Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 445 ggr
Pyretstylee
10/18/13, 7:03 AM

Hur många föredrar ni i en flock?

Jag har två burar med honor den ena har jag två i och den andra tre. Två är rätt dåligt har jag kommit på Ifall den ena går bort. Mina tre honor trivs bra ihop men funderar på hur många ni föredrar att ha ihop. Föredrar ni att ha olika åldrar ihop eller vill ni ha dom i rätt jämn ålder?

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Annons:
L8sson
10/18/13, 10:01 AM
#1

i mina grupper har jag cir 3-7st honor. Vill gärna ha en äldre lugn hona så de andra kan ta efter henne. BrummeLisa är en av mina honor som får stå ut med att bo med yngre för att hon är så bra. Hon Accepterar alla och håller en god stämning och det har aldrig varit nå större bråk, såg att hon har hål i örat men det visar bara att det inte är hon som gör skadan. Utan hon tar smällarna. 

Annars tycker jag det är smart att ha jämngamla kullsyskon, honor. De funkar alltid tillsammans :) Det har det gjort för mig. 

Hoppas fler skriver så du får höra från andra hur dom tänker också! :)

Sync
10/18/13, 10:48 AM
#2

Just nu har jag tre burar med honflockar i. (Snart kommer det fleeer, hihi).

I den ena har jag fyra honor. 3 stycken som om ungefär två veckor är ett år och en hona från LoL-kullen som är nu 4 månader +. De funkar bra tillsammans.

I de två andra burar jag har så sitter de i par. Två systrar och en mamma med sin dotter. 🙂

Jag har ingen speciell gräns för hur många möss jag kan ha i en musflock. Det som spelar stor roll är storleken på buren och om mössen har samma bakterieflora eller inte. Samt om de funkar med varandra såklart.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
10/18/13, 1:30 PM
#3

Jag har 3-8 individer i mina flockar.

Jag har flera olika flockar och de flesta av mina honor är snälla och trivs i de flesta konstellationer bara buren är stor nog och de har bra med berikning.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: