (du har väl inget att säga till om i det fallet?). Men kanske de hoppade över det och skickar länsstyrelsen istället, vad vet jag…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-18 21:04
#254

#253 Vågar inte låta de träffa hunden. anyways har jag tappat aptiten och gråter till och från, min älskade opsis.

-

Grodan
2013-10-18 21:24
#255

#254 Förstår det. Det är jättejobbigt sånt där. Men lite koppel och munkorg är inte så farligt.

Min korv var inte farlig, men jag hade på honom munkorg ibland ändå, just för att det inte skulle uppstå någon situation. Speciellt om han satt utanför affären och väntade på mig.

Man vet ju hur folk är. De gnäller så fort en hund skäller.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-18 21:32
#256

#255 För mig är det det. Jag har jobbat upp honom i flera sporter både han och jag älskar, alla kräver lös hund. Om han får koppeltvång kommer vi inte ens kunna träna det. Vi kommer endast kunna dra och spåra, och vad är ett liv för en högaktiv hund som bara får dra och spåra hela sitt liv?

-

Pyretstylee
2013-10-18 21:37
#257

#256 Långlina finns ju, använde jag när jag tränade lydnad med mammas hund som ej kunde vara lös. Agility brukar väl vara staket runt om? Ni kommer hitta lösningar :)

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Sugar Mist
2013-10-18 21:41
#258

#257 Nej, inget staket runtom. Långlina funkar inte, tvivlar på att det finns över 100m långlinor och sådana som magiskt går igenom träd och liknande, det suuugeeeer.

-

Annons:
[Iyen]
2013-10-18 22:08
#259

Förstår att det suger :/

[Iyen]
2013-10-18 22:09
#260

y

Lamina
2013-10-18 23:19
#261

Jag hoppas att det löser sig för dig, Sugar Mist.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2013-10-19 10:10
#262

ÅH busungar till möss! Dumma små troll! 

Vi var iväg på begravning igår, så i torsdags åkte vi iväg och lämnade min sambo ansvaret för att mössen skulle ha vatten och mat igår. (detsamma med mina hamstrar, såklart) 

Han var där igår morse och fixade nytt vatten osv åt alla djuren, idag när vi kommer hem så har musbusarna bitit av fästet till sin flaska, så att den hade åkt ner, bollen i pipen tryckts in och ALLT strö var dygnsurt. Så troligen har dom ju haft ner den tidigt efter att han var där. Turligt nog var båda flickorna pigga och glada och gömde sig direkt när jag kom och hälsade (två som skäms kanske?) och nu får dom lära sig livet med vattenskål, Som för närvarande står på huset, men vi ska bygga en liten platå för mat och vatten så det inte blir fullt med strö i….

LOVAR att det är guldhamstern som viskat detta tips till dom nu när det varit "föräldrarfritt" för hon har varit en riktig liten jäkel när det kommer till att ha ner Vattenflaskan

TROLL! I övrigt så känns det som dom blivit jättestora medans vi varit borta och nu insåg jag hur stora mina tjejer faktiskt håller på att bli <3 inte små bebisar längre!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2013-10-19 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#263

Tjejerna vågade sig upp en sväng efter några minuter gömda i huset, och för första gången så tassdarrade dom båda i handen! Så otroligt härlig känsla! Haha en fin bild på Matildas fläckiga svans! :P

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2013-10-19 16:13
#264

Phew, vad slitsamt. Tar en paus från städandet. Idag har jag städat ur mitt rum som jag typ aldrig har sovit i. Har mest använt det till att tillverka burar, lagra burar och då och då ha möss stående där. Men nu blev det storstädning, både av rummet och resten av huset! Hittade ett ljudsystem som jag tyckte var skitnice. Tydligen var det mitt! Nice! 😃

Nu pausar jag några minuter efter att ha dammsugit hela huset. Sen ska jag hjälpa syrran med att städa ur "förrådet" så vi kan få till ett gästrum. Sen blir det att torka golv. Och ikväll ska julgranen upp! 😮 Vi har liksom inte plats för den nånstans, så det får bli så… 🥵

Sen blir det lite roligare. Imorgon kommer lillsyrran och en kompis och hälsar på i några dagar. Sen ska jag och syrran köpa lite roliga grejer till huset i veckan. Och nästa Söndag är det äntligen dags för det som jag har väntat på så länge. Vilda och Vädja ska äntligen få träffa Undericamus! 😃 Tror jag iaf. Jag börjar fundera på om jag inte ska lägga ner hela denhär iden istället. Det finns ju redan så mycket möss… 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-10-19 17:15
#265

#264 Hur mår gubben?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
2013-10-19 17:25
#266

#265 Som en prins. Han verkar verkligen trivas i sin öppna bur, han står ofta och bara tittar ut på vad som händer i rummet. Mig verkar han alltid lika glad åt att se. Har favoriserat honom lite, så han får ofta göra något kul om han kommer ut. Han verkar nöjd med livet. 🙂 Har skyfflat spån i några veckor nu och inte sett minsta reaktion från varken honom eller flickorna. Så på den fronten ser allt väldigt bra ut.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-10-19 17:58
#267

#266 Låter härligt. Glad för hans skull. Han trivs nog att vara ifrån sina söner…

Hans dotter Lamina har en liten kull här. 😉Så även om du inte avlar på honom går blodet vidare här. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-10-19 18:27
#268

#267 Hans gener ja, men inte vårflickornas… 😕

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-10-19 18:31
#269

#268 nä… vad är så bra med vårflickorna?

(varför ska deras gener föras vidare?)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-19 18:57
#270

Har tvingat i mig en knapp cheeseburgare idag och 2 äppelmunkar, ingen aptit över huvud taget.. hm… Varit på citygross också, hand,at en veckas mat till hunden. Lever, kycklingmage, knorrar och hjärta, han ska må som en prins så länge han lever, om det blir länge eller inte, det vet jag inte…

-

Lamina
2013-10-19 23:28
#271

#268 Att dom är friska så bra i temperamentet och att dom är i princip obesläktade med dom flesta uppfödares möss. (Självklart kommer deras linjer från någon uppfödare någon gång får jag väl anta, men det är långt bak.) Dom ska/skulle vara grunden till all min avel hade jag ju tänkt. Men jag blir tveksam. Även fast jag tror att jag kan avla på ett bra sätt och fräjma musen genom att satsa på på temperament och hälsa framför färg och sånt skit så känns det inte som att nu är ett bra tillfälle att sätta igång. Det finns så många möss, så många uppfödare… Och mina möss kommer inte sälja då folk bara tycks bry sig om hur musen ser ut. Jag kommer inte ha några fina möss som folk kommer dregla över. Mina möss kommer inte göra bra ifrån sig på utställning. Suck, jag tror ingen kommer vilja ha dom utom jag… 😕 Ja, visst har jag plats för dom. Men nästa kull då? Och nästa? Jag vill så gärna, men börjar tro att det inte är någon bra ide.

Nu är jag ledsen. Nu ikväll när jag skulle natta djuren såg jag att Bus hade blivit sjuk. Jag tog bort honom, ville inte vänta till det blivit värre. Han verkade ju må bra när jag tittade till honom sist… Jag är så arg på migsjälv. Jag borde inte ha låtit honom gå kvar med honorna när jag skyfflade spån. Men han var så lycklig med dom… Och jag hoppades så på att han ändå skulle få till det så jag kunde få lite Busbebisar. ***… 😭

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2013-10-19 23:34
#272

#271 Helt ärligt så är jag en av de som ratar uppfödare som tar färg i första hand och temperament i andra. Jag bryr mig inte ett jädra dugg om hur muslusen ser ut om den är nyfiken från första sekund och kommer direkt och snusar och vill hälsa. Jag prioriterar ett riktigt bra temperament framför färg, och jag tror inte jag är ensam om det. Jag beklagar det som hänt Bus :(

-

Annons:
Frosstis
2013-10-20 13:40
#273

Min hamster dog i tisdags och jag vill verkligen ha möss, men mamma tycker svansarna är äckliga… :(

Lamina
2013-10-20 14:06
#274

#273 Jag kan verkligen inte förstå vad folk har för problem med mus- och råttsvansar. Dom är hårlösa, ja, men det är ju vi med… Ta med din mamma till en uppfödare/ägare eller på en utställning så hon får känna på en mussvans, så märker hon nog att dom inte är farliga.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Frosstis
2013-10-20 14:08
#275

#274 Ja precis, jag tyckte de var äckliga i början (berodde väl på min ormfobi) men jag tycker inte det längre. Om jag tar med henne och visar svansen kommer hon aldrig vilja skaffa möss 😉 Får övertala henne på ett eller annat sätt..

Lamina
2013-10-20 14:20
#276

#275 Plan B: Fråga henne vad det egentligen spelar för roll hur äcklig deras svans är. Hon behöver ju inte ta i eller ens titta på den om hon inte vill.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Frosstis
2013-10-20 14:28
#277

#276 Jaa 🎈!

jollycox
2013-10-20 14:53
#278

Jag förstår inte heller varför många tycker att svansarna är äckliga. Jag tycker dom är härliga. :P Mamma förstår det inte heller trots att hon tyckte det förut.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Frosstis
2013-10-20 16:10
#279

Tänkte väl fråga medans jag ändå är här- kan man ha sand till möss? Typ som toamaterial. Har precis köpt 20 kilo sand och så dog min hamster plötsligt så har ingen användning av det, så om man inte kan ha det till möss får jag väl ge bort det.

Annons:
Grodan
2013-10-20 23:15
#280

migrän hela dagen… urk


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-10-20 23:19
#281

Imorgon ska man på utbildning för nya jobbet! Väldigt spännande faktiskt, inget drömjobb direkt men ska bli kul att känna att man kommer på fötterna igen :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-10-21 19:00
#282

Gissa vad jag har blivit🤐

-

Frosstis
2013-10-21 19:04
#283

#282 Råttägare? 😛

Grodan
2013-10-21 19:05
#284

#282

  • Du har blivit jätteglad för att Opsis inte får koppeltvång?

  • Medarbetare på aussie?

  • Faster/moster?

  • Råttägare?

😃

men paulinabieber din buse… 🧟‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-21 19:09
#285

#284 & #283 Nääää, men nära.

RÅTTFRÄLST!!!! 

Fick hålla världens goaste rexade råttflicka, tyckte hon såg rexad ut iaf. Jätte mysig tjej som jag föll för direkt, ville ut till mig direkt efteråt. Jätte social tjej. Färgen är jag dock osäker på, blå var hon, med vitt huvud. Råttbebis!!

Och jaaaa, jag är jätteglad över att Opsis inte får koppleltvång det med!!

-

Lamina
2013-10-21 19:47
#286

#285 Var hittade du en råtta med vitt huvud? Jag är ledsen, deprimerad. Har bråkat med syrran, hon tycks inte förstå att jag har AS och inte alltid förstår när hon skämtar. Tar illa vid mig, och även fast vi blev sams igen så sitter det i. Kan inte släppa känslan att hon inte vill ha mig här. Fast jag vet att hon behöver mig. Suck… Känner mig ensam och ledsen. Brukar titta på en serie på youtube när jag känner så. Den får mig alltid på bättre humör. Men datorn har fått flipperspel, musen verkar leva ett eget liv. Mobilen jäklas också, såklart. Segar som få och kan helt plötsligt stänga ner appen jag använder. Så jag får sitta helt ensam här mitt i ingenting utan nånting att göra… Undrar varför ingen av mina vänner någonsin kommer och hälsar på..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Sugar Mist
2013-10-21 20:17
#287

#286 En djuraffär, rätt liten. Han som ägde djuraffären hade fött upp de. Mitt inne i Mölndal, huhu. Hann inte fråga så mycket, mest ett kik in, ett kik ut. Vi hade inte betalat parkeringsavgift nämligen. Vi åker nog dit imorgon igen. Såg ut som en husky roan, men jag vet inte. Mitt minne kan svika mig.

-

[Iyen]
2013-10-21 22:04
#288

Blääää Skrev värsta inlägget Avslutade med att säga amen Orka

Frosstis
2013-10-21 22:04
#289

Polisen var i vår skola idag och föreläste och det var så intressant att jag nästan vill bli polis, haha!

Sugar Mist
2013-10-21 22:07
#290

NU

-

Sugar Mist
2013-10-21 22:07
#291

ÄR

-

Sugar Mist
2013-10-21 22:07
#292

SOCKERDIMMA

-

Sugar Mist
2013-10-21 22:08
#293

EN

-

Annons:
Sugar Mist
2013-10-21 22:08
#294

JÄKLA

-

Sugar Mist
2013-10-21 22:08
#295

BUS

-

[Iyen]
2013-10-21 22:09
#296

Dum

Sugar Mist
2013-10-21 22:09
#297

RUMPA

-

Sugar Mist
2013-10-21 22:09
#298

IGEN!

-

[Iyen]
2013-10-21 22:09
#299

Rumpa

Sugar Mist
2013-10-21 22:10
#300

MOHAHAHHA

#299 too slow😎

-

Annons:
Upp till toppen
Annons: