Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 551 ggr
lol girl
9/7/13, 11:48 AM

Projekt-bur bygge!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag tröttnat på alla fula burar vi har här hemma! Så nu fixar jag egna! :D Material: Plexiglas, något lim/fog och bra starkt nät. Låt oss börja! Jag kommer mäta in det så det passar hylla EXPEDIT, som jag har hemma. Det blir en stor bur till honorna och en lite mindre till 1/2 hanar. Förhoppningsvis kommer det se snyggt ut, vara praktiskt och få mer kontakt med mössen! Varför använder jag plexiglas, varför inte vanligt glas? Jo, för att det blir inte lika tungt att bära upp och ner för trappor, det är inte lika ömtåligt som glas, men man ser ändå igenom det! Ett plus är ju förstås att att det är lite enklare att jobba med! :) Taket, samt 5-10 cm ovanför luckan kommer vara av nät, så att det blir ventilation och samt att man kan hänga upp saket i taket! :D På honornas bur kommer det vara två luckor och på hanens en. Det kommer även finnas en kant på 10 cm under luckan som förhindrar att bottenströet ramlar ut. Tips mottages gärna! :)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Annons:
Sugar Mist
9/7/13, 12:05 PM
#1

Något jag hade gjort för att förenkla städningen är att kombinera kanten på framsidan och göra kanter innanför och göra en botten så det blir som en låda som man bara drar ut och tömmer, sköljer och torkar.

-

Grodan
9/8/13, 1:22 PM
#2

#1 Precis.. trä blir lätt förstört och är det IKEA-möbler vi pratar om är det ju inte ens riktigt trä utan spånskiva/masonit… det är absolut superdåligt att ha som burmaterial till möss.

Till musilarium rekommenderar jag glas, plexi, aluminium, rostfritt stål, hårdplast och absolut inte trä och plåt/metall som rostar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
9/8/13, 3:08 PM
#3

Det blir som en låda som man drar ut; men man öppnar framifrån ist! ;) Jag hade inte tänkt att ha mössen på trä…

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Upp till toppen
Annons: