Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Fotografier

Bilder på småungarna

2013-09-18 16:27 #0 av: ariama

Hon heter Smokie, är svart/tan långhår (inte satin) och född 7 augusti. Mamma är Cashmir silvrerad svart/tan satin korthår, och pappan heter Zorri chocolate/tan långhår.

Mycket söt och mycket rar och trevlig liten tjej!

Anmäl
2013-09-18 16:28 #1 av: ariama

Och hon här heter Azca, dove/tan långhår. Född 10 augusti. Mamma är ljuvliga Honey Crisp RY slh, och pappan är Zorri ck/t lh.

Trevlig liten tjej denna också.

Anmäl
2013-09-18 16:30 #2 av: ariama

Smokie igen.

Anmäl
2013-09-18 16:31 #3 av: ariama

Båda två.

Anmäl
2013-09-18 16:33 #4 av: ariama

Smokies mamma Cashmir. Hon är som en liten rolig hund när hon ska fotas, kryper fram för att kolla in linsen Skrattar .

Anmäl
2013-09-18 16:34 #5 av: ariama

Cashmir igen, fotad idag.

Anmäl
2013-09-18 16:42 #6 av: ariama

Azcas mamma Honey Crisp.

Crisp är en liten mus, pigg och glad, och tillgiven. Kommer i full fart när jag ropar. Har jag henne ute på bordet, ett stoort bord fullt med saker att undersöka och upptäcka, komemr hon ändå meddetsamma jag lockar på henne.

Hon går gärna upp i handen och sitter där och myser. Hon är pigg, men inte springig. Hon är nyfiken och gillar när det händer saker, men tycker att jag ska gå omkring med henne i  handen och presentera olika saker, andra möss (musburar), vad som finns i rummet, osv.

Crisp tror jag skulle vara en perfekt mus för agility, men jag orkar inte hålla på med det.

Crisp är min nuvarande klara favorit bland mössen. Även om jag också har andra som är speciella hjärtemöss.

Anmäl
2013-09-18 16:44 #7 av: ariama

Bröder till småtjejerna. Smirre är den svarta, kullbror till Smokie. Och Azlan heter RY-berkshiren, kullbror till Azca.

Anmäl
2013-09-18 16:45 #8 av: ariama

Azlan igen.

Anmäl
2013-09-18 16:46 #9 av: ariama

Han är så himla gullig! På långhårsmöss´ vis. (Även Smirre är vansinnigt söt)

Anmäl
2013-09-18 16:50 #10 av: ariama

Smycka, en annan syster till Smokie.

Anmäl
2013-09-18 17:15 #11 av: ajanki

Helt underbara mössHjärtajag skule kunna musnappa hela högen för deras temperament och utseendeKär

Anmäl
2013-09-18 19:14 #12 av: KickiG

Så söta! Blev i synnerhet svag för Smokie .

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2013-09-18 19:20 #13 av: [jaxwire]

Hur blev det med Cashmir, fler i hennes linjer/ungar som fått samma färg?

Anmäl
2013-09-18 19:25 #14 av: AMITOLA

Åh Azlan ♡

Anmäl
2013-09-18 20:21 #15 av: [hasselmusen]

Smiter i love you!

Anmäl
2013-09-18 20:22 #16 av: [hasselmusen]

"Smirre" paddan ändra

Anmäl
2013-09-18 22:12 #17 av: Littlem

Men vilka godingar!!  Azlan är ju som ett litet vattenfall av guld <3

Anmäl
2013-09-19 08:51 #18 av: ariama

Hjärta  till alla! Skrattar

"Vattenfall av guld", vad vackert skrivet Hjärta !

#13. Ingen aning hur det går med Cashmirs silvrering. Cashmir själv var ca 4 månader när de första vita hårstråna märktes på henne, före dess var hon en helt vanlig kolsvart tan.

Så även om någon unge också skulle få samma vithårighet, så är det inget som avslöjas än på flera månader.

Troligtvis är anlaget recessivt, så alla ungarna är då bärare, och ingen visar något.

Någon annan mus med Chashmirs silvrering har jag inte, men får väl i framtiden nån gång igen, nu när jag har anlaget inne i besättningen liksom. Skulle gärna ha silvreringen på RY, för Cashmirs tanfärg är så läckert "aprikosfärgad". (då bör ju även en silvrerad RY vara aprikosfärgad)

Anmäl
2013-09-19 12:06 #19 av: Grodan

Oj, jag skrev också här ju och beundrade dina fina möss. Men mitt inlägg försvann.

Underbara möss.

Gillar killarnas kjolar och tjejernas fina ögon.

Cashmir har fått en ball färg. I första inlägget såg hon nästan Blue Satin ut vid en snabb koll.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-09-19 13:07 #20 av: ariama

Jag avskyr kjolar på långhårsmöss! Det är fult och ser ojämt ut. Tycker långhårsmöss ska ha jämn långhårighet över hela kroppen, typ. (fast jag har aldrig sett en sådan "bra" långhår).

Dessutom fastnar lätt bajs i den långa kjolen. Jag vill klippa bort den på mina möss, fast de har inte såå lång kloj, så de får behålla den. Killar ska inte ha kjol, haha!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.