Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 453 ggr
Grodan
2013-09-17 20:27

OT läskiga ställen

Jag är inte mörkrädd. Jag är så antimörkrädd att jag har nästan lite tråkigt.

Men det finns faktiskt ett ställe som får mig att bli riktigt knäsvag, nervös och kallsvettig. Jag tror inte att det är mörkrädsla, men det är den enda rädslan jag får som gör mig… väldigt väldigt liten…

Stället heter Arlanda. Eller ja, eg vilken jäkla flygplats som helst… men just Arlanda… ordet… ja, min mage… uuuuhhh


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[hasselmusen]
2013-09-17 20:41
#1

Hehe, jag är inte heller mörk rädd och jag är rätt bekväm med åskmuller men jag är dö rädd för källare. Vet inte varför men ordet KÄLLARE är så kusligt!

KickiG
2013-09-17 20:43
#2

#0 Åh. Jag älskar Arlanda. Eller vilken flygplats som helst. Utom Charles de Gaulle i Paris för den är bara bökig, och Köpenhamn har en förbannelse över sig för den blir jag alltid försenad på. Flygplatser betyder att man får resa någonstans!

Men parkeringsgrottor, de är helt hemska! Hua, gillar inte alls dem.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2013-09-17 20:51
#3

Har aldrig varit på en flyfplats, men jag klarar inte av att vara på fullpackade ställen, där spelar klaustro och sociala fobierna igång samtidigt och jag blir svimfärdig. Mörkrädd är jag också, paranoid som attan!

-

Grodan
2013-09-17 20:59
#4

#3 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
2013-09-18 07:27
#5

#0 Jag håller med!

Jag tror på andlighet och välkomnar ovanliga händelser i källare och på vindar eller i mörker, (så länge som inte levande människor är inblandade, typ mördare och våldtäcksmän tex)

Jag har utmanat mina farhågor av scenskräck genom livet genom att jag blev lärare och är i direktsändning varje dag inför barnen. Jag har också hållit föreläsningar i tex matematik och barn, är utbildare i ICDP och gillar att tala inför grupp nu. Jag har till och med dansar på scen! jag tycker om att utmana det man är rädd för just för att komma vidare i livet så det inte ska hindra mig i min utveckling men…

All form av stress vid terminaler gör mig osäker. Till slut vet jag inte vilken skylt jag ska titta på och var jag ska gå och jag är så himla rädd för att missa en avgång eller hamna på fel ort så jag undviker tåg, flyg, båt och till och med T-banan (bor ju inte i Stockholm och har ingen erfarenhet av T-banan och pendel) om jag är ensam. Är vi fler spelar det ingen roll. Bussar brukar vara lättare där man kan tala med chaffisen innan man kliver på och fråga om det är rätt.

nä, tacka vet jag kontroll 😉 Egen bil och GPS!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Velinga1984
2013-09-18 08:11
#6

Jag är ruskigt rädd att vara själv i hus på landet med bara skog som grannar. Huvaligen, då ska dörren vara låst. Helt löjligt egentligen. Sambon skyller på mina "stads-nerver", då han är uppvuxen i hus på landet med skog till grannar.

Annons:
Sync
2013-09-18 08:14
#7

Jag är rädd för tåg. Eller rättare sagt, folkmassan. Får ofta panik attacker på tåget och får problemer med att andas. Blö. Jag är mainstream och jag är rädd för spindlar. Dessutom är jag rädd för havsvatten och allmänt alla sådana "riktiga" pooler. :p Men i en vanlig pool här hemma kan jag bada.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Sugar Mist
2013-09-18 08:53
#8

#6 Jag är ocksp uppväxt på landet men är precis som dig. Drrarna _ska_ vara låsta och hunden ska sitta med mig, fniss.

-

[Iyen]
2013-09-18 09:26
#9

#7 hihi ja badhus. Det är väl ingen rädsla egentligen. Men badhus skapar enorm äckel hos mig. Barn kissar när de badar, vissa vuxna också. Dom gör det 100% medvetet. Två gånger har jag sett bajskorvar i pooler. Och om man nu låtsas att kiss och bajs är helt naturligt och att det tom är värre i hav och sjöar…. Så hjälps inte det. När man badar så blir man blöt och vattnet lägger sig utmed HELA kroppen. Pungsvett. Ah ni fattar nog. Annars är jag rädd när det är mörkt. Inte för mörkret i sig, andar, spöken, älgar utan för människor. Pistoler och onda män. Jag bor i Bergsjön och jag tycker att denna rädsla är sund.

Digitalis
2013-09-18 17:27
#10

Grodan, du är världens bästa som hjälper till att hämta på fredag!! Visste inte att det var såå..

Jag har två fobier. Höjder, men bara om det är där jag kan trilla ner. Stup, stegar, vissa balkonger och liknande.

Nummer två är små utrymmen där jag kan fastna eller sitter fast. Skulle aldrig ge mig in i en outforskad, smal tunnel. Hell, kan få panik om jag fastnar med armarna i en tight tröja/klänning.

//frida

Grodan
2013-09-18 17:42
#11

#5 ❤️

---

Just Arlanda är något traumatiskt tror jag. Jag brukar bli galet sjuk när jag kommer dit.

Men på fredag ska jag försöka att inte bli hysterisk o gråta osv… jag kan gråta lite nu så har jag det gjort… lol

#10 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

StillaSinnet
2013-09-18 18:48
#12

#11 SVEMUS är dig evigt tacksam för att du offrar dig ❤️. Jag har full förståelse för din ångest!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: