Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 975 ggr
Verticalvein
11/30/13, 9:23 PM

Gelebajs, stress?

Jag har tittat runt lite här men tycker inte riktigt att jag hittar vad jag letar efter.

Det är så att min ena mus bajsar väldigt mycket när jag håller i henne. Först kommer en normal bajs sedan en normal som går över i "gele" och sen kommer det bara gelepluttar som luktar väldigt illa.

Jag har tittat i buren men där har jag bara sett normala pluttar så jag tycker inte riktigt att det verkar vara mask men vad vet jag?

Min teori är att hon är stressad. Jga vet inte riktigt om jag ska hålla på med henne mer så hon blir mindre stressad eller om jag ska låta henne vara ett "tittdjur" så hon slipper stressen när jag håller på med henne.

vad tror ni om det? :)

Annons:
KickiG
12/1/13, 9:43 AM
#1

Jag kastar bollen om bajskvaliteten till någon med mera erfarenhet än vad jag har.

Men om musen stressar i din hand tycker jag att du kan försöka göra din hand roligare. Vågar hon kom fram till din hand? Äter hon från den? Testa bjuda på godis från handen, ge henne tid att komma upp själv. När du hanterar henne, gör det bara korta stunder i början, så hinner hon inte stressa upp sig så mycket. Ibland är lite mera. :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Verticalvein
12/1/13, 9:57 PM
#2

#1 Nej hon gömmer sig i boet när jag kommer. Jag brukar ställa buren på bordet och låta dom springa fritt där när jag är med men hon kommer sällan ut, däremot så är hennes burkompis snabb på att ta sig ut och hon kommer fram till mig utan problem.

Ingen av dom äter något som jag ger dom från handen. Jag satt med handen helt stilla i buren ca 30 minuter en gång utan resultat :(

Upp till toppen
Annons: