Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 876 ggr
Sofia_N
10/9/13, 1:04 PM

(OT) Undersökning om vegetarianer

Hejsan alla!
Jag har kollat runt här ett bra tag då jag troligtvis ska skaffa möss om några månader och tycker att ni medlemmar på mus.ifokus verkar så trevliga! Så nu håller jag på med en undersökning i skolan om varför det inte finns fler vegetarianer i Sverige och tänkte att några kanske ville hjälpa mig lite, genom att svara på en fråga. Ni får självklart vara anonyma om ni vill, men skulle helst vilja veta ålder och kön (ifall att det skulle skilja sig lite). Ni kan skriva här eller skicka PM ;)

Så, frågan lyder; är du vegetarian? Varför eller varför inte?

Ni behöver inte skriva långt heller, det är valfritt. Skulle vara jättesnällt om ni ville svara, tack på förhand! :D

/Sofia

Annons:
DixieBC
10/9/13, 1:50 PM
#1

Ja, jag är vegetarian! Jag valde för ca 3 år sedan att sluta äta kött pga. att djur har alltid varit de närmsta vänner jag haft. Plus att jag kände mig obekväm och äcklad av att äta det! Ett plus i kanten är ju att det är bra för miljön också! Det funkar superbra att inte äta kött! Jag är en 15 årig tjej!

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

gulzebra
10/9/13, 1:51 PM
#2

Tjej, 27, vegetarian som funderar på att börja med kött igen.
Är vegetarian för att jag inte vill stötta slaktindustrin - jag är inte mot kött, men mot industrin. Samtidigt har jag varit veg i 13 år nu och äckelkänslor gentemot kött är en stor del i det hela det också 😛

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Lamina
10/9/13, 2:56 PM
#3

Jag är inte vegetarian, men strävar efter att att äta så lite kött som möjligt. Och i den mån jag äter kött är jag rätt noga med vart det kommer ifrån. Förutom kyckling, jag är tyvärr alldeles för förtjust i kyckling för att kunna avstå bara för att jag inte vet vart den kommer ifrån. Min stora svaghet… 😕

Varför jag inte är är vegetarian har lite olika anledningar. Jag är dels för dum för att begripa dethär med näringslära. Jag äter dåligt redan som det är och är rädd att inte få i mig det jag behöver om jag försöker mig på en helvegetarisk diet. Jag är för lat för att lägga om hela min diet och försöka lära mig en massa nya recept. Och för fattig för att göra det enkelt för mig och köpa "köttsubstitut" till dom rätter jag redan kan. Sen är jag väldigt förtjust i kött och ser egentligen inget fel i att äta djur. Det är köttindustrin jag är emot. Min dröm är att bli självförsörjande en dag, hellre än att helt sluta med kött.

Är tjej på 26 år.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

decembercelsius
10/9/13, 3:05 PM
#4

Jag är vegetarian och har varit det sedan Juli iår 🙂 Jag gillar inte sättet slakterierna hanterar djuren på och tycker inte det är rätt att döda någon annan för att man själv ska bli mätt. Så enkelt är det 😃

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


[cessi]
10/9/13, 3:33 PM
#5

Tjej, 23 år, ej vegetarian. Detta p.g.a (o)vana, bekvämlighet och för att kött är gott. Om jag skulle bli vegetarian skulle jag dock bli det för djurens skull.

panini
10/9/13, 3:41 PM
#6

Jag är inte Vegetarian. Skulle jättegärna vilja bli det, men anledningen att jag inte får för mina föräldrar. För jag äter redan dåligt som det är och de är rädda att jag inte kommer få i mig alla proteiner och annat som man får genom kött. Även min dietist rekomenderade att när jag växt klart skulle jag kunna bli vegetarian om jag fortfarande vill.

Jag är inte heller emot att äta kött. Utan det är köttindustrin jag är emot. Jag själv anser att de föder upp djuren på helt fel sätt! De borde få gå ute dagligen och "leva livet" som grisar gör innan de slaktas. Även sätten de slaktas på tycker jag är fel. Det är oftast stressande för djuren.

Jag försöker oftast att inte äta lika mycket kött, men i en köttälskande familj så kan det vara svårt!

Jag är en Tjej på 14 år.

Annons:
nadinemachines
10/9/13, 4:50 PM
#7

Jag är tjej, 17, vegetarian. Industrin är helt löjlig och kött är inte tillräckligt gott för att jag ska sakna det, så ja :P

KickiG
10/9/13, 9:03 PM
#8

Tjej, 37, inte vegetarian. Äter kött, tycker kött är gott, men försöker att välja rätt sorts kött. Vår granne föder upp ekologiska biffdjur, och jag går förbi hagarna rätt ofta och ser hur djuren mår. Kyckling försöker jag undvika, även om det är gott. Mitt mål är att börja byta ut köttet mot mera inhemsk fisk istället.

Funderar ibland på att bli vegetarian, men är rädd för att jag inte ska få i mig alla näringsämnen.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
10/9/13, 11:11 PM
#9

Jag säger inte längre att jag är vegetarian, eftersom jag petar i mig en hel del animaliskt protein sedan några år tillbaka i form av: fisk (dock inte all fisk), skaldjur (inte alla skaldjur!), ost, smör och ägg.

Kött och fågel har jag inte ätit på 30 år.

Jag slutade äta kött som väldigt ung och det är en mängd saker jag faktiskt aldrig ätit, som hamburgare, hästkött, älg, ren, hare mm.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
10/10/13, 12:49 AM
#10

Kött är för gott imo för att inte ätas(a)

-

Upp till toppen
Annons: