Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 590 ggr
Galenidjur
2013-11-26 09:46

Rymling!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja man har ju läst om det ett antal gånger på den här sajten , men aldrig trodde jag det skulle hända mig. Trodde verkligen att min bur var säker då den står på sitt eget bord utan att någonting som man kan klättra på finns i närheten, så om de kommer ner där kommer de inte vidare. 🤔 

Igårkväll när jag sa godnatt till mössen fanns både Lucy och Thymus på plats, vilket jag vet eftersom jag gav var och en ett solrosfrö och de vägrade sluta klättra på min hand när jag skulle ta bort den (❤️) 

Så går jag och lägger mig och sen när jag vaknar och kliver ur sängen, ser jag en väldigt suddig, vit, fläck (är väldigt närsynt) som springer över golvet fram till min tröja som ligger i en hög. Jag blir fundersam. Jag måste ha inbillat mig… Men jag böjer mig ner, tar upp tröjan och kollar och där sticker mycket riktigt ett mushuvud fram. Thymus hade rymt! 😮 Nu hittade jag henne, men ändå! Tänk om jag inte stått där när hon sprang förbi? Eller om jag inte tittat ner just då?  Helt galet!

Dock har jag ingen aning om hur hon gjorde det 🤔 Är rätt säker på att hon måste ha ramlat, men möss är ju finurliga varelser så hon kan  ha hittat en rymningsväg som inte jag vet något om. Men hädanefter blir det locket på på gamlingarnas bur kan jag ju säga (hade slutat sätta på locket eftersom det ändå inte spelade någon roll..trodde jag!)  och ikväll ska jag grundligt gå igenom buren. Det här får ju bara inte hända igen! Hade blivit helt förskräckt om jag inte hittat henne…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
ajanki
2013-11-26 10:38
#1

Vilken tur att du hittade henne!!

Tror som dig att hon säkert ramlade ner. Har varit med om det några gånger tyvärr…

Låter som en god idé att sätta på locket:)

Galenidjur
2013-11-26 11:41
#2

1# Ja det var verkligen tur! Hade jag inte precid böjt mig ner för att plocka upp en sak från golvet hade jag aldrig sett henne kila förbi med min dåliga syn. Inga linser eller flasöfon hade man ju på sig så att jag såg henne var en ren slump! Tröjan hon sökte sig till är en tröja som jag bara har när jag pillar med mössen (eftersom det alltid kissas hit och dit när det är ute) så hon spran nog till den just eftersom den luktar mus :) Att hon ramlade är jag nästan helt säker på när jag tänker efter. Flyttade nämligen upp Zahida och Odiles bur till mitt rum igårkväll och när Thymus insåg att det fanns andra möss där blev hon superexalterad. I flera timmar sprang hon runt på burkanten och hängde sig över den (jag satt precis bredvid) och det räckte med att att man sträckte fram ett finger åt henne så klättrade hon upp (bokstavligt talat, jag testade). Lutade man sig fram mot henne försökte hon ta sih både in i eller upp för näsan osv osv. Hrlt hysteriskt. Och förmodligen har hon fortsatt även när jag gått och lagt mig och efter ett tag sträckt sig för mycket och tappat greppet. Imorse när jag satt tillbaka henne i buren fortsatte hon på samma sätt. Lucy däremot var helt ointresserad haha. Locket är på nu iallafall :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: