Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 279 ggr
KickiG
2013-09-17 20:07

Musproblem och beslutsångest

Jag är helt lost med vad jag ska göra med mössen mina. Ska in till stan på onsdag eller torsdag, och ska passa på att hälsa på mössen igen (de bor tillfälligt på obestämd tid på annan adress). Ska ta med kameran och fota Gnuttan. Som jag skrev i ett annat inlägg så har hon helt kala fläckar och börjar vara tunnhårig på flera ställen. Inte är ögonen helt bra på henne heller, även om de är bättre. Tror ni hon lider? Hon verkar ok. Har försökt klämma och känna om hon har tumörer, men har inga hittat. Å andra sidan är hon tjock så kan ju vara att något gömmer sig där under. 

Funderar på att skaffa flera möss, har frågat dem som sköter om Gnuttan och Smulan nu om de känner för att sköta flera, men inte fått svar. Samtidigt är jag inte pigg på att köpa ungar som jag inte kan umgås med dagligen medan de växer upp. Å andra sidan är jag rädd att Gnuttan kanske inte är med oss så länge till, och vill inte att Smulan ska bli ensam. Så himla kluven, skulle behöva lite råd. Ska jag hålla kvar Gnuttisen så länge hon verkar pigg? Är det bättre att vänta med nya möss tills jag hittat ett ställe att bo på där jag kan ha dem hos mig och hoppas på att Gnuttis hänger kvar länge ännu? Vad tycker ni?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Grodan
2013-09-17 23:33
#1

Det kanske är dumt att skaffa flera möss när du inte kan ha dina djur hemma och se till att de verkligen får allt de behöver.

Nu oroar du dig väldigt mycket för Gnuttan. Inte helt i onödan, men sååå jäkla allvarligt är det inte. Du ska se att allt ordnar sig bara du får till det där med maten. Och nu när de är av med lössen så kan det bara bli bättre, men det kan ta lite tid…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: