Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2649 ggr
ellapella01
9/29/13, 11:56 AM

Möss säljes!

Hej… igen. 

Säljer nu mina möss! 

Födda: 26/8-13

Hanar: 5 st. 4 svarta och 1 vit.

Honor: 4 st. Vita.

Sisådär handtama. Men vill gärna gosa!😍

Bilder i kommentarerna! 🙂

Dem finns ca 3 mil ifrån Västerås.

50 :-

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
ellapella01
9/29/13, 12:28 PM
#1

Bilder mer mot 4 tiden! :)

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

[hasselmusen]
9/29/13, 3:50 PM
#2

Bilder!😃

ellapella01
10/6/13, 5:28 PM
#3

Det är så otroligt svårt att tag foto på dem! :( Dem rör sig hela tiden! :( Vet inte hur jag ska göra! :(

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Grodan
10/6/13, 5:31 PM
#4

gör en film då?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ellapella01
10/6/13, 5:36 PM
#5

Men jag har så dålig kamera! :( Kanske kommer upp någonting ikväll. Om jag lyckas att övertala någon att  skjutsa mig till mamma! :/

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/7/13, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är tjejerna. Jag tänkte att det inte var någon mening att lägga upp på var och en.. Alla ser ju likadana ut. :P Här är dem. Hur underbara som helst!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
ellapella01
10/7/13, 4:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är Hayleys Daim. Lägg märke till den vita lilla pricken på svansen! Han är den lugnaste av killarna. Med en otroligt underbar personlighet. Hur snäll som helst.

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/7/13, 4:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är Heyleys Marabou. Lägg nu märke till att 50% av svansen är vit. Han är den mest spralliga killen, men otroligt lugn till hands. Han kan bli lite mer rastlös när man sätter han i en rasthage med massor av leksaker!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/7/13, 4:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här är Hayleys Twix. Han fick just då heta Twix för han är lite krullig och vit. Han är den "Tråkigaste" av alla. Om han ska vara med alla andra hanar, så är han ganska lat. Är han däremot själv så vill han leka mer. Han är gosig och lugn när man tar upp honom.

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/7/13, 4:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här är Heyleys Nougat.Det är svårt att förklara svansen, Men den är vit, sen svart. Mitt på det vita så är det en svart fläck. Han är den mest spralliga av dem alla. Han är alltid uppe och springer. Han kan vara lite svår att fånga in, men kan fungera bra och man har smidiga händer.

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/7/13, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hayleys Japp. Han har en annorlunda personlighet. Stilig liten pojk, han tror att han är den störst och bästa av alla. Han blev jag förälskad i först. Eftersom han såg jag först av alla. Svansen är först vit, sen grå, sen vit med en fläck.

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/7/13, 4:46 PM
#12

Det är inte världens bästa bilder, men om ni blir lite mer intresserad av någon/några så kan jag ta mer enskilda bilder på mina pluttisar! :)

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/8/13, 3:23 PM
#13

Tass.. 🤪

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
Lamina
10/8/13, 7:23 PM
#14

Hade jag haft plats för fler möss hade jag varit intresserad av Twix och 2 systrar. Men lycka till med att hitta nya hem åt dom små. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Denna kommentar har tagits bort.
[Iyen]
10/8/13, 11:43 PM
#16

#15 Nej va inte ledsen. Det är klart att du ska älska djur. Det ska du naturligtvis inte be om ursäkt för. Och det är väldigt vettigt av dig att inte ta åt dig mer djur och ansvar än vad man känner att man klarar av. Det är bra att kunna säga nej. Inte har väl någon här på mus.ifokus varit elak? Ni planerade inte ungarna. Det va ju något ofrivilligt som nu "fick på köpet". Om jag har förstått det rätt så är det svårt att sälja sällskapsmöss. Det är ingen lätt sak. Jag kan ha fel, jag föder inte upp. Men sedan måste jag tyvärr vara lite dum och uppmärksamma att hot om avlivning inte är tillåtet i annonser. Men jag tror att jag förstår din frustration över situationen. Har ni pratat med djurbutiken där ni köpte mammorna? De vill inte ha ungarna? Klasskamrater, lagkamrater om ni är aktiva i någon sport, lapp i affären, inne på zoo osv. Va tydlig när du skriver att de är till sällskap, och skänkt inte bort dem. Lycka till

ellapella01
10/9/13, 7:28 AM
#17

Jag har pratat med dem, men dem vill inte ha mer. :( Vi har satt upp i Västeråsan, butiker, ingen vill ha. Asså dethär funkar inte. Vad ska jag göra? Det är ju ingen som vill ha…

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

[Iyen]
10/9/13, 7:52 AM
#18

# Har du hjälp av dina föräldrar?

DixieBC
10/9/13, 8:34 AM
#19

Jag hade gärna hjälpt till om du hade kunnat fixa transport till Skara/Lidköping/Skövde/mariestad. Våran bil är tyvärr trasig så vi kan inte åka någon stans. Men om du på något sätt kan transportera mössen hit så köper jag gärna 2-3 killar! :)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

ellapella01
10/9/13, 6:17 PM
#20

#19 tyvärr kan vi inte det. Våran är också sönder! Lämnade in den på lagning idag! :)

#18 ja, såklart! 😐

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
Grodan
10/9/13, 6:45 PM
#21

Jag tycker tjejerna i #6 ser jättefina ut. Det måste ju gå att hitta hem till dem. De ser välskötta och välnärda ut. Har fin päls och hull.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

panini
10/9/13, 6:46 PM
#22

#19 #20 Ni kan ju kolla efter transport här inne på iFokus och på Facebook grupper ;)

ellapella01
10/10/13, 7:10 AM
#23

#21 tack! 🙂 

#22 Ja, jag ska försöka leta, hjälper du mig #19 ? 😃

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/10/13, 4:30 PM
#24

putt

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/13/13, 12:59 PM
#25

putt

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/19/13, 8:14 PM
#26

Putt

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Lamina
10/19/13, 8:25 PM
#27

Finns Twix kvar?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
10/19/13, 8:28 PM
#28

Många tycker om möss när de får träffa dem, hålla i dem, lära känna djuret. Att ha en bur med 2-3 mushonor är inte så krävande egentligen, man behöver bara ha buren tillräckligt centralt så att de som går förbi tar sig en liten stund att hälsa på dem. Bor de i köket kan de få massa god mat ofta, vilket de ju också behöver… Burstädning är inte jobbig om man har sånt i buren som ska slängas. Tömma buren, spola av den i badrummet, torka buren, i med nytt bottenströ, kartonger, rullar, några grenar man plockat ute och sköljt av och så i med mössen.

Kanske kan du berätta lite om möss i din skola, i din klass, på någon lämplig lektion? Och ha med någon som klasskamrater kan hälsa på?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ellapella01
10/19/13, 8:36 PM
#29

#27 Ja, men han kan inte säljas.. om du nu inte vill ha en mus med en stor, röd böld på högra armbågen.. :( Men alla tjejer är kvar!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Lamina
10/19/13, 8:40 PM
#30

Böld? Kan du PMa mig en bild?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ellapella01
10/19/13, 8:49 PM
#31

Det är mer som en knöl, hans syskon har bråkat med honom. Det är nog mer bara ett sår som blivit infekterat… Han har nog bara blivit biten… Kan tyvärr inte skicka…

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
10/20/13, 8:47 PM
#32

putt

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Galenidjur
10/22/13, 11:43 AM
#33

#31 Men om det bara är ett sår som blivit infekterat kommer det väl läka igen? Eller är det jätteallvarligt?  För är det inte det så kan han väl säljas när det läkt tänker jag..Men det är ju svårt att veta när man inte sett hur det ser ut. 

Har systrarna röda eller svarta ögon?

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ellapella01
10/22/13, 4:35 PM
#34

Systrarna har både svarta och röda. Lite skiftningar!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
ellapella01
10/25/13, 12:26 PM
#35

Putt. 2 tjejer är sålda, samt Twix

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
11/17/13, 8:16 PM
#36

puttt

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

[Kakanbieber]
11/17/13, 8:20 PM
#37

Putt! :)

ellapella01
11/18/13, 3:17 PM
#38

PUTT!!!!!!!!!!!!!!!! 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😃😉

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Grodan
11/19/13, 6:05 AM
#39

Förutom det jag skrev i #28 (där jag försökte tipsa dig om hur du lätt kan göra vänner, klasskamrater och bekanta intresserade av möss) så är andra tips att annonsera på andra ställen på nätet om dina möss, hänga upp lappar på ica, coop osv..

Du har även omplacering-ifokus, där denna kull kanske kan passa in… du köpte en dräktig hona från zoo och har nu många möss som du inte klarar av att sköta… (man får inte annonsera där om man fött upp djuren själv men det har du ju inte, du har köpt en redan dräktig mus från zoo och nu har du svårt att sälja ungarna)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ellapella01
11/19/13, 3:45 PM
#40

#39 Tack! Det ska jag!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ellapella01
11/20/13, 2:40 PM
#41

Putt!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
[hasselmusen]
12/2/13, 3:46 PM
#42

Vilka finns kvar? Gärna nya bilder😃

bonowme
12/2/13, 6:18 PM
#43

Min mamma är lite småskeptisk till att ha möss/råttor, hon tycker inte om den långa svansen. :( Annars skulle Daim vara den perfekta!

/ Ellen Bajsnåmi


Upp till toppen
Annons: