Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1071 ggr
musculus
11/30/13, 8:39 PM

Galler bur?

Hej!

Jag fick en gallerbur utav min faster som hon har haft små burfåglar i.

Jag fick ideen att jag kunde använda den som en musbur men jag vet inte. För det är ca 1cm mellanrums galler som går lodrätt.

Vad tycker ni?

Annons:
VästkustFia
11/30/13, 8:54 PM
#1

Nog kan en mus pressa sig ut genom 1 cm mellanrum?

Pyretstylee
11/30/13, 9:02 PM
#2

Jag har en hane i en gallerbur med 1 cm mellanrum och han stannar innanför.

Http://minfyrbenta.wordpress.com

TheCottonCandy
11/30/13, 9:08 PM
#3

Jag skulle inte vågat sätta in någon mus där.

Har för mig att man brukar säga att 7 mm är det största mellanrummet som är säkert. Om det är större än det finns det nog stor risk att dom rymmer.

musculus
11/30/13, 9:28 PM
#4

Ok. Tror ni man kan sätta takfotnät runt om (utanför gallret)?

TheCottonCandy
11/30/13, 9:46 PM
#5

Ja jag tror att det skulle funka :)

musculus
11/30/13, 9:56 PM
#6

Ok ska prova Tack! 🙂

Annons:
musculus
12/1/13, 10:30 AM
#7

Jag undrar om en gallerbur som är 

L 45cm

B 28cm

H 38cm

Kan vara lämplig till en mus?

TheCottonCandy
12/1/13, 10:36 AM
#8

Ska du bara ha en mus? Möss är ju flockdjur så man bör ha minst två och då är det bäst att ha två honor. Jag vet inte hur kraven är med burmått till möss men den buren jag har till två möss är 45x45x45. Själv skulle jag inte velat ha mindre än den jag har :)

KickiG
12/1/13, 10:57 AM
#9

#7 Burens storlek är också beroende på hur mycket du skall umgås med din mus/dina möss. Skall de mest vara "titt-djur" så är det bättre med en så stor bur som möjligt, och att man ändrar i inredningen ganska ofta för att de ska trivas. Har du tänkt umgås med mössen mycket, och de ofta får komma ut och springa på ett bord går det med en lite mindre bur. Det är alltid bättre att ha lite större tycker jag. I synnerhet som många möss gillar att både klättra och gräva, så är en hög bur bättre i mitt tycke. Min egen är "bara" 40 cm hög, och ofta tycker jag att det är för lågt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

musculus
12/1/13, 1:09 PM
#10

#8 Jag ska bara ha en mus och det ska nog vara en hane för jag har hört att dom kan klara sig ensam.

#9 Helst vill jag ha musen så tam som möjligt. Och satt jag då kan ta ut han utan att han springer iväg och gömmer sig.

Men skulle det va så att det är någon som vill sälja en stor bur med tillbehör för ett rimligt pris så skulle jag kunna använda en sån istället.

musculus
12/1/13, 3:36 PM
ajanki
12/1/13, 3:51 PM
#12

#7 Jag tycker dom måtten räcker för en hane, speciellt om du kommer ha han ute mycket.

Upp till toppen
Annons: