Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om sajten (INFO) Avel & Uppfödning Beteende, hälsa & skötsel Bur, strö, inredning & tillbehör Fikarummet! (OT) Kluringar Filmer Fotografier Förening, utställning & träff Genetik, färger, hårlag och teckningar In Memorian Köp/Sälj/Efterlysning/Auktioner Leksaker och aktivering Länkar | Links Mat och utfodring Möss med djur och människor Namnförslag & namnförklaring TÄVLINGAR Ö Gamla tävlingar
Beteende, hälsa & skötsel

Är det ok att ha henne ensam?

2013-09-25 15:22 #0 av: decembercelsius

Hade två möss varav den ena dog för en vecka sedan. Den jag har kvar nu är lite rosslig så jag vågar inte sätta ihop henne med en annan hona. Kommer hon må mycket dåligt om hon är själv? Klarar hon av att vara ensam? Vill verkligen inte sätta ihop henne med en annan för den här smittan verkar ha funnits bland alla mina möss och smittar väldigt lätt Funderar låter det som en dum idé att ha henne ensam? 

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

Anmäl
2013-09-25 15:32 #1 av: Grodan

Nej, under de förutsättningarna du beskriver med att du inte vill smitta nya möss så tycker jag inte att det låter som en dum idée att låta henne sitta själv.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-09-25 15:36 #2 av: decembercelsius

Ok, jättebra Glad 

Anmäl
2013-09-25 15:38 #3 av: Grodan

Ensamma möss, möss som haft sällskap och som plötsligt blir ensamma, behöver dock mer mänsklig kontakt än möss som bor i flock. De kan även bli lite apatiska och äta sämre. Tänk lite på det.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-09-25 15:41 #4 av: decembercelsius

Hm ja, men hon äter bra och fixar runt i terrariet så än så länge verkar det vara lugnt. Men hon har alltid varit lite elak av sig och biter en om man sätter in handen.. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.