Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 389 ggr
[Ruber]
2013-11-13 21:50

Vad är kisshörna?

Läser här o var om kisshörna. Är det något man ska göra till möss eller väljer de ut en hörna? Ska denna hörna ha skål med sand/toalätt i eller alltid hållas fri från inredning. Har samma bottenmaterial över hela buren just nu (mix av spån, alflis o toalätt), bör det vara annorlunda?

Annons:
L8sson
2013-11-13 22:39
#1

Jag har flera möss/grupper som har ett hörn som de kissar i men såklart de kissar lite här och var men ett hörn som är mer kissat i än andra. Jag har inte ställt nått där eller så utan de väljer det helt enkelt. :)

KickiG
2013-11-14 07:17
#2

Jag tog en frysask och klippte hål i ena kortsidan och i locket, och lade i samma spån jag har i övriga buren. Sedan tog jag lite smutsigt spån från det hörn mössen själva valt att använda som toa, och lade det överst i frysasken. Och de smarta små liven började gå i frysasken och kissa. Så jag kunde städa frysasken oftare och så höll sig buren längre fräschare. Funkade som en dröm en längre tid. Så länge jag bara sköljde av frysasken då jag tömde den.

Sedan en dag tyckte jag att det var dags att byta till en ny ask, och då tyckte mössen att det inte var kul att kissa i den längre. Vete sjutton vad som hände :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2013-11-14 17:28
#3

Ojdå, har jag hittat på ett ord igen…?

Kisshörna är min förklaring på det hörn där möss gärna väljer att gå och urinera.

När möss är sådana att de väljer ett hörn blir det lätt att få dem rumsrena genom att ställa en liten toalett-låda där. I den kan man ha ett högabsorberande strö som man byter ofta.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: