Annons:
Etiketttävlingar
Läst 447 ggr
ajanki
2013-10-01 08:35

Månadens veteran: November

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/10

Varje månad har vi tävlingen månadens veteran. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, som får vara som yngst 14 månader, samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Endast tammöss 14 månader och äldre
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/10

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
StillaSinnet
2013-10-06 17:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2010 kom några tricolorer och splashar hem från Tyskland uppfödda av Roland Fischer. I första kullen föddes bland annat TAMs Miami Ink. Honom parade jag sedan med en oregistrerade rö cr från Kent och fick Xaliga kullen.

Detta är SE-TAMs Xaliga Xanté född 3 april 2012 och nu hela 18 månader gammal, fina gubben ❤️. Han är en lugn och harmonisk grabb som jag håller av så mycket. Tyvärr har han lite lyckats bli pappa trots att han har gått med honor men jag ger inte upp hoppet. Det vore så kul att få smått efter honom :)

De gånger han har fått en fin flickvän har han varit en duktig gentelman som har uppvaktat snällt och de har trivts bra hos honom. Han ser lite ledsen ut när han sitter ensam… 😐…💔

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

StillaSinnet
2013-10-06 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Asch…fel bild i #1 fick jag se nu. Någon som kan byta till denna

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ajanki
2013-10-08 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är Morakullan´s Tiburtimus, en klädsamt fyllig siamese bluepoint astrexkille på 1 år 4 månader & 11 dagar.

Jag var och hälsade på hos Grodan när han var två veckor, blev så förälskad i honom så han flyttade hem hit några veckor senare:)

Snäll är bara förnamnet..han är så snäll och lugn att jag nästan trodde det var nåt fel på honom när han var yngre…

"Tibbe" är den yngsta hanen någonsin som jag använt i avel, orsaken till det var att honan som skulle paras var nästan året och hade inte haft bebisar innan för jag inte hade nån passande hane.

Han bor med sin drygt 1-åriga son Ajanki´s Solklar och det går väldigt bra! Så bra så jag tror och hoppas att jag aldrig behöver sära på dom.

Jag hoppas få ha kvar min Tiburtimus lääänge!!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: