Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Fikarummet! (OT)

bra hyllförvaring

2013-09-04 09:07 #0 av: Velinga1984

Vid flytt så kommer mössen få flytta in i klädkammaren efter kompromiss med sambon. 

Men då vill jag gärna ha ett enkelt och smidigt hyllsystem som passar mina plastburar. Vad har ni era burar på? 

Anmäl
2013-09-04 09:20 #1 av: L8sson

Jag började med en Gorm, en trähylla från IKEA. Som är ganska djup. Jag fick in mitt mindre terrarium i den nu. Sen när det blev mer möss då köpte jag en till, dom kan man sätta ihop så det blir en och samma möbel men det är två. Jag har dessa som en vägg i rummet så jag skärmar av till min säng så jag får ett litet rum eller "sov del" som jag kallar det. :)

Så en Gorm från IKEA kan jag rekommendera :)

Anmäl
2013-09-04 11:38 #2 av: Lamina

Algotställningarna på IKEA funkar utmärkt, om man använder 45-liters samlalådor. Den stora ställningen rymmer 3 lådor, och det går att stapla 2 ställningar på varandra. Man får bara vara noga med att inte skruva åt skruvarna för hårt, då får man inte in och ut lådorna som man ska.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Anmäl
2013-09-04 12:30 #3 av: panini

Jag har 1 (eller 3) Gorm hyllor från Ikea.
Funkar jättebra och den håller enkelt upp 5 akvarium, fyra dunaburar och en massa tunga saker längst upp på hyllan. Och den är inte så dyr, 249:- tror jag att en hylla kostar. Snygg tycker jag också att den är :)
Ska även skaffa ett Algot ställning så jag slipper en massa utspridda 45l samlar överallt ;)

Anmäl
2013-09-04 12:57 #4 av: [Iyen]

Ts. Hur är ventilationen i klädkammaren?

Tummen upp

Anmäl
2013-09-04 13:38 #5 av: Velinga1984

#4 Den är inte så bra men det sätter jag sambon på att lösa Lipar

Anmäl
2013-09-04 13:40 #6 av: Velinga1984

Får kika på Gorm när vi åker till Ikea längre fram, tack för tipsen Skrattar

Anmäl
2013-09-04 13:53 #7 av: [Iyen]

#5 JA någonting är dom ju till för Lipar

hihiSkrattar

Anmäl
2013-09-04 13:59 #8 av: Velinga1984

#7 Ja det är för hans skull som de får flytta in dit. Men han hjälper mig mycket med mössen fast han muttrar lite över hur hemskt det är Blinkar

Anmäl
2013-09-04 14:01 #9 av: [Iyen]

#7 Ler

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.