Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 656 ggr
LindaNov
9/15/13, 8:13 PM

(S) 15/9 2 honmöss 1 år gamla

Hej jag har två helt underbara honmöss på 1 år nästan precis. De är snälla, har aldrig bitits och är handtama. 1 av töserna är en liten pratig madam. De heter Choklad och Lakrits. Som namnen antyder är den ena vit med bruna fläckar och den andra vit med svarta fläckar. Har en bur jag säljer om någon vill ta emot dessa två töser. Jag anser inte att de får den tid de förtjänar i dagsläget och vill inget hellre än att de får mycket gos och mycket kärlek. Vid intresse skicka ett PM och berätta lite om er.

Med hopp om ett gott hem// Linda, Lakrits och Choklad. Dessa finns i Västerås.

Annons:
Lamina
9/15/13, 8:18 PM
#1

Förlåt, men måste fråga. Vad menar du med pratig?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

LindaNov
9/15/13, 8:24 PM
#2

Hon pratar alltså menar jag att hon piper. Har alltid gjort.

LindaNov
9/15/13, 8:24 PM
#3

Låter lite likt ett marsvin

LindaNov
9/15/13, 8:44 PM
#4

Får man länka för Sajtvärd till en video jag hittade på youtube som visar en mus som låter exakt som min ena mus?

Grodan
9/15/13, 8:45 PM
#5

#4 Japp, det får du (du kan även lägga in den direkt i inlägget). Fint att du frågar. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LindaNov
9/15/13, 8:55 PM
#6

Självklart frågar jag innan jag lägger ut något=) Tillhör vett och etikett men det kanske beror på att jag är av den äldre generationen, hihi. Blir ju hela 34 år snart. Här är den.

http://www.youtube.com/watch?v=TRvOnlZSfEw

Annons:
[jaxwire]
9/15/13, 9:28 PM
#7

Musen i videon låter tyvärr som en väldigt sjuk musling =/

Grodan
9/15/13, 9:29 PM
#8

Det är det vi kallar för "rossel".


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LindaNov
9/15/13, 9:59 PM
#9

Men våran choklad var mager när hon kom hit men nu har hon lagt på sig och är riktigt pigg. Hon är inte sjuk. Det är skumt för den andra är ju med henne i samma bur och hon har varit pigg och frisk från dag 1 här. Skulle Choklad varit sjuk så skulle ju Lakrits också vara sjuk.

VStromberg
9/15/13, 10:07 PM
#10

Jo, hon är sjuk. Riktigt sjuk också. Det där är verkligen inte normalt.

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

[hasselmusen]
9/18/13, 8:48 PM
#11

Jag skulle vilja att du gjorde en video eller åkte till veterinär. Det är bäst att vara på den säkra sodan. PS.kan man få lite bilder?

LindaNov
9/19/13, 8:45 AM
#12

Jag har varit till veterinär och hon fick somna in. Inget som smittar den andra dock. Min dotter blev så ledsen så hon ville behålla men vi har tyvärr inte tiden att ta hand om henne. Bilder kommer ikväll.

ariama
9/19/13, 9:05 AM
#13

Beklagar verkligen sorgen. Det är så trist när det går så här.

Tyvärr lär du få svårt att "bli av" med Lakrits, för även om  Lakrits inte är sjuk i Rossel betyder det "bara" att hon har motståndskraften, men fortfarande bär smittan.

Det här är något oerhört vanligt bland möss, och vi som har möss är rädda för att ta in främmande smittor, så det blir dessutom svårt att finna en ny burkompis till Lakrits, eftersom det är stor risk att denna blir sjuk och /eller dör…

Kanske är det någon som ändå vill ha en ensam äldre mushona, och vill ge henne tid, kärlek och sällskap och ett gott hem? Det gäller ändå inte så lång tid, allra högst ett år (vilket jag betvivlar, med tanke på att hennes immunförsvar redan får jobba).

Men jag vet inte, det är bara tankar jag har. Någon annan kanske tänker annorlunda.

Annons:
Velinga1984
9/19/13, 9:15 AM
#14

Beklagar sorgen, alltid tufft. 

Men håller med ariama. Det är svårt att kunna omplacera henne då fler och fler upptäcker poängen med karantän.

 Enda (och troligtvis sista) gången jag tog hem en äldre omplaceringshona så hade hon massa ohyra och i usel kondition. Hon fick aldrig bo med mina honor utan hon fick bo med några inköpta möss från zoo som köptes in enbart för att hålla henne sällskap. För mig blev det en dyr historia, då jag inte ville säga nej när jag väl såg musen ifråga utan löste situationen.

Även om inte tiden finns så klarar Lakrits av att bo själv under en tid. När jag låg och kräktes som mest i våras så fick inte mina möss mer än ren bur och mat utav sambon. När jag väl fick tid och ork igen så var mina möss lika goa som vanligt 😘

LindaNov
9/19/13, 10:27 AM
#15

Ska jag chocka er med hur länge möss kan leva? Min son har en mushane som blir 3 år om 2 veckor. Han är vääääldigt gammal. Har haft honom sedan han var liten. Köpte honom i nov-2010. Han är född i oktober-2010. Fick då höra att de kunde bli ca 1-1,5 år. Men han hänger kvar. Mycket pga god/nyttig mat och mycket mycket kärlek. Han får bo kvar här då han säkerligen snart dör av ålder. Eller törs man säga säkerligen? Ska ta kort på honom också och sätta ut en bildtråd tror jag=)

LindaNov
9/19/13, 10:29 AM
#16

Förlåt 2 år…2011. Men han är ändå gammal. Hihi

Velinga1984
9/19/13, 11:02 AM
#17

#16 Ja vissa blir så gamla. Min äldsta mus blev 2 år och 3 månader om jag minns rätt 🙂

Littlem
9/19/13, 1:39 PM
#18

1-1½ känner jag att jag "räknar" med att mössen ska bli minst. Närmare 2 tycker jag känns mer okej.

Min äldsta musa hade 3 veckor till sin 3 årsdag när hon somnade in fridfullt :)

Åter till tråden så var det nog skönt för den väldigt sjuka musan att somna in. Tråkigt att andra honan blev ensam, men ger ni henne lite extra tid så känner hon sig mindre ensam. Som nämnts är många försiktiga med att ta in djur och speciellt om de varit i kontakt med sjuka. Ingen vill "riskera" sina egna möss hälsa.

Upp till toppen
Annons: