Annons:
Etikettlänkar-links
Läst 955 ggr
Emelie
10/20/13, 3:20 PM

Utländska uppfödare, hur få tag i dessa?

Jag har letat runt på forumet men inte hittat särskilt många länkar till utländska uppfödare. Jag hittade några danska uppfödarlänkar dock. Någon som vet hur hög standard de danska mössen har? 

Men i vilket fall som helst, länka gärna så många ni kan utanför Sveriges gränser! Jag är på jakt efter tan-möss.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
kent
10/20/13, 4:04 PM
#1

bäste tan just nu får du letar i holland…..finns en del bra ( mycket bra) möss hos tina i danmark med.

Emelie
10/20/13, 4:11 PM
#2

Någon hemsida till Tina i Danmark? 😃

Och några Holländska länkar, eller möjligtvis något holländskt forum där jag själv kan hitta uppfödare?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Sync
10/20/13, 4:35 PM
#3

Kolla efter Mouse gruppen på FB. Ansök om att få vara med och fråga där. Finns många utländska uppfödare där. 😉

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Emelie
10/20/13, 4:38 PM
#4

#3 Tack för tipset! 😃

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[cessi]
10/20/13, 6:16 PM
#5

http://koti.mbnet.fi/anniina/index.html

Här är en finsk uppfödare som ska ha tan-möss i sitt "sortiment" 🤪 Hur bra tan det är och hur bra uppfödare vi snackar om vet jag inte, men du kan ju i alla fall kolla in hemsidan!

Grodan
10/20/13, 11:09 PM
#6

#5 Rapunzel rekommenderar jag. Hon är oerhört kunnig och avlar mest på djur som vunnit på utställning. Jag har haft flera djur från henne som varit friska och levt länge.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Emelie
10/21/13, 10:23 AM
#7

#5 och #6 Tack, jag har hört av mig till Rapunzel nu, så jag hoppas att jag möjligtvis kan importera några från henne 🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Tsunamis
10/21/13, 12:47 PM
#8

Ja Rapunzel har jag bara hört gott om. Kanske är lättast att ta in från Finland för dig också eftersom du finns på östkusten? Färjan är ju lätt att ta sig över med. Många finnar kan ju svenska också, och om inte annat engelska.

MvH  Tsunamis

Emelie
10/21/13, 12:59 PM
#9

Japp, jag bor ju i Stockholm så färjan finns nära till hands. Jag kan ju börja därifrån iallafall. 

Vet du något om några polska/estländska bra uppfödare? Det är ju åt samma håll så att säga. Men har ingen aning om de ens sysslar med möss på det sättet i de baltiska länderna, hehe.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Tsunamis
10/21/13, 1:13 PM
#10

Jodå Polen är ett stort 'mus-land' 😛 där har inte jag så mycket erfarenhet men jag tror grodan kan ha några tips där.

MvH  Tsunamis

kent
10/21/13, 8:12 PM
#11

har du fått svar från finland ….for jag dra dit nu i helgen till en stor mus show

Emelie
10/21/13, 8:28 PM
#12

Grodan, vart är du? 😇

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
10/21/13, 8:36 PM
#13

#11 Ja, men jag måste vänta någon/några månader innan jag börjar med mössen. Så inget är aktuellt så snabbt, men tack ändå för omtanken!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Grodan
10/22/13, 6:36 PM
#14

#11 Ta med någon fin Tan då? 😉

#12 här… ❤️

Ang. Polen?

Jag har inte så mkt kontakt med dem längre. Eller snarare inte alls. Det blev fel när jag var där sist och när de beställt möss av mig och inte kom. Jag sa upp bekantskapen då. Tyvärr. 

De är mkt duktiga på musavel. Och eftersom Rapunzels åker dit och dömer varje år och tar med sig möss (på Finnair får man ta med djur) så har de mkt utbyte av varandra: Finland och Polen. Så genvägen är alltså att hitta fina djur i Finland. För finnarna är också överlag duktiga på avel.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emelie
10/22/13, 6:51 PM
#15

#14 Tack Grodan för svaret! Jag får väl kanske helt enkelt göra så att jag sparar ihop lite pengar och åker över till vårat finsktalande grannland när jag väl har möjlighet att ta hem mössen. OT: För att bli lite personlig så bor jag tyvärr fortfarande med mitt ex, och han vägrar att ha djur i lägenheten. Vi letar en ny lägenhet till en av oss ( inte bestämt vem som får bo kvar och vem som får flytta ännu) och så fort jag bor själv kan jag börja ha möss hemma

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

KickiG
10/22/13, 7:22 PM
#16

#11 Ja just det, den är ju i Humppila nu. Vet du alls om de säljer möss på plats där, eller bara ställer ut?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

kent
10/22/13, 7:48 PM
#17

#16 dom säljer möss på plats men man bör tinga innan for att få det man vill ha

KickiG
10/22/13, 8:07 PM
#18

#17 Jag vill bara ha sällskapsmöss, så kan ta vad som finns om jag hinner/har råd att komma dit körande. :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
10/22/13, 8:09 PM
#19

#18 Gör det. Kolla om det finns några fina Tan. Ta med kamera och fotografera. Hälsa på kent. 😃❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
10/23/13, 8:02 AM
#20

#19 Jag vill göra det. Måste diskutera med mitt bankkonto och min plånbok ifall de är lika pigga på en road trip :D

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Emelie
10/23/13, 10:35 AM
#21

NÄÄÄ, hela mitt inlägg kom tydligen inte med 😕

OT: För att bli lite personlig så bor jag tyvärr fortfarande med mitt ex, och han vägrar att ha djur i lägenheten. Vi letar en ny lägenhet till en av oss ( inte bestämt vem som får bo kvar och vem som får flytta ännu) och så fort jag bor själv kan jag börja ha möss hemma ❤️
Det kliar verkligen i fingrarna, och jag vill ju börja med allt det roliga nu med detsamma, men samtidigt tror jag det är bra att det tar lite tid i och med att jag då kan plugga på riktigt ordentligt gällande musavel osv. Men jobbigt är det, och jag längtar sååå!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Grodan
10/23/13, 5:00 PM
#22

#21 Ok. Men det är inget fel med att göra lite research innan man skaffar djur och börjar föda upp.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: