Leksaker och aktivering

Lämpligt pysselmaterial

2013-10-29 20:11 #0 av: [Ruber]

Fick en dille på att bygga kojor av kartonger mm. Funkar det att använda vanlig lim, tejp, gem, bomullsgarn, syntetgarn eller vad brukar ni ta? Blev oxå sugen att virka hängmattor...

Anmäl
2013-10-29 20:19 #1 av: Sugar Mist

Jag använder barnlim eller eget lim gjort på lite vatten och mjöl. 

Medarbetare på Agility, Australian Shepherd och Vallhundar iFokus

Anmäl
2013-10-29 20:51 #2 av: Grodan

Jag använder mest tejp och snöre.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-10-30 10:36 #3 av: Galenidjur

Jag använder smältlim eller tejp

StjärnorMedarbetare på jattekanin.ifokusStjärnor
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2013-10-30 12:21 #4 av: [Ruber]

Skönt, då blir det lättare :-) Läste nånstans att de kan trassla in sig på snören/garn, men det kanske man inte behöver oroa sig för om man håller koll..

Anmäl
2013-10-30 15:28 #5 av: KickiG

#4 Använder man lite grövre garn så tror jag risken är mindre att de trasslar in sig. Själv använder jag aldrig fina garn/trådar så som sytråd eller fiskargarn. Försöker även hålla mig till så naturliga garn som möjligt, ifall mössen gnagar på det och får i sig av det. 

Hängmattor och kojor har jag virkat av vanligt yllegarn som varit 75-100 % ylle. Ju renare ylle, desto bättre fungerar det både då det är kallt och varmt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2013-10-31 18:10 #6 av: [Ruber]

Så här blev min första lekkoja! Vad säger rävarna?

Anmäl
2013-10-31 22:07 #7 av: Littlem

Ojojoj!  Där lär dina muslingar ha skoj :)

Anmäl
2013-10-31 22:42 #8 av: Grodan

#6 LOL... rävarna?

Jag är pysslig supermycket... inte ett dugg tyvärr... Fast har jag tillgång till verktyg och trä då kan jag börja bygga saker faktiskt... det har hänt att jag byggt en och annan kaninbur, råttagilityhinder, lekställningar till möss mm...

Men jag har varit pysslig. Jag har byggt en del leksaker.

Toarullspyramider tycker jag om att bygga, men jag häftar ihop dem eller binder ihop med snöre.

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2013-11-01 08:45 #9 av: [Ruber]

Har du någon bild på toarullspyramid? Det lät skoj!

Anmäl
2013-11-01 08:59 #10 av: [Ruber]

Funderar oxå om skumgummi, dvs polyeter är gångbart. Det är ju inte naturligt, men är det skadligt på något sätt? Vore bra ha under högre byggen, utifall att någon ger sig ut över kanten...Förresten, vad är högt för en mus? Kan de hoppa 10 eller 30 cm?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.