Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1012 ggr
Heidi
9/28/13, 10:51 PM

Finns det intresse för Afrikansk Pygmémus?

Fick hem en liten grupp med Afrikanska Pygmémöss idag och tänkte kolla här inne hur intresset för eventuella ungar ser ut?

Kommer antagligen ha ungar att sälja framöver så hojta till vid intresse 🙂

Någon mer med Afrikanska Pygmémöss här inne?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Grodan
9/28/13, 11:46 PM
#1

Jag har en kompis i Stockholm som är intresserad.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Heidi
9/29/13, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Då skriver jag här inne när det kommit småttingar 🙂

Lägger in en bild på mitt söta lilla gäng. En av dom har en mer blåaktig färg, vad kallas den färgen?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Grodan
9/30/13, 1:36 PM
#3

Blå Agouti borde den heta.😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
9/30/13, 6:27 PM
#4

Jag är väldigt intresserad 😃bor i Stockholm 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Heidi
9/30/13, 6:42 PM
#5

#3 Tack 🙂

#4 Va trevligt 😃 antagligen skall det nog inte dröja särskilt länge innan det blir en liten kull då denna musfamilj fungerar fint med varandra och ser ut att vara i fin kondition. 

Jag finns också i Stockholm.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[ChinHeart]1
9/30/13, 7:33 PM
#6

Jag har också pygmémöss :) Har bara fått en kull hittills.

Annons:
Heidi
9/30/13, 7:39 PM
#7

#6 Va roligt 🙂 Är dom svåra att avla på eller har du bara haft dom så kort tid så det bara hunnit bli en kull?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[ChinHeart]1
9/30/13, 7:50 PM
#8

#7 Jag hade först 2 honor tillsammans med en hane men en av honorna var tydligen dräktig när jag köpte henne för hon fick ungar bara några dagar efter hanen flyttat in, sedan skötte alla tre hand om ungarna! Nej jag tror inte de är svåra att avla på men de anpassar sig mer för hur många möss det finns plats för än vad vanliga tammöss gör så som jag fattat det :)

Heidi
9/30/13, 8:34 PM
#9

#8 Okej då är jag med 🙂Det är verkligen så sött att dom hjälps åt. Smart att dom anpassar sig efter plats.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Grodan
10/1/13, 12:57 PM
#10

Funderar på en sak. Hur håller man reda på stammen på sina pyggisar?

De flesta har dem i par så att det blir ungar. Och så säljer man ungarna. Hur gör de som köper ungarna? Köper de en hona och en hane och har dem i par?

Vill man försöka undvika för hård inavel för att slippa inavelsdepression och ärftliga defekter osv och försöker skriva stamtavla eller bryr man sig inte?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
10/1/13, 1:17 PM
#11

Jag skulle nog försöka att hålla reda på de genom stamtavlor. Nu föder jag ibte upp, men det är alltid lika hemskt med inavel! :-/

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Grodan
10/1/13, 1:51 PM
#12

#11 Mja… jag kan inte hålla med dig om att inavel är hemskt. Dock tänker jag på kontrollerad och förnuftig inavel och inte inavel som är orsakad av okunskap eller lathet.

Jag tycker att det kan vara dax att börja kartlägga pygme´mössen nu. Så att man försöker att avla lite mer sunt och kanske inte har för hög inavelsgrad. Med avla sunt tänker jag givetvis på livslängd, hälsa och annat. Temperament kan vara svårt att tänka på, men man kan tänka på pälskvalitét, beteende, storlek, kroppsbyggnad osv.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
10/1/13, 2:03 PM
#13

#12 Lite inavel är inte hemskt. Men när det blir till överdrift, då är det hemskt enligt mig! :)

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Annons:
Heidi
10/1/13, 2:13 PM
#14

Grodan & lol girl. Jag startade en ny tråd om ämnet inavel osv med pygmemöss då jag också vill diskutera vidare detta men inte här i min intressetråd. 

Här har ni nya diskussionen 🙂 

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

kaninsköld
10/29/13, 11:26 PM
#15

Jag är intresserad!

Mvh Kaninsköld

Lupin
11/2/13, 10:42 PM
#16

Jag är intresserad.

www.vovvensdagis.se

Heidi
11/3/13, 1:02 AM
#17

# 15 # 16 Va kul 🙂 Än så länge har det inte dykt upp några ungar. Börjar fundera på om det är fem tjejer jag fått. Återkommer om det blir bebisar.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: