Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 6249 ggr
Grodan
2013-10-22 17:17

Klotter - här kan ni trolla 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gamla klottertråden: LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2013-10-22 17:20
#1

paulinabieber, förstår det, det är ett intressant jobb… polis…

sockerdimma… så du ska köpa råtta från zoo? jag har ju 30 superhärliga bäsar här… och Iyen åker ju upp snart o glor på dem


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-22 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mitt hjärta blev taget… aj am sori

-

Grodan
2013-10-22 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ellapella01
2013-10-22 18:03
#4

Hejsan! :) Idag har jag vart med massor av vänner! :) På tisdag ska jag på stan och shoppa! :)

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Sugar Mist
2013-10-22 19:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Nu skäms de ju!

-

Galenidjur
2013-10-23 15:57
#6

#2 Söta! Jag förstår att du föll för dem😍

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Vattnadal
2013-10-23 16:37
#7

Får inget gjort på jobbet idag, mer än det allra nödvändigaste (läs svara mejl och ta hand om kunder). Sov skitdåligt inatt, får ont i ryggen av att sitta vid datorn för ryggstödet trillar av om man lutar sig bakåt i stolen. Ska få ny datastol av pappa, men först om 1-2 v…

Färdiggnällt!

Vill hurra för mig och Vidar, som jobbat ner hans vikt ännu lite mer, 41,1 Kg på invägningen hos veterinären igår. Vi cyklade 4 km innan jobbet idag, och med sprutorna och värmen från hans nya fleecetröja jag knåpat ihop, blir han bara en gnutta stel efteråt, inte halt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Frosstis
2013-10-23 17:45
#8

På fredag ska min vovve opereras för en fettknöl på bröstet 😕

Sync
2013-10-23 18:11
#9

Ligger sjuk här och brandlarmet går. (Någon som lagade mat såklart.)
Fick stå och hålla för brandlarmssaken i 27 minuter för att det låter så mycket och jag vill inte att mina möss blir döva… Av någon anledning så låter det knappt när jag håller för. Saken är att det är högt uppe på en vägg och jag fick kramp i båda händerna… efter 5 minuter.. 

Wieee…

#8 D: Hoppas det går bra!

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Galenidjur
2013-10-23 19:44
#10

Sitter och myser med mina musdamer och funderar på om man kanske skulle ta och utöka musfamiljen med en individ eller så.❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
2013-10-23 19:46
#11

Älva sitter på axeln min och slumrar och jag mår illa…

Fick en tjej ledsen utan att mena det idag, skämtade med henne men hon blev riktigt ledsen så nu är jag också ledsen. Ledsen=Ledsen

-

Pyretstylee
2013-10-23 20:56
#12

Finns det något skönare än en riktigt lång kvällspromenad med musik i öronen och en fyrbent vän? Åh vad jag saknar egen hund men tur jag får låna mammas.

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Grodan
2013-10-23 22:04
#13

#7 Hurra för dig och Vidar! ❤️

#8 Det går nog bra! 🤗

#9 ajaj… brandlarmet gör ont i örona..

#10 Det kan man alltid göra! 😃

#11 Prata med henne!

#12 Mja, jag brukar njuta utan musik i öronen. Går jag ut m hund så lämnar jag allt tekniskt hemma och är 100% med hunden (eller ja, så 100% som jag kan vara… ibland är jag -350%… jäij .. fast å andra sidan har jag ingen hund längre)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-10-23 22:09
#14

#13 Gjorde det och allt är löst. Däremot fick jag ha med mig råttorna imorse för att visa upp de i skolan(Jag är lätt att muta..) och tjejen som hatar mig(Det kan du läsa om här) har råttfobi och typ skrek och sprang ut.. Sedan skickade hon sms till min vän(som älskar rådisarna) att om de inte var ute ur huset inom 11 min skulle hon vrida nacken på både mig och rådisarna.. Hm… Börjar undra vad hon har för fel i skallen.

-

Grodan
2013-10-23 22:11
#15

#14 Ja, jag trodde det. Du verkar vara en sådan som fixar till sånt där snabbt.

Men den du gjorde ledsen är inte samma som den som hatar dig?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-23 22:13
#16

#15 Nää, den jag gjorde ledsen älskar råttorna. Hon verkligen avgudar de och jag typ visade lådan lite smått i dörröppningen och pekade hit henne och hon typ "#JAAAAA :'D" så nääää.. hihi

-

Pyretstylee
2013-10-23 22:22
#17

#13 Du har en poäng faktiskt. Men jag blir lätt stressad av alla bilar och ljud så då är det skönt att kunna koppla av till musiken.

Http://minfyrbenta.wordpress.com

ajanki
2013-10-24 09:36
#18

Har nu på morgonen blivit sviken och påhoppad av en som jag trodde var en vän eller i alla fall god bekant. Jag har länge mått dåligt och detta gjorde att jag fick ett riktigt psykbryt. Så nu orkar jag nog inte vara här på ett tag. Ha det bra alla!

KickiG
2013-10-24 11:00
#19

#18 Styrkekramar till dig! Hoppas få se dig här snart igen.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-10-24 16:26
#20

#18 kram ❤️

jag är inte heller på top… men det är mest kroppen som bråkar… har också mått illa och kräkts i flera veckor (nej, är inte gravid)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
vevve89
2013-10-24 20:46
#21

Jag är helt splittrad. Imorgon ringer veterinären å vi ska diskutera Robin. Har fällt så mycket tårar dom senaste 2 timmarna att jag känner mig helt tom å ändå fortsätter tårarna rinna. Vet att det är dax att försöka släppa honom snart… Att det ska vara så svårt! När dottern gick å la sig sa hon "Mamma, jag vet att du är väldigt ledsen för Robin. Men det ordnar sig, allt kommer att bli bra."

Sugar Mist
2013-10-24 20:54
#22

Jag har precis färgat håret och duschat ur färgen.. vågar inte torka det och se hur det bliiir ):

-

Grodan
2013-10-24 23:40
#23

#21 Åh… KRAM ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-10-25 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Lilla molly passar på att mysa i halsduken jag ännu inte tagit av mig efter morgonpromenaden! Sötaste lilla tjejen :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Frosstis
2013-10-25 13:38
#25

WOHO!! Ingen skola på 3 veckor, lov och prao istället!!

vevve89
2013-10-25 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Vila i frid min vackraste! 031029-131025

Lamina
2013-10-25 18:30
#27

#26 Men åh, lilla Robin! :( Vila i frid lilla vän. *styrkekramar*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2013-10-25 19:28
#28

Pappa är på besök över helgen och jag funderar på att följa med honom upp till Dalarna några dagar. Men alla jobbar dom dagarna och jag har egentligen inte ekonomin till det. Men jag saknar Dalarna så… *beslutsångest*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

vevve89
2013-10-25 19:42
#29

.#27 Är helt nollställd just nu. Varit så mycket känslor senaste dygnet. Lär väl komma en smäll sen när jag verkligen förstår att han är borta…

Sugar Mist
2013-10-26 00:32
#30

Dimma har varit busig och varit på rymmen. Upptäckte att dessa krabater(Iaf Dimma- Älva håller sig kvar) inte är höjdrädda utan hoppar ner. Så Dimma har tagit sig ner på något vänster och levt rövare under och i sängen och luktade helt unket så jag hittade en råtta som blev tvångsbadad, aldrig sett ett djur så frenetiskt kämpande som henne. Klamrade sig fast vid tummen och allt, lilla hjärtat. Men nu är hon ren och fin, halvtorr och sitter på axeln och tuggar hår/knastrar.

-

Frosstis
2013-10-26 12:24
#31

#26 Nejmen fy vad tråkigt! Vet hur mycket du älskade honom, kan inte tänka mig din smärta just nu😕 Vila i frid älskling och var stark ♥

vevve89
2013-10-26 17:08
#32

#26 han har d iaf bra nu å slipper vara sjuk och ha ont!

Lamina
2013-10-27 02:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Imorgon skulle Vilda och Vädja flytta in med Undericamus. Men ännu en familjekris gör att det får vänta. I väntan på bättre tider åkte jag och syrran och köpte en månadsförbrukning av kattmat. XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-10-27 21:49
#34

#26 Jag beklagar verkligen! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-10-27 21:50
#35

Jag är på förvånansvärt bra humör idag. tjohoo

-

[Iyen]
2013-10-28 08:13
#36

Tror inte att jag sagt det här. Men jag har äntligen råttor i huset

KickiG
2013-10-28 08:42
#37

#36 Vad kul att höra! Jag är själv himla sugen på råttor, men det får vänta ett tag till. Du vet att vi kräver bilder, eller hur? 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Iyen]
2013-10-28 09:35
#38

#37 ni gör det va :P krävande sida detta här. Ska se vad jag kan ordna, är ju ingen proffsfotograf direkt. Hihi

Sugar Mist
2013-10-28 12:27
#39

Tog ut Dimma och Älva inatt vid 2, de fick lattja i sängen. Dimma tyckte det var såååå kul att rusa fram och putta till min hand och sedan springa och gömma sig, springa fram, putta, gömma. Så höll hon på i en halvtimma och jag låg bara och skrattade åt henne. Några gånger sprang hon till lådan och kissade/bajsade, jag har inte ens toatränat de, där fick jag något gratis😎

-

Sugar Mist
2013-10-28 14:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

skissa skissa skissa skissa skissa skissa

-

Grodan
2013-10-28 14:52
#41

#40 Aw, vad fint!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-10-28 15:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Mer skiss(Jag borde öva på att rita möss mer, hua.

-

Sugar Mist
2013-10-29 10:51
#43

Vad är det för videos jag lyckas hitta😂

-

Grodan
2013-10-29 10:58
#44

#43 lol… musiken suger, men videon är rätt söt…

veckans avsnitt av TWD (S4E3) var mumsigt *rekommenderas*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-10-29 11:19
#45

#43 Tack! Har letat efter den.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

vevve89
2013-10-29 16:06
#46

Idag skulle gammelman fyllt 10 år. Känns väldigt jobbigt just nu. Ikväll ska ljus tändas och tankarna ska gå till alla bra stunder med honom!

Grodan
2013-10-29 21:07
#47

#46 Kram ❤️

Läste om tjuvjakt på WWF´s hemsida och blev så ledsen "I snitt dödas en elefant varje kvart."


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Frosstis
2013-10-29 21:10
#48

#47 Usch jag hatar tjuvjakten :( Jag är faktiskt fadder för elefanter. ♥

Annons:
Grodan
2013-10-29 21:58
#49

#48 Bra. Jag har inte råd😕


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-10-29 22:29
#50

Åh jo världen är hemsk. Tjuvjakt är hemskt. Jag skyller tjuvjakten på kolonialismen, girighet och maktkamp. Både vad gäller noshörning, elefanter, apor mm. Oavsett om vi menar Asien eller Afrika. Tjuvjakt på varg i tex Sverige tycker jag också är förkastligt. Låt vargarna leva.

Frosstis
2013-10-29 22:36
#51

#49 Har man inte råd har man iallafall viljan att försöka göra någonting❤️

Smulan80
2013-10-30 04:08
#52

Kan inte sova, tankarna snurrar och kroppen protesterar. Min syster gick bort efter en lång tids kamp mot cancer i måndags. BlommaVila i frid utan smärta.Blomma

Lamina
2013-10-30 11:18
#53

#52 Vad hemskt! Men hon har det iaf bra nu. :(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2013-10-30 13:24
#54

Fick precis dåliga nyheter och jag känner att jag aldrig mer vill ha djur.

-

Lamina
2013-10-30 13:50
#55

#54 Vad har hänt?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
vevve89
2013-10-30 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Ljuset jag tände igår. Fick se ett väldigt starkt stjärnfall igår också. Kalla mig dum men såg det som ett tecken att han visade att han har det bra!

Grodan
2013-10-30 20:28
#57

#52 Tänker på dig. ❤️ Kram ❤️

#54 Vad, berätta.

#56 Fint.

Jag skulle också behöva göra så för min bästa vän, men jag blir så ledsen då… jag skjuter fram allt… hoppas smärtsamma går över.. ja utom varje kväll jag lägger mig i sängen… då han inte är där och bökar under sitt täcke och gosar… och genast är jag otröstlig igne… som sagt jag kan inte tänka pådet… det gör för ont

På det sättet är det så mkt bättre med möss och råttor. De lever itne så länge att de blir en del av ens kropp och som när de dör lämnar en amputerad…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-30 20:30
#58

#55 & #57 Jag har tänkt lämna tillbaka Opsis då han inte kan leva i stressig gymnasiemiljö, och uppfödaren sa först "Då får han stanna här och bli kastrerad, han kommer inte flytta mer" Jippi tänkte jag, bättre kunde det inte bli. Nu visar det sig dock att hon inte kan ha 5 hundar och hon vill inte utsätta honom för en flytt en 5te gång under 2 år, så han kommer få somna in.

-

KickiG
2013-10-30 20:36
#59

#58 Åh vilket jobbigt beslut! Men jag är stolt över dig och uppfödaren som tänker på hundens bästa.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
2013-10-31 19:20
#60

Mår skit ikväll. Har fått jobberbjudande idag. Eller närmare bestämt, dom behöver akut personal till ett jobb som jag är en av få som kan utföra. Jag vill inte. Jag får ångest av bara tanken. Men läget är så akut att jag tackade ja, om det verkligen inte går att lösa på annat vis. Vi får se imorgon. Har en klump i magen, men kommer inte behöva ta mer ansvar än vad jag klarar av. Ångesten har lättat, nu har jag bara kvar en obegriplig känsla av att vilja brista ut i gråt. Fattar inte varför, SÅ illa är det inte. Dessutom är det bara högst tillfälligt. Men ja, jag blir såhär av stress. Och så har jag så jäkla ont just nu. Reumatismen har jäklats med mina knän och handleder i någon vecka nu. Måste kanske byta medicin igen, till den jag får kväljningar av men som faktiskt fungerar. Och så mitt i alltihop kom jag på att jag har glömt att köpa godis. Jag är säkert den enda i hela byn som inte har godis! Och det är *** illa när man nästan bryter ihop av en sån sak. Vill gå i ide några dagar…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Galenidjur
2013-10-31 20:06
#61

hahha måste bara berätta vad som precis hände. En av musdamerna är extra social och mysig idag så jag höll upp henne mot ansiktet för att pussas lite. Hon nosar då på mig en lång, lång stund och vad gör hon sen? Jo, hon sticker upp nosen i min ena näsborre! Hahahaha , mysigt liksom! 😂

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
2013-10-31 21:41
#62

upptäckte idag att en bild jag målat för ca 1 år sedan hade blivit stulen och låg ute på en sida. Tyskan som hade stulit bilden skrev sedan även det ironiska "Kopiera inte min bild, kopiering är elakt!"

 Spenderat senaste timman med att fixa bevis för att bilden är målad av mig (tog ett tag att hitta orginalet bland hårddiskarna..) och anmält bilden.. nu får vi se vad som händer. 😕

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Littlem
2013-10-31 22:18
#63

Blä, mera skrot härifrån då (snabbläste senaste inläggen och det var mycket mörkt…).

Igår var jag jättepepp för jag fyller år på lördag och tänkte ha lite kalas (för jag tycker det är skoj o baka).

Idag var jag hos Onkologen på återbesök för att se vad som hänt med tumören i min mage. Bra nyhet var att den krympt, ska prata med kirurg nästa vecka om en ev operation. Så det är ju skoj. Dock fick jag återigen höra gnäll om mina djur att jag borde sälja dem för de tar för mkt av min ork och är smittorisk och bla bla. Är så trött på att försvara min hobby. Djuren får mig att må bra. Utan dem skulle jag bara sitta hemma och ruttna bort…

Hoppas att jag får tillbaka peppen imorrn. Då ska jag baka hela dagen!

Lamina
2013-10-31 22:22
#64

#63 Jag skulle aldrig tåla att någon sa så. Skulle bett läkaren att knipa käft om sånt h*n inte vet något om.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-10-31 22:39
#65

#63 Skitbra nyheter om tumören. 

Inte bara djuren är bra för dig, även vi underbara djurfolk är bra för dig och DU är bra för oss. ❤️❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2013-10-31 22:45
#66

Läkaren sa väl inte så mycket, hon va nervös för infektionsrisken mest. De som är hårdast är vissa delar av familjen som tycker jag har för mycket djur. De förstår inte att djuren ger mig så otroligt mycket. Jag vet att jag har rätt mycket djur. Men jag känner det inte som ett jobb. Mina djur är mina små skyddslingar. Jag har valt att köpa/ta hand om/avla fram dem och då är de mitt ansvar.

#65  Tack Grodis. Ni djurfolk är bra för mig ❤️

[Iyen]
2013-10-31 22:48
#67

Åh jag skulle också vilja beklaga mig…. Men Jag är frisk, djuren mår bra och nya fastighetsskötaren verkar jättetrevligt. Hmm…. EN sak kan jag klaga på, eller möjligtvis två, eller tre. Vi får se. Urantimus tycker tydligen inte att hans alldeles egna blomma är rolig. Han hoppade aldrig i och grävde runt idag. Hoppas han vill det imorgon. :) Vi har jättemycket disk och lägenheten är rörig. Hittar ingenting, kartonger både högt och lågt. Jaa… Flickorna mår bra. Ville hellre sova än springa idag. Hamstrarna gör det som hamstrar gör mest, hamstrar, rullar sig i sand, gräver och springer. Zoomus verkar ha klarat sig bra trots en tid i det fria. Har försökt att ta kort på råttorna som jag sa. Jag är kass, så det har inte blivit något bra resultat. Jobbar på det. Någon mer här inne som känner sig trött nu när mörkret börjat att infinna sig? Skulle kunna somna på fläcken. Men först mat åt djur och schäfer ut. ZzZzzzZzzZZz

Grodan
2013-10-31 22:49
#68

#66 Fast risk för infektion är inte så stor när det rör sig om samma bakterier som du faktiskt är van vid. Ok, du bör skydda operationssåret osv, men leva sterilt behöver du inte göra. Kanske kan du heller inte röra dig så jättebra efter op och behöver hjälp med städning av burar osv. Så länge du inte stoppar djur i op.såret är det nog inga större problem.

Jag opererade ut 2-3 visdomständer en sommar (jäij! bra årstid att göra sådant) och strax efter att jag kom hem pussade jag på mina råttor. PUSSADE!!! Med op.sår i munnen… Mitt huvud svullnade upp som en ballong och jag fick åka in o tömma mig på var o äta antibiotika osv… smakade mums i käften..not


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-31 22:51
#69

Jag är så otålig. Mitt i allt dethär planerar jag valp och är så otålig, vill ha svar från uppfödare. Det var 3(2?) dagar sedan jag mejlade!! Fast jag väntade i typ en månad på att Opsis uppfödare skulle svara(Jag gav upp efter 10 dagar haha), hejhej otålig människa. 

Städade hos rådisarna igår, de fick borrismattor istället för tidningar och de fick en hängmatta också. Jag försöker finna motivationen att städa resten av rummet också.. det funkar inte så bra…

-

Annons:
Grodan
2013-10-31 22:55
#70

#67 Påppisarna… vi vill se FINA foton på dem…inte bara en suddig nos framför kameran och svart bluurr…

nä, inte trött… jag är trött på sommaren… när solen steker och det är varmt… då vill jag gräva ner mig i mörk sval grav o sova… som den lilla såmbin jag är tänkte jag skriva o kom o tänka på att sånt gör inte såmbis…a ttans… men de gillar itne sol så mkt heller… de ruttnar fortar i sol… dripp dripp huden smälter… dripp dripp…

nu ska jag se nå smarrig såmbirulle… stamtavlorna ligger på bordet i köket… jag har inte hunnit halvvägs… 30 stamtavlor till råttor skall skrivas… för  hand!!! för min gamla skrivare sover i sin hylla med sin sladd som inte passar datorn…

kanske baka chokladmuffins… jag har ekoägg, smör, glutenfritt mjöl, mald vaniljstång (vaniljpulver), honung, bakpulver, kakao o vatten i kran… jo, så blir det… dumt jag inte har muffinsformar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2013-10-31 23:01
#71

#68 Ne men det är så typiskt att när man nämner djur då är det direkt deras "fel". Som när jag fick salmonella, då direkt skyllde de på reptilerna när de hörde jag hade sånna. Ingen vet var jag fick de från så det kan lika gärna varit att jag slarvat med maten jag åt. Men som sagt, så fort man nämner att man har djur så kommer de "ja men de är därifrån du blivit sjuk". Förstår inte heller hur de tror att de ska vara så himla smittsamma. Och jag är ju redan van vid den bakteriefloran som sagt.

Visst behöver jag inte stoppa dem i munnen som sagt ;)

[Iyen]
2013-10-31 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

En av två. Ingen bra bild. Men inte bara sudd :)

Grodan
2013-10-31 23:05
#73

#60 Grattis! Attans vad du får jobberbjudande. Nu blir jag avis. VAd är det för jobb?

Är det inget jag kan göra? Jag behöver något att göra… jag har inget att göra utom att städa bajs efter djur och sitta på nätet


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-10-31 23:06
#74

#61 Gah, vad sött. Hon letade efter godis där… hihi


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2013-10-31 23:09
#75

Någon gång ska jag ha råttor… Verkar vara så underbara djur! 😃

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Lamina
2013-10-31 23:21
#76

#73 Personlig assistans åt ett barn. Du kan nog gissa vilket. Jag vill verkligen inte, jag får panik bara av tanken på att ha ansvar för ett barn, särskild ett med särskilda behov. Men ja, jag kan ju det mesta när det gäller honom. Så med den akuta bristen som råkar vara just nu p.g.a. idiotiska myndigheter så får jag väl ta jobbet. Högst tillfälligt. 😐

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
2013-10-31 23:22
#77

#76 Ah, men DET är väl inte såååå stressande… tänk om det var ett vilt främmande barn???


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-10-31 23:22
#78

fan ja vill osså ha ett jobb… kan inte bara nån ge mig ett… jag behöver inte så mkt i lön


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-10-31 23:24
#79

#78 Vill du röra på dig kan du vara dagmatte/hundvakt/hundrastare, finns massor som behöver sådana.

-

Grodan
2013-10-31 23:26
#80

#79 finns också massor av konkurrens… står med på en sajt för hundpassare i a f och har blivit kontaktad av en (1) hittills, som tyvärr ångrade sig sedan…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-10-31 23:33
#81

#77 Det är det för mig. Jag har ingen som helst erfarenhet av barn, verkligen ingen. Tycker dom är läskiga i största allmänhet. Och så är jag livrädd för att dom helt plötsligt ska sluta andas eller nått. Dom är i princip som sköra små aliens för mig. Söta att titta på, men skitläskiga att hålla i. 😮

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2013-10-31 23:35
#82

#80 Jo jag vet, jag ville vara dag,atte FÖRRA halvåret och fick napp NU, när jag inte kan, haahahahha…): Skriv en annons på Hundar och se om någon nappar :)

-

Sugar Mist
2013-11-01 00:39
#83

Städade tillräckligt för att låta flickorna springa ute.. nu tänker jag bara ligga i min säng och titta, mysa och leka med flickorna. De har börjat blekna i pälsen också, ska bli intressant att se hur de ser ut sedan!

-

Annons:
[Iyen]
2013-11-01 06:36
#84

#80 Det sa Samma hände mig. #83 kommer du och städar lite hos mig också? #76 … Nu kommer jag att låta som en oförstående, hjärtlösskit… Men det är jag inte. Du kanske kan se det som bra träning? Som ett redskap istället för ett måste? Jag menar väl. Ska sova. Om jag låter dum så får du jättegärna skälla på mig.

Sugar Mist
2013-11-01 06:43
#85

#84 näää, är så trött så jag skulle kunna somna på fläcken, vet inte varför jag inte gör det.. har till och med varit-vaken-för-länge-huvudvärk.. uhuh

-

Lamina
2013-11-01 11:29
#86

#34 Ne, det tycker jag inte att du gör. Du har en poäng. Men jag tror ändå inte att jag kommer bli helt bekväm runt småbarn. :p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

jollycox
2013-11-01 14:56
#87

Vårat internet är skitknäppt, bara endel sidor fungerar. Har massa skola att göra men skolsidorna fungerar inte. Bland annat iFokus och youtube fungerar.. Ska gå och göra kattmat istället och njuta av den ofrivilliga ledigheten.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

vevve89
2013-11-02 13:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

När jag tittade ut genom fönstret imorse

Frosstis
2013-11-02 13:56
#89

#88 usch o fy

Galenidjur
2013-11-02 14:04
#90

#88 Men herre min jesus! Här är träden fortfarande gröna och gräset också.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
vevve89
2013-11-02 14:18
#91

#89 & 90: är mysigt. På semester uppe i norr. =) så vackert här. Ser ut som enkvintertavla

Velinga1984
2013-11-03 22:01
#92

Försöker hålla mig vaken en stund till, för att ev kunna sova ordenligt inatt. Får fråga barnmorskan om det är sammandragningar som kommer på kvällen. Fruktansvärt obehagligt iaf när det strålar ner i ljumskarna. 6 veckor kvar till beräknad bebis.

Har lagt in lite mer kort på färgerna Dove och Argente Cream, kul att se hur en färg kan variera så mycket.

Sugar Mist
2013-11-03 22:42
#93

SÅ taggad atm för jag har precis börjat se på säsong 4 av TWD och jises amalia vad jag längtat!!! Nu tänker jag gosa ner mig i soffan med Opsis, dricka cola och titta på de 4 avsnitten som finns ute på swefilmer, höhöhöhööh.

-

Lamina
2013-11-03 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Idag har jag ägnat hela dagen åt tjejernas Terrarium. Rejäl storstädning så allting blev skinande rent! Sen vände jag terrariet på rätt köl och voila! Tjejerna har fått en dubbelt så stor bur! Sen var det dags för inredning, och efter det satt jag i en hel timme och bara tittade på flickorna. Ja, det vart ju en del lyftande och pussande också. Jag märkte direkt hur mycket bättre kontakt jag får med flickorna nu. ❤️

Tyvärr är inte lyckan långvarig för dessa flickor. Flocken har blivit så liten nu att jag har bestämt mig för att dela på den och sätta flickorna i samlalådeburar istället. Här ska istället Vilda, Vädja och alla deras framtida döttrar bo tillsammans med Blå och Duva. 🙂

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2013-11-04 00:07
#95

Det blev bara ett avsnitt för sedan gjorde Opsis något sådär supertypiskt honom som att lägga huvudet i handen för kli på hakan och då började jag gråta… min snälla, fina nallebjörn…

-

Lamina
2013-11-04 00:18
#96

#95 *KRAAAAM* ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2013-11-04 04:08
#97

#96❤️

Kan inte sova.
Vill inte sova.
Vill inte vakna heller.
Vill inte gå till skolan.
Vill inte göra något.

-

Annons:
Lamina
2013-11-04 09:47
#98

Ja det här var ju… Värt. Efter 3 ynka timmars sömn släpade jag mig ur sängen i ottan för att åka till Huddinge sjukhus. Äntligen dags för ultraljud på hjärtat. 2 timmars resa enkel väg. Kommer dit, så var det fel dag! Blir till att göra om samma sak imorgon. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2013-11-07 15:44
#99

Sitter på Stockholm Central och väntar. Dagen började bra, men ett samtal från syrran fick mitt humör att sjunka i botten. Ibland hatar jag verkligen att ha AS. Och reumatism för den delen. Men håller jag bara ut ett litet tag till (har ju inget bättre för mig att sitta här) så kanske det vänder. Det kan nog bli en bra dag ändå. :) Jag hatar min mobil också, när vi ändå är inne på ämnet. ***** iPhone. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Littlem
2013-11-07 19:55
#100

Sitter o väntar på att maten ska svalna. Idag har jag gjort potatisgratäng och så rostbiff. Sen kunde jag inet låta bli o göra en stooor fruktsallad till efterrätt (med grädde o glass såklart!) 🥳

Frosstis
2013-11-07 20:01
#101

Usch, jobbar på dagis och har blivit förkyld. Har såå ont i halsen och gör ont att prata och svälja, gör nästan ont upp i näsan 😕 Är så rädd att jag fått halsfluss..började få ont idag och det gör så ont redan. En flickas pappa hade fått halsfluss. Usch :( Mamma har tagit fram hundramiljoner mediciner till mig, hoppas jag blir frisk. Är ledsen att jag får inte gå till dagiset, barnen kommer bli så besvikna 😕

Emmaslindh
2013-11-08 09:50
#102

Jag kommer inte upp ur sängen…. Ledig idag och ska använda tiden till att städa och göra helgfint tänkte jag!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
2013-11-08 14:41
#103

Då var första tentan nånsin klar. Det blev inte så hemskt som jag föreställde mig 😃 Det enda dåliga är att jag glömde mina glasögon i tentasalen…Klantigt!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
2013-11-08 15:10
#104

Tror ni man vågar testa göra detta och prova ha till mössen? (som ett alternativt carefresh strö). Funderar på att ta en toarulle och testa göra detta typ på måndag eller något när jag har massa tid över och sen prova ha det till mössen (och guldhamstern) för att se om det funkar… :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Galenidjur
2013-11-08 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Måste bara visa "tvåvåningsmushuset" jag byggde precis eftersom jag blev så nöjd med det 🙂

Lådorna är hoptejpade och det är hål mellan dem så mössen kan krypa upp och ner utan att gå ut och man kan även öppna varje låda för att se vad som finns innuti.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
2013-11-09 01:00
#106

det är så kul att vara bipolär känner jag, haha. Menmen, är fett taggad fast ändå fett nervö spå svar uhuhuuh ):

-

Lamina
2013-11-09 18:42
#107

Syrran kom hem igår. Hon behövde vila ut efter en vecka på sjukhuset med fostersyster och lilla systersonen. Egentligen skulle dom gå på IKEA idag, men hon bestämde sig för att stanna hemma och vila. Så imorgon skulle vi baka bullar.

Så helt plötsligt skulle hon åka iaf. Hon ville att jag skulle göra henne sällskap dit. Så när vi nästan är där kläcker hon ur sig att hon inte kommer hem ikväll! Nehe… Nä, då får jag väl åka hem igen till min lilla håla och stanna där. Kan ju inte åka nånstans eller göra nånting då jag inte kan lämna hunden hemma. Hunden som hon ville ha… Nej, jag har inte varit på bra humör idag. 🤓

Men så kom jag hem och gick in till mössen. Och då vart allt bra igen. 🙂 Först satt jag ett tag och pratade med Emil, min (för tillfället) frigående gerbil. (Ingen fara, han har precis allt han behöver. Vi väntar bara på en kompis och en bur som han inte kan gnaga sig ur.) Sen pussade jag lite på nykomlingarna och pratade lite med Blå och Duva. Tog en titt på Under med fruar. Vilda ser dräktig ut, men jag ger mig *** på att hon bara luras. Tagg, min fina pojke, ville inte prata med mig just nu. Men Yllet tittade fram en skvätt. Kan knappt bärga mig tills dom blir stora nog att träffa flickor. Hur kan man leva utan möss? ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2013-11-09 18:50
#108

Borde börja städa nu och jag ska inte ta A choklad i kylen,jag ska inte ta chokladen som ligger i kylen,jag ska inte ta chokladen som ligger i kylen 🤪

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lamina
2013-11-09 18:56
#109

#108 Klart du ska ta chokladen i kylen! Vad gör den liksom för nytta där? 😎

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
2013-11-09 19:00
#110

JAG HAR ÄTIT PANNKAKA!!

Sugar Mist
2013-11-09 19:30
#111

Jag har såååååå många tuggben(malda spannmålssaker) för hundar som råttorna fick smaka på och tjoho, de älskade dem.

-

Annons:
Wand
2013-11-09 20:34
#112

Kikar in här nu för första gången på månader och GUUUUUUUUUD vad jag saknar möss! Om jag ändå hade plats, råd och tid för en drös. 😘

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MaaariaS
2013-11-09 21:32
#113

#109 Suck jag vet 😛

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2013-11-09 22:23
#114

ähg, choklad e ju äckligt…

lakrits däremot… eller jågörtkokos eller mandel i kanel… eller carobgodis… oj… eller mina mintmuffins…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MaaariaS
2013-11-10 00:44
#115

#114 Choklad är det godaste som finns !!!!!!

Men jag skulle gärna vilja testa dina mintmuffins*alltsåinteattjagbakardomförjagkanintebaka*😂😇🤪🤐

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grodan
2013-11-10 18:36
#116

#115 nädu, verkligen inte… enbartmalins äppelpaj med vanlijsås är mycket godare

eller pecannötspaj

eller lakritsglass

eller mandelmassa med nutella

eller friterad banan med vaniljglass och lönnsirap

eller min grönsaksgratäng

eller lakritstårta

eller solmogen ananas i tailand (DET smakar verkligen gott, inte som päckelananans i sverige som inte fått mogna i solen)

eller morsans fudge (ååååååååååh, sablar va gott… hon gör den i stekpannan av grädde socker o vanlij typ)

eller jågörtkokostoppar

eller hollänsk saltlakrits

eller vaniljdrömmar med kolasås och någon god glass

mm


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2013-11-10 19:24
#117

#116 Nä usch, lakrits är ju nått av det äckligaste som finns!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ajanki
2013-11-10 19:33
#118

I dag bakade jag en kladdkaka med choklad/jordgubbsmak, den var överraskande god😃

Annons:
MaaariaS
2013-11-10 19:44
#119

#118 Gott mums 🎂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Frosstis
2013-11-10 19:49
#120

Och jag bakade en rulltårta 👍

Lamina
2013-11-10 21:27
#121

Jag hatar otrevliga busschaufförer. Varför ska dom alltid bråka med mig när jag mår som sämst? Får försöka hålla mig för gråt tills jag kommer hem. Jäkla tur jag ska till psykologen imorgon. Har insett nu att jag har en depression. Det är iofs inte därför jag ska dit, men får försöka ta upp det och be om hjälp. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-11-10 23:38
#122

jag ääääääääääääääääääääääääääääääääälskar lakritz

och attans jag glömde ju

PISTAGEGLASS… oj oj oj… den är som knark… Carte dor har en som jag kan döda för

http://gb.se/wp-content/uploads/2012/02/pistacchio_vanilj.png


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-11-11 07:33
#123

Jag sitter fast på ett tåg! Ska snart få komma hem till mina älskade djur, har varit valpvakt och är helt slut känner jag!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

[Iyen]
2013-11-11 15:09
#124

Jag är snart klar med tentan… oavsett om jag vill eller ej. Inte lång tid kvar.

Och här sitter jag och är helt trött i huvudet.

KREATIVITET - KOM TILL MIG!

😎

Lamina
2013-11-11 16:55
#125

Är sjukt nöjd med besöket hos psykologen idag. Och redan när jag vaknade i morse kände jag mig på sjukt mycket bättre humör. Jag sa till psykologen att min mormor var bipolär och att jag tror att jag också har drag av det. Eller håller på att utveckla sjukdomen… Hon sa inte så mycket om det. O.o Men jag ska ju dit fler gånger. :) Imorgon ska jag åka och hämta ett 200liters akvarium. Jag har länge drömt om ett riktigt rejält kar som det får plats lite fler eller större fiskar i. Men tyvärr så behöver jag det till gerbilerna. Så drömmen får vänta en sådär 2-3 år eller mer. Långlivade små rackare…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Galenidjur
2013-11-11 23:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Kvällsmys med solrosfrön och musdamer. Mysa mysa ❤️

(det är alltså ett frö hon tuggar på, inte mitt finger som det kanske ser ut 😃)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
2013-11-12 09:00
#127

Jag sitter på ovanvåningen i skolan och trycker i soffan, vill inte gå ner.. vll inte se honom, blä.

-

Sugar Mist
2013-11-12 21:31
#128

Haha, känner att det blivit precis samma sak i denna skolan som min förra.. Imorgon kommer jag antagligen bli helt ensam i skolan, blir tvungen att åka kommunalt själv hem eftersom min vän inte kommer imorrn och det ser jag inte fram emot utan blir spyfärdig av bara tanken…

-

Velinga1984
2013-11-13 07:41
#129

Att ha skaffat en sambo med samma intresse inom 50´talet med bilar och musik är helt ofattbart. Efter lite letande på hans dator så hittade jag en skiva med musik som finns i hans cadillac så nu har jag musik fast spotify inte vill funka 😛

Sen är jag lite depp för att han vill sälja hans cadillac 56´, men inte mitt beslut att fatta eller ens egentligen ha åsikt om. Det är hans bil. 

Men ååh, jag gillar ju bilen även om jag inte fixar att köra den pga massa glapp i ratten 🤔

KickiG
2013-11-13 21:34
#130

Tänkte att jag skulle leva sparsamt, snika, snåla och försöka bli av med alla skulder. Vad gör jag i nästa andetag? Jo, adopterar en hund och köper fyra möss. 

A-ja. Lycka och glädje kan inte mätas i reda pengar. Och jaaaaaa, ni ska få bilder bara de små liven hunnit vänja sig vid nya hemmet. Har en kass kamera och när de är så pigga som idag blir det bara suddiga bilder. :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2013-11-13 21:49
#131

Jag har verkligen lyckats denna gången!! Ringde mamma i ren panik och bara grät, men det är nog inte så farligt som jag tror att det är. 

Hur det börja: Jag tappade en pall på mitt knä (satt på golvet och skulle flytta på den men välte den så sitsen flög rakt in i knät på mig) vilket gjorde svinont, men sket i det och fortsatte med vad jag höll på med (bygga hamsterns nya bur! :D) Sen nu (2 h senare) så tar jag av mig mina tighta jeans och det börjar göra fruktansvärt ont. Ca 4 cm under knäet har jag en knöl. Och värsta är att knölen är "rörlig". Ni vet ju att man precis under knät har en knöl? Det ser ut ungefär som att det är denna som flyttats på sig några cm ner. (Min hispiga skräck teori om vad som försigår) 

Mamma säger dock att det troligen bara är en blodavgjutning och kommer försvinna på några dagar… 🤔

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-11-13 21:54
#132

Jag har huvudvärk, jag får huvudvärk av lakrits och min glass smakar lakrits(HUR?!), suck ):

-

Annons:
Frosstis
2013-11-13 22:00
#133

Hur tröstar man sin kompis vars mamma fått cancer i lungor och bröst?

Lamina
2013-11-13 23:15
#134

#133 Trösta går inte. Men man får göra det bästa man kan. Att bara lyssna när någon vill prata av sig eller bara vara där ger så otroligt mycket.

Jag har haft en omvälvande dag. Dom goda nyheterna är att jag ska på arbetsintervju imorgon. Och det ser lovande ut. 👍 Dom tråkiga nyheterna är att älskade Undericamus har gått bort, utan minsta förvarning. 😭

Jag hoppas verkligen han hann göra lite bebisar, för nu har jag lovat systersonen några små musflickor.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2013-11-14 07:24
#135

Förra onsdagen flyttade jag till en liten etta, äntligen ett hem som är mitt efter att ha bott 2 månader i gamla flickrummet. På fredagen flyttade en 3,5 årig vit herdehunds-tjej hem till mig. Söta lilla Lime och jag kommer att trivas jättefint ihop.

Och igår så flyttade 4 supersöta små muslingar hem till mig. En korthårig satin asterex splash, en korthårig asterex splash, en korthårig satin splash och en långhårig siamese seal point. (Hoppas benämningarna blev korrekta, översatte bara lite snabbt från finska) Och ja, ni ska få bilder. De var bara så livliga igår så blev bara sudd när jag försökte fota dem. 

Det var så underbart att vakna upp i morse till ljudet av hundtassar på golvet och prassel från terrariet. ❤️

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-11-14 17:53
#136

#135 aw❤️

jag tänkte svara på era andras inlägg också, men jag pallar inte.. jag har i a f läst allt…

själv sitter jag och gråter… för att min välplanerade råttkull är sjuka och måste avlivas…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Frosstis
2013-11-14 18:17
#137

Jaa och på måndag ska min bästis häst avlivas ..

[Tilde!]
2013-11-14 20:03
#138

Öhhhhhh!!! Trodde det var fredag idag!😭😭😭😭 Har fullt upp hela helgen.. Ska köpa lite Hö till mössen och hamstern, för första gången. Hoppas de gillar det.

Velinga1984
2013-11-15 08:32
#139

Yaaay, en ny spännande lärare i Svenska 2 (tidigare B) och inte *** där personkemin inte alls funkar 😃 Däremot har *** fortfarande historia, suck. 

Ja jag vet, 29 år gammal och studerar på eget ansvar men det är svårt när läraren motarberar. Sist var det tom uppe hos rektorn då jag blev så förbannad. 

Så fr om februari 2014 så börjas min sista resa till samlat betygsdokument. Får ju helt enkelt passa på när jag blir föräldraledig 👍

Annons:
KickiG
2013-11-15 08:56
#140

#136 Nämen! Vad har hänt med bebbarna? Kramar till dig!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2013-11-15 23:54
#141

JAG
VILL
HA
SNÖ

😭

-

Emmaslindh
2013-11-16 00:26
#142

#141 JAG OCKSÅ 😮

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

jollycox
2013-11-17 14:23
#143

Kul när man köpt hundens favvogodis, kommer hem och ska bjuda på en och så säger han att nja jag gillar nog inte dom. 😕

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Velinga1984
2013-11-17 15:39
#144

Urk, ska aldrig mer köpa mat till mössen på andra ställen än mataffär. Idag upptäckte jag larver i locket på deras matlåda från den hela havren jag köpt. 

Bara slänga massa mat då det är silkestrådar i maten som tyder på att de trivts rätt bra i maten innan de utvecklas färdigt🤮🤮

Sugar Mist
2013-11-18 04:20
#145

Har inte sovit ännu, har under natten:
Duschat
Gått ut med hunden
Fixat till mig
Varit jobbig mot mamma
Gått ut med hunden
Klätt på mig
Haft "Come as you are" av Nirvana på hjärnan under hela natten
Sjungit falskt
Ritat
Klottrat på min arm
Tvättat bort klottret
Gått ut med hunden
Tränat lydnad med hunden
Försökt sova
Insett att sleep is for the weak(lol)
Gått ut med hunden.

Klockan är bara 4 och jag gjorde första aktiviteten 12.. Varför är jag inte såhär produktiv på dagarna, eller varför inte i skolan t.e.x.?

-

Galenidjur
2013-11-18 09:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Är det roligt att klättra ner för mattes ben och försöka klättra upp på allt som finns i närheten av hennes fot? Svar Ja!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Frosstis
2013-11-18 16:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Vila i frid enya ❤️😕

Grodan
2013-11-18 23:33
#148

#147 ❤️

Jag tränar just nu på att vara tidningsbud nattetid…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-11-19 01:20
#149

Jag har gjort pizza utan jäst och mjölk, och bortsett från den misslyckade tomatsåsen var den förvånansvärt god!

-

Sugar Mist
2013-11-19 02:47
#150

Jag har börjat lyssna på Nirvana igen, hahahhhaa åhnej…

-

Sugar Mist
2013-11-19 04:06
#151

KLAAR!!!!

-

Grodan
2013-11-19 05:26
#152

Jag har skallebank. Andra natten i rad jag går brevid ordinarie som tidningsbud.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-11-19 08:51
#153

😭 ångest och dåligheter! USCH känns som om ALLT går åt fel håll nu!😭

Har varit väldigt sjuk till och från hela tiden senaste månaden, vilket gjorde att jag blev av med nya jobbet då jag bara var hemma. Varför jag aldrig blev frisk fatta jag inte, men i slutet av förra veckan fick vi veta att en av grannarna upptäckt vägglöss i sin lägenhet, så nu har det varit kontroll vid 7 på morgonen och svaret på min ständiga sjukhet är ju såklart ATT VI OCKSÅ HAR DET!!! f**n… Detta innebär att hela lägenheten måste saneras, vi måste flytta ut, vi kan inte vara i lägenheten på MINST två veckor, det kommer kosta en massa pengar vi inte har, vi har endast ett ställe att flytta till, hem till min jätteallergiska vännina och henne pojkvän, dit jag endast får ta med Kimberly då vi vet att hon klarar av henne (de va hamstervakt i 2 veckor förut), dvärghamstern kunde mamma tänka sig ta emot men mössen VÄGRAR hon ta hem… samma sak med min sambos föräldrar, de tänker inte ställa upp alls fast jag erbjöd pengar, vad f*n ska jag göra… har frågat andra vänner och bekanta men ingen kan eller vill… vill inte skicka iväg dom till någon helt för mig okänd människa heller, spec. när jag inte vet hur länge vi står utan vår lägenhet… åh vad ska jag göra 😭

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
[Iyen]
2013-11-19 08:54
#154

#153 har inte hyresvärden skyldighet att förse er med annat boende undertiden?

Emmaslindh
2013-11-19 09:46
#155

#154 bor ju inte i hyresrätt utan i bostadsrätt, (som står och ägs av min sambo) och vi kan få en lägenhet genom försäkringen. Problemet här är att det kommer bli dubbla kostnader för hans lägenhet och den som vi(han) blir tilldelad, något vi(han) inte har råd med då vi iprincip lever på hans inkomst varje månad. (vi diskuterade detta redan igår i förberedande syfte, jag har här ingen talan heller då det är hans lägenhet, inte min eller våran). 

Nu "citerar" jag det som karln säger, då det är han som vet av oss två (jag själv har ingen aning om hur detta fungerar).

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2013-11-19 12:41
#156

#153 Du har bara 2 musflickor, va? Jag kan höra med syrran om jag kan ha möss på rummet tillfälligt, för då kan jag ta dom ett tag utan att behöva riskera att blanda bakteriefloror och så. Om du vill, alltså. 😇

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-11-19 23:48
#157

#155 men du bor ju i Stockholm… det ska inte vara så svårt att hitta musvakt i 2 veckor? du får fråga runt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-11-20 00:13
#158

Har ägnat hela kvällen åt att leta gerbil. Tja, och tittat runt lite smått på dvärghamstrar då jag helt plötsligt vart lite småsugen att skaffa ett par till sällskap. Men några hamstrar blir det inte. Jag vill inte gärna gå och skaffa djur när jag inte har pengar att lägga på dom. Men att titta skadar ju inte. 

Men gerbil, det måste jag skaffa. Stackars Emíl har bott ensam ett tag sen hans bror dog. Nu har jag skaffat ett 200-liters akvarium som han har fått flytta in i, där bor han säkert. Men är som sagt var ensam. Och jag hittar inga uppfödare som har någon leveransklar pojke att sälja. Eller ens snart leveransklar. Hittar inte ens nånting på blocket. 🤓

Jag funderar nästan på att kolla runt lite på djuraffärerna i stan. Men tja, då vet man ju aldrig vad man får. Då får han nästan hellre sitta ensam. 🤔

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2013-11-20 08:36
#159

#156 Tack för erbjudandet, men nu har jag lyckats lösa situationen med mössen! (De får flytta in på kontoret i stallet) 

#157 väldigt få vänner dock, speciellt som kan ta emot möss. Jag litar inte på människor heller när det gäller mina djur så har väldigt svårt att lämna ifrån mig djuren till någon jag inte riktigt känner! Men nu har det iaf löst sig! 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2013-11-20 15:13
#160

#159 Är det fritt från vildmöss där?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Emmaslindh
2013-11-20 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

#159 Yes, det är inne i bonadshuset och ungefär lika stor risk där att vilda möss kommer in som det skulle varit hemma hos mamma och pappa 🙂 Vi har aldrig haft några musproblem på kontoret, fram till nu då hihi 

Mina fina flickor ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2013-11-20 23:15
#162

Jag har varit på djuraffärer idag. Skulle kolla efter gerbiler. Inte köpa, bara kolla. Var tvungen att hålla mig vaken och hade inget bättre för mig. Men några gerbiler fick jag inte se. Inte en enda av dom affärer jag var på hade några djur. Dom säljer inte djur, för folk köper inte djur. "Folk köper direkt från uppfödare nu för tiden" sa dom. Det tyckte jag faktiskt var lite positivt. 😃

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2013-11-20 23:17
#163

#162 Det är som djuraffären hos mig, de säljer endast djur från uppfödare med stamtavlor n shit "för annars vill folk inte köpa.." 😉

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
2013-11-20 23:18
#164

#162 vaaaah? 😮 Det är ju fantastiskt!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
2013-11-20 23:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Alltså… måste dela med mig av denna bilden på min hamster… 😂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
2013-11-20 23:38
#166

#165 haha ser ut som att den är arg på det den äter xD

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2013-11-20 23:41
#167

#162 Wow

"166 LOL

de kallt… brrr

jag har påtat med en artikel (tyvärr till annan sajt)…  nu behöver jag någon som kan korrläsa… den jag tänkte skulle göra det sover tror jag så hon kan inte, men jag får väl hålla mig till tåls kanske…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sugar Mist
2013-11-20 23:51
#168

jag har varit på ullared idag.. massor av saker köptes.. massor.

-

Grodan
2013-11-20 23:52
#169

jag har fått räkningen av sotaren…

och surar…

efter han var här blir det inte varmt i kaminen längre, nu eldar jag för kråkor

så lätt att vi fryser ihjäl i vinter, jag mössen o råttorna… illrarna har tjock jäkla päls så de klarar sig…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jollycox
2013-11-21 10:39
#170

#165 ååh guldisar är så sööööta! ❤️

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Emmaslindh
2013-11-21 12:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#171

#166 Haha ja verkligen! 

#170 Hahaha, Kimberly är sådär fulsöt 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Smulan80
2013-11-21 15:57
#172

#171 blir sisådär avundsjuk när jag ser din guldis, älskar guldisar. Men vågar inte skaffa än pga. papovan. :(

Emmaslindh
2013-11-21 16:33
#173

#172 Ja det är ju viktigt att tänka på vart man köper ifrån :( Men de hamstrar som kommer från regristrerade hamstrar brukar de inte vara sån jättestor risk på :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2013-11-21 17:48
#174

uppfödare menade jag ju såklart… hahah!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Grodan
2013-11-21 17:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Mina illrar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-11-21 17:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#176

la aldrig upp den här när det var dax… hände så mkt annat i mitt liv


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2013-11-21 23:51
#177

Fina bilder på dina pälsisar Grodan!

Sitter o är alldeles snurrig. Men tror jag packat i stort sett allt till mig, Sniff och rosetter o dyl som ska va till utställningen på lördag. Imorrn bitti ska möss packas + de andra djuren ska skötas om innan jag rullar iväg o hämtar upp Grodis o sen vidare norrut mot Odlingen!

Grodan
2013-11-21 23:57
#178

jag ska bara ha med mig mig själv o illrar… de ska ha toalådor, sand, påsar att lägga bajs o sand i + ev spade, filtar, mat (det blir det svåra, de äter mest kött)

möss o råttor struntar jag i… däremot måste jag mata dem duktigt innan jag åker - jag som aldrig åkte iväg o handlade idag… fick psykbryt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-11-22 00:40
#179

Borde eg packa med några möss. Jag har för många känner jag. Får se om jag orkar.

Råttor känner jag att jag just nu kan ha många, det är ok… 😉


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Frosstis
2013-11-22 19:59
#180

IM SO THRILLED !! Ska få en fluffig kanin på söndag och låna honom i några månader ♥ Ska bli jättekul då kanin verkligen är djuret för mig ♥ Åh äntligen! Har nästan mått dåligt att inte ha något djur att ta hand om, min hund vill aldrig vara med mig så nu får jag äntligen ett eget ♥

KickiG
2013-11-23 08:09
#181

Oj, det kommer ner några snöflingor. Borde man smått börja fundera på att byta till vinterdäck kanske?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Galenidjur
2013-11-23 16:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

"Vad är det för små pälsbollar som springer omkring där inne?" 

Vovven tycker alltid det är lika spännande när det är burstädardag och han får chans att se de små. han kan stå jättelänge och inspektera och nosa haha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
2013-11-24 01:16
#183

Har en jag-är-dålig-på-allt-och-så-stressad-natt inatt. Uff, ingenting jag gör blir ju rätt..

-

Frosstis
2013-11-24 03:41
#184

tittat 7 h livestream one direction <3333

[Iyen]
2013-11-24 08:59
#185

"Det går bra nu" Kom igen nu alla musifokusare! Lite positivitet jan faktiskt inte döda. Pröva se saker och ting ur annan vinkel, lyft på huvudet, sträck på dig. Alla har alltid någonting som de är extra bra på. Nu vill inte jag läsa mer i denna tråden pga all negativitet. Är Facebook ute? Ring en vän, skriv ett brev eller en arg insändare. Va rädda om varandra. Nu slutar jag följa denna tråden. Men jag återkommer säkert. Kraaaam!

KickiG
2013-11-24 09:38
#186

Jag har varit på en härlig morgonpromenad med hunden! Lekte turister i gamla stan. Söndag morgon är bästa tidpunkten för det, inte många andra man behöver trängas med då, utan får gå och njuta av vackert väder, vackra hus och vackra julskyltningar i lugn och ro.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

maijasjodin
2013-11-24 10:22
#187

hatar söndagar…

det är då ångesten kommer fram. Jag försöker gå ner i vikt men det går inte, inte när min syrra pluggar i gbg.. det var hon som hjälpte mig med träningen och allt!! :( 

dessutom så har jag massa saker att göra,massa läxor och prov.

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

Frosstis
2013-11-24 16:29
#188

vart och hämtat en blå wt lejonhuvad kanin, såååå pytteliten och sockersöt ♥ älskar han redan ♥

Annons:
Grodan
2013-11-24 20:29
#189

Fick ett sms nyss. Jag kom 3a i ett lotteri, så jag ska hämta min "julklapp" i veckan…

Grattis till mig! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-11-25 02:16
#190

Sitter o känner på min onda tunga… jag har ätit så mkt godis att jag har ont i tungan… under - lite mer ovanligt

Men smärta är rätt kool. I a f kroppslig. Själslig är värre - sånt kan jag redan speciellt sorg…

Imorgon, eller om några timmar, ska jag kontakta "jobbet" och meddela att det tyvärr inte fungerar. Så alla ni som tänkt kontakta mig och fråga om jag vill ha ett jobb…

✨ SÖRPRAIJS ✨

Jag är ledig!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-11-25 03:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Jag har gjort en grind(barriär) med en lcuka som kan öppnas och stängas beroende på om hunden ska kunna gå in och ut som den vill eller inte, och den funkar för en maffig, stor aussiehane så den bör funka för mindre tikar och hanar hihi

-

Sugar Mist
2013-11-25 03:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#192

…och råttisarna sover gott

-

Emmaslindh
2013-11-25 07:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Var i garaget med sambon igår för att reparera vår Volvo som stått i en månad ungefär pga trasig bakaxel… När vi öppnade bakluckan luktade det urin, lika så i bilen fast endast väldigt svagt. Vi förstod inte hur eller varför förrens jag öppnade handsfacket! Där hade en mus gjort ett bo av servetter och McDonalds papper! Musen hittade vi tyvärr inte, men vi döpte han iaf (vi bestämde att det var en ensam hane) till "Volvo ragger McDonald"

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Velinga1984
2013-11-25 07:40
#194

Så nervös att jag mår illa. 

Bebisen i magen är beräknad om drygt 1 månad men idag får vi förhoppningsvis besked om det finns komplikationer. 

Förra veckan viktuppskattades bebis till att väga 4 kg, ca 50% mer än vad som är normalt för tiden. I kombination med extremt mycket fostervatten så visste inte läkaren i förra veckan om det blir igångsättning, extra övervakad förlossning eller kejsarsnitt. 

Samma sak när jag väntade sonen för 9 år sen, han plockades ut med kejsarsnitt då det fanns misstanke om både vattenskalle samt att dom inte trodde att han skulle överleva annars. Varför måste jag gå igenom samma sak igen? 🤔

Emmaslindh
2013-11-25 07:51
#195

#194 håller alla tummar och tår för dig!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Velinga1984
2013-11-25 08:17
#196

#195 Tack!

Emmaslindh
2013-11-25 11:50
#197

Juste, glömde ju berätta att jag och sambon har sån tur att hans vän lånar ut sin lägenhet till oss då han ska resa bort och behöver hundvakt från och med imorgon och två månader fram 😃 så mössen behöver inte flytta till stallet under tiden utan får hänga med oss :) 

Min guldhamster har fått ny bur, och då fick jag gallerlocket över från hennes gamla bur… blev lite inspirerad att fixa i ordning mössens bur då och OJ va de älskar det! 😂

Pinnen sticker dock inte upp så mycket längre haha, kom på att det kunde vara bra om det gick att stänga locket 😛

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

[cessi]
2013-11-25 16:10
#198

#197 Snyggt! Jag har också ett galler till en dunabur som bara ligger och skräpar så nu blev jag inspirerad :)

Emmaslindh
2013-11-25 16:13
#199

#198 va kul! 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-11-25 16:39
#200

Mitt pris från fototävlingen kom för några dagar sedan men jag kan inte gämta ut det för pappa har slarvat bort mitt papper… hmpf. Bara att leta..

-

jollycox
2013-11-25 19:30
#201

Har tappat lusten att ha djur. Mina katter är okej för dom kräver bara mat så är dom nöjda. Men ena katten har just haft en period med några vändor till veterinären med en infekterad klo som tack o lov har blivit bra nu. Andra katten måste nog till vetten snart, han har forl(tandsjukdom), åt dåligt igår och då upptäckte jag en dålig tand. Ena hamstern har ett födelsemärkeliknande märke som blir större och större, plus att hans ena pungkula svullnade förra veckan men det har gått ner nu. Jackson är tjock som vanligt. Hundarna är bara jobbiga. 😕😕

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Frosstis
2013-11-25 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

fluffis :D

Annons:
KickiG
2013-11-25 20:24
#203

#202 Väldigt fluffig :) Och precis lika söt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Littlem
2013-11-26 00:01
#204

# Vilken supersöt fluffis!  Den vita nosen skulle jag inte kunna undvika o pussa på ^^

Jag har spenderat, i stort sett, hela dagen i sängen. Men det har det varit värt efter en bra helg på Odlingen med musutsällning!  Kul att träffa folk och det gick riktigt bra för Svartlings mössen :)

Frosstis
2013-11-26 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Haha precis ! han är sypersöt och snäll. bara sitter där man sätter honom och väntar snällt tills man hämtar han igen :p följer med mig i huset, hämtar frukost, lämnar tvätt, prata med mamma o pappa.. så fiiin älskling ♥

Lamina
2013-11-26 18:54
#206

Det verkar som att jag har fått jobb, lite hastigt och lustigt. Om mitt polisregister kommer innan Fredag kan jag börja redan i helgen. Ska jobba natt. 😎

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2013-11-26 20:56
#207

#206 Vad kul! Grattis!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
2013-11-27 00:23
#208

Mmm, ska mest bara sitta och hålla koll på ett larm hela natten. Lär nog bli rätt avslappnat. Måste bara fixa mobilt internet till datorn så jag inte tråkas ihjäl.

Så jäkla typiskt alltså. Sitter uppe halva nätterna. Men när jag ska vända helt på dygnet för att anpassa mig till mina arbetstider så blir jag svintrött redan vid 10… 😴

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2013-11-27 08:05
#209

#208 Bara att ladda upp med filmer och bra böcker :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Vattnadal
2013-11-27 11:37
#210

Väldigt ledsen idag. Vi måste nödslakta Ture, vår älskade sällskapsbagge. Han har urinsten, och progosen suger. Måste bara ta mig i kragen och åka till stan efter slaktmasken och uträtta några ärenden, in på jobbet och fixa lite akut, sen hem och ta tag i det…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2013-11-27 13:36
#211

Det finns så många bra inlägg här.

Grattis Lamina till jobbet!

Hoppas vildmusen inte förstörde din bil, Emmaslindh!

Stor tröstkram, Vattnadal!

Hinner inte svara fler.

Ska nu äntligen packa vinterdäck i bilen å åka t nyköping… ska ta med en bok kanske… blir säkert lång väntetid…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[cessi]
2013-11-27 18:31
#212

Åh, kolla vad jag hittade på nätet, blev supernostalgisk :D

Grodan
2013-11-27 21:36
#213

#212 LOL… muuuuuuuuuuuuuusiken… haha

NU:::: VINTERDÄCK PÅ MIN LILLA SÖTA FÅÅÅÅRD!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-11-27 21:45
#214

Det kanske kommer en liten tik hem till mig inom ett par veckor, på prov.

-

MaaariaS
2013-11-27 22:45
#215

#214 Vilken ras?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sugar Mist
2013-11-27 23:03
#216

#215 En blandis, valpen har intresserat mig ett tag på grund av sina små egenheter och problem, och jag säger inte nej till en utmaning, så efter lite tänkade PM'ade jag ägaren och efter lite diskussion ska jag åka och kika på henne nästa helg :)

-

Annons:
MaaariaS
2013-11-27 23:15
#217

#216 Vilken blandning?🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sugar Mist
2013-11-27 23:18
#218

#217 Australian Shepherd och Border Collie

-

MaaariaS
2013-11-27 23:33
#219

#218 Hon måste vara helt underbart söt ❤️❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lamina
2013-11-29 00:29
#220

Kl är snart halv ett på natten och jag sitter på tåget in till Stockholm. Vet inte vad som ligger bakom den galenskapen, men det är som det är. Det går framåt med att vända på dygnet, men jag har varit så sjukt trött. Jag, som helt utan vidare brukar kunna sitta uppe till 5-6 på morgonen. Men jag insåg vad mitt problem var: min kärlek till läsk med koffein i. Jag har inte drukit läsk på snart en vecka. Well, då finns det 2 alternativ. Antingen så fortsätter jag på det spåret och lär mig att hålla mig vaken ändå. Eller så tar jag koffeinet till hjälp. Har druckit 2 energidrycker nu. :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2013-11-30 01:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

Ska beställa tid hos Veterinären inom några dagar… Opsis ska få sina allra sista sprutor och sedan somna in nder nästa vecka… Bubben

-

Sugar Mist
2013-11-30 07:34
#222

under ett dygn har jag ätit sammanlagt: en liten skål med yoghurt och lite müsli, samt en halv tårtbit som till mesta delen bestod av grädde. Resultat: Kollaps mitt i vardagsrummet, huvudet i bordet och totalt yr nu. Kan arken stå, sitta eller gå, då jag ätit minimalt under de sista dagarna på grund av att a) inte varit mat jag kunnat äta b) inte funnits någon mat kvar till mig c) jag har sovit under middag. Inte finns det mackor eller dylikt hemma heller…

-

Sync
2013-11-30 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#223

Jag har en ny familjemedlem! 😃
En 2 månaders gammal majsormis! ❤️

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Annons:
Galenidjur
2013-11-30 21:49
#224

#223 Å vilken liten sötnos!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lamina
2013-12-01 09:15
#225

Påväg hem efter 3:e passet på jobbet. Börjar känna mig rätt bekväm, mindre osäker. Faktum är att jag t.o.m. Börjar trivas på jobbet. :) Det kanske inte är så lyckat att börja jobbet med fyra nattpass på raken. Men nu blev det som det blev. Och jag trornästan det är bättre så. Nu ska jag hem och sova i 6 timmar innan det är dags att åka till jobbet igen. Hoppas jag slipper fler back-to-back-pass på helgerna. Är inte kul när dålig kollektivtrafik gör att det tar 3 timmar att ta sig hem… -.- Men jag är ändå sjukt glad. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Smulan80
2013-12-01 14:37
#226

#225 Härligt att höra. Glad för din skull.

Grodan
2013-12-01 16:57
#227

Mitt internet är så dåligt, jag kan knappt vara ute på nätet


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2013-12-01 18:11
#228

Varför har man helt plötsligt fått Insider? Märkte det när jag loggade in 🤔 Inte för att jag klagar dock haha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
2013-12-01 18:21
#229

#228 Om man varit tillräckligt aktiv i en månad samt varit medlem ett par månader får man automatiskt Insider :)

-

Lamina
2013-12-02 04:45
#230

Hej hopp, hos oss blev det strömavbrott. Vi gick runt i ett kolsvart hus i mindre än 20 minuter innan syrran fick nog och åkte till våran syster i Knivsta. Själv skulle jag till jobbet, så jag brydde mig inte nämnvärt. Har läst nu att strömmen kom tillbaka efter 2 timmar. Så jag slipper oroa mig för frusna djur och förstörd mat. :) Nu har syrran dessutom gått med på att vi ska skaffa oss ett stormkök och annat som kan behövas om det händer igen. Hon trodde visst på fullt allvar att det inte skulle hända oss. XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
2013-12-03 19:17
#231

Idag är en tung o jobbig dag. Jag behöver bli motiverad, uppmuntrad och få lite hopp. Gärna ett jobberbjudande. Jag är faktiskt duktig på en mängd saker… tror jag…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-12-05 17:24
#232

, 😈


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2013-12-05 20:56
#233

Nu mår jag illa…har skrivit till en massa människor och frågat om dom vill ha nån av mina hundar…jag vill ju ha dom själv😭

Lamina
2013-12-07 01:50
#234

Uhh… Jag tror jag håller på att bli sjuk, rejält sjuk. Jag känner det i hela kroppen, musklerna känns stela. Kan inte bli sjuk nu. Jag får inte gå till jobbet ens med lite halsont… Och nästa vecka har jag massa nytt att lära. -.- Ska dessutom få ha 5 dagar ledigt efter att ha jobbat som ett djur första veckan. Kul att vara sjuk då… Men men, det är vad det är. Nu i helgen är systersonen här och vi ska baka pepparkakor. Han är en såndär unge som man läser om i tidningen. En såndär som sparar veckopengen för att skänka till behövande barn. Som åttaåring skällde han ut mig för att jag slog ihjäl en mygga. "Deras liv är lika mycket värt som allt liv" sa han. Idag, när jag visade honom mina nya gerbiler, förklarade han att han inte tycker att man ska kunna köpa djur. För man skulle aldrig kunna betala så mycket som ett liv är värt. Jag undrar var han har fått allt det ifrån. Hans mamma, nej, hela hans familj och större delen av släkten är inga vidare förebilder på den fronten… Men han är en liten ängel. Vi borde bjuda hit honom oftare.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Galenidjur
2013-12-07 16:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#235

Har flätat ihop ett litet mushus. Det blev uppskattat :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
2013-12-11 10:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

Nu blev det en superdålig bild haha! men när jag stod och bäddade om sängen igårkväll så stod tjejorna såhär och tittade nyfiket på vad jag sysslade med.. 😉

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2013-12-11 19:31
#237

#235 Vad pysslig du är. Det där var ett mkt bra tips på hur man gör en liten fleecebädd. Jag skulle inte våga använda tyg med trådar igen till mina möss, det har hänt olyckor. Så jag använder bara fleece. Sist när jag klippte fleecehängmattor till mössen så klippte jag även några remsor som några möss (de som gnager ner hängmattor främst, har tyvärr några sådana nu) fick att boa med. De sprang genast och bäddade med fleeceremsorna.

#236 Skitsött❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ajanki
2013-12-11 20:19
#238

I dag var kennelkonsulenterna här på besök. Dom kommer lite då och då utan att man får veta det i förväg såklart:)

Det sista protokollet från när dom var här åkte fram för dom vill alltid se det. Dom var här för 3 år sen och då hade vi 19 hundar….i och för sig inklusive valpar men ändå😮

I dag har vi 7 hundar och jag tror dom blev lite förvånade :)

Som vanligt fick vi godkänt, är egentligen inte orolig att vi inte ska bli det, men det är alltid lite nervöst ändå…

Sen tyckte dom att jag julpyntat så fint👍

jollycox
2013-12-13 21:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#239

Glad lucia till alla!

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Galenidjur
2013-12-13 22:10
#240

#237 

Ja, jag tycker det är jätteroligt att fixa grejer till mössen! Speciellt att fläta i tyg då man kan göra så mycket med så lite. Man behöver inte dra fram lim och såg och grejer. En sax och tyg är allt som krävs och sen kan man sitta med remsorna och fläta framför tvn. 🙂

 Håller faktiskt på med ett till sånt hus, men dubbelt så stort då jag tyckte det på bilden blev lite pluttigt. Funderar på att göra en tråd och visa hur jag gör kanske.

Hm, ja det förstås. har inte tänkt på att det skulle vara något problem med trådarna, men nu när du säger det så.. Dock klipper jag alltid bort det värsta (blir alltid lååååånga trådar som ska trassla sig när man håller på och fixar med remsorna) och ingen av mössen tuggar sönder grejerna jag flätat så än så länge finns det ingen risk att det uppstår lösa trådar som de kan trassla in sig i.. Men tack för att du sa det, det var bra! Ska vara mer uppmärksam hädanefter så jag kan klippa bort eventuella trasseltrådar direkt innan det händer något. 

(Och nya grejer ska jag göra i fleece)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

maijasjodin
2013-12-13 22:21
#241

#240 visa! :D

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

Lamina
2013-12-14 04:02
#242

Börjar bli aningen less på min chef…

Jag jobbar timmar som personlig assistent. Och chefen är väl medveten om att jag vill jobba natt för att kunna få tillräckligt med sömn mellan passen. Men bara för att jag erbjöd mig att jobba heldag på julafton och annandag jul har hon fått för sig att jag kan ta dagpass också. Faktum är att hon ville att jag skulle ta hela 7-8 pass under julveckan! Och trots att jag har all rätt att tacka nej så lyckades hon tjata sig till att jag skulle ta ett kvällspass den 25:e. Helgen skulle hon ringa om senare då jag ju var "uppenbart förvirrad, sjuk och trött". Nog för att hon ringde mitt på dagen när hon vet att jag sover, men jag behöver inte vara förvirrad bara för att jag tycker att man inte kan jobba 3 pass på 2 timmars sömn… 😴

Så är det just det att hon ringer mitt på dagen hela tiden. Att skicka ett mail eller mess som hon vet att jag kommer läsa och svara på så fort jag vaknar är tydligen otänkbart… Får hon inte tag på mig ringer hon min brukare. Hon tycks ha fått någon fix ide om att bara för att vi är vänner sen innan jag började jobba för henne så betyder det att hon skulle ha lättare att få tag i mig. Ibland har hon t.o.m. ringt direkt till brukaren utan att ens försöka kontakta mig. Som att hon skulle kunna svara på hur jag kan tänka mig att jobba nästa vecka. 🤔

Nej, hon är inte kul att ha att göra med. Tur nog så trivs jag verkligen med jobbet och får bra betalt.

Till lite roligare saker. Efter många års längtan ser jag äntligen en chans att bli ägare till en Burma nästa år! 🥳😃

Jag har alltid velat ha en Burma, men har aldrig riktigt kunnat skaffa en. Raskatter är dyra. (Med all rätt, det säger jag inte emot.) Men framför allt så har det alltid funnits någon stackars katt där som är i behov av ett hem när jag råkat ha en plats över. Men inte denna gång. Nu ska jag ha en Burma! Nu ska jag läsa på, leta uppfödare, hälsa på hos uppfödare, träffa massa trevliga Burmor och slutligen äntligen få hem min alldeles egen lite guldklimp! Jag tänker ta god tid på mig så jag verkligen hittar rätt katt hos rätt uppfödare. Och jag tänker njuta av det! Känns skönt att ha något att se fram emot i vintermörkret. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sync
2013-12-15 05:22
#243

Suttit och frusit på malmö station sedan 00:30.. väntar fortfarande på tåget som kommer 7:29. 
Träffades inatt med Nakenmuffen och vi bytte lite möss. Hon fick bland annat den söta Siamese satin astrexen som har två olika öron. Det ser riktigt roligt ut. 
Jaaaag däremot fick en naken fuzzy hona och en siamese hona. Wieeee. :3

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

hejkomochhjälpmig
2013-12-15 12:58
#244

#239 Åh gud så söt! ❤️

Annons:
Emmaslindh
2013-12-15 15:28
#245

Usch fy och blääää! 

Imorgon ska pappa operera sitt hjärta.. :(

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-12-15 15:31
#246

#254 Det går säkert bra! Min pappa opererade sitt hjärta i somras, och än lever han ;)

-

Emmaslindh
2013-12-15 15:34
#247

"246 Jag hoppas det! Just nu så ser det ut som att han blir på sjukan över julafton, men har vi tur så kanske vi får hem han till jul iaf! men är så himla orolig 😕

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
2013-12-15 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#248

Spontanfotade mina gamla damer då de, när jag vaknade, ställde sig och väntade på att bli upp- plockade.

Fick då den här lite roliga bilden   😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

KickiG
2013-12-15 21:44
#249

Stresade som en galning hem från jobbet idag för att hinna till affären. När jag steg in genom dörrarna hade jag inte en susning om varför jag var där, vad det var jag skulle köpa. Inte kommit på det än. Kan inte ha varit viktigt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-12-16 22:42
#251

#250 Vilka rovdjur och varför?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Iyen]
2013-12-17 00:23
#252

Jag skrev under främst för att jag inte vill att vi ska skjuta fler vargar. Lodjur,järv O Björn vill de också skjuta.

Emmaslindh
2013-12-17 00:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#253

Håller på att bygga en 3D vägg till tjejernas akvarium (Vad annars ska man syssla med för att få bort tankarna från alla oroligheter just nu?) men undrar vad jag ska måla den med sen… Jag har en akrylfärg som är "barnsäker", borde den funka ?

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

[Iyen]
2013-12-17 00:29
#254

253 # Hur gör du? Du tar väl massa bilder åt oss sedan så att vi får följa bygget??? *puppy eyes*

Emmaslindh
2013-12-17 00:34
#255

#254 glömde ju såklart att fota hela processen, men kan försöka göra en liten "steg för steg" med fake bilder sen för att förklara (a) :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2013-12-17 01:04
#256

#253 Borde vara säker. Bara den håller för kiss o bajs o sånt..

Håller med Iyen, vi vill se foton och sånt. Steg för steg vore ju skitskoj


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Iyen]
2013-12-17 13:25
#257

Fakebilder fungerar ypperligt för mig!

Emmaslindh
2013-12-17 14:02
#258

Skapade en tråd nu och la upp lite halvkassa bilder och förklaringar i den :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
KickiG
2013-12-17 14:36
#259

#253 Någonstans någongång hörde jag någon prata om sånt lack och färg som de använder i akvarium. Vet inte alls hur det funkar men kan vara värt att titta på det också.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-12-19 00:46
#260

jag e vaken

du e vaken

min ena iller är naken

per-inger petar sig i näsan

min andra iller får smaka


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Jessicahagstrom94
2013-12-19 10:00
#261

Hmm.. man kanske skulle ta och skaffa möss när man flyttar hemifrån :)

Lamina
2013-12-19 10:51
#262

Jag lever på pepparkakor och vatten. Antagligen inte så bra för hälsan. Jag har tappat bort mitt bankkort (tomt, som tur är) och glömt att förnya mitt recept på Orudis Retard, som jag måste ha. Konstiga smärtor i ryggen har jag också. Ingen bra dag helt enkelt. Men jag hat iaf humöret på topp av någon anledning.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

lili3337
2013-12-19 14:08
#263

Blev nu jättesugen på att skaffa möss, synd bara att mamma är allergisk för ALLA sorters gnagare (utom kanin och marsvin). Annars hade jag accepterat det, sa hon :(

Fast förr, när jag var ca 4-5 år, hade vi två råttor i en någon vecka. Pappa hjälpte min bror och jag att städa buren medan mamma knappt tittade på rådisarna.

(Fy, vad jag hatar alla sorters allergier, är själv också allergisk. Fast inte mot gnagare!)

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Grodan
2013-12-19 17:18
#264

Kaffet är gott i a f

Ska känna efter om jag får ihop något foto till tävlingen. Först måste jag få ett bra humör, sen kan jag fundera.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-12-19 17:33
#265

Funderar starkt på att koka en kopp kaffe… 

Idag har jag fått träffa pappa, första gången efter operationen! Han mådde bra trots omständigheterna, min lilla pappa  ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Grodan
2013-12-19 17:35
#266

#265 Koka en kopp starkt kaffe, sedan kan du fundera

och var glad att du har en pappa, det finns många därute som aldrig haft någon.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-12-19 17:43
#267

#266 Ohja, jag är så extremt glad över att ha en pappa! Och otroligt glad över mina 3 syskon och min mamma, och att mina föräldrar är gifta…  🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2013-12-19 18:07
#268

#267 Cool ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-12-19 20:57
#269

Imorgon somnar min prins in.

-

[Iyen]
2013-12-19 21:21
#270

#269 Du får ju en ny hund snart

[Iyen]
2013-12-19 21:21
#271

Idag är en bra dag =)

Sugar Mist
2013-12-19 21:22
#272

#271 Njae, jag drog mig ur det på grund av för mycket vel, så som det ser ut för mig blir jag hundlös tills typ.. Jag vet inte. Länge iaf.

-

Annons:
Lamina
2013-12-19 22:13
#273

Fast en ny hund kan ju inte ersätta ens ögonsten. Jag känner med dig Sugar Mist. Men det är nog vad som är bäst för honom. ❤️

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2013-12-20 01:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#274

Idag hittade jag äntligen ett par stövlar som är både varma och SKÖNA ,tyvärr så var det sista paret, så ena stöveln har ett litet skönhets fel.Men det var rea på dom,dom hade kostat 1099 kr och nu 399 kr så jag är nöjd😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emmaslindh
2013-12-20 07:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#275

Sååå glad! Min fina tjej Kimberly vann årets julhamster på hamster.ifokus :')

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
2013-12-20 09:17
#276

I natt har min ena hylla i köksskåpet rasat ner, så jag är idag ägare till hälften så många tallrikar som jag ägde igår. Och de var inte så många från början. Sedan spydde hunden tre gånger. Morgonpromenaden sköttes i regn och slask, och som krona på verket gick min nyckelring sönder så jag har krupit runt ute i mörkret och försökt hitta alla nycklar. Som är många. Letandet blev inte lättare av att en viss vit herdehund tyckte att matte är lustig som hittat på en ny lek tidigt på morgonen.

Nåja, det blir nog en bra dag trots allt. Jag har ju äntligen orsak att gå köpa ett nytt set tallrikar som jag så länge velat göra. Och kommer att få besök av föräldrarna eftersom pappa måste komma och snickra ihop skåpet mitt igen.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-12-20 11:03
#277

hm hm hm hm hm hm

brun dobbis på 7 år kallad Bullit/Bullen omplaceras… nykastrerad, ej skotträdd, social, orädd (sett mentaltest online)… finns i Ljusne… Vattnadal kan du kolla in honom lol.. 😛 (undrar om hon läser klottertrådarna)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2013-12-20 11:21
#278

K A F F E

sen veterinärbesikta liten fordi fokusilaijnen… håll en tumme för honom


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2013-12-20 12:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#279

Nu jagar Opsis småfåglar i himmelen… Trots att han var helt nerdrogad av lugnande så kunde inte vetten bära honom utan Opsis, min kämpe, nafsade honom i handen, ställde sig upp och försökte måbita honom i låret… Nu sover han i alla fall… Godnatt min älskade prins!

-

Annons:
[Iyen]
2013-12-20 14:18
#280

#279 Beklagar sorgen Förstår att det är tungt för dig

Smulan80
2013-12-20 15:17
#281

#279 Massor av 🤗 och ❤️. Beklagar sorgen.

KickiG
2013-12-20 15:22
#282

#279 Beklagar sorgen! Det är alltid jobbiga beslut att fatta, men tror du gjorde rätt. Massa kram!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Galenidjur
2013-12-20 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#283

Eftersom mössen inte fick så mycket uppmärksamhet igår pga "efter-tenta-trötthet" fick det här bli mössens dag.

Hela dagen har det burits och pussats och klappats och pratats och gosats och fotats och matats med godis.

Har nog inte gått ett steg utan att ha minst en mus med mig fast nu har tre av fyra gett upp och gått och lagt sig. 

Men Zahida (till höger) är fortfarande ute så får ändå lite sällskap när jag ser på Sopranos om en stund. 🙂

Suck, alla mina tjejer är så fina❤️ (även Odile som är för kvick för att fastna på bild haha). Man kan ju inte bli annat än glad av att gosa med dem!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
2013-12-21 00:52
#284

Jaha, då var man 21 år gammal helt plötsligt då…. 🥳

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-12-21 00:55
#285

Saknar svartvit jättemegamycket och jag har lyckats hålla allt inne hela dagen så nu kan jag få låta tårarna rinna bäst de vill. Saknar min svartvit så himla himla himla mycket och jag vill bara vakna upp och hoppas han ligger på mig som han brukar, bara att han älskar människor.. Men svartvit finns inte längre på jorden utan han sover över stjärnorna.. Älskade svartvit..

-

Smulan80
2013-12-21 01:20
#286

#284 Grattis! 🥳

#285 *kramar om*

Annons:
Lamina
2013-12-21 01:27
#287

Bussen jag satt på körde på ett vildsvin. Jag slog i knät och har sjukt ont. Det går troligen över om några dagar. Om inte så har jag problem. Om någon får veta att jag satt på dendär bussen så kommer denna någon att ha en del frågor att ställa. Och det lär inte bli trevligt för någon av oss. 🤐

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Smulan80
2013-12-21 01:29
#288

#287 Huvva det lät inte trevligt. Du får dra till med en "vit lögn" och säga att du snubblat?

Lamina
2013-12-21 01:34
#289

#288 Fast det är inte problemet. Problemet är att jag ju inte kan få ut på någon form av försäkring eller få någon ersättning för skadan eftersom jag inte kan säga att jag var på bussen.

Ugh, jag borde verkligen kolla upp dethär med försäkringar. Är det hemförsäkring som gäller om jag ramlar och slår mig hemma..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Smulan80
2013-12-21 01:37
#290

Jag har ingen aning vad som gäller när det kommer till olika försäkringar. :( Tyvärr.

Lamina
2013-12-21 01:48
#291

Nä, det är det nog inte många som har. Det var bara en allmän fundering. 😎

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-12-21 02:43
#292

#279 Beklagar verkligen! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
2013-12-21 11:34
#293

#277 Klart jag kan träffa och kolla på honom. Finns det en annons nånstans, med kontaktuppgifter?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Grodan
2013-12-21 20:11
#294

#293 Wow, men kolla, Vattnadals hittade hit! ❤️

Strunt i det. Jag kan inte ha hund just nu. Finns inte pengar till det.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-12-22 01:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#295

Fick en fin byrå av föräldrarna att ställa mössen på och förvara alla tillbehör i! Så glad :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2013-12-22 01:56
#296

Ahh. Jag jobbar 10 timmar inatt. 10 till imorgon natt. 14 timmar på Tisdag. 6 på Onsdag. 14 på Torsdag och slutligen 8 timmar på Fredag. Jag kommer vara helt slut på Fredag, men med en så generös OB så lär det vara värt det. :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
2013-12-22 02:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#297

Det var väldigt lätt att slå in julklappar till hundarna och katten som kommer vara med på julafton när Max var med 😉

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Sugar Mist
2013-12-22 02:13
#298

Nu

-

Sugar Mist
2013-12-22 02:14
#299

är jag

-

Sugar Mist
2013-12-22 02:15
#300

dum. Godnatt.

-

Annons:
Upp till toppen
Annons: